Drugs keihard aanpakken!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 12:55

Gecondoleerd.
Ik vind sowieso, dat iemand onder invloed, die een ander iets aandoet, veeeeeeeeeeel zwaarder gestraft moet worden.
Mensen weten toch, dat je door drank en drugs rare dingen kunt gaan doen?
Dus weet je ook dat je een risico neemt, dus ga maar voor dood met voorbedachte rade!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 12:58

Gecondoleerd PG! Wat een vreselijk verlies, sterkte met het verwerken. Ik heb zelf een enorme afkeer tegen drugs maar ik hou mijn mening liever voor me.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 13:14

Stoof schreef:
Zoe_97 schreef:
Gecondoleerd!

Ik ben van België en hier is drugs verboden. Hier heb je gebruikers maar enorm aantal minder problemendan bij jullie. Ik was laatst in Amsterdam en met gewoon over straat wandelen werd ik misselijk van de geur. Ik zat in een duurder restaurantje, steekt daar iemand een joint op... Mijn hele eetlust verpest door die rotgeur.

Ik ben voor afschaffen binnen de volledige Europese unie (volgens mij is Nederland het enige land waar dit is toegestaan?). Ook de alcoholwetten mogen een stuk strenger.

Maak jezelf dat maar niet wijs. In Belgïe is het probleem even groot als overal anders.

Geconcoleerd Papagroom, zo'n verlies is altijd onbegrijpelijk.

In België zie je in het straatbeeld over het algemeen gewoon minder vaak junks teen die voor problemen zorgen dat in Nederland (en ik zit op kamers in brussel, de problemen die in het land voorkomen zien we hier zeker erger terug bij 9/10 dingen)

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 13:14

In Nederland wordt alcohol en wiet boven de 18 gedoogd, maar officieel mag je beide niet in het openbaar gebruiken(verschilt soms wel van gemeente tot gemeente). Wel in daarvoor bestemde gelegenheden(Café bijvoorbeeld) en thuis.

De rest is allemaal evengoed verboden. Het is hypocriet -na mijn mening- dat in sommige landen bijvoorbeeld alcohol prima is, maar dat wiet streng verboden is(denk aan de USA). Wiet is namelijk totaal ongevaarlijk en leidt ook niet tot agressief of storend gedrag. Bovendien kan je geen overdosis binnenkrijgen. Bovendien hebben mensen met lichamelijke klachten profijt van medicinaal gebruik. Verder is het vrijwel niet verslavend.

Ik vind het altijd storend dat mensen zeggen 'Je moet nooit drugs doen!' en dan zelf iedere avond 3 glazen alcohol drinken :x

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 13:15

Zoe_97 schreef:
Stoof schreef:

Maak jezelf dat maar niet wijs. In Belgïe is het probleem even groot als overal anders.

Geconcoleerd Papagroom, zo'n verlies is altijd onbegrijpelijk.

In België zie je in het straatbeeld over het algemeen gewoon minder vaak junks teen die voor problemen zorgen dat in Nederland (en ik zit op kamers in brussel, de problemen die in het land voorkomen zien we hier zeker erger terug bij 9/10 dingen)

Junks..? Sorry, ik heb hier nog nooit een junk gezien(Zuid Nederland). :')

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 13:16

slimmerik schreef:
PPG gecondoleerd. Had natuurlijk nooit mogen gebeuren. Helaas kunnen drank en drugs misbruik niet uitgebannen worden. Net zoals je het voetbal niet af kunt schaffen. (vandalisme etc.) Maar ik vind dat misbruik van drank en drugs niet mogen dienen als verzachtende omstandigheden. (niet toerekeningsvatbaar) Deze man mag wat mij betreft driedubbel bestraft worden.

Het is niet te hopen dat het met een sisser afloopt Slimmerik....de volksaard is hier zo dat dan straks de verkeerde de bak in draaid.

