UWV vergoedt opleiding tot helderziende

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 15:32

Wendy schreef:
Kiki1995 schreef:
Gelukkig kunnen mensen dan voor zichzelf voorspellen wanneer ze een baan vinden.... _O-

Even zonder gekkigheid. Het UWV wilt niet door betalen als mensen een opleiding willen doen om hun kans op een baan te vergroten maar verwachten wel dat dit soort onzin je gaat helpen? Beetje jammer....

Want? Deze mensen hadden een baangarantie na de opleiding...

Idd, als er sprake is van baangarantie, mag de opleiding gevolgd worden.

Volgens mij vergeten mensen wel eens dat er ook bij UWV gewoon bezuinigd moet worden. Daarnaast verzint UWV de regels ook niet zelf ;)

Anoniem

Re: UWV vergoedt opleiding tot helderziende

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 15:34

Ik voorzie hier problemen mee... Misschien moet ik me ook maar aanmelden :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 15:34

Ik zie het probleem niet; 1 cursus is goedkoper dan mensen langdurig in de ww te hebben. Werk = werk. Of je nou op een callcenter zit dingen te verkopen of horoscopen te verkopen. T is mij om het even. Liever die mensen gewoon fijn weer terug in het arbeidsproces.

Niet iedereen kan uiteraard zomaar even die cursus doen, je moet wel voldoen aan de voorwaarden om wat geld eruit te krijgen voor een opleiding. Dat is nou net ook de doelgroep die ook lastig aan de bak komt.

Even van het uwv:
Het UWV heeft een regeling om oudere werknemers aan het werk te helpen. Werkgevers krijgen subsidie als ze 50-plussers in dienst nemen. Ook kunnen ze een scholingsvoucher aanvragen van maximaal 2500 euro voor een erkende opleiding voor de aanstaande werknemer. Het bedrag wordt pas uitgekeerd als de 50-plusser daadwerkelijk in dienst is getreden.

Dus ze krijgen pas daadwerkelijk de opleiding vergoed als ze aan de bak zijn gekomen.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 12-06-15 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 15:38

MarvanTom schreef:
Als NL BV wil dat er geld wordt verdiend (om de EU te betalen?), dan ga je dit soort onzincursussen toch niet aanbieden..?
Beschamend 1e klasse!

En waar halen ze die baangarantie dan vandaan?
Via een commerciële TV-zender?
Ik zit niet op een helderziende te wachten, hoor. _O-

En je zult ze de kost moeten geven die er juist wel gebruik van maken. Je merkt dat mensen in tijden van nood steeds spiritueler worden, maar veel mensen willen niet meer terug naar het christendom want dat vinden ze te ouderwets, ze willen niet naar de islam want kunnen dat niet scheiden van extremisme, etc. Je ziet een duidelijke toename in deelnemers aan allerlei andere spirituele zaken. Helderzienden, maar ook bepaalde boeddhistische workshops, ook yoga in allerlei soorten en maten, bepaalde rituelen, etc. Op zich is 'helderziende worden' een gat in de markt. Mensen beginnen daarna een eigen bedrijfje en kunnen daar nog wat mee verdienen ook.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 15:39

vuurneon schreef:
Ik zie het probleem niet; 1 cursus is goedkoper dan mensen langdurig in de ww te hebben. Werk = werk. Of je nou op een callcenter zit dingen te verkopen of horoscopen te verkopen. T is mij om het even. Liever die mensen gewoon fijn weer terug in het arbeidsproces.

Niet iedereen kan uiteraard zomaar even die cursus doen, je moet wel voldoen aan de voorwaarden om wat geld eruit te krijgen voor een opleiding. Dat is nou net ook de doelgroep die ook lastig aan de bak komt.

Even van het uwv:
Het UWV heeft een regeling om oudere werknemers aan het werk te helpen. Werkgevers krijgen subsidie als ze 50-plussers in dienst nemen. Ook kunnen ze een scholingsvoucher aanvragen van maximaal 2500 euro voor een erkende opleiding voor de aanstaande werknemer. Het bedrag wordt pas uitgekeerd als de 50-plusser daadwerkelijk in dienst is getreden.

Dus ze krijgen pas daadwerkelijk de opleiding vergoed als ze aan de bak zijn gekomen.

Dit dus.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 15:54

Ik zie mogelijkheden als ik straks na mijn half jaar waarnemen geen andere baan kan vinden :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 16:00

gomir schreef:
Ik zie mogelijkheden als ik straks na mijn half jaar waarnemen geen andere baan kan vinden :+

Gewoon je eigen helderzienden lijn beginnen :D ik heb wel een glazen bol voor je }>

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 16:07

_sharonnn schreef:
vuurneon schreef:

Even van het uwv:

Dit dus.

Dus eerst zelf voorschieten.
Waarvan dan?

En als ze de 'cursus' wel hebben gehaald, maar niet aan de bak zijn gekomen, dan starten ze toch zelf een 'bedrijfje' op?
Het beste zwart natuurlijk, want stel je voor dat het niks wordt: de sociale voorzieningen moeten wel door blijven lopen...

