Alle info over de paardenbeul!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

antje_vip

Re: Alle info over de paardenbeul!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 16:05

Ik denk, als je blijft toekijken tot het paard daadwerkelijk mishandeld is, en dan de politie er op af stuurt, dat de dader alsnog kan zeggen, ik was het niet. En dat de politie dan zegt; "sorry voor de overlast" en daarmee klaar. Foto's zijn te onscherp, niet genoeg getuigen, whatever ze verzinnen wel weer iets

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 16:48

antje_vip schreef:
Ik denk, als je blijft toekijken tot het paard daadwerkelijk mishandeld is, en dan de politie er op af stuurt, dat de dader alsnog kan zeggen, ik was het niet. En dat de politie dan zegt; "sorry voor de overlast" en daarmee klaar. Foto's zijn te onscherp, niet genoeg getuigen, whatever ze verzinnen wel weer iets

Precies, het is zooooo lastig om de feiten hard te maken en zo'n iemand door de politie te laten betrappen.
Het is gewoon moeilijk, maar afwachten tot er nog meer gaat gebeuren is nog moeilijker..

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 16:58

Is dit een topic om actie te ondernemen of om de politie af te kraken?

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 18:11

dems75 schreef:

Actie ondernemen, maar er wordt uiteraard wel gesproken over dat er wel wat actiever mee omgegaan mag worden. Het blijft wel feit dat deze 'beul' al meer als een jaar dit soort praktijken uit kan voeren zonder hiervoor gestraft te worden. En net zoals in het bit stuk te lezen is, is er al eens iemand betrapt maar hebben ze hem weer verder laten lopen.

Het zal vast allemaal moeten en hun (de politie) zullen het vast moeten van de 'baas' maar het getal aan gevallen loopt wel iedere dag op..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 18:19

Hebben jullie het nou over de Politie of over de Dieren Politie?
De Dierenpolitie én Politie doet wel degelijk veel werk! Toen ik de Politie belde waren er binnen een kwartier 2 van de Dierenpolitie hier.Ze hebben het hele weiland en er omheen afgezocht naar sporen,hebben de D.A. laten komen,hebben de rekening ervan betaald.Er stonden bandensporen bij het hek,ik dacht dat het van de scootmobiel van mijn vriend was en zei dat ook.Maar omdat ik het niet zeker wist,hebben ze de scootmobiel opgespoord, wij hadden ondertussen n.l. een andere scootmobiel.
Ze wilde de sporen op de foto die ze gemaakt hadden vergelijken met de banden van onze [vorige] scootmobiel.
Er stond maanden later een stukje op FB over de mishandeling van mijn merrie,en daar hadden ze de foto's van die man [vermoedelijke Duitse beul] uit Duitsland bij mijn stukje gezet.
Ik werd gebeld door politie,of die foto's bij mijn weiland waren gemaakt.

Hoezo de Politie doet te weinig? de politie kán niet meer doen,de politie moet zich aan de [soms achterlijke] regels van de wet houden! De beul heeft geen vast patroon en komt door heel nederland.Zie hem dan maar eens te pakken.

Nee ik vind het erg makkelijk om te zeggen:de politie doet niks,of ze doen te weinig.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 18:21

anoukkk. schreef:
dems75 schreef:

Actie ondernemen, maar er wordt uiteraard wel gesproken over dat er wel wat actiever mee omgegaan mag worden. Het blijft wel feit dat deze 'beul' al meer als een jaar dit soort praktijken uit kan voeren zonder hiervoor gestraft te worden. En net zoals in het bit stuk te lezen is, is er al eens iemand betrapt maar hebben ze hem weer verder laten lopen.

Het zal vast allemaal moeten en hun (de politie) zullen het vast moeten van de 'baas' maar het getal aan gevallen loopt wel iedere dag op..

Nee er is niemand betrapt met het verwonden van een paard.Er is iemand betrapt bij een weiland,bij een pony.Die man heeft niks gedaan,had wel rare spullen in zijn fietstas,en dan mogen ze hem gewoonweg niet arresteren.
Je moet bij de Politiek zijn,die maken de regels van de Wet.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 18:23

antje_vip schreef:

Je moet ondertussen wel het nr. van Dierenleed Preventie bellen.Die zetten met spoed alles in werking w.b.t. Politie.En je krijgt gelijk hulp van de buurt,mits die zich aangemeld hebben.

