Advertentie met te dun model verboden. Meningen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:29

De 'anti gratenk*t-groep' vindt het natuurlijk fantastisch wanneer mensen met overgewicht ergens op de cover verschijnen "want ook dikke mensen zijn mooi". Allemaal leuk en aardig natuurlijk, maar gezond is natuurlijk anders.
Daarbij merk je dat mensen snel hun eigen conclusies trekken en er maar vanuit gaan dat iemand voor zijn of haar eigen omvang of gewicht heeft gekozen. "Dikke mensen nuttigen de hele dag door alleen maar chips & cola en magere mensen hebben alleen bleekselderij in de koelkast liggen". Dit is het beeld wat veel mensen hebben, maar ervan uitgaan dat er wellicht een medische reden achter zit gebeurt niet zo snel.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:30

Ik vind dit net zo erg als wanneer ze een reclame af zouden wijzen omdat het model te dik is.

Of deze dame nou zelf voor dit figuur heeft gekozen of niet, ik vind zeggen dat ze eruit ziet alsof ze in een concentratiekamp heeft gezeten net zo erg als dat je van een voluptueuze dame zou zeggen dat ze eruit ziet als een walvis. Het is háár keuze om er zo uit te zien, niet die van iemand anders.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 03-06-15 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:31

xCarpediem schreef:
Persoonlijk zie ik liever dit meisje dan de deelnemers van Obese in een blaadje. :j
Sneu dat dit meisje zo afgebrand wordt zonder dat mensen de achtergrond weten. Er zijn ook mensen die simpelweg niet aan kúnnen komen.

Deze vergelijking slaat nergens op. De mensen van obese worden hoogstens ingezet om afvalproducten te promoten, maar daar houdt het wel mee op. Zij worden niet neergezet als goed voorbeeld in een reclame. Dit meisje wél.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:32

Euforie schreef:
Vd week zei mijn vriend.... Over een foto van een "vol slanke" vrouw die een titel pluszise model kreeg.

"Kijk nou dit noemen ze een pluszise model!!!! :wow: "

Hij was zó verbaasd want het was gewoon een normaal slanke vrouw in zijn ogen.
Imo zouden ze dát beeld, als "normaal" moeten maken...

Er hoeft überhaupt geen 'normaal' beeld te zijn.
Te dun zullen sommigen niet mooi vinden, te dik ook niet.
Sommigen zullen tevreden zijn met een te dun lichaam, en sommigen met een te dik lichaam. Maar laten we elkaar alsjeblieft niet gaan beoordelen vanuit een lichaam wat 'normaal' is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:32

Interview met haar gelezen, ze is al vanaf haar jonge jaren een lat, mensen hadden wel vaker tegen haar gezegd dat ze model moest worden. Toen ze dat probeerde was ze al bijna direct een half jaar lang de vaste muze van dit design huis. Ook ik vind dit niet om aan te zien maar dit model kan er niets aan doen, ze is van nature zo mager. En ze verdient er haar geld mee, ben ik er voor, nee absoluut niet want dit zorgt wel weer voor een golf hongerende tieners.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:33

Ik herinner me nogal veel facebookcommotie met uitspraken als 'real women have curves'. Dat was toch ook duidelijke voorbeeldstellerij, of eigenlijk meer afkrakerij. Laat iedereen in zijn waarde en streef naar een zo gezond mogelijk gewicht voor jouw bouw.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:34

Sheran schreef:
En te dik wel? Dat is ook zeker zo ongezond. Alleen meer geaccepteerd, omdat mensen nu eenmaal steeds dikker lijken te worden, en ook de voedselindustrie zal er niks aan doen dit beeld bij te stellen.

Jawel hoor, want de voedingsindustrie verdient immers nog meer aan light producten :')

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:35

Sheran schreef:
Ik herinner me nogal veel facebookcommotie met uitspraken als 'real women have curves'. Dat was toch ook duidelijke voorbeeldstellerij, of eigenlijk meer afkrakerij. Laat iedereen in zijn waarde en streef naar een zo gezond mogelijk gewicht voor jouw bouw.

Of niet natuurlijk :)

Sheran

Re: Advertentie met te dun model verboden. Meningen?

