Kindvrije horeca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 17:06

Ik weet het niet. Mensen worden soms ook wel erg onverdraagzaam richting kinderen. Soms ergeren mensen zich enorm terwijl de ouders het wel goed oplossen. Dat je nooit meer ooit iets van kinderen zou horen is volgens mij geen realistische verwachting en ook geen gezonde manier van met elkaar omgaan.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 17:06

Ik juich het toe ik heb 2 zoons van 3 en 6 en die hebben geen geduld om netjes aan een tafeltje op hun eten te moeten wachten. Ik ga wel eens met ze naar de Mac daar kunnen ze in de ballenbak spelen en als het eten op is mogen ze er ook nog even ravotten. maar naar een chic restaurant ga ik niet met ze daar zijn ze nog te jong voor en hebben ze niks te zoeken.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 17:07

Hoewel ik kinderen heb en met kinderen werk, vind ik dit een prima idee.
Niet iedereen heeft er behoefte aan om naast schreeuwende kinderen te eten/op vakantie te zijn e.d.

Juist in mijn vakantie/ als ik uit eten ga vind ik het heerlijk om te genieten van de rust en wil ik geen gillende/jankende (even zo omschreven omdat er genoeg flink huilen om hun zin door te drijven oid) kinderen om me heen

Uiteraard niks tegen kinderen die dan rustig aan tafel zitten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 17:07

Pinda_Dipje schreef:
Doen, bij sommige restaurants tenminste.

Ik ben zelf ook moeder van 2 jonge kinderen en verbaas me soms echt over de ongemanierde ouders die met hun kroost restaurants bezoeken. Man, ga lekker naar de McDonalds of een pannenkoekenhuis.... Bel een oppas als je samen tijd door wilt brengen!

Mijn kids gaan vaak gewoon mee (ook naar de duurdere restaurants) en die gedragen zich dan ook gewoon netjes.
Ik werk in de horeca en ik zorg er echt wel voor dat mijn kinderen alleen van tafel gaan als ze (rustig!) naar de wc gaan.

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 17:08

Chiave schreef:
Haarbal schreef:
Ik ga ook het liefst boodschappen doen op momenten dat er geen kinderen zijn, want in de supermarkt kunnen ze er ook wat van. Vooral die ouders word ik erggg moe van.... :D

Of de etters die midden in het pad een pak koekjes leegvreten en als mama er wat van zegt, ze het zo weer in het schap gooien. -O-

Dan zegt mama er iig wat van! Ouders die net doen alsof ze het niet zien "want dat doet hun engeltje niet" of die het wel zien maar er niks aan doen/geen standje geven vind ik 10x erger. Hoe leert zo'n kind dan wat wel of niet mag? Maar goed, dat is een ander verhaal. Kindvrije horeca, ik ben voor! Ga lekker met die kids naar een pannenkoekenboot of de macdrek.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 17:09

Als je als restauranthouder een moeder met een jengelend kind de deur wijst ben je racistisch en krijg je heel de wereld over je heen. Als je als bewust kinderloos je mening geeft over een punt waarin kinderen voorkomen ben je racistisch en spoor je niet. Het lijkt echt alsof kinderen heilig zijn.
Met de kindvrije horeca heb je wat te kiezen. Zelfde als met kindvrije parken. Ik hoef echt niet de hele dag naar het gejank van een kind te luisteren daar heb ik gewoon geen trek in

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 17:09

hielkebro schreef:
Pinda_Dipje schreef:
Doen, bij sommige restaurants tenminste.

Ik ben zelf ook moeder van 2 jonge kinderen en verbaas me soms echt over de ongemanierde [b]ouders die met hun kroost restaurants bezoeken[/b]. Man, ga lekker naar de McDonalds of een pannenkoekenhuis.... Bel een oppas als je samen tijd door wilt brengen!

:') :')

After all... Kids zijn ook maar een product van hun opvoeding. De ouders zijn infeite het probleem.
Mijn kinderen zijn over het algemeen keurig, worden ze vervelend? Dan sla ik m'n glas wijn achterover, betaal de rekening, excuseer me voor het ongemak en ga naar de snackbar voor het toetje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 17:10

Snorlex schreef:
Er zijn ook kindvrije hotels (16+ bijvoorbeeld), moet prima kunnen...

Precies, van die specifieke hotels die bedoeld zijn voor volwassenen/stelletjes.

Ik vind het best een goed idee. Ik kon me altijd vrij goed beheersen aan tafel (zat altijd met iedereen te praten maar zeker niet rondrennen). Was laatst in een restaurant met een ster en daar waren de kinderen ook gillend aan het rondrennen. Ouders zijn toen ook vriendelijk verzocht om de kinderen aan tafel te houden en anders te vertrekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 17:12

Haarbal schreef:
Dan zegt mama er iig wat van! Ouders die net doen alsof ze het niet zien "want dat doet hun engeltje niet" of die het wel zien maar er niks aan doen/geen standje geven vind ik 10x erger. Hoe leert zo'n kind dan wat wel of niet mag? Maar goed, dat is een ander verhaal. Kindvrije horeca, ik ben voor! Ga lekker met die kids naar een pannenkoekenboot of de macdrek.

