Overspel, het familiespel met alleen verliezers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 09:07

verootjoo schreef:
Volgens mij begint al het werk bij het begin; een gezond gezin als hoeksteen van de samenleving :)

Dit inderdaad. Het creëren van een veilige thuisbasis voor zowel volwassenen als kinderen. Wanneer 'thuis' niet fijn is heeft dit invloed op studie en werk.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 10:06

Ik vind de boodschap heel goed. Overspel is gewoon not done. Tenzij je samen instemt maar dan is het geen overspel meer.
Second love vind ik ook walgelijk. Mensen uitnodigen om naast hun 'gelukkige' huwelijk een n**kertje ernaast te hebben.
Ik zie het helaas zoveel om me heen dat dit me mede gewoon tegenhoudt om weer een relatie te beginnen. Ik heb daar gewoon geen zin in.

Dus ik vind de boodschap van de SGP wel goed. Erop stemmen is weer wat anders, dat zal ik niet doen maar dit vind ik wel een goed standpunt.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 10:16

NatasjavE schreef:
Azmay schreef:
Hoe leuk deze campagne ook klinkt, als iemand behoefte heeft het buiten de deur te gaan zoeken zal die niet van gedachte veranderen door een poster. Als je niet kunt communiceren in je relatie gaat het mis, via second love of via de kroeg op de hoek.

Dat denk ik ook niet.

Maar je zou wel de discussie op gang kunnen brengen hier door. Dat mensen voordat ze in een vaste relatie stappen praten over hoe zij dat willen. Open of gesloten.

Niet als er jonge kinderen zijn stiekem er naast wat doen maar er open over zijn.

Iemand zei niet te veel stemmen op deze partij? Joh,...ik zou op geen enkele manier op een christelijke partij stemmen. Zeker niet op de SGP.

Denk inderdaad ook dat vreemdgaan van alle tijden is. Of het meer of minder is geworden weet ik niet. Denk wel dat de moraal langzaam wat verschuift en dat het wel normaler wordt gevonden.

De discussie is nu toch al begonnen? Kijk maar naar alleen al dit topic..

Ik ben hethelemaal met jou eens dat vreemdgaan val alle tijden is en scheiden veel normaper is geworden..

Maar wat voor moeite wordt er tegenwoordig nog gedaan om een relatie te laten werken? Want het is werk.. Geven en nemen.. Praten.. Compromissen sluiten over vanalles en nog wat.. Het je partner en jezelf naar de zin moeten maken..

Zoals iemand het eerder al zo mooi omschreef.. Tegenwoordig worden we op onze wenken bediend.. Alles gaat vanzelf.. Praktisch nergens krijg je tegengas..
En tja.. Dan wordt verwacht dat een relatie ook vanzelf gaat.. Dat men daarin ook op de wenken bediend wordt.. Maar zo werkt het niet..

For the record: ik sta totaal niet achter de sgp, krijg lichtelijk jeuk als ik naar hun (politieke) standpunten kijk.. Maar hieron hebben ze imo wel gelijk.. Waarom mag reclame als secondlove wel, maar een tegengeluid niet?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 10:30

nine1987 schreef:
For the record: ik sta totaal niet achter de sgp, krijg lichtelijk jeuk als ik naar hun (politieke) standpunten kijk.. Maar hieron hebben ze imo wel gelijk.. Waarom mag reclame als secondlove wel, maar een tegengeluid niet?

Ze zijn voor meer blauw op straat, betere gezondheidszorg (helemaal voor ouderen) en meer oog voor mantel- en zorgverlof (tegemoetkoming daarin).

Ondanks dat ik geen SGP-er ben, krijg ik hier toch geen jeuk van...
En het is niet zo dat vrouwen niets mogen, alleen niet binnen de SGP-partij zelf.
Ze mogen gewoon studeren en ik ken diverse SGP-vrouwen die een eigen bedrijf hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 10:36

Suzanne F. schreef:
Ik vind de boodschap heel goed. Overspel is gewoon not done. Tenzij je samen instemt maar dan is het geen overspel meer.
Second love vind ik ook walgelijk. Mensen uitnodigen om naast hun 'gelukkige' huwelijk een n**kertje ernaast te hebben.
Ik zie het helaas zoveel om me heen dat dit me mede gewoon tegenhoudt om weer een relatie te beginnen. Ik heb daar gewoon geen zin in.

