Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Liezel1 schreef:Er wordt hun een totaal verknipt beeld van het dagelijkse leven in Europa voorgespiegeld.
Als je ze vraagt: "Wat ga je daar doen?" zeggen ze "voor een beter leven."
Maar ze hebben er nog geen moment bij nagedacht wát ze hier dan écht gaan doen. Ze denken hier zo gehuisvest te worden en geld te krijgen. Sommigen denken ook "te gaan werken", maar dat ze geen scholing/opleiding hebben en hier niet zomaar aan de bak komen, daar hebben ze nog geen momént bij nagedacht. En dat ze hier niet gewenst zijn, daar heeft ook nooit iemand ze voor "gewaarschuwd".
Dat mensen in Europa ook hard moeten werken voor hun geld en soms niet genoeg geld hebben om boodschappen te doen, is hen echt totaal onbekend.
xxCYNNxx schreef:Dat weten ze idd niet nee; mijn vriend is jaren terug (toen kende ik hem nog niet overigens) met vrienden 3 weken naar Egypte geweest. Had hij 4 jaar voor gespaard en heeft daar met hun gids toen ook een discussie over gehad. Die zei ook; jullie zijn rijk. Toen heeft mijn vriend hem verteld wat hij verdiende en wat hij allemaal daarvan moest betalen. Hij heeft dus ook echt concrete bedragen gegeven om zo de man een volledig mogelijk beeld te geven. En wat hij uiteindelijk dan overhield na alle rekeningen, let wel; boodschappen moest er dan nog van af. Zo heeft hij dat ook aan die man verteld. Toen moest die man wel toegeven dat het idd nogal tegenviel en dat mijn vriend idd niet rijk was.
Hij vertelde dus ook dat daar iedereen wordt verteld dat iedereen hier rijk is en alles kunnen doen wat we maar willen; alles kopen dus. En dat iedereen daar dat dus ook geloofd dat we hier allemaal stinkend rijk zijn. Dat er hier ook veel armoede is, hetzij verborgen, hetzij open, dat weten ze helemaal niet. Als je dat ook gewoon zegt geloven ze je eerst ook niet.
Die man wist bv ook niet dat het dagelijks leven hier velen malen meer kost dan daar, dus ja als je dan hoort dat iemand bv 1000 euro netto per maand verdient, is dat voor hun heel veel geld; ben je niet stinkend rijk, maar wel in zeer goede doen. Dat dat hier een zeer slecht loon is, beseffen ze niet, want ze weten helemaal niet hoeveel duurder het leven hier is; dan heb ik het uiteraard puur over eerste levensbehoeften (voordat iemand nu komt met; ja maar we moeten hier ook alles hebben; computers, tablets etc etc.......over secundaire levensbehoeften heb ik het niet)
karuna schreef:Het is gewoon echt eng, bedreigend en beangstigens het te zien, zelfs als je niet eens het echte doelwit bent. Wat daar rondrent zijn geen zielige echte oorlogsvluchtelingen maar gelukszoekers met een erg agressieve criminele inslag. Zelfs op de andere weghelft moet je uitkijken waar je rijdt. De mannen schieten overal vandaan. En wij reden nog, de andere kant stond bijna stil. Incusief engelse autos met een gezinnetje met kindjes erin, hele bange kindjes.
Getup schreef:Het is écht beangstigend....
Normaal zeg ik zoiets niet snel, maar is oppakken en terugvliegen geen optie?