IS: 4000 strijders in Europa gesmokkeld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Re: IS: 4000 strijders in Europa gesmokkeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 15:21

Bij voorkeur met een videoboodschap of iets dergelijks, I know :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 15:26

tamary schreef:
islam en christendom/seculier wringt altijd. Regering is ernstig blind voor de gevolgen van 2 sterk uiteenlopende culturen binnen de grenzen van 1 land.

Flauwekul. Er is niks mis met zowel de islam als het christendom als welke andere religie dan ook.
De basis in een religie is gelijk.
Het zijn de extremisten die een probleem zijn.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 15:26

dat is precies wat IS wil..

heel europa in de greep van angst..

denk je nu echt dat IS niet gewoon mensen stuurt wanneer ze maar willen..
hoogopgeleid, netjes voorzien van een werk/studievisum.. die gaan niet in een vluchtelingenkamp of asielzoekerscentrum zitten met het risico dat ze uitgezet worden..

Nee hoe mooi kun je het hebben.. je probeert je medebevolking uit te moorden en om te voorkomen dat ze ergens heen kunnen vluchten zend je het bericht de wereld in dat je strijders meezend met de vluchtelingen.. hopla, ver kunnen de vluchtelingen niet meer komen..

Als jullie zo bang zijn voor IS, en vind dat men er paal en perk aan moeten stellen..
Als jullie vinden dat iedereen die naar IS luistert en hun aanhangt...
Als jullie vinden dat wie zo'n organisatie als waarheid gelooft..

waarom luisteren jullie dan zo netjes naar wat ze zeggen..

feitelijk dansen de mensen die zich gek laten maken door zo'n bericht precies naar de pijpen van IS en laten ze hun leven leiden door angst.. wie in angst leeft is makkelijker te regeren.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 15:27

niks aan de hand...we moeten gewoon allemaal moslim worden,dat scheelt erg veel problemen in de toekomst.
Dat lijkt mij de enige oplossing.Grenzen dicht enzo gaat niet werken.Schengendingetje :+

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 15:43

lol.. dat is 1 optie geerke..

maar ik blijf liever gewoon onpraktiserend christen ;)
en of dat nu met moslim buren is, maakt mij niet uit..

als ik zo de gemeenschap in de wijk hierachter mij bekijk dan woon ik zo'n beetje aan de rand van een hoofdzakelijk allochtoonse wijk met een zeer hoog percentage moslims.. de moskee ligt hier aan deze weg nog geen 500 meter verderop..

heb nergens last van, noch heb ik mij op welke wijze dan ook bedreigd of onveilig gevoeld, ook midden in de nacht niet.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 16:59

Moslims worden ook gewoon afgemaakt door die Idioten dus bespaar je de moeite geerke ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 20:56

rapido schreef:
Moslims worden ook gewoon afgemaakt door die Idioten dus bespaar je de moeite geerke ;)

dus ik kan gewoon atheist blijven?word ik ook vermoord :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 21:03

Vooral niet knipperen!

Ik stel een kruistocht voor! Zadel uw paard en pak uw lans!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 21:04

Ach als we op deze voet door gaan komt er vanzelf een oorlog tegen IS of een burgeroorlog omdat er teveel onvrede heerst in Nederland.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 21:04

MarlindeRooz schreef:
Vooral niet knipperen!

Ik stel een kruistocht voor! Zadel uw paard en pak uw lans!

uit wiens naam trekken we ten strijde?

allah zal het wel niet worden..
christus en god zijn al zo uitgemolken qua moord en rooftochten dat dat ook niet meer geloofwaardig is..
buddah is ook niet te verkopen..

uit naam van Wilders dan maar.. maar ik ben bang dat hij er alleen maar trots op zou zijn.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 21:05

ingedebruijn schreef:
Ach als we op deze voet door gaan komt er vanzelf een oorlog tegen IS

wat denk jij dan dat er nu daar gaande is?
peis en vree?

overigens is de onvrede (en daarmee 'dreigende burgeroorlog) nog lang niet zo groot als in een recent verleden toen ene heer janmaat nog graag de roeptoeter was.. En toen was er al geen sprak van een dreigende burgeroorlog.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 21:07

elenaMM77 schreef:
ingedebruijn schreef:
Ach als we op deze voet door gaan komt er vanzelf een oorlog tegen IS

wat denk jij dan dat er nu daar gaande is?
peis en vree?

overigens is de onvrede (en daarmee 'dreigende burgeroorlog) nog lang niet zo groot als in een recent verleden toen ene heer janmaat nog graag de roeptoeter was..