Dus ik vind de boodschap van de SGP wel goed. Erop stemmen is weer wat anders, dat zal ik niet doen maar dit vind ik wel een goed standpunt.

Dit dus. Vind de reclames echt om te walgen van Second Love e.d. en ik ben absoluut niet gelovig en ook geen SGP stemmer, en geen enkele politieke partij zal 100% "goed" zijn maar ik vind dit wel een erg mooi standpunt. En inderdaad, als een reclame als Second Love mag, mogen dit soort reclames toch ook? Tuurlijk ga je het "probleem" nooit op die manier van de kaart vegen, maar er mag imo best wat meer aandacht aan besteed worden. Vaak zijn kinderen namelijk wel de dupe van dergelijke vechtscheidingen, of worden kinderen als pion gebruikt in zo'n "relatie".

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 12:29

Brainless schreef:
nine1987 schreef:

Ze zijn voor meer blauw op straat, betere gezondheidszorg (helemaal voor ouderen) en meer oog voor mantel- en zorgverlof (tegemoetkoming daarin).

En het is niet zo dat vrouwen niets mogen, alleen niet binnen de SGP-partij zelf.
Ze mogen gewoon studeren en ik ken diverse SGP-vrouwen die een eigen bedrijf hebben.

Enkele standpunten:

Homohuwelijken mogen niet meer
Abortus plegen mag niet meer
Euthanasie mag niet meer

Dit zijn er maar een paar, maar ik krijg hier toch wel gruwelijk jeuk van..

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 12:34

Ik vind dat ze een goed punt hebben. Tegenwoordig is het een uitzondering als je ouders nog bij elkaar zijn. Er wordt niet meer gewerkt aan relaties, als het eens tegenzit gaan mensen direct scheiden i.p.v. met elkaar praten. Heeft denk ik ook te maken met individualisering: Tegenslag? Kies voor jezelf! Als jij hier gelukkig van wordt (andere man) moet je er voor gaan! Ga voor geluk! Houd je leven interessant!

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 12:35

Je HOEFT toch ook niet SGP te stemmen? Het enige dat de SGP hiermee wil bereiken is dat men eens na gaat denken over bepaalde zaken. En da's nooit verkeerd.

vuurneon

Re: Overspel, het familiespel met alleen verliezers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 12:37

Ik vind dit een goede sgp reclame en ze hebben natuurlijk geen ongelijk; als je wordt belazerd door je partner is dat ook vreselijk. Helpt dit tegen vreemdgaan? Nee. Maar een tegengeluid vind ik prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 12:42

Ik vibd dit wel een goede zaak. Ik hoop dat de volgende generaties leren dat iemand bedonderen niet normaal is. De moraal word steeds erger tegenwoordig naar mijn gevoel. Pf ze hier wat mee bereiken weet ik niet, maar er is in elk geval een tegengeluid, die duidelijk maakt dat veel Nederlanders vreemdgaan toch niet normaal vinden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 12:43

Brainless schreef:
nine1987 schreef:

Er zit al wel een of meer vrouwen bij de SGP toch?

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 12:51

Vind de poster niet mooi.
Maar de boodschap sta ik 100% achter.

Ik vind de reclames van second love en de andere vreemdgaan datingsite s verschrikkelijk.

Ik stem SGP. Ben niet 100% voor alles maar wel voor heel veel. Het is de partij waar ik het meest achter sta. Iets meer zetels zou super zijn. Maar SGP aan de macht lijkt me dan ook weer niet gezond.

Maar wat ze nu doen vind ik erg goed. Had alleen een ander bord gekozen.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 12:56

nine1987 schreef:
Brainless schreef:

Enkele standpunten:

Euthanasie mag niet meer

Zijn onderandere punten waar ik me in kan vinden. En waarom ik ook op SGP stem.

Direct duidelijk makend dat ik homo's niet haat. (Heb zelfs bij homo's in huis gewoond)
Maar ik geloof en ik geloof dat God een praktiserende homo niet goedkeurd. Maar God homo's opzich niet haat.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 13:02

Ik ben wel blij dat ze de reclame algemeen hebben gemaakt, dus geen boodschap des Heres erin hebben gezet. Nu gaat het echt om de boodschap zelf.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 13:06

vuurneon schreef:
Ik ben wel blij dat ze de reclame algemeen hebben gemaakt, dus geen boodschap des Heres erin hebben gezet. Nu gaat het echt om de boodschap zelf.

