verdronken Aylan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 01:08

Ik sta best wat dubbel tegenover zulke foto's... sinds er een foto van een jongetje met een huidziekte werd gebruikt om de indruk te wekken alsof hij door een bombardement zo was toegetakeld. Of sinds er tijdens de golfoorlog een huilend, maar liegend, meisje voor de camera vertelde wat voor wreedheden er waren begaan tegen couveusebaby's... wat niet het geval was, maar de VS moest een reden hebben om Saddam Hoessein te pakken.
Regel 1 in het nieuws: niets hoeft te zijn wat het lijkt...

Maar dat verdronken jongetje is op zich een feit. En het is een feit dat zóveel andere verdronken jongetjes en meisjes nóóit gezien zullen worden.
Men wéét dat de vluchtelingen komen, en er wordt niets aan gedaan om te voorkomen dat ze in gammele bootjes te water gaan... er zijn zo al duizenden mensen verdronken. Er moet, hoe dan ook, meer gedaan worden. Of het nu de Australische manier is: domweg terugsturen, of het juist makkelijker maken om zonder halsbrekende toeren in de asielprocedure terecht te komen, er moet wat gebeuren.
Er gaan nú mensen dood door besluiteloosheid van regeringen, waar de mensensmokkelaars op in springen. En ja mensen, er is een oorlog gaande, en daarom zijn er nu ineens zoveel mensen die deze kant op komen. Dat is niet vanwege de vakantietijd.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 01:11

papagroom schreef:
Maar wat voel je....wat voel je als je de foto`s ziet.....ik had het jullie willen besparen,maar plaats m toch....

http://www.bd.nl/polopoly_fs/1.5209604. ... 209604.jpg

Dat hij is overleden, verder niet veel.
Ik vind het voor zijn vader erger die nog leeft en zijn hele gezin kwijt is.

Maar waarom is een overleden Syrisch kind in Europa erger dan een overleden kind in Syrië zelf?
Er worden daar al jaren kinderen vermoord, dan is dit jongetje nog humaan overleden.

Ik vind het allemaal nogal hypocriet, al die massa emotie over die foto terwijl het al jaren aan de gang is en niemand het erover had, behalve de journalisten.
Maar goed, misschien levert het wat op, dat is dan wel het resultaat van die foto.
Wat iemand vanavond in Pauw zei, al de rijke Arabische landen steken geen hand uit, daar zijn hoogsten een paar honderd vluchtelingen. Die kunnen ook veel meer doen!
Terwijl in de arme Arabische landen zoals Jordanië daar zitten er honderdduizenden.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 04-09-15 01:15, in het totaal 1 keer bewerkt

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 01:14

Ik snap niet hoe wij als Europa/Nederland zo egoïstisch kunnen zijn, en zeggen dit is óns land.
Wat maakt het dat wij wel het ''recht'' hebben om hier te leven en zij niet?
Waarom maakt dit óns land?

Er is een gezegde over hoe er een ''grens'' kan worden getrokken in de lucht die we allemaal inademen..

Ik vind het onbegrijpelijk dat onze regering níks doet. Behalve speculeren wat ze zouden kunnen doen. Of zich bezig te houden met wat Amerika vind over ''zwarte piet'''.

Ik zeg niet dat we alle vluchtelingen maar hier heen moeten halen, maar er moet gewoon actie ondernomen worden daar.
Al is het maar om in Syrië een bepaald gebied veilig te stellen, zodat deze oversteek niet gemaakt hoeft te worden en dat kinderen zoals Aylan niet de dupe hiervan hoeven te zijn.

I.m.o. écht onmenselijk hoe mensen reageren op social media.
Vluchten uit angst is iets wat wij (hopelijk) nooit zullen hoeven mee te maken.
Als wij in 45 niet de hulp gekregen van bijvoorbeeld Canada hadden wij misschien net zo'n onbezorgd leven gehad. En hadden we meer om ons druk om te maken dan of we wel de ''betere'' cola kunnen kopen i.p.v. de euroshopper.
We zijn veilig en ik denk dat niet te realiseren valt hoe erg dat telt als je het niet mee maakt.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 01:20

abbycootje schreef:
Als wij in 45 niet de hulp gekregen van bijvoorbeeld Canada hadden wij misschien net zo'n onbezorgd leven gehad. En hadden we meer om ons druk om te maken dan of we wel de ''betere'' cola kunnen kopen i.p.v. de euroshopper.
We zijn veilig en ik denk dat niet te realiseren valt hoe erg dat telt als je het niet mee maakt.