Ik bedoel als burgers zijnde.. Als er echt flinke aanslagen in NL komen moet ik nog maar eens zien hoe rustig iedereen blijft.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 21:14

Ik acht de kans groter dat er een soort Breivik aanslag komt dan een aanslag van IS (die hebben het veels te druk om hun "eigen" kalifaat te vermoorden, verkrachten en te vernielen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 21:14

er zijn sinds de jaren 50, 70 aanslagen op nederlandse bodem geweest. waarvan enkelen grote impact.
geen van hen heeft ook maar geleid tot wat enigzins leek op een burgeroorlog..

ik denk dat je een beetje onderschat wat een burgeroorlog inhoudt.

Ja er kunnen grote onrusten, grote protesten, grote conflicten tot aan vechtpartijen uitbreken na een aanslag.. Maar over het algemeen zorgt een aanslag juist voor verbroedering.. Want uit welke bevolkingsgroep een aanslag ook komt.. zo'n bevolkingsgroep kotst hun rotte appels dan openlijk uit voor je met je ogen kunt knipperen en schaart zich aan de kant van .. Van iedereen.. want ieder normaal denkend mens weet dat geweld, geweld niet oplost.. De enige die daar wel achter staan zijn de extremisten.. En het volk tegen extremisten is geen burgeroorlog.

puntje van aandacht, het overgrote deel van aanslagen gepleegd op europese bodem, heeft niets te maken met moslims.. grotendeels betreft het europeanen zelf die andere europeanen een puntje duidelijk willen maken op de politieke agenda.. politiek terrorisme heeft in europa de meeste slachtoffers geeist. En anders zijn het wel christenen onderling.. Nog altijd valt er af en toe een dode in Belfast, officieel is het geschil ten einde, maar de werkelijkheid is dat belfast nog behoorlijk verdeeld is, ter plekke noemt men het ook een gewapende vrede.. De taxi's rijden er met open radioverbinding zodat ze tijdig gewaarschuwd worden als de muur gesloten wordt.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 21:27

Bangmakerij...IS strijders reizen niet met bootjes of ellenlange voettochten...die hebben geld zat van hun organisatie om op snellere en luxere manieren te reizen...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 22:16

Ik zei het al. Van het begin af aan... We gaan heel veel rottigheid krijgen met dit hele vluchtingenprobleem.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 22:24

Tcm62 schreef:
Bangmakerij...IS strijders reizen niet met bootjes of ellenlange voettochten...die hebben geld zat van hun organisatie om op snellere en luxere manieren te reizen...

Dat zal best maar voorlopig kun je het best als asielzoeker of als vluchteling het land binnenkomen,dan sturen ze je namelijk niet weg.Een IS strijder die per vliegtuig naar europa wil gaat niet lukken.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 22:30

Tcm62 schreef:

Die manieren hebben ook meer controle, met de open grenzen is onopgemerkt door de EU reizen simpel. Als je kwaad wil is het wel zo handig als er niemand op je let.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 22:57

geerke schreef:
Tcm62 schreef:

Dat zal best maar voorlopig kun je het best als asielzoeker of als vluchteling het land binnenkomen,dan sturen ze je namelijk niet weg.Een IS strijder die per vliegtuig naar europa wil gaat niet lukken.

jep en het valt niemand op zeker als je een wapenarsenaal wilt aanleggen in een asielzoekerscentrum of vluchtelingenkamp?

wat wil je in hemelsnaam doen dan als je eenmaal aankomt?

met werk of studievisum kom je ook zondermeer binnen en geen haan die er dan verder naar kraait wat je uitspookt. je hebt gelijk een onderkomen waarvandaan je aan de slag komt..

Is strijders vliegen niet met een bordje om: Ik ben IS STrijder en ik kom hier om jullie aan te vallen..
Die kan bij wijze als student binnenkomen bij iedere willekeurige studie.. of als werknemer bij shell of een internationale bank, of gewoon als zakenman.

volkomen onlogisch om als een sardientje in een blik jarenlang in een asielprocedure te gaan zitten of als illegaal te gaan zwerven, vooral met de identificatie plicht die we in nederland mede daarvoor hebben.

