Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Renee1991 schreef:Er was een tijd geleden iemand op de radio, die zei dat hij het nu een beetje overdreven vond worden dat we er elk jaar weer bij stilstonden, omdat het inmiddels al zo lang geleden was. Daar viel m'n bakkes toch wel enorm van open. Ja, ik sta er elk jaar bij stil en niet alleen op 4 mei. Dat er iemand ooit zó ver van z'n sociale principes heeft afgeweken en zonder enig gevoel van schaamte of schuld zulke gruweldaden heeft kunnen uitvoeren, mag nóóit vergeten worden.
Renee1991 schreef:Dat gebeurt nu ook! Op dit moment! Kleine kinderen die worden onthoofd voor publiek, vrouwen die in de brand worden gestoken op straat, duizenden mensen die gewoon zomaar worden neergeschoten, vaders, moeders, kinderen... uitgehongerd.Er was een tijd geleden iemand op de radio, die zei dat hij het nu een beetje overdreven vond worden dat we er elk jaar weer bij stilstonden, omdat het inmiddels al zo lang geleden was. Daar viel m'n bakkes toch wel enorm van open. Ja, ik sta er elk jaar bij stil en niet alleen op 4 mei. Dat er iemand ooit zó ver van z'n sociale principes heeft afgeweken en zonder enig gevoel van schaamte of schuld zulke gruweldaden heeft kunnen uitvoeren, mag nóóit vergeten worden.
rumay schreef:De herdenking op 4 mei is niet meer voor alleen de 2e wereldoorlog maar het gedenken van alle slachtoffers in elke oorlog.
Tigress schreef:Ik heb vandaag Nat Geo aan staan. Zitten weer interessante documentaires tussen
Verder ben ik altijd 2 minuten stil en kijken we mee op NOS