Wij (en een groot deel van Europa) zou toch moeten weten hoe het is. Maar nee, het is te lang geleden, nog even en de laatsten die erbij waren zijn er ook niet meer.

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 01:21

Mijn hart breekt als ik zulke foto's zie, maar dat doet het bij elk leed van een weerloos mens of dier.

Anderzijds realiseer ik me ook dat de vluchtelingen veel geld hebben moeten betalen voor hun vluchtweg. Dat betekent dus dat ze daar bepaald niet armoedig waren, want een paar duizend euro is zelfs hier voor de meeste mensen niet op te brengen, laat staan voor een heel gezin.

Het betekent ook, dat het grootste deel van de bevolking alleen maar van vluchten kan dromen, en dat deel is meestal ook nog het deel van de bevolking wat het meest onder een oorlog lijdt.

Daarnaast is het voor de toekomst van het land desastreus als het rijkere deel van de bevolking (dat doorgaans ook het hoogst / meest opgeleid is) naar elders verdwijnt.

Ik denk niet dat wij in Europa zulke enorme hoeveelheden vluchtelingen kunnen opvangen. Voor het geld dat hier aan de opvang en aan ellenlange procedures besteed wordt, kan ter plekke waarschijnlijk een veelvoud aan mensen geholpen worden. Naast hulp moet er ook meer aandacht komen voor de oorzaak van het probleem, zoals dictators, oorlog en intolerantie.

Het zal duidelijk zijn dat ik dus voor hulp in het land van oorsprong ben. Dat impliceert ook dat je dan vluchtelingen moet weren.

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 01:23

anneliesdj schreef:
abbycootje schreef:

Wij (en een groot deel van Europa) zou toch moeten weten hoe het is. Maar nee, het is te lang geleden, nog even en de laatsten die erbij waren zijn er ook niet meer.

Precies, Je zou denken dat zoiets ''voor altijd'' achter blijft in een land.
Maar blijkbaar vind Nederland zichzelf zoveel belangrijker dat de hulp die wij kregen vanzelf sprekend is maar andere landen helpen als het er écht op aan komt hó maar. :n

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 01:26

DonCamillo schreef:
Mijn hart breekt als ik zulke foto's zie, maar dat doet het bij elk leed van een weerloos mens of dier.

Anderzijds realiseer ik me ook dat de vluchtelingen veel geld hebben moeten betalen voor hun vluchtweg. Dat betekent dus dat ze daar bepaald niet armoedig waren, want een paar duizend euro is zelfs hier voor de meeste mensen niet op te brengen, laat staan voor een heel gezin.

Het betekent ook, dat het grootste deel van de bevolking alleen maar van vluchten kan dromen, en dat deel is meestal ook nog het deel van de bevolking wat het meest onder een oorlog lijdt.

Daarnaast is het voor de toekomst van het land desastreus als het rijkere deel van de bevolking (dat doorgaans ook het hoogst / meest opgeleid is) naar elders verdwijnt.

Ik denk niet dat wij in Europa zulke enorme hoeveelheden vluchtelingen kunnen opvangen. Voor het geld dat hier aan de opvang en aan ellenlange procedures besteed wordt, kan ter plekke waarschijnlijk een veelvoud aan mensen geholpen worden. Naast hulp moet er ook meer aandacht komen voor de oorzaak van het probleem, zoals dictators, oorlog en intolerantie.

Het zal duidelijk zijn dat ik dus voor hulp in het land van oorsprong ben. Dat impliceert ook dat je dan vluchtelingen moet weren.

Ik heb toevallig de aflevering van RTL late night gezien, hier wordt precies op bovenstaande in gegaan.

Het gaat absoluut net om arme mensen, mensen zijn 9/10 goed opgeleid.
Maar dat geld is heel weinig waard als je niet veilig bent in je eigen land.
En ze kunnen zéér weinig vanwege alle kromme regeltjes die er zijn.
Als het zo makkelijk zo zijn zouden ze niet met te velen op een bootje springen met 90% kans de oversteek niet te halen.

anneliesdj

Re: verdronken Aylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 01:36

Als echt de pleuris uitbreekt zoals daar, dan heb je aan geld ook niets meer.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 01:38

KimD schreef:
Heel eerlijk? Het doet me helemaal niks, ik ben geen mensenmens en kan hier dus ook zonder emotie heen kijken.

