Nicolle89 schreef:Snap ik, maar dan kijk je alleen naar het verbuik van de mens. Als je alleen kijkt naar het behoud van sterke genen, dus genetische populatiemanagement is dit dus wel weer slim. Want voorplanting met sterkere genen betekend op langere termijn gezondere mensen, minder zorgkosten ect.
Ik heb het idee dat als we echt die kant op gaan, we het probleem juist alleen maar groter maken: meer ego's, minder begrip voor balans en evenwicht en de 'zachte' kanten. Nu al zijn de succesvolste mensen de mensen vaak de mensen die dat bereiken ten koste van anderen en ten koste van de lange termijn. Da's dus eigenlijk precies het soort mensen dat we niet willen en onze ondergang wordt.
Ik denk (en dat meen ik echt) dat we juist ook variatie nodig hebben, en mensen met beperkingen en andere visies, om ons te blijven oefenen in het geven van zorg, het waarderen van simpele dingen, leren dat materiele welvaart niet alles is, etc.
Juist door die kant weg te drukken raken we los van de natuur en gaan we, uiteindelijk, onvermijdelijk ten onder. (En de aarde met ons ben ik bang.)