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 18:38

gohya schreef:
Hebben jullie het nou over de Politie of over de Dieren Politie?
De Dierenpolitie én Politie doet wel degelijk veel werk! Toen ik de Politie belde waren er binnen een kwartier 2 van de Dierenpolitie hier.Ze hebben het hele weiland en er omheen afgezocht naar sporen,hebben de D.A. laten komen,hebben de rekening ervan betaald.Er stonden bandensporen bij het hek,ik dacht dat het van de scootmobiel van mijn vriend was en zei dat ook.Maar omdat ik het niet zeker wist,hebben ze de scootmobiel opgespoord, wij hadden ondertussen n.l. een andere scootmobiel.
Ze wilde de sporen op de foto die ze gemaakt hadden vergelijken met de banden van onze [vorige] scootmobiel.
Er stond maanden later een stukje op FB over de mishandeling van mijn merrie,en daar hadden ze de foto's van die man [vermoedelijke Duitse beul] uit Duitsland bij mijn stukje gezet.
Ik werd gebeld door politie,of die foto's bij mijn weiland waren gemaakt.

Hoezo de Politie doet te weinig? de politie kán niet meer doen,de politie moet zich aan de [soms achterlijke] regels van de wet houden! De beul heeft geen vast patroon en komt door heel nederland.Zie hem dan maar eens te pakken.

Nee ik vind het erg makkelijk om te zeggen:de politie doet niks,of ze doen te weinig.

Zoals ik hierboven ook typte denk ik ook dat het zo is dat ze niet meer 'mogen' van de 'baas' (de wet dus indd) en ook denk ik dat er veel 'achter' de schermen gebeurd.

Maar wat goed om te horen dat ze het zo goed hebben opgepakt bij jou, ook onwijs netjes dat ze dat betaald hebben e.d. Het gaat er vooral om dat de paarden er niks aan kunnen doen maar er hierdoor wel de dupe van worden..
Is het met jou'n paard goed afgelopen?

Het is gewoon frustrerend dat diegene nogsteeds vrij rond loopt. We hebben dit gestart om gewoon de armen ineen te slaan en misschien kan je met een grote groep wel wat bereiken. Je kan sws tips uitwisselen, zorgen dat iedereen zich bij dat netwerk aanmelt en noem maar op.
Als we elkaar hier allemaal al mee zouden kunnen helpen zou dat al top zijn.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 18:44

Ik hoop echt dat door dit topic heel veel mensen zich aanmelden bij Dierenleed Preventie.
Zij weten precies de weg naar de politie,zij worden serieus genomen door politie.Want ik weet zeker dat niet elke burger serieus word genomen,en dat is op zich wel begrijpelijk,maar ook zonde.

Ik begrijp ook de opzet van dit topic hoor,en dat het supergoed bedoeld is.

De merrie heeft gelukkig weg kunnen rennen bij de eerste snede,ik doe ze geen halster om in de wei en ze hebben de ruimte om te vluchten.De wond was te oud om te hechten,maar het is allemaal netjes geheeld.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 18:50

Heb niet alles gelezen maar het is niet een beul maar velen.
De echte, originele beul is uit mijn regio en heeft ook ons paard gesneden. Deze beul was puur op merries en veulens uit en men dacht dat dit begonnen is door seksueel misbruik van een merrie op stal die deze persoon ook verwond heeft.
Deze beul is gefascineerd door merries en hin reproductie organen, veulens etc. Die heeft nu ruim 5 jaar Belgie geteistert en alleen in de zomer wat er op kan duiden dat het een gast arbeider is of iemand die 's winters oveWintert... Ik zit in de auto dus moet het kort houden...
De beulen in Nederland zijn totaal willekeurig, amateuristisch en anders dan de beul die ik hier ken. We kunnen het niet bewijzen maar onze merrie had uier tot vagina helemaal opengesneden. De verwondingen die ik nu zie zijn niet hetzelfde. En de regios zijn te ver uit elkaar, het gaat hier haast zeker om meerdere mensen die iets tegen paardzn hebben maar de Belgisch Limburgse die begonnen is is psychisch niet in orde en seksueel gefrustreert als je het mij vraagt...ik hoop dat er op an minst een iemand eens gepakt wordt want het is echt vreselijk :(

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 18:58

quote: men dacht dat dit begonnen is door seksueel misbruik van een merrie op stal die deze persoon ook verwond heeft.

