Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
antje_vip schreef:Ik denk, als je blijft toekijken tot het paard daadwerkelijk mishandeld is, en dan de politie er op af stuurt, dat de dader alsnog kan zeggen, ik was het niet. En dat de politie dan zegt; "sorry voor de overlast" en daarmee klaar. Foto's zijn te onscherp, niet genoeg getuigen, whatever ze verzinnen wel weer iets
dems75 schreef:Is dit een topic om actie te ondernemen of om de politie af te kraken?
anoukkk. schreef:dems75 schreef:Is dit een topic om actie te ondernemen of om de politie af te kraken?
Actie ondernemen, maar er wordt uiteraard wel gesproken over dat er wel wat actiever mee omgegaan mag worden. Het blijft wel feit dat deze 'beul' al meer als een jaar dit soort praktijken uit kan voeren zonder hiervoor gestraft te worden. En net zoals in het bit stuk te lezen is, is er al eens iemand betrapt maar hebben ze hem weer verder laten lopen.
Het zal vast allemaal moeten en hun (de politie) zullen het vast moeten van de 'baas' maar het getal aan gevallen loopt wel iedere dag op..
antje_vip schreef:Ik denk, als je blijft toekijken tot het paard daadwerkelijk mishandeld is, en dan de politie er op af stuurt, dat de dader alsnog kan zeggen, ik was het niet. En dat de politie dan zegt; "sorry voor de overlast" en daarmee klaar. Foto's zijn te onscherp, niet genoeg getuigen, whatever ze verzinnen wel weer iets
gohya schreef:Hebben jullie het nou over de Politie of over de Dieren Politie?
De Dierenpolitie én Politie doet wel degelijk veel werk! Toen ik de Politie belde waren er binnen een kwartier 2 van de Dierenpolitie hier.Ze hebben het hele weiland en er omheen afgezocht naar sporen,hebben de D.A. laten komen,hebben de rekening ervan betaald.Er stonden bandensporen bij het hek,ik dacht dat het van de scootmobiel van mijn vriend was en zei dat ook.Maar omdat ik het niet zeker wist,hebben ze de scootmobiel opgespoord, wij hadden ondertussen n.l. een andere scootmobiel.
Ze wilde de sporen op de foto die ze gemaakt hadden vergelijken met de banden van onze [vorige] scootmobiel.
Er stond maanden later een stukje op FB over de mishandeling van mijn merrie,en daar hadden ze de foto's van die man [vermoedelijke Duitse beul] uit Duitsland bij mijn stukje gezet.
Ik werd gebeld door politie,of die foto's bij mijn weiland waren gemaakt.
Hoezo de Politie doet te weinig? de politie kán niet meer doen,de politie moet zich aan de [soms achterlijke] regels van de wet houden! De beul heeft geen vast patroon en komt door heel nederland.Zie hem dan maar eens te pakken.
Nee ik vind het erg makkelijk om te zeggen:de politie doet niks,of ze doen te weinig.
gohya schreef:Ik hoop echt dat door dit topic heel veel mensen zich aanmelden bij Dierenleed Preventie.
Zij weten precies de weg naar de politie,zij worden serieus genomen door politie.Want ik weet zeker dat niet elke burger serieus word genomen,en dat is op zich wel begrijpelijk,maar ook zonde.
Ik begrijp ook de opzet van dit topic hoor,en dat het supergoed bedoeld is.
De merrie heeft gelukkig weg kunnen rennen bij de eerste snede,ik doe ze geen halster om in de wei en ze hebben de ruimte om te vluchten.De wond was te oud om te hechten,maar het is allemaal netjes geheeld.