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 23:03

Goof schreef:
Flauwekul. Er is niks mis met zowel de islam als het christendom als welke andere religie dan ook.
De basis in een religie is gelijk.

:')

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 23:13

West-Europa, en met name Nederland, is sowieso al overbevolkt. Ik denk dat het überhaupt geen goed idee is om al die mensen deze kant op te halen, ook degenen met goede bedoelingen. Hoelang zal het duren voordat hier problemen gaan ontstaan door overbevolking?

Maar de gedachte dat er ook mensen met slechte bedoelingen mee komen met de stroom vluchtelingen, is al vaker in mij op gekomen. Het zou zomaar kunnen...

Bovendien; als alle inwoners van daar naar West-Europa trekken, hebben ze daar niemand meer om de baas over te spelen en dus zullen de mensen die daar de macht proberen te grijpen hun 'volk' op den duur wel gaan volgen, lijkt mij...

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 23:18

Toevallig net vanavond een artikel gelezen, wat heel verhelderend en duidelijk is.
Beetje achtergrond informatie voor wie wat meer wil weten hoe het allemaal begonnen is, en je dus beter weet waar je over praat.
Ik vond het echt een heel leerzaam artikel, het meeste was nieuw voor mij. :o

http://www.nrc.nl/nieuws/2014/01/22/tie ... e-stellen/

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 13:14

elenaMM77 schreef:
dat is precies wat IS wil..

heel europa in de greep van angst..

denk je nu echt dat IS niet gewoon mensen stuurt wanneer ze maar willen..
hoogopgeleid, netjes voorzien van een werk/studievisum.. die gaan niet in een vluchtelingenkamp of asielzoekerscentrum zitten met het risico dat ze uitgezet worden..

Nee hoe mooi kun je het hebben.. je probeert je medebevolking uit te moorden en om te voorkomen dat ze ergens heen kunnen vluchten zend je het bericht de wereld in dat je strijders meezend met de vluchtelingen.. hopla, ver kunnen de vluchtelingen niet meer komen..

Als jullie zo bang zijn voor IS, en vind dat men er paal en perk aan moeten stellen..
Als jullie vinden dat iedereen die naar IS luistert en hun aanhangt...
Als jullie vinden dat wie zo'n organisatie als waarheid gelooft..

waarom luisteren jullie dan zo netjes naar wat ze zeggen..

feitelijk dansen de mensen die zich gek laten maken door zo'n bericht precies naar de pijpen van IS en laten ze hun leven leiden door angst.. wie in angst leeft is makkelijker te regeren.

Wat een heerlijke reactie dank je ik begon alweer te denken o hellup dit wordt alleen maar populistische geneuzel. Alsof je met dichte grenzen NL niet in zou komen. Zucht mensen denk toch gewoon eens zelf na.
Fijn dat er nog mensen met een beetje intelligentie zijn.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 13:30

geerke schreef:
Tcm62 schreef:

Nee, maar er schijnen heel wat grensovergangen te zijn die open zijn, zonder controle en daar rijden ae gewoon over heen..

Wat mij wel zorgen baart als een groep vluchteling ontchoogelt wordt dat het niet zo een sprookje is en alsnog radicaliseert...zich dus net zo makkelijk tegen de christenen en imperislisten keert als het grote kwaad die hun niet die beloofde toekomst biedt...allemaal de schuld van Amerika :+ wordt er dan vast weer geroepen ,want kijk maar ze bombarderen mee met Amerika, onze Moslimbroeders...

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 13:36

Barbet schreef:
Toevallig net vanavond een artikel gelezen, wat heel verhelderend en duidelijk is.
Beetje achtergrond informatie voor wie wat meer wil weten hoe het allemaal begonnen is, en je dus beter weet waar je over praat.
Ik vond het echt een heel leerzaam artikel, het meeste was nieuw voor mij. :o

http://www.nrc.nl/nieuws/2014/01/22/tie ... e-stellen/

Doe ik er ook nog eentje van De Correspondent bij: 15 vragen en antwoorden voor wie de draad kwijt is in het vluchtelingendebat
https://decorrespondent.nl/3328/15-vrag ... 2-89cd7e67