Miljardair wil eiland voor vluchtelingen kopen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Miljardair wil eiland voor vluchtelingen kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:54

Ach, als Syrie leegloopt kunnen wij misschien altijd nog daarheen over 20 jaar gezien de IS ongetwijfeld z'n doelgroep zal gaan volgen en ook hierheen komt. Daar zijn ze toch al mee aan et dreigen.
Schijnt een stuk minder regen te vallen dan hier dus da's in elk geval mooi.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:57

Ayasha schreef:
Ach, als Syrie leegloopt kunnen wij misschien altijd nog daarheen over 20 jaar gezien de IS ongetwijfeld z'n doelgroep zal gaan volgen en ook hierheen komt. Daar zijn ze toch al mee aan et dreigen.

wat stenen rapen en je hebt een mooie paardrij bak... :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:00

geerke schreef:
Ayasha schreef:

wat stenen rapen en je hebt een mooie paardrij bak... :+

Da bedoellik.... Overdekt hoeft nie voor die zeven druppels per Jaar.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:00

haha, ja, dat wil ik graag geloven....
alleen in duitsland al komen er dit jaar 800.000 stuks, als dat een paar jaar zo door gaat wordt de verhouding wel heel scheef.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:06

Ik vind dat alle vluchtelingen geholpen moeten worden maar het probleem moet aangepakt worden bij de kern.

Heeft iemand eigenlijk enig idee hoe groot het IS leger is? Hoe groot is het probleem daar eigenlijk?
Praten we over honderden strijders? Duizenden? Tien duizenden? Of nog meer?

En dan, stel dat het lukt om die barbaren de kop in te drukken. Gaan de vluchtelingen dan echt terug? Naar hun kapot gemaakte en getraumatiseerde land? Ik zie het niet gebeuren. Want dan zijn er inmiddels kinderen geboren hier, die kun je niet meer wegrukken uit hun omgeving.

Hoe zeer ik ook vind dat iedereen recht heeft op een veilig onderkomen. Ik zie geen oplossing en alleen maar verliezers :n

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:07

Ze nemen straks alles over , dit gaat mooi de verkeerde kant op dat volk hier allemaal in Europa dit gaat niet goedkomen

En zolang ze in een ander zijn land zitten moeten ze een verbod krijgen om meer kinderen te krijgen wie zich daar niet aan houdt gewoon terug sturen

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:21

Abercrombie schreef:
Ik vind dat alle vluchtelingen geholpen moeten worden maar het probleem moet aangepakt worden bij de kern.

Heeft iemand eigenlijk enig idee hoe groot het IS leger is? Hoe groot is het probleem daar eigenlijk?
Praten we over honderden strijders? Duizenden? Tien duizenden? Of nog meer?

En dan, stel dat het lukt om die barbaren de kop in te drukken. Gaan de vluchtelingen dan echt terug? Naar hun kapot gemaakte en getraumatiseerde land? Ik zie het niet gebeuren. Want dan zijn er inmiddels kinderen geboren hier, die kun je niet meer wegrukken uit hun omgeving.

Hoe zeer ik ook vind dat iedereen recht heeft op een veilig onderkomen. Ik zie geen oplossing en alleen maar verliezers :n

Als je hier heen komt als vluchteling en er wordt je medegedeeld dat zodra het veilig is je weer terug moet.... Dan is het toch je eigen verantwoording dat er kinderen mee terug moeten die daar nog nooit geweest zijn? Mits we het over een tijdsbestek van bijv 5 jaar hebben.

Over dat voornamelijk mannen. Dat valt mij ook op en dat vind ik beangstigend. Hoe zijn zij opgevoed ten opzichte van de vrouw? Is die gelijkwaardig of niets? Anders krijg je geen fijne situaties.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:25

Hmm ja, maak het alleen nog maar ''aantrekkelijker'' om hier te komen. Het probleem hier moet opgelost worden, maar ook in het land van herkomst, daar hebben de mensen veel meer aan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:26

Ik vrees dat de IS enkel te stoppen is als je er een bom op gooit. Maar dan kan je collateral damage niet uit sluiten (alsin; non-IS-ers die ook om het leven komen dus da's ook amper een oplossing. Maar die mannen zijn zo ver heen dat praten niet mee gaat werken.

ApWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:28

geerke schreef:
ben het met je eens...begrijp ook dat mensen vluchten,zou ik ook doen.Maar denk dat het onmogelijk is om ze allemaal op te vangen.Het zijn er teveel,om uit te zoeken wie,wie is,of ze geen oorlogsmisdaden op hun geweten hebben.Niet te doen...

Dat is vind ik het grootste probleem, hoe weet je of je een echte vluchteling binnen haalt of niet, voordat je zoiets uitgezocht hebt ben je een paar jaar verder.. Vind het een beetje paard van Troje nu, voor het zelfde geld zijn het vooral bomgordels die je binnen haalt.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:32

Lithya, dat kan je wel zo stellen maar kijk eens naar Mauro, en naar alle andere kindjes die voorbij kome op het nieuws. Die eigenlijk volgens de regels terug moeten omdat het weer veilig is daar. Maar niet meer kunnen omdat ze een heel leven hier opgebouwd hebben. Dat ga je hoe dan ook krijgen met al die kindjes.

Ik zou willen dat ze een hele grote muur konden bouwen om het kalifaat. En dat iedereen die daar graag aan mee wil doen daar kan verblijven. En iedereen die dat niet wil, daar kan vertrekken. leven en laten leven. Maar het gaat ze helemaal niet om het geloof en dergelijke. Het gaat om macht en geweld en geld en olie.

Een van die seksslavinnen is nu ontsnapt en doet haar verhaal ook. Ze staan strak van de drugs, hoe halal is dat dan? Ze schijnen elkaar (mannen onder elkaar) te verkrachten zodat je zo beschaamd bent als man dat je eigenlijk niet meer terug kan naar je familie. Hoe halal is dat dan?

En ik snap echt niet dat al die moslimlanden er niet tegen optreden. Al die rijke arabische landen bijvoorbeeld.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:33

Ayasha schreef:
Ik vrees dat de IS enkel te stoppen is als je er een bom op gooit. Maar dan kan je collateral damage niet uit sluiten (alsin; non-IS-ers die ook om het leven komen dus da's ook amper een oplossing. Maar die mannen zijn zo ver heen dat praten niet mee gaat werken.

is ook zo...er worden bommen opgegooit maar voorzichtig.Te voorzichtig,om burgers te sparen.En dat weet IS,houd zich dus op tussen de burgers. :7

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:34

eclair98 schreef:
Hmm ja, maak het alleen nog maar ''aantrekkelijker'' om hier te komen. Het probleem hier moet opgelost worden, maar ook in het land van herkomst, daar hebben de mensen veel meer aan.

Klopt, en dat begint met een westerse wereld (Amerika voorop) die stopt met het roeren in de binnenlandse aangelegenheden van andere soevereine staten.

De acties van de EU nu werken de hele boel flink tegen, want als ze toch wel uit het water gevist worden, is een enigszins zeewaardig bootje ook niet echt nodig meer. Stijgend aantal doden is niet enkel gevolg van meer vluchtelingen, maar ook van de smokkelaars die zich minder zorgen maken over zeewaardigheid van die bootjes, immers de kustwacht lost dat wel op.

Kijk je naar de analyses van onafhankelijke organisaties naar hoe en waarom van de stroom vluchtelingen en vooral ook de gekozen routes, dan krijg je pas echt de zenuwen (en terecht, Europa veranderd in een kruidvat, want deze 2 culturen kunnen niet samen), nog afgezien van het feit dat onze samenleving zowel sociaal als economisch als qua beschikbare ruimte deze mensen niet kan opvangen.
http://www.globalresearch.ca/the-refuge ... pe/5472601

Abercrombie schreef:
En ik snap echt niet dat al die moslimlanden er niet tegen optreden. Al die rijke arabische landen bijvoorbeeld.

Net als christendom in 2-3 delen te splitsen is, nl katholiek, protestant en koptisch, is islam uiteengevallen in meerdere stromingen : suni en shia zijn de 2 grootste en die mogen elkaar nog veel minder dan de agressie tussen katholiek en protestant in noord ierland. Dat is ook deels de reden dat vluchtelingen uit Syrië bv naar Europa komen, want de buren zijn van de andere stroming en dat botst gegarandeerd. Komt ook nog eens bij dat Saudi-arabië flink wat geld in een aantal van dit soort conflicten stopt (wahabieten en die zijn aardig militant). Verder heeft amerika ook een flinke geschiedenis als het gaat om het financieren van militante moslimgroepen om ergens onrust te stoken. Dat begon destijds in Afghanistan om de Russen dwars te zitten. Saddam is door de CIA in het zadel geholpen en als die groepen vervolgens voor zichzelf gaan denken, wordt er op geslagen en is de ellende compleet. Europa zit intussen vast tussen die 2 molenstenen en heeft dus de ellende van dit hele spelletje te verwerken, Amerika blijft grotendeels buitenschot, zowel door de geografische ligging als door de strenge immigratie wetten.

