Muziek in het verkeer, wat vinden jullie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 18:02

Ik gebruik met fietsen altijd maar 1 oortje.
Met longboarden ga ik vaak over de verlaten boetenweggetjes dus dan twee. Maar zodra er meer verkeer komt gaat ie uit.

Edit: overigens woon ik in een dorp in Friesland en fiets ik alleen maar op rustige plekken. Als ik eens maar het centrum moet luister ik geen muziek.
Laatst bijgewerkt door Kaus op 09-08-15 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Re: Muziek in het verkeer, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 18:07

Ik vind fietsen en muziek in je oren levensgevaarlijk. Je zal in de stad de tram maar niet horen omdat je je muziek in je oren hebt en je word geschept.... Is ook vaak voorgekomen dat degene die onder een tram kwam met haar fiets zo zwaar gewond was of het zelfs niet heeft overleefd.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 18:08

purny schreef:
Ik vind fietsen en muziek in je oren levensgevaarlijk. Je zal in de stad de tram maar niet horen omdat je je muziek in je oren hebt en je word geschept.... Is ook vaak voorgekomen dat degene die onder een tram kwam met haar fiets zo zwaar gewond was of het zelfs niet heeft overleefd.

Niet in elke stad lopen trammen :P

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 18:10

SindyKaya schreef:
purny schreef:

Lopen nog wel :P

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 18:13

Ik fiets zonder muziek, vind het persoonlijk niet veilig om met muziek te gaan fietsen.
In de auto heb ik wel muziek aan, maar dat staat zacht genoeg om alles te kunnen horen (denk aan sirenes, getoeter, etc). Natuurlijk heb ik wel eens een liedje hard staan, maar daarna gaat de radio weer naar standje normaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 18:16

Vroeger had ik altijd muziek op als ik naar school fietste, vaak ook zodanig hard dat ik geen auto's ed meer hoorde (maar wel rekening houdend met m'n oren). Ik moest altijd over een lange rechte weg van 7 km vlak langs een autoweg, verveelde me rot en irriteerde me aan al die auto's. Ruimte genoeg voor een scooter om me in te halen en niet veel stukken waar er auto's het fietspad passeerden, dus ik vond het wel prima eigenlijk en het verkeer niet kunnen horen was een bewuste keuze. Echter, moest ik langs een druk stuk of door de stad oid fietsen, had ik 1 oortje of helemaal geen muziek in zodat ik het verkeer kon horen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 18:19

SindyKaya schreef:
purny schreef:

Maar daar lopen wel bussen en vrachtwagens, zijn allemaal aan het oefenen voor de vierdaagse van Nijmegen :P :+

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 18:19

MarlindeRooz schreef:
Als ik op een drukke plek fiets zoals binnenstad zwolle etc dan heb ik geen oortjes in, hier in Ommen wel. :')

Dit.
In de binnenstad doe ik echt geen oortjes in, maar op achteraf weggetjes wel. :)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 18:24

met muziek in de oren fietsen, wandelen of met de scooter is vreselijk gevaarlijk. In de auto heb ik u wel altijd stil muzie aan staan, je hoord toch niets als je ramen omhoog zijn.

Bij de zwakke weggebruiker is het gewoon levensgevaarlijk! hoevaak fietsers al voor mijn auto zijn ingereden terwijl ze muziek luisterde...

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 18:25

Lange afstanden eigenlijk altijd met 2 oortjes. Bij oversteken of dergelijke doe ik er meestal een of beide uit.
Muziek op mn oortjes staat eigenlijk altijd loei hard, maar ik hou me dan ook gewoon aan de verkeers regels (rechts rijden, niet meer dan 2 langs elkaar hoewel ik meestal alleen ben, achterom kijken als je rechts gaat of gaat inhalen, rekning houden met andere bestuurders).

Ik snap dat sommige mensen dat als gevaarlijk zien, maar ik let gewoon netjes op de weg. Muziek skippen kan ik bijvoorbeeld met een knopje op mn headset waardoor ik niet naar mn telefoon hoef te kijken.
Wat ìk gevaarlijk (en irritand) vind zijn mensen die muziek in de auto loei hard aan hebben staan waarvan de hele buurt mag mee genieten en dan ook nog de verkeersregels aan hun laars lappen.