Ik ben overigens ook zo'n racist die tegen vluchtelingen is. Niet zozeer dat ik die mensen geen beter leven gun / wil bieden, maar ik vind wel dat geholpen moet worden op de plek waar het knelt, in hun eigen land.

Deze mening had ik vroeger niet, maar is flink bijgesteld toen er een Syrische vluchtiling bij mijn moeder is het flatgebouw introk. Deze jonge vent hebben we veel geholpen met vanalles en nog wat en heeft sinds vorig jaar November zijn vrouw ook hier, en is sinds gisteren vader.

Maar als ik zie wat deze kerel (even oud als ik), allemaal krijgt en allemaal klaar speelt dan vind ik dat we bij hún moeten helpen.

Edit: Ik vind het uiteraard wel erg voor doe vader die alleen achterblijft, die in een klap zijn vrouw en twee kinderen is verloren.

Hier idem.
Iedereen moet zich eigenlijk nu opeens verplicht voelen om in actie te komen om te helpen.
Anders is er "wat mis "met je.
En natuurlijk staan de Bn-ners weer het harst te roepen..........iedereen moet met zijn of haar bekende kop in beeld om te vertellen dat ze het vreselijk vinden.

Ja, het is erg, maar wat er wereldwijd gebeurt is erg.
Je wilt niet weten hoeveel mannen, vrouwen én kinderen dagelijks sterven door de ellende in de wereld.
Alleen hebben die geen naam en geen gezicht.......geen foto, die opeens iedereen gezien moet hebben!

Maar wat moeten we doen?
Alle vluchtelingen dan maar hier heen halen en ze van zoveel mogelijk zorg en aandacht voorzien??
En dan?
Nu is de helft van de Nederlanders al pissig op al die oostblokkers die ons werk en woningen inpikken.
Die leven op onze belastingcenten en misbruik maken van ons zorgstelsel.
En natuurlijk kan je dan wachten op die weer vraag van; Maar wat als jou zo iets gebeurt......dan wil jij toch ook geholpen worden?

En toch denk ik dat je dingen los van elkaar moet zien.
Ik vind het ook diep triest hoe in ons eigen land zieke kinderen niet de zorg krijgen die ze nodig hebben "omdat daar geen geld voor is "
Ik vind het triest dat in ons eigen land oudere weken, maanden of zelfs jaren dood in huis liggen omdat niemand ze mist.
Ik vind het triest dat oudere en chronisch zieken de deur niet uit komen omdat er geen geld wordt uitgetrokken voor extra personeel......dat mensen op hun oude dag moeten vervuilen omdat niemand naar ze omkijkt wegens tijd en geld gebrek......
Het is triest dat ook in eigen land mensen de primaire zorg onthouden wordt.

En als je zo iets zegt zijn er nog steeds mensen die het asociaal vinden als je zo denkt, vergelijken je dan met een Wilders en andere gelijk gestemde.

IK geloof dat de wereld al te bedorven is om nog "te redden " en natuurlijk helpt helemaal niks doen dan ook geen malle moer.....maar als iedereen eens éérst aan de directe mensen om zich heen zou denken verbeter je de wereld in ieder geval al voor die mensen.
Want echt......diepe ellende begint helaas al veel dichter bij ons huis.

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 01:46

Met geld begin je weinig tegen doodsdreiging en de inflatie zal ook wel gigantisch zijn. Ik heb nergens gezegd of geinsinueerd dat een vluchteling geen geld zou mogen hebben. Alleen maakt het wel of geen geld hebben waarschijnlijk het verschil tussen wel of niet kunnen vluchten.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 02:39

Inderdaad. De armere mensen zitten daar nog in vluchtelingenkampen die voller en voller worden en waar het voedsel en water schaarser en schaarser wordt. Als ze geld hadden zouden ze ook vertrekken.

