De 3e wereldoorlog?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

aman2002

Re: De 3e wereldoorlog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 21:42

Ik krijg hier echt gewoon rillingen van als ik er heel erg over na denk :=

_Annika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 21:42

Ik snap zowieso niet hoe je het in je hoofd kan halen om een oorlog te beginnen, met mensen vermoorden enzo... :n

aman2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 21:43

_Annika schreef:
Ik snap zowieso niet hoe je het in je hoofd kan halen om een oorlog te beginnen, met mensen vermoorden enzo... :n

Ik ook :n

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 21:43

Annika, ik denk dat je je daar niet zo'n zorgen over hoeft te maken. Wij zijn in feite niets voor de 'leden'' van de IS.

_Annika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 21:43

aman2002 schreef:
Ik krijg hier echt gewoon rillingen van als ik er heel erg over na denk :=

Ja, precies!
Daarom opende ik dit topic ook, ik wilde graag weten wat bokt hier van vind.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 21:44

Eerlijk? Ik ben echt vrij bang dat er nog een oorlog aan komt. Mijn vader zei laatst: Nederland heeft niks meer. De dienstplicht is weg, we hebben onze tanks enzovoort naar Rusland verkocht. Dus mocht Rusland ons aanvallen kunnen we niks. Ik denm er best vaak over. Heb ook niet het idee dat 4 mei nog zo veel betekent voor vele. Ik ben altijd 2 minuten stil maar bijv mijn stiefbroer van 15 boeit dat niks. Jammer vind ik dat. Ik ben 14 maar hoop dat ik hem nooit mee hoef te maken!

_Annika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 21:45

meisje_ schreef:
Annika, ik denk dat je je daar niet zo'n zorgen over hoeft te maken. Wij zijn in feite niets voor de 'leden'' van de IS.

Dat weet ik maar als we bijv oorlog zouden krijgen met de IS (dat zijn wel al, maar dat ze dan ook echt in ons land zijn) en ze zien dat ik erge dingen heb gezegd, dan ja..

Ik denk niet inderdaad dat ze zomaal hier naartoe zouden komen, maar je weet maar nooit met die mensen 8)7

aman2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 21:46

Cas123 schreef:
Eerlijk? Ik ben echt vrij bang dat er nog een oorlog aan komt. Mijn vader zei laatst: Nederland heeft niks meer. De dienstplicht is weg, we hebben onze tanks enzovoort naar Rusland verkocht. Dus mocht Rusland ons aanvallen kunnen we niks. Ik denm er best vaak over. Heb ook niet het idee dat 4 mei nog zo veel betekent voor vele. Ik ben altijd 2 minuten stil maar bijv mijn stiefbroer van 15 boeit dat niks. Jammer vind ik dat. Ik ben 14 maar hoop dat ik hem nooit mee hoef te maken!

Ik stel mij zelf altijd gerust dat Amerika achter ons staat :=

Hitler snapte ik ook echt niet. Hoe komt het idee in je op om mensen te vertellen dat ze even gaan douchen en vervolgens te vergassen.

_Annika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 21:47

Cas123 schreef:

Kijk je stiefbroer boeit het niks, daar maak in me ook echt zorgen over.
Sommige mensen vergeten de 2e wereldoorlog helemaal, het gebeurd zo weer als mensen niet meer weten hoe erg het was..

aman2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 21:47

_Annika schreef:
meisje_ schreef:

Dat weet ik maar als we bijv oorlog zouden krijgen met de IS (dat zijn wel al, maar dat ze dan ook echt in ons land zijn) en ze zien dat ik erge dingen heb gezegd, dan ja..

Ik denk niet inderdaad dat ze zomaal hier naartoe zouden komen, maar je weet maar nooit met die mensen 8)7

Ik denk dat ze eerder naar sites die daarop gericht zijn gaan zoeken dan op een paardenforum

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 21:49

Mensen moeten zich niet zo druk maken om die WOIII, als er zoiets komt (wat ik niet kan geloven met al die landen die samen werken) dan zien we het ook wel weer. En als die oorlog komt gaan we waarschijnlijk met z'n alle dood :7

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 21:50

Snap ik ook niet. Mij spreekt het onderwerp jodenvervolging zo danig aan dat ik de film van die jongen in die strepen pjama niet kan kijken. Simpel weg omdat ik me daar in verdiep en het naar me toe trek en het in me laat komen. Vroeger ook: meisje uit klas vertelde als 10 jarige van Anne Frank, nooit van gehoord maar kon niet meer slapen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 21:52

Cas123 schreef:

De dienstplicht is niet weg :). Nederland kent nog steeds dienstplicht, slechts de opkomstplicht is opgeschort.