Of niet, als je dat niet wil :P

Anoniem

Euforie schreef:
Vd week zei mijn vriend.... Over een foto van een "vol slanke" vrouw die een titel pluszise model kreeg.

"Kijk nou dit noemen ze een pluszise model!!!! :wow: "

Hij was zó verbaasd want het was gewoon een normaal slanke vrouw in zijn ogen.
Imo zouden ze dát beeld, als "normaal" moeten maken...

Geef mij zon vent! Heeft die kerel van jou niet toevallig nog een vrijgezellige broer die er net zo over denkt? :9

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:37

Ik snap dat ze haar te dun vinden, maar dat ze de foto's verbieden vind ik wel banketstaaf tegenover het model. Alsof haar bouw zo lelijk/rot is dat ze niet in het openbaar mag komen :') . Is natuurlijk niet het punt dat ze willen maken, maar vind het wel lichtelijk overdreven dat het meteen verboden wordt i.p.v een waarschuwing oid.

Anoniem

@kaus.Daarom had ik het normaal ook wel tussen haakjes gezet. wat is immers normaal? En wie bepaald dat nou eigenlijk? Ik vind het meisje op de foto waar het topic mee begon, ook gewoon een prachtige meid. Ja heel slank en misschien wel mager maar lelijk?? Nee!! Waar ik eigenlijk op doelde... Die pluszise model waar mijn vriend het over had, had misschien een maatje 36/38. En zag er goed gezond uit. Dat kan je toch geen plusize noemen???

Ik vind het vooral belangrijk dat mensen gezond zijn en zich gezond voelen en gelukkig zijn met hunzelf :j Dat is pas mooi!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-06-15 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Het zou goed zijn als ze eens gaan adverteren met mensen die in het midden van de groene zone zitten van de bmi tabel.

Dit meisje zit ver in het rode van ondergewicht en hoort daarom niet advertenties thuis omdat het geen normaal gemiddeld beeld is.
Zo krijg je onzekere mensen asn een stoornis.
Mensen in het rode vlak van overgewicht horen mijn inziens ook niet in een gewone campagne. Om de reden dat het ook niet als gemiddeld normaal beeld hoort.
En dan ga ik over beide niet de discussie aan of ze er wat aan kunnen doen.

Ik denk wel als ze de mensen nemen in het midden van de groene tabel veel mensen het te dik vinden. We zijn bij modellen immers gewend aan ondergewicht.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:38

bruintje123 schreef:
Het zou goed zijn als ze eens gaan adverteren met mensen die in het midden van de groene zone zitten van de bmi tabel.

Dit meisje zit ver in het rode van ondergewicht en hoort daarom niet advertenties thuis omdat het geen normaal gemiddeld beeld is.
Mensen in het rode vlak van overgewicht horen mijn inziens ook niet in een gewone campagne. Om de reden dat het ook niet als gemiddeld normaal beeld hoort.

Ik denk wel als ze de mensen nemen in het midden van de groene tabel veel mensen het te dik vinden. We zijn bij modellen immers gewend aan ondergewicht.

Ik zit onderaan de groene zone, en ik ben al dikker dan wat ze plussize noemen, enorm scheve redenering in dat wereldje -O-

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:39

bruintje123 schreef:

Als bokt een afspiegeling is van de samenleving, dan weet ik dat wel zeker :j

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:40

Azmay schreef:
bruintje123 schreef:

Ik zit onderaan de groene zone, en ik ben al dikker dan wat ze plussize noemen, enorm scheve redenering in dat wereldje -O-

Dat bedoel ik dus.
Tegenwoordig worden mensen te snel als dik gezien. Omdat er meer obese mensen zijn is blijkbaar een gezond persoon ook voortaan te dik. Omdat er doorgeslagen wordt.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:43

bruintje123 schreef:
Azmay schreef:

Dat bedoel ik dus.
Tegenwoordig worden mensen te snel als dik gezien. Omdat er meer obese mensen zijn is blijkbaar een gezond persoon ook voortaan te dik. Omdat er doorgeslagen wordt.

