Jonge moslims delen 15.000 gratis korans uit op Koningsdag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 20:15

Ik vind het wel goed eigenlijk! En ik zou er ook wel benieuwd naar zijn.
Ik weet niet of de timing goed is met Koningsdag. Wel een hoop mensen bij elkaar maar ook dronken mensen die het meteen weg gooien ;-)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 20:17

Dit geeft mij het gevoel dat zij willen dat nederland beetje bij beetje islamitiseert. Met die koran in hotelkamers ook. Voor mij hoeft het niet. Heb overigens volgens mij nog nooit een bijbel zien liggen in hotelkamers? Vind ik ook een beetje raar. Hallo, tis 2015 :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 20:18

Marlou_ schreef:
Ik vind het wel goed eigenlijk! En ik zou er ook wel benieuwd naar zijn.
Ik weet niet of de timing goed is met Koningsdag. Wel een hoop mensen bij elkaar maar ook dronken mensen die het meteen weg gooien ;-)

Ja en dan straalbezopen mensen die ze in de fik steken en dan heb je weer een rel van hier tot Tokio.
Echt een slechte timing. Geloof heeft niks met Koningsdag te maken.

Marlou_

Re: Jonge moslims delen 15.000 gratis korans uit op Koningsdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 20:19

Dat dacht ik ook ;-)

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-15 20:20

Citaat:
Dat ze dat maar 'op hun eigen feestdag' moeten doen vind ik niet helemaal terecht, ten eerste is dit een Nederlandse feestdag en dus net zo eigen, ten tweede zijn er geen nationale feestdagen op islamitische grondslag, en ten derde is het idee juist dat je mensen bereikt die er nog niet zo bekend mee zijn. Daarom staat het boekenrekje van de bijbels bv ook bij de roltrapopgang van Utrecht CS, en niet alleen maar in een kerk waar mensen komen die al met het christendom te maken hebben.

Jammer dat je het zo formuleert. Ik bedoel dat Koningsdag geen enkele, maar dan ook geen enkele connectie heeft met religie in het algemeen. Ik denk dat juist op Koningsdag de kans kleiner is dat mensen zo'n koran accepteren. Het grootste gedeelte dat out there is om feest te vieren heeft een slokje op en ik denk dat veel mensen juist dan geen interesse hebben. ;) Trouwens, het hoeft toch geen nationale feestdag te zijn om zo'n actie uit te voeren? Ik zou het veel toepasselijker en interessanter hebben gevonden als ze zo'n actie zouden uitvoeren op een dag zoals die van het Suikerfeest, ik denk dat de kans dat mensen zo'n koran accepteren dan veel groter is!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 20:22

Suzanne F. schreef:
Ja en dan straalbezopen mensen die ze in de fik steken en dan heb je weer een rel van hier tot Tokio.
Echt een slechte timing. Geloof heeft niks met Koningsdag te maken.

En als dat zou gebeuren zegt dat wat mij betreft net zoveel over de rotte appels in de Nederlandse maatschappij, als de rotte appels die de koran misbruiken voor hun eigen macht: beide partijen zijn gestoord en kunnen wat mij betreft de broekhoest krijgen....

Monica72

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 20:26

gewoon aannemen zoals idd al gezegd wij nederlanders zijn gek op gratis en tja altijd handig wanneer de kranten op zijn heb je tenminste nog iets om gratis je open haard mee aan te maken :D

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 20:31

Geryon schreef:
Dit geeft mij het gevoel dat zij willen dat nederland beetje bij beetje islamitiseert. Met die koran in hotelkamers ook. Voor mij hoeft het niet. Heb overigens volgens mij nog nooit een bijbel zien liggen in hotelkamers? Vind ik ook een beetje raar. Hallo, tis 2015 :+

Dat maak je er toch zelf van. Ze worden uitgedeeld om zich nog duidelijker te onderscheiden van de IS, dus waar dat gevoel bij jou vandaan komt...

In de gemiddelde hotelkamer ligt overigens gewoon een bijbel hoor. Wat mij betreft leggen ze daar lekker een Koran naast, heeft niemand last van toch?

Top actie! Hoop dat er respectvol mee omgegaan wordt & dat 15.000 mensen wat meer inzicht in de islam krijgen!

PureSG

Cayenne schreef:
Iris82 schreef:
Ik zou er eerlijk gezegd wel eentje aannemen om te lezen.
Ben eigenlijk wel benieuwd wat er precies in staat. In tegenstelling tot de Bijbel is het volgens mij niet eens zo'n dik boek dus laat maar komen. Veel mensen roepen maar een hoop, maar vraag me af hoeveel er feitelijk de Koran al eens gelezen hebben.

Hier nog iemand die best nieuwsgierig zou zijn :j

Idem hier.
Ik geloof verder niet iets, maar ik ben wel nieuwsgierig naar de Koran.
Alleen weet ik niet of de timing verstandig is, ik denk dat ze zich kunnen voorbereiden op een hoop negatieve reacties, wat imo onnodig is, maar niet iedereen is hier hetzelfde in natuurlijk.

Xjewillemijn

ik denk dat het wel goed is dat ze korans uitdelen, alleen ben ik bang dat
er tijdens koningsdag heel veel gesloopt zullen worden door feestgangers.

veel mensen om mij heen denken slecht over de koran door IS terwijl dit
niks te maken heeft met het geloof opzich.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 20:32

Science90 schreef:
'De Nederlander' die hier een stamboom heeft die honderden jaren terug gaat. Nederland is namelijk vanuit de geschiedenis al Christelijk. Overigens ken ik geen enkel hotel waar een Bijbel voor je klaar ligt hoor :')

Bij het verlaten van de basisschool hebben wij ook een Bijbel gekregen, maar dat was dan ook een Christelijke school. Ik vond het een mooi gebaar, een fundament voor de rest van je leven.