Wat mij betreft mag de EU het Australische model overnemen, wel opvangen (of in geschikte bootjes terug sturen), maar niet zonder controles, etc. op Australisch grondgebied. Niet alleen om de haat voor het westen die ook binnen komt, maar bv ook omdat je geen zicht hebt op wat er aan besmettelijke ziektes binnenkomt (multiresistente tuberculose is een beruchte, ebola gaat nog te snel in verhouding tot de reistijd via de smokkelroutes.)
Laatst bijgewerkt door tamary op 04-09-15 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:34

AC; Die zijn slimmer dan wij. Die halen zich dat niet op de hals. Die landen worden niet bedreigd door de IS want die laten hen met rust en helpen hun doelgroep niet.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:43

Ayasha schreef:
AC; Die zijn slimmer dan wij. Die halen zich dat niet op de hals. Die landen worden niet bedreigd door de IS want die laten hen met rust en helpen hun doelgroep niet.

Nou wat voor een goede moslim ben je dan? Als je dan maar je kop in t woestijn zand steekt.
Dat vind ik dus hypocriet aan geloven, en dan niet alleen maar de islam maar alle geloven.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:53

Dat is niet enkel voor gelovigen. De mens in het algemeen is hypocriet.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 14:02

Ayasha schreef:
Dat is niet enkel voor gelovigen. De mens in het algemeen is hypocriet.

De mens heeft als eerste prio zijn eigen lijf en gezin/levende wezens onder het eigen dak en daar is niks raars, mis of fouts aan. Komt er nog bij dat het menselijk brein moeite heeft met een groep groter dan die van een gemiddelde stam (cijfers variëren, maar 150-200 mensen) en dan is je eigen land(genoten) al teveel, laat staan wat er nog bij in wil komen. Helemaal als die problemen/bedreigingen/agressie/veranderingen met zich mee brengen, want er wordt aardig wat gemept in de azc's al komt dat (expres volgens sommigen) zelden in het nieuws.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 14:07

Dat is allemaal zo, maar dat maakt ze niet mindef hypocriet en dat is niet iets dat enkel en alleen voor gelovigen is. Ik gun ze het beste maar geef daar liever niet mijn gevoel van veiligheid voor op. Da's hypocriet. Niet iets waar ik me voor schaam, maar absoluut hypocriet.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 14:07

Ben jij antropoloog Tamary?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 14:12

Abercrombie schreef:
Ben jij antropoloog Tamary?

Nee, maar ik wil wel proberen te bevatten waarom de wereld zo'n gevaarlijke puinhoop is en waarom mensen doen wat ze doen. Studie is het niet zozeer, enkel nieuwsgierigheid en de juiste boeken, onderzoeken, etc. die ik tegen kom.

florentine1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 14:15

Wat ik maar niet kan begrijpen, is dat er voor syrië zelf geen oplossing kan komen.

als een hele wereld of al is het maar de helft een pact sluit en bijv een boycot of andere harde sancties desnoods bombarderen ze het hele gevaarlijke gebied plat, dan moet er toch met een nieuwe regering weer een "nieuwe"start gemaakt kunnen worden?

Ken niet precies de situatie daar maar het is toch vd gekke dat er maar oorlog blijft bestaan waarvan eigenlijk niemand meer weet waarom het zo is , het is zo er ingegroeid lijkt wel mensen weten niet beter meer. ben geen racist maar denk wel dat de hele wereld nu eens het radicaliseren aan moet pakken in de gebieden waar het ontstaat dus ook in Syrië, platgooien die hap of andere verregaande maatregelen dat ook de "ratten" onder de grond niet een nieuwe start kunnen maken.

sorry voor de botte gedachten maar het is onderhand wel "ons" probleem geworden terwijl wij ook moeten samenleven met meerdere culturen, en ik ben ermee eens ik vind niet dat dit andere landen op moeten lossen door vluchtelingen op te gaan vangen, ieder land heeft zo zijn eigen sores en moeten dat eerst maar eens oplossen alvorens meer en meer mensen toe te laten,terwijl in land van herkomst geen oplossing komt .