Solaria_Liz

Re: Drugs keihard aanpakken!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 13:21

Gecondoleerd en heel veel sterkte!!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 13:24

Tillie20 schreef:
Zoe_97 schreef:

zal ookwel vooral in grotere steden zijn. In Amsterdam zag ik in zowat elke straat een junk :')

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 13:27

Zoe_97 schreef:
zal ookwel vooral in grotere steden zijn. In Amsterdam zag ik in zowat elke straat een junk :')

De meeste mensen die in Amsterdam wiet roken zijn juist drugstoeristen, geen Nederlanders. En met zuid-Nederland bedoel ik Maastricht, Tilburg en Eindhoven. Nog nooit een junk gezien daar in de stad :7

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 13:29

Zoe_97 schreef:
Tillie20 schreef:

Wat is een junk dan voor jou? Iemand die een jointje opsteekt? Of iemand die er gewoon onverzorgd uitziet? Zolang je iemand geen heroïne ziet spuiten op straat of iets dergelijks kan je helemaal niet spreken over een 'junk', kom op zeg.
Het drugsprobleem in de wereld is overal, ook in België. Misschien wel meer dan in Nederland, who knows.

Tillie20

Re: Drugs keihard aanpakken!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 13:30

Als je iemand die een joint opsteekt onder een junk vindt vallen, dan zitten de terrassen vandaag vol met junks die alcohol gebruiken :')

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 13:37

UhNee schreef:
Zoe_97 schreef:

Wat is een junk dan voor jou? Iemand die een jointje opsteekt? Of iemand die er gewoon onverzorgd uitziet? Zolang je iemand geen heroïne ziet spuiten op straat of iets dergelijks kan je helemaal niet spreken over een 'junk', kom op zeg.
Het drugsprobleem in de wereld is overal, ook in België. Misschien wel meer dan in Nederland, who knows.

ik bedoel daarmee mensne met rode ogen die verdwaasd over het straat lopen ezodat je duidelijk merkt dat ze onder invloed zijn. zo mensne die hun eigne lichaam niet meer nder controle hebben door de drugs.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 13:38

Gecondoleerd Papagroom, heel veel sterkte Y;(

Maar niet alle drugs maakt mensen agressief. Ik ken wel een paar die wiet roken en die worden alleen maar heel filosofisch en rustig. Daarbij hebben zij mij ook verteld over hoe en wat, wanneer je het wel en beter niet kan gebruiken en nog meer handige info. Ik vind wel dat er heel wat strenger op alcohol en andere harddrugs mag worden gecontroleerd.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 13:40

Oh my god, dat zijn dus echt geen junks. Als je dat al junks vind.... Dat zijn gewoon mensen die onder invloed zijn van wiet, speed, alcohol (alles waarbij je rode ogen krijgt) Hoe kom je erbij dat die hun eigen lichaam niet meer onder controle kunnen hebben? :') Junks zijn mensen die verslaafd zijn aan weetikveelwat, die in een diep donker gat zitten.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 13:41

UhNee schreef:
Oh my god, dat zijn dus echt geen junks. Als je dat al junks vind.... Dat zijn gewoon mensen die onder invloed zijn van wiet, speed, alcohol (alles waarbij je rode ogen krijgt) Hoe kom je erbij dat die hun eigen lichaam niet meer onder controle kunnen hebben? :') Junks zijn mensen die verslaafd zijn aan weetikveelwat, die in een diep donker gat zitten.

ik bedoel die mensne waarbij je duidelijk ziet dat ze hun lichaam niet onder controle heben zoals ik al zeg. zoals mensne die gewoon hun plas dan laten lopen etc.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 13:44

Zoe_97 schreef:
Gecondoleerd!

Ik ben van België en hier is drugs verboden. Hier heb je gebruikers maar enorm aantal minder problemendan bij jullie. Ik was laatst in Amsterdam en met gewoon over straat wandelen werd ik misselijk van de geur. Ik zat in een duurder restaurantje, steekt daar iemand een joint op... Mijn hele eetlust verpest door die rotgeur.

Ik ben voor afschaffen binnen de volledige Europese unie (volgens mij is Nederland het enige land waar dit is toegestaan?). Ook de alcoholwetten mogen een stuk strenger.

Het is in restaurants in Nederland verboden om te roken, zeker in de duurdere. Lijkt me sterk dat iemand een joint binnen opsteekt.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 13:45

Shenavallie schreef:
Zoe_97 schreef:
Gecondoleerd!