Ga jij nu voor andere mensen bepalen waar ze moeten eten?

Als je last van andere mensen in de maatschappij hebt kan je beter thuis blijven
Alsof volwassenen niet luidruchtig kunnen zijn, vooral na een paar borrels

Ik vind het heel vervelend dat we in NL zo'n zeikmentaliteit krijgen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 17:13

Haarbal schreef:
Oewww jaaa, en treinen!

Daar hebben ze stiltecoupés voor... en de mensen die dat niet respecteren zijn met vrij grote regelmaat zeer keurige 45+-ers.

(Nog interessanter: die worden meestal niet aangesproken. Men stapt heel dapper af op jongeren met te harde mp3-spelers en kauwgomkauwende telefoneerders, maar niet op 'beschaafde' mensen die denken dat hard fluisteren best moet kunnen. Onze morele verontwaardiging richt zich meestal net wat makkelijker op de makkelijkste doelwitten, mensen met 'lagere' status en mensen die we makkelijk zien als anders dan onszelf.)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 17:13

Shadow0 schreef:
Ik weet het niet. Mensen worden soms ook wel erg onverdraagzaam richting kinderen. Soms ergeren mensen zich enorm terwijl de ouders het wel goed oplossen. Dat je nooit meer ooit iets van kinderen zou horen is volgens mij geen realistische verwachting en ook geen gezonde manier van met elkaar omgaan.

Het lijkt me ook niet normaal dat er wordt gedaan alsof kinderen erger zijn dan IS terroristen.

Zelf nooit last gehad van kinderen in een restaurant... ligt ook aan hoe je zelf met ze omgaat, als ze in je buurt komen lijkt me.
Of ik heb geluk nooit de ergste gevallen tegen te komen? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 17:15

Of je nou in een sterrenrestaurant zit of een gewone taverne in de stad, als het geen specifieke gelegenheid is voor kinderen dan horen ze zich te gedragen. Dus netje aan tafel, niet rennen, niet gillen, niet met eten prullen. Jong geleerd is oud gedaan, leren moeten ze het toch dus waarom niet vanaf de start?

Kan je kind dat (nog) niet, terg het dan ook niet door het naar zo'n locatie mee te nemen, en terg ons kinderlozen niet met je ongeleid projectiel. Iedereen blij. En de obers ook, die hoeven dan geen 20 ogen in hun hoofd te hebben om niet te vallen met een dienblad vol breekbaar spul of gloeiendhete gerechten.

Stiltecoupés zijn onbestaande in België.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 17:16

Lijkt mij wel een goed initiatief. Niet iedereen is gek op kinderen.
Wij gaan graag uit eten maar nemen onze dochter nooit mee eigenlijk. Omdat ook wij weleens een avondje rust willen *D

Ik had 2jaar terug het geweldige idee om bij van der valk te gaan eten op zondag. Nou, eens en nooit weer! Ik weet genoeg restaurants waar je heerlijk kan eten en waar je minder betaald en ook nog eens kindvrij is :P

Ik ben stapelgek op mijn kleine meid hoor! Maar als ik ergens meer dan 70euro neer tel voor een hapje eten wil ik er ook van genieten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 17:16

[***] schreef:
Haarbal schreef:

Als je last van andere mensen in de maatschappij hebt kan je beter thuis blijven

Ik heb nog nooit volwassenen horen janken omdat het ijsje ze niet beviel en ik heb ze ook nog nooit zien rondrennen omdat het te lang duurt voordat ze het hoofdgerecht krijgen..

Als iemand z'n kind niet onder controle kan houden zorgen ze maar mooi voor oppas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 17:18

Ik ben niet zo'n kinderliefhebber, maar eerlijk gezegd heb ik nooit last van kinderen in de horeca. Als ik echt lekker wil eten, kom ik toch bij een iets duurder segment uit waar geen kinderen komen, of áls er al eens een kind is dan is dat gewoon opgevoed.
En als ik op een terrasje ga zitten, of er bv voor kies om eens met een vriendin na een boswandeling bij het pannenkoekenrestaurant neer te ploffen, tja, dan is het toch logisch dat daar ook kinderen zijn en dat die spelen? Dat wéét je, dus daar hou je rekening mee. Of je zoekt een terras/restaurantje zonder speelgelegenheid zodat je weet dat er geen of minder kinderen zullen zijn. Simpel.

Op vakantie zou ik dan wel weer voor een kindvrij hotel kiezen. Scheelt een hoop herrie en bommetjes aan het zwembad. Blijft m'n e-reader droog :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 17:18

WiancaR schreef:
[***] schreef:

Ik heb nog nooit volwassenen horen janken omdat het ijsje ze niet beviel en ik heb ze ook nog nooit zien rondrennen omdat het te lang duurt voordat ze het hoofdgerecht krijgen..