De rijkeren kunnen wel een mensensmokkelaar betalen, maar tegen de tijd dat ze hier komen zijn ze ook alles kwijt. Alleen hun mobiel nog over. En daar worden ze dan op afgerekend... :=

Wat dat betreft kunnen we ze beter op gaan halen met het vliegtuig. Ze willen de vlucht zo betalen. Is altijd goedkoper dan een reis via mensensmokkelaars, om maar niet te spreken van veiliger. Je krijgt dan ook een stuk minder door de reis gefrustreerde en getraumatiseerde mensen hier.
En dan kunnen we ze ook beter spreiden over Europa, en krijg je niet van die hordes die per se naar Duitsland of Engeland willen omdat daar alles beter zou zijn.

Je stuurt elk vol vliegtuig naar een ander land. Daar registreer je de mensen waardoor ze niet meer naar een ander Europees land kunnen. Maarja, dat willen bepaalde (Oost)Europese landen dan weer niet, terwijl dat juist landen zijn die gesmeekt hebben om bij de EU te mogen. Ja, dan hoort dit er ook bij, zou ik zeggen.

(Ik opper maar wat hoor :) )

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 05:26

anneliesdj schreef:
abbycootje schreef:

Maar dat is het grote verschil.
Wij bleven hier. Probeerde ons land groot te houden. Vingen zelf Joden op.
Of ook niet als we niet durfde.
Kregen hulp van buiten. Maar vertrokken niet.

En daar zit het verschil wat ik in een ander topic ook al aanhaalde.
Hulp JA!
Hier Nee.
Je kunt geen miljoenen mensen met andere gewoontes en geloof hier een thuis geven.
Wel moet er daar in de buurlanden hulp komen.
En regeringsleiders moeten de corrupte regering van daar eens aan gaan pakken.
Heel Europa heel Amerika.
Dan is er echt wel wat te bereiken.
Dàt is ook wat er gedaan werd in de tweede wereld oorlog.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 05:54

abbycootje schreef:
Ik snap niet hoe wij als Europa/Nederland zo egoïstisch kunnen zijn, en zeggen dit is óns land.

Er is een gezegde over hoe er een ''grens'' kan worden getrokken in de lucht die we allemaal inademen..

Ik vind het onbegrijpelijk dat onze regering níks doet. Behalve speculeren wat ze zouden kunnen doen. Of zich bezig te houden met wat Amerika vind over ''zwarte piet'''.

Ik zeg niet dat we alle vluchtelingen maar hier heen moeten halen, maar er moet gewoon actie ondernomen worden daar.
Al is het maar om in Syrië een bepaald gebied veilig te stellen, zodat deze oversteek niet gemaakt hoeft te worden en dat kinderen zoals Aylan niet de dupe hiervan hoeven te zijn.

_/-\o_
Wij zijn zo rijk dat we hier in vrede in Nederland geboren zijn.

En het klinkt zo leuk, hulp in eigen land bieden. Waar de bommen en mitrailleurs je om de oren vliegen en de onthoofdingen en verkrachtingen schering en inslag zijn?
Ik weet niet hoor, maar zou je daar ze broer of zus naartoe laten gaan om hulp in eigen land te bieden? Niet? Wie moet die hulp dan bieden? Iemand anders? Ja, zo gaat dat, iemand anders doet het wel. Als iedereen dat denkt, dan gebeurt er dus niks...
Er is al heel veel hulp in de regio, buurlanden, etc. Daar zitten duizenden meer vluchtelingen dan degenen die verder trekken en hun hoop overzee zoeken.

Hoe enorm uitzichtloos moet je leven zijn, dat je liever een onveilige boot neemt en je weet dat er een groot risico bestaat dat je het er niet levend vanaf brengt, maar dat dat altijd nog het betere alternatief is dan blijven? Ik ben heel blij dat ik dat gevoel niet ken! Ik prijs mijzelf gelukkig dat mijn wiegje in Nederland stond en ik vind dat we mensen de ruimte moeten bieden om ook veilig te zijn.

Citaat:
Maar dat is het grote verschil.
Wij bleven hier. Probeerde ons land groot te houden. Vingen zelf Joden op.
Of ook niet als we niet durfde.
Kregen hulp van buiten. Maar vertrokken niet.

