Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KoudbloedKim schreef:Ik vind persoonlijk dat 'wij' al genoeg geld gegeven hebben en vind dat we eerst maar eens onze eigen armoede aan moeten pakken.
xxCYNNxx schreef:KoudbloedKim schreef:Ik vind persoonlijk dat 'wij' al genoeg geld gegeven hebben en vind dat we eerst maar eens onze eigen armoede aan moeten pakken.
Dit idd. Ik vind het oprecht erg voor de gewone Grieken, maar hier is zoveel armoede en die is alleen maar groeiende, ouderen die uitgekleed worden, gezondheidszorg wordt compleet uitgekleed, onderwijs is zwaar beneden peil geraakt...kortom heel veel problemen die ook maar eens opgelost moeten worden ipv alsmaar meer geld bij deze groepen weg trekken om vervolgens naar armen te sturen in andere landen en op te maken aan dikke bonussen voor idioten die een wanbeleid hebben gevoerd jaren lang
Veulen84 schreef:Maar beseffen jullie dat al die dingen die hier gezegd worden niet veranderen met geld? Dat veranderd alleen met kennis, motivatie en wilskracht. En dat betekend dat we een ander soort hulp moeten sturen. Geen geld, maar ervaring en ideeen. Dat betekend dat je ze moet helpen om grootschalige landbouw en industrie op te zetten. Ze te leren hoe je kunt produceren voor zichzelf en voor het buitenland.
Maar dat betekend ook dat de mentaliteit moet veranderen, niet wijzen en roepen "niet eerlijk want zei zijn groot en ik ben klein" Maar je laten gelden en er uit gaan springen.
Griekenland is 3x zo groot als nederland. Maar wij exporteren 20x zo veel.
Veulen84 schreef:Het punt is dat ze geen gebruik maken van hun mogelijkheden. Griekenland heeft 1 van de grootste voorraden aan erts en olie van europa... En het wordt niet gebruikt. er zit voor meer dan 300 miljard euro aan olie in het land. Trek de bedrijven aan die het kunnen oppompen en je hebt voor jaren werk en inkomen. Idem voor derving.
Nu teren ze voor een groot deel op niet intensive landbouw en toerisme. Doe meer aan intensive landbouw (en dat kan ook daar prima met schaalvergroting bv) en je hebt mogelijkheden.
Martinklok schreef:Waar haal je dit in godsnaam vandaan? Dit is namelijk gewoon onjuist. Lees je alsjeblieft eens in voordat je je mond opentrekt.Dat kan best maar je wilt niet weten hoe respectloos het is om je ouderen in pekel boven te bewaren voor hun AOW of in je tuin te begraven.
En daarnaast zijn ze in Griekenland met 50 jaar al met pensioen en hier in NL gaat het straks alleen maar weer omhoog.
Eer dat ik die leeftijd heb moet je werken tot je 100e hier in NL en daar zijn ze bij 50 al afgekapt en zitten ze op de bank hun geld te tellen
Eulogy schreef:Oh en ik geloof dat we in Nederland een van de kortste werkweken in Europa hebben, in Griekenland het tegenovergestelde en ik ken genoeg mensen die 2 of 3 banen hebben om rond te komen. Dat zegt uiteraard helemaal niets over de structurele problemen, maar dan kunnen we in elk geval een keer stoppen met de Grieken lui noemen
purny schreef:Onzin en je gaat bovendien volledig aan mijn punt voorbij.Eulogy schreef:Oh en ik geloof dat we in Nederland een van de kortste werkweken in Europa hebben, in Griekenland het tegenovergestelde en ik ken genoeg mensen die 2 of 3 banen hebben om rond te komen. Dat zegt uiteraard helemaal niets over de structurele problemen, maar dan kunnen we in elk geval een keer stoppen met de Grieken lui noemen
Ook hier moet je om een beetje te kunnen leven meerdere banen hebben. Fulltime werkweken van 40 zijn er volgens mij niet meer.
tamary schreef:Griekenland is veelal berggebied en door de vorm ervan slecht te bereizen. Eigenlijk is de manier van vervoer over zee, want over land is groot transport ronduit lastig. Dat maakt mijnbouw ook ronduit complex, om over de vervuiling van je landbouwgrond maar te zwijgen, want alles loopt naar het laagste punt, de rotsen absorberen weinig tot niks.
We hebben in andere grote landbouwgebieden al gezien wat schaalvergroting en de bijbehorende landbouwpraktijken kost. VN heeft niet voor niets 2015 uitgeroepen tot jaar van de grond. Landbouwgrond raakt door intensieve landbouw dusdanig uitgeput dat voedseltekorten dreigen. Toch maar weer deze optie uit de kast trekken klinkt mij als deze spreuk in de oren :
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Albert Einstein
Electra63 schreef:@Veulen84,
Griekenland is helemaal niet geschikt voor (export) van landbouwproducten.
Citaat:Daarbij heeft Griekenland grote Defensie-uitgaven, deels door gedwongen aankopen van defensiemateriaal in ruil toen voor de leningen en deels door de grote (vijandelijke) landsgrenzen.
Electra63 schreef:Ik ken geen Nederlanders die werken voor € 700. Een uitkering is hier nog hoger.
Electra63 schreef:Wat betreft de reden waarom de EU, maar met name USA Griekenland wil behouden voor de EU is de ligging. Als Griekenland er uit gaat, wordt zij geholpen door Rusland of China. Die hebben nu al grote belangen in Griekenland.