Ik weet niet of de timing goed is met Koningsdag. Wel een hoop mensen bij elkaar maar ook dronken mensen die het meteen weg gooien

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marlou_ schreef:Ik vind het wel goed eigenlijk! En ik zou er ook wel benieuwd naar zijn.
Ik weet niet of de timing goed is met Koningsdag. Wel een hoop mensen bij elkaar maar ook dronken mensen die het meteen weg gooien
Citaat:Dat ze dat maar 'op hun eigen feestdag' moeten doen vind ik niet helemaal terecht, ten eerste is dit een Nederlandse feestdag en dus net zo eigen, ten tweede zijn er geen nationale feestdagen op islamitische grondslag, en ten derde is het idee juist dat je mensen bereikt die er nog niet zo bekend mee zijn. Daarom staat het boekenrekje van de bijbels bv ook bij de roltrapopgang van Utrecht CS, en niet alleen maar in een kerk waar mensen komen die al met het christendom te maken hebben.
Suzanne F. schreef:Ja en dan straalbezopen mensen die ze in de fik steken en dan heb je weer een rel van hier tot Tokio.
Echt een slechte timing. Geloof heeft niks met Koningsdag te maken.
Geryon schreef:Dit geeft mij het gevoel dat zij willen dat nederland beetje bij beetje islamitiseert. Met die koran in hotelkamers ook. Voor mij hoeft het niet. Heb overigens volgens mij nog nooit een bijbel zien liggen in hotelkamers? Vind ik ook een beetje raar. Hallo, tis 2015
Cayenne schreef:Iris82 schreef:Ik zou er eerlijk gezegd wel eentje aannemen om te lezen.
Ben eigenlijk wel benieuwd wat er precies in staat. In tegenstelling tot de Bijbel is het volgens mij niet eens zo'n dik boek dus laat maar komen. Veel mensen roepen maar een hoop, maar vraag me af hoeveel er feitelijk de Koran al eens gelezen hebben.
Hier nog iemand die best nieuwsgierig zou zijn
Science90 schreef:'De Nederlander' die hier een stamboom heeft die honderden jaren terug gaat. Nederland is namelijk vanuit de geschiedenis al Christelijk. Overigens ken ik geen enkel hotel waar een Bijbel voor je klaar ligt hoor![]()
Bij het verlaten van de basisschool hebben wij ook een Bijbel gekregen, maar dat was dan ook een Christelijke school. Ik vond het een mooi gebaar, een fundament voor de rest van je leven.
Cayenne schreef:Ach, laat ze lekker. Je hoeft ze niet aan te nemen en kunt ze afslaan
Wat ik dan niet snap: ik dacht dat mensen die niet in de Islam geloven de Koran niet mogen aanraken?
Een vriend van mij is Moslim en heeft weleens iets uit de Koran geciteerd, maar ongelovigen mochten het heilige boek toen niet aanraken.
femo schreef:maar doe dat dan niet op onze feestdagen
femo schreef:nee, ik vind het niet oke.
Ik ben absoluut NIET racistisch.
maar het is nu al 2 x voorgekomen dat een moskee in utrecht het nodig vond om op 5 mei, en met kerst een groot feest te houden. (oa opening van de moskee.)
Ik vind dat heel erg onbeschoft. er zijn genoeg dagen waarop ze de islam kunnen promoten.
maar doe dat dan niet op onze feestdagen
Shadow0 schreef:femo schreef:maar doe dat dan niet op onze feestdagen
Naar dan maak je toch wel onderscheid tussen wat van 'ons' is en dus duidelijk niet van 'hun'?
Wat betreft bevrijdingsdag: er lijkt me werkelijk geen dag waarop zoiets [i]meer gepast is dan bevrijdingsdag.Een dag die symbool staat voor de vrijheid, waaronder de vrijheid om je religie uit te dragen, niet gediscrimineerd laat staan vervolgd te worden op basis van je geloof of afkomst... en uitgerekend op die dag zouden we mensen op grond van hun geloof verbieden om dingen te doen? Dat past niet helemaal volgens mij[/i].