Wij bleven hier? Weet je hoeveel er het land zijn uitgevlucht? Naar Engeland, zoals bv ons koningshuis, maar velen meer. En ook de plas over, naar USA en Canada!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 07:55

Na de oorlog ja. Niet tijdens.
En dan heb ik het over het gewone volk.
Koningshuis was inderdaad wel weg.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 08:01

bruintje123 schreef:
Na de oorlog ja. Niet tijdens.
En dan heb ik het over het gewone volk.
Koningshuis was inderdaad wel weg.

Heel veel (Nederlandse) Joden waren op de vlucht, net voor en ook tijdens WOII
Ook mensen die gezocht werden door de Duitsers waren op de vlucht.
Toen de oorlog was afgelopen bleken er 30 miljoen!! vluchtelingen binnen Europa te zijn.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 08:04

abbycootje schreef:

Precies dit. Helemaal mee eens.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 08:09

Ze zouden een atoombommetje moeten gooien op dat hele IS in Syrie. IS weg, vluchtelingen terug.

Nu is dit wel heel zwartwit uiteraard maar dit is symptoombestrijding. Ze moeten de oorzaak aanpakken en niet de gevolgen. Waarom vluchten die mensen? Dat moeten ze aanpakken. Maar ze zijn bang voor een 3e WO als ze dat gaan doen. Maar wat doen we dan? Toekijken tot IS daar helemaal de macht in handen heeft en een eigen staat opricht? En dan? Denken we dan dat het daarbij blijft? Nee natuurlijk niet. Daarna pakken ze Europa. Ik krijg nu een 2e WO gevoel. Er wordt veel te lang gewacht met ingrijpen. Eerst maar toekijken en toekijken en overleggen en blijven toekijken. Tot de ellende enorm is.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 08:11

@brainless

Binnen Europa. Buurlanden dus ja.

De emigratiegolf naar Canada. Australië en nieuw zeeland was na de oorlog.

Er lopen helaas 2 topics door elkaar.
Maar ik schreef eerder al.
Hulp moet er komen. Maar niet in landen met totaal andere cultuur.
Maar eigen land moet veilig.
Zoals ze in de 2e wereld oorlog voor ons deden moet nu ook daar.
En voor nu opvang in buurlanden.
Niet hier.

En dat gebeurde in de tweede wereld oorlog hier ook niet.
Dus dat vergelijk kan weg blijven.
Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 04-09-15 08:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 08:12

Eerlijk gezegd?

Het interesseerd mij geen ene drol. Jochie dood, oke, sneu voor die mensen. Maar verder? Niks. Al die vluchtelingen hier heen.. Hoeft van mij ook niet. Er komen hier binnenkort 400 vluchtelingen te zitten nog geen kilometer bij mij vandaan.. Nee, dat hoeft van mij echt niet. En als ik het nog banketstaaf moet maken, oprotten die handel.. Ze moeten de oorzaak gaan aanpakken in die landen, want met vluchtelingen opvangen word er geen ene mallemoer bereikt..

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 08:15

KimD schreef:
Heel eerlijk? Het doet me helemaal niks, ik ben geen mensenmens en kan hier dus ook zonder emotie heen kijken.

Ik ben overigens ook zo'n racist die tegen vluchtelingen is. Niet zozeer dat ik die mensen geen beter leven gun / wil bieden, maar ik vind wel dat geholpen moet worden op de plek waar het knelt, in hun eigen land.

Hier ben ik het ook mee eens. Ik heb een hele hoop vluchtelingen meegemaakt in Griekenland, denk dat je mening dan wel veranderd.

Het idee van die miljardair vind ik wel mooi. Zo hebben ze toch een eigen plek, weg uit hun land maar heeft niemand 'last' van ze.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 08:15

Ik vind het erg, heel erg...
Ik heb op het hbo twee mensen uit een voormalig oostblokland in mijn klas gehad, die daar ook niet meer veilig waren. In het begin nooit zo'n contact mee gemaakt, en heel eerlijk, in het begin dachten wij, wat moeten ze hier, ze hadden nog zeer veel moeite met nederlands.
Later bleek dat ze vroeger allebei advocaat waren maar dat die diploma's hier niet gelden. Ze wisten echt al heel veel van het recht af, en deden het hardstikke goed! Ook de toets nederlands gehaald. Zeer nederige en altijd vrolijke mensen. Heel knap, er werd best wel eens op ze neergekeken, terwijl ze vroeger juist bij de hogere klasse hoorden. Hun kinderen deden allebei vwo!

