Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pinda_Dipje schreef:Doen, bij sommige restaurants tenminste.
Ik ben zelf ook moeder van 2 jonge kinderen en verbaas me soms echt over de ongemanierde ouders die met hun kroost restaurants bezoeken. Man, ga lekker naar de McDonalds of een pannenkoekenhuis.... Bel een oppas als je samen tijd door wilt brengen!
Chiave schreef:Haarbal schreef:Ik ga ook het liefst boodschappen doen op momenten dat er geen kinderen zijn, want in de supermarkt kunnen ze er ook wat van. Vooral die ouders word ik erggg moe van....
Of de etters die midden in het pad een pak koekjes leegvreten en als mama er wat van zegt, ze het zo weer in het schap gooien.
hielkebro schreef:Pinda_Dipje schreef:Doen, bij sommige restaurants tenminste.
Ik ben zelf ook moeder van 2 jonge kinderen en verbaas me soms echt over de ongemanierde [b]ouders die met hun kroost restaurants bezoeken[/b]. Man, ga lekker naar de McDonalds of een pannenkoekenhuis.... Bel een oppas als je samen tijd door wilt brengen!
![]()
Snorlex schreef:Er zijn ook kindvrije hotels (16+ bijvoorbeeld), moet prima kunnen...
Haarbal schreef:Dan zegt mama er iig wat van! Ouders die net doen alsof ze het niet zien "want dat doet hun engeltje niet" of die het wel zien maar er niks aan doen/geen standje geven vind ik 10x erger. Hoe leert zo'n kind dan wat wel of niet mag? Maar goed, dat is een ander verhaal. Kindvrije horeca, ik ben voor! Ga lekker met die kids naar een pannenkoekenboot of de macdrek.
Haarbal schreef:Oewww jaaa, en treinen!
Shadow0 schreef:Ik weet het niet. Mensen worden soms ook wel erg onverdraagzaam richting kinderen. Soms ergeren mensen zich enorm terwijl de ouders het wel goed oplossen. Dat je nooit meer ooit iets van kinderen zou horen is volgens mij geen realistische verwachting en ook geen gezonde manier van met elkaar omgaan.
[***] schreef:Haarbal schreef:Dan zegt mama er iig wat van! Ouders die net doen alsof ze het niet zien "want dat doet hun engeltje niet" of die het wel zien maar er niks aan doen/geen standje geven vind ik 10x erger. Hoe leert zo'n kind dan wat wel of niet mag? Maar goed, dat is een ander verhaal. Kindvrije horeca, ik ben voor! Ga lekker met die kids naar een pannenkoekenboot of de macdrek.
Ga jij nu voor andere mensen bepalen waar ze moeten eten?
Als je last van andere mensen in de maatschappij hebt kan je beter thuis blijven
Alsof volwassenen niet luidruchtig kunnen zijn, vooral na een paar borrels
Ik vind het heel vervelend dat we in NL zo'n zeikmentaliteit krijgen
WiancaR schreef:[***] schreef:
Ga jij nu voor andere mensen bepalen waar ze moeten eten?
Als je last van andere mensen in de maatschappij hebt kan je beter thuis blijven
Alsof volwassenen niet luidruchtig kunnen zijn, vooral na een paar borrels
Ik vind het heel vervelend dat we in NL zo'n zeikmentaliteit krijgen
Ik heb nog nooit volwassenen horen janken omdat het ijsje ze niet beviel en ik heb ze ook nog nooit zien rondrennen omdat het te lang duurt voordat ze het hoofdgerecht krijgen..
Als iemand z'n kind niet onder controle kan houden zorgen ze maar mooi voor oppas.
WiancaR schreef:Ik heb nog nooit volwassenen horen janken omdat het ijsje ze niet beviel en ik heb ze ook nog nooit zien rondrennen omdat het te lang duurt voordat ze het hoofdgerecht krijgen..
Als iemand z'n kind niet onder controle kan houden zorgen ze maar mooi voor oppas.
Pinda_Dipje schreef:After all... Kids zijn ook maar een product van hun opvoeding. De ouders zijn infeite het probleem.
Mijn kinderen zijn over het algemeen keurig, worden ze vervelend? Dan sla ik m'n glas wijn achterover, betaal de rekening, excuseer me voor het ongemak en ga naar de snackbar voor het toetje.
pmarena schreef:Lijkt mij prima als iedere ondernemer gewoon zelf bepaalt wie die wel of niet in zijn zaak toe wil laten
Al was het in dit geval maar voor de ouders die oppas voor hun kind(eren) hebben geregeld zodat ze zelf eens lekker uit eten kunnen zonder aandacht vragend kroost....en dan nog naar het gejank en gejengel van andermans gespuis mogen gaan zitten luisteren...
Shadow0 schreef:Haarbal schreef:Oewww jaaa, en treinen!
Daar hebben ze stiltecoupés voor... en de mensen die dat niet respecteren zijn met vrij grote regelmaat zeer keurige 45+-ers.
(Nog interessanter: die worden meestal niet aangesproken. Men stapt heel dapper af op jongeren met te harde mp3-spelers en kauwgomkauwende telefoneerders, maar niet op 'beschaafde' mensen die denken dat hard fluisteren best moet kunnen. Onze morele verontwaardiging richt zich meestal net wat makkelijker op de makkelijkste doelwitten, mensen met 'lagere' status en mensen die we makkelijk zien als anders dan onszelf.)