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 14:39

florentine1 schreef:
Wat ik maar niet kan begrijpen, is dat er voor syrië zelf geen oplossing kan komen.

Er komt geen oplossing zolang er olie/gas te winnen/transporteren is in/door dat gebied en het westen denkt te mogen beslissen waarvoor(USdollar en niks anders), waardoor en waarheen deze grondstoffen gaan. De boel was stabiel totdat een aantal idioten besloten dat er "vrijheid en democratie" gebracht moest worden (lees mensen die meer westers dachten) en Khadaffi en Saddam opruimden en ernstig aan de poten van Assads regime gingen zagen. Libië was bv het meest welvarende land van heel Afrika tot 2011. En hoewel geen van deze landen zo met hun burgers omgaan als wij dat acceptabel achten, was de boel stabiel en was een zekere basis veiligheid en voorzieningen (veilig drinkwater, stroom, voedsel, gezondheidszorg) voor iedereen toegankelijk. Nu is het een puinhoop, niks is zeker en in bv Irak zijn grote hoeveelheden laag radioactieve deeltjes achtergebleven uit de gebruikte munitie met alle gevolgen voor o.a. de sindsdien geboren kinderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 14:44

Nu ga ik eerst een andere kant op denken..
De problemen die Australië op haar geweten heeft. Vroeger werden daar alle vluchtelingen op het bootje terug gesleept naar de buurteilanden. En daarbij ook naar onbewoonde eilandjes van Indonesie waar ze werden opgepikt door Indonesie.

De vluchtelingen werden naar andere landen gesleept in hun bootje. De zoveelste gevaarlijke tocht naar een eiland, zoals ChristmasIsland, Nauru van Papoea Nieuw Guinea, en naar Papoe zelf.
Het strenge beleid heeft de vluchtelingenproblemen bij Indonesie niet kleiner gemaakt maar het probleem naar Indonesie geschoven.

Zelfs al zou er een eiland vrijkomen bij de middellandse zee, dan is het naar mijn idee nog niet de oplossing.
Het probleem zal zich uitbreiden, want wie zorgt ervoor dat daar een economie op gang komt? En daarbij zal het de IS niet schuwen om daarheen te gaan. Zijn toch allemaal mensen die het niet met IS eens zijn.

Het voordeel voor Nederland is dat de vluchtelingen in het eerste europese land waar ze komen assiel moeten aanvragen. Waardoor italie en griekenland volstromen. Maar Nederland? Wij willen geneens vluchtelingen opnemen.. want het is 'een ver van je bed show'...

Ja, het lijkt me zeer lastig om een groepje vluchtelingen in de buurt te hebben. Maar moeten we dan alle vluchtelingen in Griekenland laten zitten? Die bewoners vinden het net zo leuk als ons dat er vluchtelingen komen. Maar helaas, zolang de situatie in Syrie niet opgelost kan worden.. denk ik dat Nederland voor een soort Australie speelt qua vluchtelingen.

Trieste boel!

En een oplossing? Eerlijk gezegd denk ik dat er alleen maar verliezers zijn en we het daarin zo goed mogelijk moeten doen. Ofwel, vluchtelingen helpen.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 14:45

Abercrombie schreef:
Lithya, dat kan je wel zo stellen maar kijk eens naar Mauro, en naar alle andere kindjes die voorbij kome op het nieuws. Die eigenlijk volgens de regels terug moeten omdat het weer veilig is daar. Maar niet meer kunnen omdat ze een heel leven hier opgebouwd hebben. Dat ga je hoe dan ook krijgen met al die kindjes .

Daarom een relatief kort tijdsbestek. Een kind heeft hier dan nog geen leven opgebouwd, hoogstens de ouders.

Als jij weet dat je weer terug gestuurd zou worden, hou je daar toch ook rekening mee?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:20

Hulde voor de beste man.
Ik denk alleen dat de stroom vluchtelingen nog veel groter wordt als er zoiets ontstaat. Niet dat dat erg is, maar zo'n eiland is natuurlijk ook een keer vol.
purny schreef:
Vooral doen. Maar dan wel een Grieks eiland want dan kan Griekenland ook weer een deel van z'n schulden terugbetalen

Ja dat idd. Laat ze er maar wat voor terug doen.