Nee joh. Dit is geen beroep te noemen.
Wel een roeping als je er 'aanleg' voor hebt.
Maar 'aanleg' voor helderziendheid kan je niet opdoen op een cursusje.
Dat heb je of dat heb je niet.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 16:08

Waarvan dan? Hoezo... Ze hebben wel inkomsten. T is ook aan henzelf om te bepalen of ze in zichzelf willen en kunnen investeren uiteraard.

Als ze uit de ww zijn, hebben ze ook geen verplichten meer naar het UWV toe en zijn ze zo vrij als een vogeltje wat dat betreft. Buiten dat geeft de opleiding baangarantie. Dus harstikke mooi +:)+

Als je aanleg tot verkopen hebt (en ook dat is voor de meesten te trainen) kun je ook prima voorspellingen verkopen. Of je nou energiemaatschappijen aan de bak moet brengen of een horoscoop, gij die overtuigd, gij die verkoopt en het is gewoon werk.

En die 1000 euro kan wel uit, 50+ zit over het algemeen hun ww tijd aardig uit en dat is veel duurder dan even 1000 euro betalen voor een opleiding en dat ze daarmee (gedeeltelijk) uit de ww zijn.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 16:17

MarvanTom schreef:
En als ze de 'cursus' wel hebben gehaald, maar niet aan de bak zijn gekomen, dan starten ze toch zelf een 'bedrijfje' op?
Het beste zwart natuurlijk, want stel je voor dat het niks wordt: de sociale voorzieningen moeten wel door blijven lopen...

Ik wil niet banketstaaf doen, maar op dit moment worden er meer mensen die te goeder trouw gehandeld hebben als fraudeurs aangemerkt dan werkelijke fraudeurs, en de draconische maatregelen maken het alleen maar moeilijker.

vuurneon schreef:
Waarvan dan? Hoezo... Ze hebben wel inkomsten. T is ook aan henzelf om te bepalen of ze in zichzelf willen investeren uiteraard.

"Investeren" vind ik hier maar een vreemde term. Investeren doe je meestal om iets te verbeteren. Dit toont volgens mij vooral aan hoe sociaal failliet en totaal inhoudsloos we zijn geworden als maatschappij, dat het als 'investeren' gezien wordt om lucht te verkopen ten koste van anderen, en dat we dat dan een nuttige bezigheid vinden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 16:22

Ach, ik zie een opleiding bekostigen mét baangarantie als investering (maar het is aan de mensen zelf hoe zij ertegen aan kijken) en kan die situatie verbeteren van diegene en wat ik van het 'lucht verkopen' zelf vind laat ik ook in het midden. Als een beller er veel aan heeft en de verkoper voelt zich er goed bij; wie ben ik dan om het te zien als lucht verkopen ten koste van anderen?

Ik vind het mooi dat de 50+ die hier wel heil in zien de kans krijgen van het UWV en aan het werk weer kunnen.

Iets anders is het als ze moeten: dus of de opleiding volgen of je ww kwijtraken. De mensen moeten er zelf wel achter staan.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 16:27

vuurneon schreef:
Ach, ik zie een opleiding bekostigen mét baangarantie als investering (maar het is aan de mensen zelf hoe zij ertegen aan kijken) en kan die situatie verbeteren van diegene en wat ik van het 'lucht verkopen' zelf vind laat ik ook in het midden. Als een beller er veel aan heeft en de verkoper voelt zich er goed bij; wie ben ik dan om het te zien als lucht verkopen ten koste van anderen?

Het probleem is dat we de mensen die het niet doen blijven stigmatiseren als 'willen niet', 'lui', 'niet bereid in zichzelf te investeren' terwijl het mij lijkt dat het een volkomen legitieme, ethisch verantwoorde keuze is om dit soort dingen niet te doen. Wij kwalificeren werk, alle werk, hoe volslagen nutteloos of zelfs schadelijk dan ook, als moreel goed. En we kwalificeren geen-werk als moreel fout, en gaan de mensen die geen werk hebben pesten en zwaar onder dwang zetten... zelfs al gaan we daar als maatschappij alleen maar op achteruit en niet vooruit.

Dat vind ik wel een groot probleem, en daarom heb ik mijn reserves.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 16:28

Ik dus niet. Ik voldoe niet aan die wij.

Zolang deze opleiding maar geen eis is van het UWV maar eigen keuze van diegene die een opleidingsvoucher kan krijgen, vind ik het prima.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 23:24

Je hoeft toch geen helderziende te zijn om te weten dat er geen werk is.... Laten ze gewoon omscholingscursussen gaan doen waar wel werk in te krijgen is. Deurwaarders ofzo.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 23:25

purny schreef:
Je hoeft toch geen helderziende te zijn om te weten dat er geen werk is.... Laten ze gewoon omscholingscursussen gaan doen waar wel werk in te krijgen is. Deurwaarders ofzo.

Maar ze hebben werk gekregen daarin, anders kregen ze het niet vergoed :)