Het is in restaurants in Nederland verboden om te roken, zeker in de duurdere. Lijkt me sterk dat iemand een joint binnen opsteekt.

was op een terras bij de grachten onder zo'n afdak was dat restaurant

Fenrir

Gecondoleerd TS, wat een ontzettend nare manier om iemand te verliezen. :(:)

Drugs maakt mensen zelden agressief, het is dan ook niet voor niets dat ze op festivals ed. veel liever mensen aan de drugs dan aan de alcohol zien. Van drank krijg je vaak veel meer problemen. Coke wil ook nog wel eens agressie opwekken, maar dat is vaak in combinatie met drank.

Zoe_97 schreef:
UhNee schreef:

ik bedoel die mensne waarbij je duidelijk ziet dat ze hun lichaam niet onder controle heben zoals ik al zeg. zoals mensne die gewoon hun plas dan laten lopen etc.

Dat komt 9 vd 10 keer door de alcohol.
Die zogenaamde "junks" die jij noemt zijn geen junks, maar toeristen. Met name de Britten kunnen er wat van (flink zuipen).

Shenavallie

Zoe_97 schreef:

In België zie je in het straatbeeld over het algemeen gewoon minder vaak junks teen die voor problemen zorgen dat in Nederland (en ik zit op kamers in brussel, de problemen die in het land voorkomen zien we hier zeker erger terug bij 9/10 dingen)[/quote]
Jij hebt toevallig het straatbeeld in Amsterdam gezien, maar dat representeert absoluut de rest van Nederland niet op het gebied van drugsgebruik. Ik denk zelf dat België en Nederland in dat opzicht gelijkwaardig zijn.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 13:46

Zoe_97 schreef:
UhNee schreef:

Mhh, lijkt me sterk dat je die op elke straathoek tegenkomt. Ik weet niet waar jij allemaal bent geweest in Amsterdam dan....

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 13:48

Amsterdam is totaal niet te vergelijken met de rest van Nederland (zeker niet buiten de wat grotere steden). Dat komt met name door de toeristen.

Maar het is wel duidelijk dat Zoe_97 niet zo goed weet waar ze het over heeft, van bijv wiet roken ga je niet rondlopen als een "junk" (of er moet echt iets goed mis gaan :+ )
Dat en een flink staaltje overdrijving :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 13:52

Nou, lekker... tekst niet door Bokt in het rijtje gezet... Vast een technisch probleempje.

Dan maar even in het kort opnieuw: Amsterdam is groot en de meeste "junks" houden zich op in het oude gedeelte van de binnenstad (Oudezijds t/m Kloveniersburgwal/Geldersekade). Ik heb sterk het vermoeden dat je in dat gebied bent geweest, want in de rest van de stad zie je alleen maar toeristen gebruiken.

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 13:52

Zoe_97, Als iemand die op een afdeling voor personen met een afhankelijkheidsstoornis heeft gewerkt kan ik je vertellen dat dit probleem zich niet enkel in Nederland voordoet.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 13:53

Je kunt dan beter het kickboksen verbieden. Het feit dat iemand fysiek in staat is iemand anders dood te slaan komt doordat het een kickbokser is. Bepaalde drugs zijn alleen maar een drempelverlager.

Bovendien is het hele kickboks/freefight-wereldje zo ontzettend doordrenkt van drugs en criminaliteit dat dat beter helemaal verboden kan worden. Je leidt mensen op tot vechtmonsters en stopt er dan oppeppende drugs is waardoor ze hun hoofd verliezen. Slechte combi.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 13:55

Fenrir schreef:
Amsterdam is totaal niet te vergelijken met de rest van Nederland (zeker niet buiten de wat grotere steden). Dat komt met name door de toeristen.

Maar het is wel duidelijk dat Zoe_97 niet zo goed weet waar ze het over heeft, van bijv wiet roken ga je niet rondlopen als een "junk" (of er moet echt iets goed mis gaan :+ )
Dat en een flink staaltje overdrijving :D

Je kunt bij overmatig gebruik wel heel erg misselijk worden of last krijgen van duizeligheid of slapeloosheid. Maar dan spreek ik over overmatig gebruik.