_Annika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 21:52

Frankaas schreef:
Mensen moeten zich niet zo druk maken om die WOIII, als er zoiets komt (wat ik niet kan geloven met al die landen die samen werken) dan zien we het ook wel weer. En als die oorlog komt gaan we waarschijnlijk met z'n alle dood :7

Maar het is dichter bij dan mensen denken, zoals je al kon zien, sommige mensen dachten ookal dat het al bezig was. En we zijn al in oorlog, maar zijn de mensen hier niet in ons land.

_Annika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 21:53

Ik vind ook dat Nederland echt een leger moet hebben, wat we nu hebben is haast niks..

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 21:53

Aman2002: denk je echt dat Amerika ons en onze buren zouden helpen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 21:53

_San87_ schreef:
Cas123 schreef:

De dienstplicht is niet weg :). Nederland kent nog steeds dienstplicht, slechts de opkomstplicht is opgeschort.

Precies. Jongens die 18 worden krijgen ook nog steeds een brief, alleen omdat er nu geen noodzaak is wordt er niks mee gedaan. Op het moment dat er nood voor is wordt iedereen gewoon opgeroepen

aman2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 21:54

Mijn vader zei laatst dat als we naar de geschiedenis kijken dat er grote kans is dat er weer een grote oorlog komt. We hebben geen een eeuw zonder een grote oorlog te hebben gehad. Dat zou betekenen dat ik er een mee maak.

Ik vind het soms ook gewoon schandalig dat sommige jongeren gewoon even door de dode herdenking heen schreeuwen. Ze beseffen gewoon niet hoe erg het was.?
Het verbaasd me ook dat in groep 8 >;) een jongen gewoon zei: hitler was een goede man. Dan denk ik waar gaat het met de wereld heen :roll:
Laatst bijgewerkt door aman2002 op 13-05-15 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 21:54

Ik weet dat de vader van een meisje uit de klas nu in Afganistan en die kanten zit. Zolang ze maar uit deze streek blijven vind ik het best maar dichter bij hoeven ze niet te komen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 21:55

Frankaas schreef:

Wat samenwerkt kan elkaar net zo makkelijk tegen gaan werken :). Tijdens WOII had Rusland in de eerste instantie ook een pact met Duitsland (Molotov-Rippentrop pact).

En je hebt gelijk, druk maken heeft geen zin. Wat komen moet komt toch, en als het zover is bieden we ons hoofd er wel aan :).

_Annika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 21:56

Maar hoezo zou Rusland een oorlog willen beginnen?
Wat is de reden?
Ze hebben wel zoveel tanks gekocht, maar misschien was het juist wel ter berscherming van hunzelf?

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 21:58

aman2002 schreef:
Mijn vader zei laatst dat als we naar de geschiedenis kijken dat er grote kans is dat er weer een grote oorlog komt. We hebben geen een eeuw zonder een grote oorlog te hebben gehad. Dat zou betekenen dat ik er een mee maak.

Ik vind het soms ook gewoon schandalig dat sommige jongeren gewoon even door de dode herdenking heen schreeuwen. Ze beseffen gewoon niet hoe erg het was.?
Het verbaasd me ook dat in groep 8 >;) een jongen gewoon zei: hitler was een goede man. Dan denk ik waar gaat het met de wereld heen :roll:

is ook niet normaal. Maar dit zet me nu wel aan het denken hoor. Maar zou het ooit zo erg worden als in WOll?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 21:58

aman2002 schreef:

Ik denk dat je dit deze jongeren niet eens per se kwalijk kan nemen. Het is gewoon het distantieren van de situatie. Jongeren weten niet meer hoe het is, waarschijnlijk hebben hun oma's en opa's de oorlog niet eens meer meegemaakt.. Ze leren tijdens de geschiedenislessen wel hoe erg het allemaal was, maar zonder iemand die dichtbij je staat om je te vertellen hoe erg het precies was kan je dat nooit echt relativeren.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 21:59

_Annika schreef:
Maar hoezo zou Rusland een oorlog willen beginnen?
Wat is de reden?
Ze hebben wel zoveel tanks gekocht, maar misschien was het juist wel ter berscherming van hunzelf?

Is ook om zich te beschermen maar met die president is het volk ook niet even blij. Was laatst in het nieuws. Stel ze zijn zo gek dat ze beginnen dat zijn we verloren....

_Annika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 22:00

aman2002 schreef:

Hij beseft gewoon niet wat er allemaal gebeurde, ik kan me niet voorstellen dat iemand denkt dat Hitler een goed man was..