5 Jarig jongetje verdrinkt hondje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:42

Dat niet alleen.
Jongetje schijnt ook al vogels gedood te hebben en daar de pluimen en botten van uit te trekken.

Waarschuwing voor later.
Dit is een psychopaat in wording en dat op zo'n jonge leeftijd.
(jammer dat ik het zo moet verwoorden, maar men begint bij dieren, en gaat dan verder. Hiervoor moet je geen geweten hebben. En sorry mijn zoon van 5 heeft wel een geweten, die weten wel al (of toch al gedeeltelijk) wat goed en slecht is. Deze weet maar al te goed wat hij deed.)

In de BE krant stond ook dat meisje ondertussen niet meer slaapt en er continu mee in haar hoofd zit.
Tuurlijk moet er dan een schadevergoeding komen voor het gelede kwaad.
Daarvoor dient een schadevergoeding.
Of het nu een kind is of niet.
Geen onderscheid, al pluim je het voor het iets heeft.
OUders/voogd alle rechten afnemen (en dat kan ver gaan) en kind in opvang en eens aan schandpaal hangen, desnoods nu nog laten voelen wat het is te verzuipen.
Die moet leren dat handelen, consequenties heeft.

Nu alles op de schuld steken van het meisje en haar ouders is het meest achterbakse wat je kunt doen.
Zo is het nooit de schuld van de moordenaar, maar altijd de schuld van het slachtoffer.
Dat is de makkelijkste uitspraak die hier vaak op bokt geroepen wordt, ook bij ongelukken of erge gebeurtenissen. Hoe vaak is het niet de schuld van het slachtoffer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:42

Walgelijk.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:43

Trieste gebeurtenis. Heel sneu voor het meisje, wat een nare manier om je hondje te verliezen. :(:)

Maar mag toch wel hopen dat een aantal mensen uit dit topic nooit kinderen hoeven op te voeden :=

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:44

Ik denk ook inderdaad dat dit meer is dan alleen opvoeding.. ik denk dat dit jongetje gewoon een kronkel in z'n kop heeft en goed in de gaten mag worden gehouden ook al is het nog zo jong.

Verder enorm sneu, ben benieuwd hoe het afloopt..

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:45

Idd keandra, ons zoontje van 4 huilde al toen hij dacht dat de hamster pijn had. En ik daar nog heel luchtig over deed, in de hoop dat hij er niet zo mee bezig zou zijn, "helaas" dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:45

Dat hij dat heeft gedaan wil niet per definitie zeggen dat hij geen geweten heeft of zal hebben.

Kinderen doen over het algemeen dingen niet omdat ze 'weten dat het niet mag' en niet omdat ze zelf al kunnen bedenken dat dat dier pijn heeft als zij wat doen.

Ja, er zijn uitzonderingen maar die kans is vrij klein. En dan merk je als ouder aan je kind dat er iets niet aan klopt en schakel je hulp in. Doe je dat niet dan ligt het toch weer bij het ouderschap.

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:46

Lente schreef:
Ik herhaal mezelf nog maar eens.

Lente schreef:
Op de leeftijd van 5 is het geweten nog niet ontwikkeld. Dit heeft aansturing nodig vanuit een volwassene.
Het is zorgelijk dat het kind niet weet dat het niet mag maar dit is niet de schuld van het kind.
Dit ligt bij de ouders en is waarschijnlijk een punt van gebrekkige opvoeding. Er kan ook wat anders aan de hand zijn, bijvoorbeeld conduct disorder hoewel dat geloof ik pas vanaf 12 jaar kan worden gediagnosticeerd.
Het is in elk geval niet per definitie zo dat dit kind een psychopaat wordt later of dat het opgroeit voor galg en rad.

Dus jij legt de schuld dan ook in handen van het meisje en haar ouders?
Het is niet het eerste beest dat het jongetje vermoorde.

Op 5 hebben ze toch meestal al notie van goed/kwaad.
en dit jochie weet maar al te goed dat hij enkel door kwaad te doen aandacht krijgt.
Dit is een kind dat in een gesticht hoort (weet geen betere naam voor iets voor kinderen, maar je begrijpt mijn punt). Een degelijke heropvoeding van 0 te beginnen. Weg van ouders en voogd als hij nu niet bij zijn ouders was.

Ookal was het meisje in de voortuin met de pup aan het spelen, het is walgelijk en hier moeten gevolgen aan komen voor het jochie. Anders kan hij nooit meer degelijk de maatschappij in.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:47

Quote dit ook maar nog eens!

xDenies schreef:
Volwassene van jongetje lagen op bed, jongetje alleen buiten. Zijn niet WA verzekerd.

