Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ayasha schreef:Ach, als Syrie leegloopt kunnen wij misschien altijd nog daarheen over 20 jaar gezien de IS ongetwijfeld z'n doelgroep zal gaan volgen en ook hierheen komt. Daar zijn ze toch al mee aan et dreigen.
Schijnt een stuk minder regen te vallen dan hier dus da's in elk geval mooi.
geerke schreef:Ayasha schreef:Ach, als Syrie leegloopt kunnen wij misschien altijd nog daarheen over 20 jaar gezien de IS ongetwijfeld z'n doelgroep zal gaan volgen en ook hierheen komt. Daar zijn ze toch al mee aan et dreigen.
Schijnt een stuk minder regen te vallen dan hier dus da's in elk geval mooi.
wat stenen rapen en je hebt een mooie paardrij bak...
Abercrombie schreef:Ik vind dat alle vluchtelingen geholpen moeten worden maar het probleem moet aangepakt worden bij de kern.
Heeft iemand eigenlijk enig idee hoe groot het IS leger is? Hoe groot is het probleem daar eigenlijk?
Praten we over honderden strijders? Duizenden? Tien duizenden? Of nog meer?
En dan, stel dat het lukt om die barbaren de kop in te drukken. Gaan de vluchtelingen dan echt terug? Naar hun kapot gemaakte en getraumatiseerde land? Ik zie het niet gebeuren. Want dan zijn er inmiddels kinderen geboren hier, die kun je niet meer wegrukken uit hun omgeving.
Hoe zeer ik ook vind dat iedereen recht heeft op een veilig onderkomen. Ik zie geen oplossing en alleen maar verliezers
geerke schreef:ben het met je eens...begrijp ook dat mensen vluchten,zou ik ook doen.Maar denk dat het onmogelijk is om ze allemaal op te vangen.Het zijn er teveel,om uit te zoeken wie,wie is,of ze geen oorlogsmisdaden op hun geweten hebben.Niet te doen...
Ayasha schreef:Ik vrees dat de IS enkel te stoppen is als je er een bom op gooit. Maar dan kan je collateral damage niet uit sluiten (alsin; non-IS-ers die ook om het leven komen dus da's ook amper een oplossing. Maar die mannen zijn zo ver heen dat praten niet mee gaat werken.
eclair98 schreef:Hmm ja, maak het alleen nog maar ''aantrekkelijker'' om hier te komen. Het probleem hier moet opgelost worden, maar ook in het land van herkomst, daar hebben de mensen veel meer aan.
Abercrombie schreef:En ik snap echt niet dat al die moslimlanden er niet tegen optreden. Al die rijke arabische landen bijvoorbeeld.
Ayasha schreef:AC; Die zijn slimmer dan wij. Die halen zich dat niet op de hals. Die landen worden niet bedreigd door de IS want die laten hen met rust en helpen hun doelgroep niet.
Ayasha schreef:Dat is niet enkel voor gelovigen. De mens in het algemeen is hypocriet.
florentine1 schreef:Wat ik maar niet kan begrijpen, is dat er voor syrië zelf geen oplossing kan komen.
Abercrombie schreef:Lithya, dat kan je wel zo stellen maar kijk eens naar Mauro, en naar alle andere kindjes die voorbij kome op het nieuws. Die eigenlijk volgens de regels terug moeten omdat het weer veilig is daar. Maar niet meer kunnen omdat ze een heel leven hier opgebouwd hebben. Dat ga je hoe dan ook krijgen met al die kindjes .
purny schreef:Vooral doen. Maar dan wel een Grieks eiland want dan kan Griekenland ook weer een deel van z'n schulden terugbetalen