Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
meisje_ schreef:Annika, ik denk dat je je daar niet zo'n zorgen over hoeft te maken. Wij zijn in feite niets voor de 'leden'' van de IS.
Cas123 schreef:Eerlijk? Ik ben echt vrij bang dat er nog een oorlog aan komt. Mijn vader zei laatst: Nederland heeft niks meer. De dienstplicht is weg, we hebben onze tanks enzovoort naar Rusland verkocht. Dus mocht Rusland ons aanvallen kunnen we niks. Ik denm er best vaak over. Heb ook niet het idee dat 4 mei nog zo veel betekent voor vele. Ik ben altijd 2 minuten stil maar bijv mijn stiefbroer van 15 boeit dat niks. Jammer vind ik dat. Ik ben 14 maar hoop dat ik hem nooit mee hoef te maken!
Cas123 schreef:Eerlijk? Ik ben echt vrij bang dat er nog een oorlog aan komt. Mijn vader zei laatst: Nederland heeft niks meer. De dienstplicht is weg, we hebben onze tanks enzovoort naar Rusland verkocht. Dus mocht Rusland ons aanvallen kunnen we niks. Ik denm er best vaak over. Heb ook niet het idee dat 4 mei nog zo veel betekent voor vele. Ik ben altijd 2 minuten stil maar bijv mijn stiefbroer van 15 boeit dat niks. Jammer vind ik dat. Ik ben 14 maar hoop dat ik hem nooit mee hoef te maken!
_Annika schreef:meisje_ schreef:Annika, ik denk dat je je daar niet zo'n zorgen over hoeft te maken. Wij zijn in feite niets voor de 'leden'' van de IS.
Dat weet ik maar als we bijv oorlog zouden krijgen met de IS (dat zijn wel al, maar dat ze dan ook echt in ons land zijn) en ze zien dat ik erge dingen heb gezegd, dan ja..
Ik denk niet inderdaad dat ze zomaal hier naartoe zouden komen, maar je weet maar nooit met die mensen
Frankaas schreef:Mensen moeten zich niet zo druk maken om die WOIII, als er zoiets komt (wat ik niet kan geloven met al die landen die samen werken) dan zien we het ook wel weer. En als die oorlog komt gaan we waarschijnlijk met z'n alle dood
_San87_ schreef:Cas123 schreef:Eerlijk? Ik ben echt vrij bang dat er nog een oorlog aan komt. Mijn vader zei laatst: Nederland heeft niks meer. De dienstplicht is weg, we hebben onze tanks enzovoort naar Rusland verkocht. Dus mocht Rusland ons aanvallen kunnen we niks. Ik denm er best vaak over. Heb ook niet het idee dat 4 mei nog zo veel betekent voor vele. Ik ben altijd 2 minuten stil maar bijv mijn stiefbroer van 15 boeit dat niks. Jammer vind ik dat. Ik ben 14 maar hoop dat ik hem nooit mee hoef te maken!
De dienstplicht is niet weg. Nederland kent nog steeds dienstplicht, slechts de opkomstplicht is opgeschort.
Frankaas schreef:Mensen moeten zich niet zo druk maken om die WOIII, als er zoiets komt (wat ik niet kan geloven met al die landen die samen werken) dan zien we het ook wel weer. En als die oorlog komt gaan we waarschijnlijk met z'n alle dood
aman2002 schreef:Mijn vader zei laatst dat als we naar de geschiedenis kijken dat er grote kans is dat er weer een grote oorlog komt. We hebben geen een eeuw zonder een grote oorlog te hebben gehad. Dat zou betekenen dat ik er een mee maak.
Ik vind het soms ook gewoon schandalig dat sommige jongeren gewoon even door de dode herdenking heen schreeuwen. Ze beseffen gewoon niet hoe erg het was.?
Het verbaasd me ook dat in groep 8een jongen gewoon zei: hitler was een goede man. Dan denk ik waar gaat het met de wereld heen
aman2002 schreef:Mijn vader zei laatst dat als we naar de geschiedenis kijken dat er grote kans is dat er weer een grote oorlog komt. We hebben geen een eeuw zonder een grote oorlog te hebben gehad. Dat zou betekenen dat ik er een mee maak.
Ik vind het soms ook gewoon schandalig dat sommige jongeren gewoon even door de dode herdenking heen schreeuwen. Ze beseffen gewoon niet hoe erg het was.?
Het verbaasd me ook dat in groep 8een jongen gewoon zei: hitler was een goede man. Dan denk ik waar gaat het met de wereld heen
_Annika schreef:Maar hoezo zou Rusland een oorlog willen beginnen?
Wat is de reden?
Ze hebben wel zoveel tanks gekocht, maar misschien was het juist wel ter berscherming van hunzelf?