Maar het een en ander is ook afhankelijk van je bouw. Als ik onderin het groen zit, dan zie ik er bijna net zo uit als het model in de openingspost :')

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:46

Vervelend voor dat meisje. Ik hoop dat ze een beetje wordt beschermd voor al het gehaat en gescheld op haar op het internet.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:47

Wendy
Bijna maakt wel het verschil :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:50

Sjira schreef:
ieeeeeeeeee OMG eng :=

Vriendelijke post :)

Ach, mijn benen zullen ook nooit dik worden, mijn buik is blijkbaar inmiddels wel goed voor een maatje 36 (en als die stomme chocolaatjes blijven roepen dan groeit mijn buik ook lekker door hoor ) maar mijn scheenbenen zien er precies hetzelfde uit. Net zulke spillebeentjes als het model en dan heb ik nog een extreem dunne huid en dus (helaas) erg snel blauwe plekken ook. Om zo iemand dan voor rotte vis uit te maken en zo tot op de grond af te boren op basis van aannames (gatver, zal wel moeten van d'r management, zichzelf zo uithongeren. Ewl, geef dat kind te eten et cetera) op Facebook getuigd nou ook niet echt van respect.

Zag van de week een topic over iets met laat je OMA thuis, LSD en nivea smeren...

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:52

Modellenwereld is en blijft een wereld apart.
Waar ik me meer zorgen over maak is de gezondheid van zo'n model want hoe komt het dat ze er zo uit ziet?
Is het door uithongeren of is het gewoon aanleg? Das een vraag natuurlijk en veel jonge meisjes willen graag in het modellenwereldje en hongeren zich dan uit om er zo uit te zien en dat is zorgelijk!

Wat de foto betreft; Zo giga shocking vind ik het niet hoor ondanks de dunne beentjes die zichbaar zijn.
Beter en leuker is natuurlijk om modellen te gebruiken die men overal in het dagelijkse leven ziet dus gewoon beetje van alles nemen en niet enkel de heeeele slanke meisjes. :)

LBLGypsyCobs

Ik vind dat zo'n advertentie moet kunnen, mensen komen in alle vormen en maten en ik zou graag zien dat dat in advertenties ook terug te zien is.
Dus volgende keer een advertentie met iemand die wat voller is en misschien niet 1.80 lang.
Gewoon mensen zoals jij en ik.
Littekentje, puistje, zeg maar zoals in het echt.

Dan hoeven mensen ook niet meer moeilijk te doen om naar een bepaald ideaal te streven en ik hoop dat iedereen slim genoeg is om te weten wat gezond is en wat niet.

Ik ben klein, weeg weinig en zit aan de ondergrens qua BMI.
Maar het werkt al jaren prima voor mij, hoewel ik wel veel moet eten om het zo te houden.
Dus nee, geen bleekselderij in de koelkast.
Wel gezond eten en bewegen.

Abracadabra9

xCarpediem schreef:
Persoonlijk zie ik liever dit meisje dan de deelnemers van Obese in een blaadje. :j

Ik zie liever geen van beiden. Ik snap dat het voor sommige mensen lastig kan zijn, maar ik zie toch liever een gezond BMI
Laatst bijgewerkt door Abracadabra9 op 03-06-15 17:56, in het totaal 1 keer bewerkt

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:53

Het verbaast me eigenlijk wel... Heb veel schokkendere foto's voorbij zien komen in de modebladen. Als het niet was gezegd was het me waarschijnlijk niet eens opgevallen :o

Ik vind alle tijdschriftenartikelen over afvallen en beach bodies, waarin letterlijk wordt gezegd dat een dun lichaam beter en mooier is, een stuk kwalijker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:54

Sheran schreef:
Wendy schreef:
En waar gebruiken ze te dikke mensen als voorbeeld dan?
Want dat is juist het punt, dat ze een veel te dun model neerzetten als voorbeeld.

Neem die clip van 'all about that bass' bijvoorbeeld. Maar ik heb ook niet gezegd dat ik het eens ben met de reclame, ik vind het alleen erg hoe men praat over het figuur van het meisje. Ik ben het ermee eens dat een iets dikker model een handigere keuze was geweest misschien.
Dat meisje van 'All about that bass' is totaal niet dik... :n
Die zou ik nog niet eens stevig noemen, maar gewoon volslank.

Mijn mening?
Ik vind het model uit de OP absoluut niet 'vies' of 'lelijk', maar vind het wel goed dat de advertentie weggehaald is, vanwege het beeld dat jonge meiden hebben over hoe ze er uit horen te zien.