Meisje, 6 jaar, stond in de poort opening van de tuin met haar puppy. Wellicht een meter er voor. Jongetje vijf jaar trekt de riem uit de handen van het meisje. Meisje dacht dat het een grapje was (ja wie verwacht nou zoiets) en is snel naar haar moeder gegaan.

Zo staat het op de Facebook van de moeder van dit meisje. Moeder was dus wel gewoon in de buurt maar niet zo dicht in de buurt ... dat is natuurlijk ook niet altijd mogelijk.

Maar welke zieke geest verwacht er nou dat iemand dit doet ...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:47

Keandra schreef:
Lente schreef:
Ik herhaal mezelf nog maar eens.

Dus jij legt de schuld dan ook in handen van het meisje en haar ouders?
Het is niet het eerste beest dat het jongetje vermoorde.

Op 5 hebben ze toch meestal al notie van goed/kwaad.
en dit jochie weet maar al te goed dat hij enkel door kwaad te doen aandacht krijgt.
Dit is een kind dat in een gesticht hoort (weet geen betere naam voor iets voor kinderen, maar je begrijpt mijn punt). Een degelijke heropvoeding van 0 te beginnen. Weg van ouders en voogd als hij nu niet bij zijn ouders was.

Ookal was het meisje in de voortuin met de pup aan het spelen, het is walgelijk en hier moeten gevolgen aan komen voor het jochie. Anders kan hij nooit meer degelijk de maatschappij in.

Wat knap dat jij het jongetje blijkbaar zo goed kent zonder hem ooit gezien te hebben! En dan ook nog zulke conclusies trekken. Nieuwe internetpsych?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:49

Meisje heeft ook pas haar papa verloren, Diva (het hondje) was eindelijk weer een opfleuring in haar leven.

Het jongetje schijnt al meerdere mensen te hebben aangesproken of hij hun katten mee mocht nemen .. Fam. van jongetje zat tijdelijk in dit huis omdat ze met 'enige spoed' waren verhuisd vanwege situaties die uit de hand liepen .....

Dit had toch voorkomen kunnen worden ...

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:50

Lente schreef:
Dat hij dat heeft gedaan wil niet per definitie zeggen dat hij geen geweten heeft of zal hebben.

Kinderen doen over het algemeen dingen niet omdat ze 'weten dat het niet mag' en niet omdat ze zelf al kunnen bedenken dat dat dier pijn heeft als zij wat doen.

.

Ohja, daarom zei het jongetje ook 'Zo .. en nu issie dood'
Hij wist het totaal niet.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:51

Wat een trieste gebeurtenis, en nog triester dat de ouders van het jongetje zo onverschillig reageren.

Ik vind een forse schadevergoeding wel op zijn plaats! helaas zal dat fors ook tegen vallen..:-(

dat voelen de ouders namelijk. Een kind van 5 half verzuipen vind ik echt NOT done! dan verlaag je je bijna dat het zelfde beestachtige niveau.

Laten we wel wezen ieder normaal kind met een normale opvoeding/ouders doet dit niet. dit gedrag is dus echt de schuld van de ouders. Heel cru gezegd waarschijnlijk weet dat jongetje niet veel beter.

(waarschijnlijk ook thuis wellicht veel geweld agressie..dat dit soort gedragen (elkaar pijn doen) de normaalste zaak van de wereld is..het vervagen van normen en waarden).

ig het blijft in en in triest

Ik zou wel willen voorstellen om dit gezin onder streng toezicht van jeugdzorg te plaatsen en alle kinderen uit dat betreffende gezin eens ter observatie aanbieden........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:51

Waar staat dat ik de schuld bij de ouders van het meisje neerleg? :?

Het is nogal wat om te roepen dat het betreffende jongetje uit huis moet worden geplaatst. Heb je enig idee wat dat voor schade oplevert? In deze situatie, waarin mogelijk sprake is van conduct disorder (of een antisociale persoonlijkheidsstoornis) wil je er echt niet een reactieve hechtingsstoornis bovenop hoor.

CD wordt trouwens ook vaak veroorzaakt door een verstoorde relatie met de ouders. Dat is wat ik bedoelde met de verantwoordelijkheid ligt bij de ouders en niet bij het kind;

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Antisoc ... gsstoornis

Ik denk hoe dan ook dat het goed is dat jeugdzorg is ingeschakeld om te onderzoeken hoe kind en ouders zo goed mogelijk geholpen kunnen worden.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:54

En ik kan uit ervaring spreken (heb het van zeer dichtbij meegemaakt) dat Jeugdzorg ook meer kapot maakt dan goed is.