Toch word dit bij mij persoonlijk dan weer teniet gedaan door mijn bovenbuurvrouw (vluchteling) die tot 12 uur s'nachts keihard zit te ratelen boven mijn slaapkamer. Meerdere malen vriendelijk en minder vriendelijk verzocht of het niet stiller kon dan knikt ze ja ja maar doet het niet. En s'ochtends vroeg als ik en mijn vriend naar ons werk moeten hoor je haar niet. Tja...

Het probleem bij de wortel aanpakken vind ik logisch klinken, maar wat als dat een soort Afghanistan 2 word. Daar zit je ook niet op te wachten.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 08:27

Gypsy schreef:
Het probleem bij de wortel aanpakken vind ik logisch klinken, maar wat als dat een soort Afghanistan 2 word. Daar zit je ook niet op te wachten.

Bovenstaande zorgt er idd voor dat niemand het probleem dáár aan durft te pakken: dan ontstaat er een enorme oorlog van het westen tegen het midden-oosten..... Waarover niemand van "onze landen" nog de controle heeft, niemand de legers groot genoeg. En onderhandelen met dit soort mensen (IS) kan ook niet; ze maken geen afspraken met andersdenkenden, of wel, maar schenden deze vervolgens. (Kijk maar naar hetgeen -momenteel het machtigste land op aarde- Rusland allemaal mag schenden zonder consequenties.....) En zowel IS als Rusland houden zich echt niet aan de zgn "rules of engagement"......

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 08:29

abbycootje schreef:

Dit dus.. Had t niet beter kunnen verwoorden..
Ook vind ik het walgelijk om van veel mensem te lezen hoeveel beter zij zich voelen tov vluchtelingen..

"zij horen hier niet"
"zij pikken onze banen in"
"ze komen alleen maar voor het geld"
"gelukkig weer een minder"
Enz. Enz. Enz.

Waar gaat t HEEN met de wereld, om zo'n dingen te kunnen zeggen over je medemens? Hoe KUNNEN ze??

(ik zeg niet dat hier zo gesteld wordt, maar dit zijn reacties die ik op facebook tegengekomen ben)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 08:49

Ik heb helemaal niks met kinderen, dus de foto doet mij ook niks. Jammer voor die familie, maar ze wisten van het risico af toen ze in de boot stapten.

Als ik het voor t zeggen had dan liet ik daar in de buurt van de kust een aantal grote kampen bouwen, met onderdak, voedsel, water en hygienische voorzieningen voor al die vluchtelingen, laat elk land daar maar aan bijdragen.. Laat ze daar blijven totdat het weer rustig is in eigen land. Gooi een aantal bommen op IS, stuur er een enorm leger op af en maak elke dreiging met de grond gelijk.. En dan kunnen de vluchtelingen terug naar huis, probleem opgelost.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 08:54

KimD schreef:

Ik ben overigens ook zo'n racist die tegen vluchtelingen is. Niet zozeer dat ik die mensen geen beter leven gun / wil bieden, maar ik vind wel dat geholpen moet worden op de plek waar het knelt, in hun eigen land
.

Deze mening had ik vroeger niet, maar is flink bijgesteld toen er een Syrische vluchtiling bij mijn moeder is het flatgebouw introk. Deze jonge vent hebben we veel geholpen met vanalles en nog wat en heeft sinds vorig jaar November zijn vrouw ook hier, en is sinds gisteren vader.

Maar als ik zie wat deze kerel (even oud als ik), allemaal krijgt en allemaal klaar speelt dan vind ik dat we bij hún moeten helpen.

Edit: Ik vind het uiteraard wel erg voor doe vader die alleen achterblijft, die in een klap zijn vrouw en twee kinderen is verloren.

Dit geld ook voor mij. Noem me racist, noem me een slecht mens. Maar het enige wat ik nu nog zie in de 'vluchtelingen' zijn geldzoekers. Er zullen ongetwijfeld échte vluchtelingen tussen zitten en die zijn ook meer dan welkom, maar als je dan al die verhalen leest van de vluchtelinge in Griekenland e.d.

Ik vind het overigens erg dat ik deze mening heb, maar zo zie ik het wel.