Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lente schreef:Ik herhaal mezelf nog maar eens.Lente schreef:Op de leeftijd van 5 is het geweten nog niet ontwikkeld. Dit heeft aansturing nodig vanuit een volwassene.
Het is zorgelijk dat het kind niet weet dat het niet mag maar dit is niet de schuld van het kind.
Dit ligt bij de ouders en is waarschijnlijk een punt van gebrekkige opvoeding. Er kan ook wat anders aan de hand zijn, bijvoorbeeld conduct disorder hoewel dat geloof ik pas vanaf 12 jaar kan worden gediagnosticeerd.
Het is in elk geval niet per definitie zo dat dit kind een psychopaat wordt later of dat het opgroeit voor galg en rad.
xDenies schreef:Volwassene van jongetje lagen op bed, jongetje alleen buiten. Zijn niet WA verzekerd.
Meisje, 6 jaar, stond in de poort opening van de tuin met haar puppy. Wellicht een meter er voor. Jongetje vijf jaar trekt de riem uit de handen van het meisje. Meisje dacht dat het een grapje was (ja wie verwacht nou zoiets) en is snel naar haar moeder gegaan.
Zo staat het op de Facebook van de moeder van dit meisje. Moeder was dus wel gewoon in de buurt maar niet zo dicht in de buurt ... dat is natuurlijk ook niet altijd mogelijk.
Maar welke zieke geest verwacht er nou dat iemand dit doet ...
Keandra schreef:Lente schreef:Ik herhaal mezelf nog maar eens.
Dus jij legt de schuld dan ook in handen van het meisje en haar ouders?
Het is niet het eerste beest dat het jongetje vermoorde.
Op 5 hebben ze toch meestal al notie van goed/kwaad.
en dit jochie weet maar al te goed dat hij enkel door kwaad te doen aandacht krijgt.
Dit is een kind dat in een gesticht hoort (weet geen betere naam voor iets voor kinderen, maar je begrijpt mijn punt). Een degelijke heropvoeding van 0 te beginnen. Weg van ouders en voogd als hij nu niet bij zijn ouders was.
Ookal was het meisje in de voortuin met de pup aan het spelen, het is walgelijk en hier moeten gevolgen aan komen voor het jochie. Anders kan hij nooit meer degelijk de maatschappij in.
Lente schreef:Dat hij dat heeft gedaan wil niet per definitie zeggen dat hij geen geweten heeft of zal hebben.
Kinderen doen over het algemeen dingen niet omdat ze 'weten dat het niet mag' en niet omdat ze zelf al kunnen bedenken dat dat dier pijn heeft als zij wat doen.
.
purny schreef:Op Facebook kreeg ik al naar me hoofd gegooid dat ik te hard was. Daarom hou ik hier m'n mening voor me... Ik vind het in ieder geval ziek en hoop dat dat jongetje hulp krijgt of eventuele opsluiting in een jeugdinrichting.
F_inley schreef:purny schreef:Op Facebook kreeg ik al naar me hoofd gegooid dat ik te hard was. Daarom hou ik hier m'n mening voor me... Ik vind het in ieder geval ziek en hoop dat dat jongetje hulp krijgt of eventuele opsluiting in een jeugdinrichting.
Opsluiting?! Dat meen je niet het kind is vijf en moet naar een liefdevol gezin en gewoon naar school om hem een zo normaal mogelijkheden te geven met veel liefde en positieve aandacht.