Shenavallie schreef:Ann1992 schreef:Wat enorm respectloos om Suzanne haar bericht te vergelijken met sneeuwwitje en andere sprookjes. Lees Genesis en geef dan een fatsoenlijke reactie, of houd je mond er gewoon over als je niet snapt wat de connectie is en je wilt het niet op een normale manier aan haar vragen.
Verder ben ik het wel eens met de aanname hierboven dat we handelen uit egoïstisch gedrag om te overleven, en dat 'goed' en 'kwaad' persoonsgebonden begrippen zijn. Maar ik denk dat ons basisgedrag over het algemeen wel 'goed' is.
Volledig off-topic:
Zoals ik het lees, geeft Celiien aan dat het naar haar idee ("in mijn opinie/opzicht") een sprookjesboek is. Niets aan de hand dus, zo ziet Celiien het en met haar vele anderen. Dat jij (en ook vele anderen) vinden dat dat niet zo is, mag ook. Of iemand dat betreffende hoofdstuk al dan niet leest, wil niet zeggen dat het op waarheid gebaseerd is of de enige waarheid is. Je moet dus niet van iets wat iemand vindt een feit gaan maken.
Nu weer on-topic.
Ten eerste: ik ben (mislukt) christelijk opgevoed, dus ja zeker ik heb dat boek gelezen. Maar helaas, nog steeds voor MIJN idee een sprookjesboek en heeft t geen waarde voor mij in een theoretische discussie over de goedheid cq kwaadaardigheid van de mens.
Wat nou als Eva niet van die appel at? Dan had ze waarschijnlijk honger gehad tot ze ander eten gevonden had. En dan had t verhaal wat is geschreven anders gelopen.
Net zoals dat als Roodkapje dan beter opgelet had bij grootmoeders, ze had gezien dat het haar oma niet was.
Ze leren je normen en waarden, en hoe je je moet gedragen