Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kayleigh_ schreef:Goed, ik merk dat je niet zo goed kunt begrijpend lezen. Dan heeft verdere uitleg ook geen zin! Je begrijpt totaal niet wat hier gezegd wordt.
Jane_ schreef:Kayleigh_ schreef:Pedofilie is inderdaad heel ernstig als je dat hebt. Het is hetzelfde als hetero zijn, of homo. Maar wat deze man gedaan heeft, is zeer kwalijk. Ik vind dat zijn straf dan ook veel te laag is. Maar de doodstraf? Nee. Dat gaat te ver.
Dit is niet te vergelijken met homo zijn of hetero.. Deze man is ziek. Een hetero of een homo is niet ziek.. rare vergelijking maak jij zeg en er klopt ook geen snars van.
Ik ben dus ziek omdat ik hetero ben...
future_vet schreef:ik kan heel goed lezen, en ik snap ook wel wat je bedoelt. Maar het gaat hier niet om een pedofiel, maar om een pedofiel met pedoseksueel gedrag. en daarom vind ik de reactie niet passend hier.
Kayleigh_ schreef:future_vet schreef:nou ik vind het toch wel een rare vergelijking hoor.. Met homoseksualisteit is niks mis maar met pedofilie wel. klinkt nu idd alsof homoseksuelen een zieke geest hebben.
Lees bovenstaande post. Je kan er niks aan doen als je pedofiel bent. Of je pedoseksueel wordt, heb je zelf in de hand. Dat laatste is ziek te noemen.
Kayleigh_ schreef:future_vet schreef:ik kan heel goed lezen, en ik snap ook wel wat je bedoelt. Maar het gaat hier niet om een pedofiel, maar om een pedofiel met pedoseksueel gedrag. en daarom vind ik de reactie niet passend hier.
Dan lees je dus nog steeds niet goed. Ik heb gezegd dat pedofilie vergelijkbaar is met hetero zijn of homo. Het is een geaardheid. Waar je dus niks aan kan doen.
Deze man is een pedoseksueel. Waarvan ik aangeef dat dat ziek te noemen is. Een gedraging waar je wel iets aan kan doen en dat dus ook bestraft moet worden.
bakkabouter schreef:Een man of vrouw die op mannen valt, wil toch niet per definitie elke man die hij/zij tegenkomt daadwerkelijk bespringen? Die hoeven zich echt niet elke seconde van de dag uit alle macht in te houden
martine0503 schreef:Uuuh vertel dat maar eens aan slachtoffers van verkrachtingen en aanrandingen. En waarom zijn er dan zoveel bordelen en tippelzones?
bakkabouter schreef:martine0503 schreef:Uuuh vertel dat maar eens aan slachtoffers van verkrachtingen en aanrandingen. En waarom zijn er dan zoveel bordelen en tippelzones?
Met bordelen en tippelzones is niks mis (mits legaal geregeld), dat gaat gewoon uit van wederzijds toestemming.
En is elke man (die op vrouwen valt) een verkrachter dan?
martine0503 schreef:Dat iemand pedofiel is, kan ie niks aan doen. Wat hij/zij ermee doet wel.
bakkabouter schreef:Een man of vrouw die op mannen valt, wil toch niet per definitie elke man die hij/zij tegenkomt daadwerkelijk bespringen? Die hoeven zich echt niet elke seconde van de dag uit alle macht in te houden
Waarom zou dat bij een man die op kinderen valt anders zijn? Ik denk dat veel mensen nog iets van hen kunnen leren wat zelfbeheersing betreft, want de overgrote meerderheid, die doet nooit wat verkeerd, omdat ze zelf héél goed snappen dat het gewoon niet kan
vuurneon schreef:Hatelijk?
O wacht is dat zo'n nieuwe term?
Ik ben niet opzettelijke beledigd naar je toe dus absoluut niet hatelijk en t is al helemaal geen hatelijke opmerking
Renee1991 schreef:Hier is het artikel wel te lezen.
http://bit.ly/1THIsEx
Het is blijkbaar voor sommige mensen erg moeilijk om het verschil tussen iemand met pedoseksuele gedachten en pedoseksuele handelingen te onderscheiden. Dat iemand op kinderen valt is erg vervelend, maar het is net als bij iedereen een seksuele voorkeur. En in die zin is de vergelijking wel op z'n plaats, want of je nou op mannen, vrouwen, oude mensen, jonge mensen, dieren, of whatever valt, het is een voorkeur waar je mee wordt geboren en waar je niets bewust aan kunt doen.
Maar goed. In de strekking van dit verhaal kan ik me voorstellen dat TS geschrokken is.
palousa_boy schreef:Zou best kunnen dat ik dat een keer gezien heb Elena.
Vandaar dat ik over de documentaire begon.
Het zou idd goed zijn voor veel mensen om zoiets een keer te kijken. Misschien zelfs maar toevoegen in het lijstje over "loverboys".
Programma's op tv als "Buch in de bajes" zijn wel een beetje voor de actie gemaakt, maar het werpt wel een andere kijk op het leven van mensen die wat verkeerds hebben gedaan. Iedereen heeft er wel een oordeel over maar weet eigenlijk niet hoe het zit, en dat is jammer.
Dit is ook zo'n geval. Iedereen roept meteen "afmaken!" En "snij z'n patatje eraf" maar dat doen we idd met homo's ofzo ook niet, alleen maar omdat hun geaardheid anders is dan gemiddeld. (Dan heb ik het even niet over "de dromen werkelijkheid laten worden")
Kayleigh_ schreef:future_vet schreef:nou ik vind het toch wel een rare vergelijking hoor.. Met homoseksualisteit is niks mis maar met pedofilie wel. klinkt nu idd alsof homoseksuelen een zieke geest hebben.
Lees bovenstaande post. Je kan er niks aan doen als je pedofiel bent. Of je pedoseksueel wordt, heb je zelf in de hand. Dat laatste is ziek te noemen.
ZoZenn schreef:Lichtelijk onzin.. Hoewel er wel mensen zijn die dit op deze manier uiten, heb je hier dan wel te maken met mensen die vaak jarenlang zijn misbruikt, tot ontvoering aan toe. En zijn zat pedofilie/ seksuelen die zelf nooit zijn misbruikt.Vaak is pedofilie het gevolg van zelf misbruikt worden, of een geestelijke achterstand. Geen geaardheid dus, maar aansluiting vinden en conditioneren heeft hier mee te maken.
Trouwden of verloven ja.. maar de seks kwam dan pas wel later. Meisjes uit de hogere stand werden in de Europese middeleeuwen inderdaad op jonge leeftijd ‘be/verloofd’, maar het huwen en/of consumeren vond later plaats.Citaat:Vroeger was het overigens heel normaal dat oudere mensen met kinderen trouwden, tegenwoordig is dit strafbaar en noemen mensen het ziek, omdat we het niet meer vinden kunnen. Dat is ook maar relatief, al vind ik het zelf ook absoluut niet kunnen!