Inderdaad.
Denk dat een christelijke boodschap ook direct fel kritiek krijgt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 13:38

vuurneon schreef:

Ja helemaal mee eens.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 13:42

Ik heb absoluut niks met deze partij, ik vind het een stel bekrompen narrow minded ouderwetse niet nadenkende pipo's, maar deze actie kan ik wel waarderen. Tegenwoordig scheiden mensen om de haverklap, overspel wordt bijna een trend. Dus als Second Love overspel mag promoten, mag een ander ook een tegengeluid bieden.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 13:44

Ik vind het nutteloos dat dit gedaan wordt door de overheid. Sites als secondlove etc. bestaan alleen maar omdat er vraag naar is.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 13:45

Vjestagirl schreef:
Ik vind het nutteloos dat dit gedaan wordt door de overheid. Sites als secondlove etc. bestaan alleen maar omdat er vraag naar is.

T is geen postbus 51 reclame... Puur vanuit 1 partij wordt dit gedaan dus niet vanuit 'de overheid'.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 19-06-15 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 13:47

vuurneon schreef:
Vjestagirl schreef:

T is geen postbus 51 reclame...

Nee, dat weet ik. Maar ik vind dat de politiek zich echt niet bezig hoort te houden met dit soort dingen. Een land besturen (of oppositie bieden aan de personen die het land besturen) is al zwaar en lastig genoeg zonder dat je je bezig houdt met de privé levens van je inwoners.

Noeps

NatasjavE schreef:
Oh nee,...ik ben ook niet tegen een andere moraal hoor.

Maar ik vind wel dat bedriegen binnen een relatie niet kan. Dus of open en eerlijk of trouw zijn.

Het van twee walletjes eten omdat je zelf spanning wil maar bang bent dat je partner hetzelfde gaat doen als je er eerlijk over bent. Daar heb ik iets tegen.

Maar is het aan de politiek om zich daarmee te bemoeien?

UhNee

blokje schreef:
nine1987 schreef:

Enkele standpunten:

Euthanasie mag niet meer

Zijn onderandere punten waar ik me in kan vinden. En waarom ik ook op SGP stem.

Direct duidelijk makend dat ik homo's niet haat. (Heb zelfs bij homo's in huis gewoond)
Maar ik geloof en ik geloof dat God een praktiserende homo niet goedkeurd. Maar God homo's opzich niet haat.[/quote]

Oh oh oh oh wat krijg ik hier een kriebel van zeg.... := Maar das weer een andere discussie.

Opzich vind ik het een goede boodschap. Inderdaad kan ik mij ook ontzettend ergeren aan die reclames van second love etc. Denk alleen dat dit niet echt wat gaat oplossen. Ze hadden hun geld beter in bijvoorbeeld goede voorlichting over dit onderwerp geven. Nu is het een poster, en de meeste mensen nemen de info van een poster niet goed in zich op.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 13:49

Vjestagirl schreef:
vuurneon schreef:

T is geen postbus 51 reclame...

Nee, dat weet ik. Maar ik vind dat de politiek zich echt niet bezig hoort te houden met dit soort dingen. Een land besturen (of oppositie bieden aan de personen die het land besturen) is al zwaar en lastig genoeg zonder dat je je bezig houdt met de privé levens van je inwoners.

met 3 zetels is het natuurlijk nou niet echt een besturende of indrukwekkende oppositie kracht :')
Ach, ze zien dit als een maatschappelijk probleem en dat past wel binnen de politieke setting.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 13:49

Plien91 schreef:
Maar is het aan de politiek om zich daarmee te bemoeien?

Iedere partij die zich daar toe toe geroepen voelt kan dit uiteraard doen.

Zodra de regering dit doet ok. Maar een oppositiepartij die hier geld vanuit de eigen partij kas in steekt. Heb ik geen bezwaar tegen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 13:53

ruitje schreef:
Ik kan een partij die zo denkt over de rechten van de vrouw gewoon niet serieus nemen.

En ik vind zeker niet dat politieke partijen zich hoeven te bemoeien met hoe ik mijn persoonlijke leven inricht.

Dat dus.
Misschien een andere discussie, maar ik vind eigenlijk dat een dergelijke partij verboden zou moeten worden, omdat zij het niet eens zijn met onze grondrechten.

Juist omdat de SGP achter deze campagne zit, kan ik hem niet serieus nemen :n