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 18:32

Hardlopen doe ik met oortjes in, anders kom ik al helemaal niet vooruit :=. Hier maakt dat niks uit, kom amper auto's tegen en ik hoef geen een keer over te steken. Bij een bocht waar ik geen auto's aan kan zie komen doe ik even een oortje uit om te horen of er een auto aan komt. Op de fiets doe ik het niet, vind ik niet nodig.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 18:57

Maar als je gewoon oplet en je gewoon aan de regels houdt, dan zie ik niet in waarom oortjes gevaarlijk zouden zijn :+ Als jij ineens voor een auto langs fietst, dan heb je ook gewoon niet gekeken. Vroeger had ik altijd muziek in, nu doe ik et niet, maar fietsen in Engeland is een heel ander verhaal dan in Nederland. Automobilisten zijn hier niet gewend aan fietsers en houden er minder rekening mee, de wegen zijn sowieso verwarrender, er zijn bijna nooit fietspaden waardoor je echt op de weg fietst en ik heb hier een racefiets ipv een stadsfiets (gaat dus een stuk sneller). In de auto heb ik overigens wel altijd heel hard muziek aan staan :o

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 19:19

Ik fiets op een lange rechte weg een apart fietspad van de rijbaan en steek alleen over met stoplichten. Dus heerlijk muziekje aan niks gevaarlijks aan

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 21:38

Ik fiets áltijd met muziek. Al zolang ik een mobiel en oortjes heb. Doodsaai fietsen zonder muziek :P Oja, Heb nog nooit een ongeluk gehad. En fietste letterlijk voor 6 jaar elke dag zon 10-20 km per dag, ook in de binnenstad. Dus blijkbaar is t helemaal niet zo gevaarlijk als je gewoon een beetje oplet :D

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 21:42

Ik fiets altijd met twee oortjes in en muziek op z'n hardst, als ik dat niet doe disscosieer ik op de fiets (Door de muziek blijf ik bewust van wat ik aan het doen ben: fietsen) en dan vergeet ik voor tientallen seconden totaal wat ik aan het doen ben. Dus ik kies liever voor oortjes dan dissociëren, een stuk veiliger naar mijn mening.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 21:53

Zoe_97 schreef:
met muziek in de oren fietsen, wandelen of met de scooter is vreselijk gevaarlijk. In de auto heb ik u wel altijd stil muzie aan staan, je hoord toch niets als je ramen omhoog zijn.

Bij de zwakke weggebruiker is het gewoon levensgevaarlijk! hoevaak fietsers al voor mijn auto zijn ingereden terwijl ze muziek luisterde...

De muziek zelf is niet gevaarlijk, het nier over de schouder kijken maar gewoon oversteken, dat is gevaarlijk en het grootste probleem.

Ik rij altijd met muziek op maar dan als achtergrond muziekje.

Mensen moeten veel beter leren kijken ipv van een tunnelvisie naar de plek van bestemming.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 21:55

Bij drukke wegen zonder en anders 1 , ben al een dromer dus 2 oortjes komt niet goed

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-15 01:15

Die tunnelvisie klinkt wel bekend, probeer zelf echt iedere 2-3 seconden in mijn spiegels te kijken ook om dat soort dingen te voorkomen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 17:56

Als ik fiets is het eigenlijk altijd over drukbezochte fietspaden of door de binnenstad van Utrecht, maar hier wel altijd met twee oortjes in. Mijn muziek staat ook dusdanig hard dat ik scooters inderdaad niet aan hoor komen. Nou ben ik wel een hele bewuste fietser, ik fiets altijd netjes aan de kant en schrik er ondertussen niet meer van als ik gepasseerd word. Ik check elk zijstraatje waar mogelijk iets uit kan komen en op drukke kruispunten wacht ik altijd netjes tot het mijn beurt is. Op die manier is het nog nooit fout gegaan.