De situatie was al uit de hand gelopen, moeder met zoon is naar dit huis verhuisd. Jeugdzorg en/of politie had al veel eerder in moeten grijpen. Dus alweer laat Jeugdzorg het (net als bij een hele hoop meldingen van andere gezinnen/families/buren dergelijke) afweten.

Als je zo laks met je kind om gaat dat hij dit kan doen, dan is het kind wellicht ergens anders beter af. Ik vermoed dat men het in die zin bedoeld. Nee ik sta er niet achter om kinderen uit huis te plaatsen, maar wellicht is dit wel een enorme schreeuw van aandacht van dit jongetje.
Negatieve aandacht is ook aandacht.

Nop, geen goedpraterij.
Laatst bijgewerkt door xDenies op 03-08-15 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:54

Als hij een kronkel heeft, wat ik verwacht, kan hij er wel mee leren om gaan door te leren " wat hij moet doen en zeggen", maar van binnen verander je ze niet.

Zag het in een soort docu waarbij de dader zelf aangaf dat hij zag aan de reacties van de andere kinderen dat het niet normaal was dat hij het interessant vond dat een katje zichzelf ophing omdat "ze" die aan een touwtje om zijn nek hadden vastgemaakt. Zijn vriend moest kotsen, terwijl hij niets voelde en leerde zo dat hij anders was. Later werd hij een moordenaar op mensen.....

Anoniem

Re: 5 Jarig jongetje verdrinkt hondje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:56

Ja. Een kind met CD kán later een volwassene worden met psychopathie. Maar dat dat hier aan de hand is is helemaal niet gezegd.

Persoonlijk heb ik zeer goede ervaringen met jeugdzorg overigens.

senna21

Triest en zorgelijk, maar nog erger en zorgelijker vind ik de reacties van sommige volwassenen t.o.v. een vijfjarig kind.

F_inley

Ik schrik echt van sommige reacties. Er zijn blijkbaar mensen die niet weten hoe een kind zijn gedachtengang is.
Kinderen hebben vaak kopieergedrag wie weet heeft die wel eens wat gezien of opgevangen thuis?
Ik hoop voor jongetje dat hij snel geholpen word door jeugdzorg want geen enkel kind van 5 is bewust zo slecht. Dit heeft een heel groot deel met opvoeding/binding te maken.

(En ja ik werk met kinderen van 0-12 dus roep niet zomaar iets)

Wel heel triest van het meisje en haar moeder natuurlijk.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:57

Op Facebook kreeg ik al naar me hoofd gegooid dat ik te hard was. Daarom hou ik hier m'n mening voor me... Ik vind het in ieder geval ziek en hoop dat dat jongetje hulp krijgt of eventuele opsluiting in een jeugdinrichting.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:58

En 'ik zag het in een docu' is in mijn ogen niet echt een argument. Niet alle documentaires zijn betrouwbaar. Ik heb binnen mijn opleiding ook filmpjes gezien van mensen met psychopathie, ik heb een uitgebreid gesprek gehad met een docent die met hele zware gevallen heeft gewerkt...
De ene patiënt is de andere niet en niet elk kind dat een dier mishandelt is een potentiële moordenaar.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:59

purny schreef:
Op Facebook kreeg ik al naar me hoofd gegooid dat ik te hard was. Daarom hou ik hier m'n mening voor me... Ik vind het in ieder geval ziek en hoop dat dat jongetje hulp krijgt of eventuele opsluiting in een jeugdinrichting.

Opsluiting?! Dat meen je niet het kind is vijf en moet naar een liefdevol gezin en gewoon naar school om hem een zo normaal mogelijkheden te geven met veel liefde en positieve aandacht.

Chasey

Nou, mijn zoontje is ook 5 jaar en zou dit nooit in zijn hoofd halen. We hebben een beestenboel thuis en hij heeft respect voor dieren en behandeld ze met respect!
Ik denk dat dit kind niet geleerd is hoe je met dieren om gaat... en met andere mensen, want je pakt niet zomaar 'iets' af...

nouky12

Hij is vijf wat heeft opsluiting voor zin op die leeftijd. Ik denk dat behandelingen bij een psychiater een beter idee is

xDenies

Lente schreef:
Persoonlijk heb ik zeer goede ervaringen met jeugdzorg overigens.

Gelukkig maar, dat scheelt een hoop nare ervaringen.
Maar helaas zijn er niet veel die deze ervaring met je kunnen delen.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 22:00

F_inley schreef:
purny schreef:

Opsluiting?! Dat meen je niet het kind is vijf en moet naar een liefdevol gezin en gewoon naar school om hem een zo normaal mogelijkheden te geven met veel liefde en positieve aandacht.

Ja idd. Als je zo'n kind opsluit dan komt er niets meer van terecht.