Dit is wat ik dus ook denk,iets in die richting! dat hij idd. gewond is geraakt door een merrie.Dat dit een trauma bij hem heeft veroorzaakt óf dat hij puur op wraak uit is.
Ik blijf erbij dat de beul die in Nederland de merrie's bij de geslachtsdelen snijd,1 en dezelfde man is.
Andere beulen zullen er idd. ook zijn,maar die verwonden ook ruinen en snijden over alle delen van het paardenlichaam.
Weet wel dat hij niet bij álle merie's zijn werk goed kan uitvoeren/afmaken.Vandaar de verschillen in de wonden bij de vagina van het paard.Wat mij ook opvalt,is dat de meeste paarden,grote paarden zijn,dus geen kleine pony's.

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 19:18

gohya schreef:
Ik hoop echt dat door dit topic heel veel mensen zich aanmelden bij Dierenleed Preventie.
Zij weten precies de weg naar de politie,zij worden serieus genomen door politie.Want ik weet zeker dat niet elke burger serieus word genomen,en dat is op zich wel begrijpelijk,maar ook zonde.

Ik begrijp ook de opzet van dit topic hoor,en dat het supergoed bedoeld is.

De merrie heeft gelukkig weg kunnen rennen bij de eerste snede,ik doe ze geen halster om in de wei en ze hebben de ruimte om te vluchten.De wond was te oud om te hechten,maar het is allemaal netjes geheeld.

Ja dat is een hele goeie, in de facebook groep hebben we nu al onwijs veel leden (tegen de 600) dus ik wil straks een documentje gaan typen met 'tips' etc. en daar bovenaan zetten dat iedereen zich sowieso daar moet aanmelden en mensen daar bekend mee maken.

Fijn dat het met je paard goed afgelopen is, lijkt me verschrikkelijke ervaring. :(

_Rachelle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 19:29

Ik hoop inderdaad dat velen zich gaan aanmelden bij Dierenleed Preventie, gaan wij wel doen! Dus bedankt voor die tip!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 19:31

Heel goed Rachelle! en het is nu ook gratis. ;)

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 19:42

ik hoop dat deze persoon / personen snel gepakt word ! |o zet hem maar even op een manege vast en laat de ruiters hun werk doen ~~}>

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 20:44

Er is menselijk dna gevonden in een stal bij een merrie die misbruikt geworden is zo'n 5 jaar geleden. Jaren daarna altijd hetzelfde: zomer seizoen, merries + veulens, geslachtsdelen. Altijd de Limburgse regio van België. Ik kan me ook niet voorstellen dat geslachtsdelen snijden, iets zeer specifiek, door meerdere mensen gebeurd is. Zulke mensen werken alleen die delen hun "passie" niet met anderen... Maar de willekeurige snedes en krassen op het lijf zo verspreid over heel NL/BE kan niet door dezelfde persoon zijn tenzij deze iets van schizofrenie ofzo heeft... Lijkt me. Ik ben geen dokter ofzo.

Vreemd genoeg heb ik hier eens een man aangegeven bij de politie die zo vreemd was! Hij was 3x in onze straat (die afgezet was) geweest en toen hij m'n moeder zag reed hij weg tot hij haar zn kenteken op zag schrijven en toen kwam hij terug gereden en vroeg hij of er wat was. Moeder gaf aan niet graag vreemden aan de wei te zien omdat wij daar vaak merries met veulens hebben lopen (doen der tijd 2 veulens en een hoogdrachtige merrie) en toen zei hij dat hij x heette (heb z'n naam, helaas kenteken verloren maar wel aangegeven bij de politie) en dat z'n zus een paardenvruchtbaarheidskliniek had in een Belgische deelgemeente en dat hij bij onze paarden kwam uitrusten tussen z'n werk door ( 30+ min van hier af). Kortom, super vreemd en vooral omdat hij naar merries + veulens keek en zelf een vruchtbaarheidskliniek opnoemde, wat me sterk liet denken aan de specificaties van die beul... Hij was een raar figuur. Heb hem niet meer gezien maar ook nooit meer iets gehoord van de politie verder. Durf te wedden dat ze uberhaupt niet gekeken hebben. In Nederland doen ze veel meer dan hier in België.

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 09:32

Moderatoropmerking:
Hoe verschrikkelijk en beangstigend de paardenbeul ook is, het is niet de bedoeling om als paardenforum het werk van de politie over te nemen. Topics als deze wekken enkel speculatie in de hand, daar heeft niemand iets aan. Daarom plaats ik hier een slotje.