Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Gillbo schreef:ik vraag me af of rokers beseffen dat ze voor een ander de kansen op kanker vergroten.
Ik zou het zeker vragen om niet te doen, in huis misschien niet maar in de auto zeker wel, ranzig.
Daarbij als het mijn vrienden zijn dan moet je dat toch kunnen vragen
billionache schreef:gohya schreef:billionache kan je niet proberen of ze,als ze binnen rookt, onder de afzuigkap wil staan roken?
Het scheelt in ieder geval wel wat.
Al geprobeerd, wil ze niet. Ze zegt dat haar leven al zwaar genoeg is en dat ze het recht heeft om gewoon op de bank te roken...
liedje89 schreef:Irritant is een moeder die de god ganse dag frans bouwer draait, meeroken is niet alleen irritant maar ook gewoon erg slecht voor je gezondheid. Dat ouders betalen/ de autoriteit in de relatie zijn maakt imo niet dat ze hun kinderen niets verplicht kunnen zijn. Als je zo'n kind uitpoept krijg je volgens mij ook niets dan plichten, je moet ze immers ook voeden, kleden, constant in de gaten houden, van hot naar her slepen etc, hoezo is 20 min buiten staan dan ineens de grens
Zwerte schreef:Ik vind het echter wel iets zeggen over je karakter als je weigert rekening te houden met de last die anderen ervaren van jouw ongezonde verslaving dus of ik zulke personen vaker zou willen spreken is maar de vraag....
Palmera schreef:Zwerte schreef:Ik vind het echter wel iets zeggen over je karakter als je weigert rekening te houden met de last die anderen ervaren van jouw ongezonde verslaving dus of ik zulke personen vaker zou willen spreken is maar de vraag....
Beetje vreemde opmerking. Iedereen leeft in eigen huis hoe hij wilt. Om daar dergelijke conclusies uit te trekken gaat imo wat ver.
Zou je dit ook zeggen als je beste vriend ineens zou gaan roken, vraag ik mij dan af...
billionache schreef:Als ik nog een sterkere uitspraak mag doen: als mijn vriendlief nu beslist om te beginnen roken, zet ik een punt achter de relatie
Ik vind het inderdaad gewoon respectloos tot zelfs asociaal als je mensen hun gezondheid in gevaar brengt door jouw verslaving. Heb eens een onderzoek gelezen waaruit bleek dat niet-rokers met een rokende partner tot 20-30% verhoogde kans hebben op longkanker en 25-35% verhoogde kans op hartaanvallen.