Als iemand z'n kind niet onder controle kan houden zorgen ze maar mooi voor oppas.

Danku. Heeft niks met een zeikmentaliteit te maken, heeft ermee te maken dat ik uit eten ga voor een bepaald soort finesse, rust en chiqueheid die ik thuis niet kan krijgen. Dan heb ik dus echt alles behalve behoefte aan rondrennende kinderen.

xSBSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 17:20

Fenrir schreef:
Als ik naar een restaurant ga zie ik maar zeer zelden kinderen en als ze er al zijn heb ik er geen last van (geen rennende gillende koters). Ik vind het niet zo nodig. Maar het hangt er misschien ook vanaf waar je heen gaat.

bij de stern (epe volgens mij) rennen ze wel vaak rond...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 17:20

WiancaR schreef:

Ik wel weer (vaak iets te veel drinkende) mensen die ruzie gaan maken met de gasten naast zich en ook met het personeel.
Die gaan schreeuwen als er (in hun ogen) iets niet goed is.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 17:22

Lijkt mij prima als iedere ondernemer gewoon zelf bepaalt wie die wel of niet in zijn zaak toe wil laten :j

Al was het in dit geval maar voor de ouders die oppas voor hun kind(eren) hebben geregeld zodat ze zelf eens lekker uit eten kunnen zonder aandacht vragend kroost....en dan nog naar het gejank en gejengel van andermans gespuis mogen gaan zitten luisteren... -O-
Laatst bijgewerkt door pmarena op 18-08-15 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 17:22

Pinda_Dipje schreef:
After all... Kids zijn ook maar een product van hun opvoeding. De ouders zijn infeite het probleem.
Mijn kinderen zijn over het algemeen keurig, worden ze vervelend? Dan sla ik m'n glas wijn achterover, betaal de rekening, excuseer me voor het ongemak en ga naar de snackbar voor het toetje.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 17:23

pmarena schreef:
Lijkt mij prima als iedere ondernemer gewoon zelf bepaalt wie die wel of niet in zijn zaak toe wil laten :j

Al was het in dit geval maar voor de ouders die oppas voor hun kind(eren) hebben geregeld zodat ze zelf eens lekker uit eten kunnen zonder aandacht vragend kroost....en dan nog naar het gejank en gejengel van andermans gespuis mogen gaan zitten luisteren... -O-

En als ik met mijn vriendinnen uit ben zonder aanhang, heb ik ook geen zin in het gewauwel van dronken/schreeuwende mannen.
:+

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 17:24

Shadow0 schreef:
Haarbal schreef:
Oewww jaaa, en treinen!

Daar hebben ze stiltecoupés voor... en de mensen die dat niet respecteren zijn met vrij grote regelmaat zeer keurige 45+-ers.

(Nog interessanter: die worden meestal niet aangesproken. Men stapt heel dapper af op jongeren met te harde mp3-spelers en kauwgomkauwende telefoneerders, maar niet op 'beschaafde' mensen die denken dat hard fluisteren best moet kunnen. Onze morele verontwaardiging richt zich meestal net wat makkelijker op de makkelijkste doelwitten, mensen met 'lagere' status en mensen die we makkelijk zien als anders dan onszelf.)

Amen. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 17:24

Uiteraard gaan wij ook wel eens uit eten in een duurder segment (daar genieten wij van, net als Emmaa_) maar soms hebben we een drukke werkweek gehad en denken we op vrijdagavond, laten we het weekend gezellig starten en een hapje gaan eten. Of maak je er gezellige dag van: uitgebreid ontbijt, de stad in om te gaan winkelen en als afsluiter gezellig tafelen. Dan wil ik dat ook in alle rust kunnen doen, is dat dan verkeerd?

Is het voor ouders dan zo gezellig dat je kind ergens rond aan het rennen is, mogelijks tegen een ober aan knalt, mensen lastig valt of dat je 1000 ogen in je kop moet hebben dat ie niet buiten glipt of zin heeft in kattekwaad en op een onbewaakt moment wc-rollen in de toiletten propt? Dan zit je toch ook niet rustig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 17:25

Lijkt mij een goed idee. Ook ik heb absoluut geen hekel aan kinderen, maar als ik uit eten ben en de hele tijd gekrijs en gejank moet horen, nee, is voor mij de sfeer verpest.
Kinderen die zich wel gedragen; heb ik geen last van.
Maar t lijkt me een prima idee om bv 25% vd horeca kindvrij te houden.
Ook huisdieren meenemen uit eten vind ik een no go. Dat mogen ze van mij wel helemaal verbieden, of alleen buiten.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 17:25

@Varekaj
Maar lang niet alle kinderen rennen rond en schreeuwen.
Ik snap best dat dat stront irritant is, dat vind ik ook.
Maar om dan te zeggen dat alle kinderen dan niet welkom zijn is een beetje overdreven.