Ik ben in minstens 15 landen, binnen en buiten Europa, een bijbel tegengekomen tijdens mijn verblijf. Komt echt enorm veel voor :j

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 20:32

Ach, als ik hem gratis in de handen gedrukt krijg zou ik hem nog lezen ook. Vast wel een mooi verhaal. Vond ik de Bijbel ook. Als is het slot wat onrealistisch :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 20:34

Prima hoor :j

Ik zou het graag aan willen nemen en als je er geen belang bij hebt; ook prima.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 20:37

Cayenne schreef:
Ach, laat ze lekker. Je hoeft ze niet aan te nemen en kunt ze afslaan :)
Wat ik dan niet snap: ik dacht dat mensen die niet in de Islam geloven de Koran niet mogen aanraken?
Een vriend van mij is Moslim en heeft weleens iets uit de Koran geciteerd, maar ongelovigen mochten het heilige boek toen niet aanraken.

Die vertalingen worden niet gezien als het heilige boek, zij mogen worden aangeraakt door onreine en ongelovige handen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 20:38

Ik denk dat ik hem wel zou aanpakken. Ga ik hem lezen ook, kijken waar alle ophef nou over is ontstaan.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 20:44

Lol, waarom heb ik nu als banner een reclame voor muslima.com, ontmoet MOSLIM vrijgezellen. . . lol!

Pancake93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 20:49

Prima dat er bijbels of korans worden uitgedeeld. maar het is morgen een dag van de Koning en iet van het geloof. Ik denk dat ze meer bereiken als ze het op een andere dag doen

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-15 20:49

Ailill schreef:
Lol, waarom heb ik nu als banner een reclame voor muslima.com, ontmoet MOSLIM vrijgezellen. . . lol!

Ik mag dit grapje eigenlijk niet maken maar.....

Misschien is het wel een subtiele hint van Allah :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 20:50

Moeten ze fijn zelf weten.
Alleen zoek hiervoor een andere dag uit.
Graag staat en kerk gescheiden houden, in dit geval in een bredere vorm vanwege de datum en soort feestdag.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 20:51

Ailill schreef:

Voor een eerbare en vrome vrouw: sla je slag! :+

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 20:52

nee, ik vind het niet oke.

Ik ben absoluut NIET racistisch.

maar het is nu al 2 x voorgekomen dat een moskee in utrecht het nodig vond om op 5 mei, en met kerst een groot feest te houden. (oa opening van de moskee.)

Ik vind dat heel erg onbeschoft. er zijn genoeg dagen waarop ze de islam kunnen promoten.

maar doe dat dan niet op onze feestdagen :)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 20:55

Ik vind het principe dat ze de islam in een positief daglicht willen zetten helemaal te gek natuurlijk, maar weet niet of dit de manier is. Ik vind namelijk de groepen christenen in de binnenstad ook al zo irritant en opdringerig.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 20:58

femo schreef:

Naar dan maak je toch wel onderscheid tussen wat van 'ons' is en dus duidelijk niet van 'hun'?

Wat betreft bevrijdingsdag: er lijkt me werkelijk geen dag waarop zoiets meer gepast is dan bevrijdingsdag. :j Een dag die symbool staat voor de vrijheid, waaronder de vrijheid om je religie uit te dragen, niet gediscrimineerd laat staan vervolgd te worden op basis van je geloof of afkomst... en uitgerekend op die dag zouden we mensen op grond van hun geloof verbieden om dingen te doen? Dat past niet helemaal volgens mij.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 21:05

femo schreef:
nee, ik vind het niet oke.

Ik ben absoluut NIET racistisch.

maar het is nu al 2 x voorgekomen dat een moskee in utrecht het nodig vond om op 5 mei, en met kerst een groot feest te houden. (oa opening van de moskee.)

Ik vind dat heel erg onbeschoft. er zijn genoeg dagen waarop ze de islam kunnen promoten.

Niet helemaal met je eens. Ik vind koningsdag "nieuwe stijl" nou niet bepaald een dag dat we stil staan bij bepaalde zaken. Het is niet echt iets waar emotionele of religieuze zaken gevierd of herdacht worden.
Het leeuwendeel van de mensen zal dit zien als een vrije dag met alcohol of iets leuks doen. Niets beladens aan.

Daarnaast: niemand is verplicht de koran aan te nemen natuurlijk! In Nederland mag je eaar ook nee tegen zeggen en dat is iets wat de uitdeelbrigade wel zal snappen.

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 21:05

Shadow0 schreef:
femo schreef:

Naar dan maak je toch wel onderscheid tussen wat van 'ons' is en dus duidelijk niet van 'hun'?

Wat betreft bevrijdingsdag: er lijkt me werkelijk geen dag waarop zoiets [i]meer gepast is dan bevrijdingsdag. :j Een dag die symbool staat voor de vrijheid, waaronder de vrijheid om je religie uit te dragen, niet gediscrimineerd laat staan vervolgd te worden op basis van je geloof of afkomst... en uitgerekend op die dag zouden we mensen op grond van hun geloof verbieden om dingen te doen? Dat past niet helemaal volgens mij[/i].

_/-\o_ :j +:)+