Borstvoeding op het toilet (thuis), wat vind jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 08:35

KimD schreef:
vuurneon schreef:

Tena lady :j kun je gewoon je ding blijven doen zonder toilet.

Grapjas! :')

Nee sorry, dan ga ik toch liever met kind naar de wc.

Ik wil overigens mijn kerel wel eens borstvoeding zien geven. :D Als het kind 's nachts gaat huilen, zal ik toch moeten opstaan, kind pakken en naar de wc gaan.

Daar zie ik geen probleem in.

Volgens mij zie je echt problemen die er niet zijn. Manlief haalt baby uit bed terwijl jij even gaat plassen en als jij terugkomt neem je beebje over en geef je voeding. En als manlief er niet is blijft beebje kaar even huilen terwijl ik mijn plasje doe, hoe lang duurt dat nou?

KimD

Re: Borstvoeding op het toilet (thuis), wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-15 08:56

Dan kan hij ook net zo goed opstaan en ik blijven liggen. Het is onzin om met zijn tweeën op de staan omdat ik sowieso naar de wc moet...

En bij duurt dat zeker 5 à 10 minuten, plassen heb ik het dan over.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 09:40

KimD schreef:
Dan kan hij ook net zo goed opstaan en ik blijven liggen. Het is onzin om met zijn tweeën op de staan omdat ik sowieso naar de wc moet...

Vijf a tien minuten?? Is er iets niet goed met je blaasspieren?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 09:59

Ik snap ook nooit zo goed waarom mensen zulke dingen op social media gooien. Maar ik snap net zo goed niet dat er zo moeilijk wordt gedaan over iets doodnormaals als borstvoeding.
Wel bijzonder dit. Moeders moeten in het openbaar maar op het toilet gaan zitten, maar doen ze dit thuis en maken zelf ook gebruik van dit moment, dan is het ineens vies? Andersom net zo trouwens, in het openbaar is het vies en thuis ineens gezellig? Ik zeg: doe waar je zin in hebt, wat jij goed vind.

Ik zou zonder problemen een baby meenemen naar de wc hoor. Nou ben ik sowieso wel iemand die niet zo snel iets vies vind. Ik doe het eigenlijk nooit, maar zou gerust eten en drinken tijdens een toiletbezoek. Ik heb wel eens een kopje koffie meegenomen, anders werd die koud en ik moest ineens nodig maar wist ook dat het best even kon duren voor ik er weer af kwam. Handig toch, meteen een laxerend kopje koffie erbij!

En daarbij geloof ik heel erg in het nut van je baby zoveel mogelijk bij je hebben. Natuurlijk maken die paar minuutjes niet zoveel uit en helemaal prima als je graag je toiletbezoek prive houdt, maar ik voel die neiging niet en zou denk ik kiezen voor mn hummeltje gewoon meenemen als ik em toch al vast heb.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 10:00

Waarom moet overal wat van gevonden worden? Laat iedereen het lekker zelf beslissen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 10:13

Sjoos schreef:
Waarom moet overal wat van gevonden worden? Laat iedereen het lekker zelf beslissen.

Ik zie niemand zeggen dat het niet mag hoor.
Alleen of iemand dat zelf wel of niet zou doen.

Mij lijkt het overwegend vreselijk onhandig. Alleen al omdat zoals de foto het kind de kast uitgeruimd heeft onder toeziend oog die niet kan ingrijpen omdat je zit te plassen :')

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 10:15

KimD schreef:

Als jij er 5 a 10 minuten over doet om te plassen zou ik eens langs een huisarts gaan.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 10:27

Lekker boeiend, kan me echt niet druk maken om zulke dingen. Moeten mensen lekker zelf weten. Wel grappig overigens aangezien de gemiddelde wc schoner is dan de gemiddelde smartphone. Zie toch vaak genoeg mensen eten met een smartphone in hun hand. Als het moet eet ik ook gewoon op de wc, bijvoorbeeld als ik haast heb en even moet multitasken.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 10:29

Ach laat een ieder in zijn waarde.

Ik heb 1 van mijn baby's ook wel eens 'aan de tiet' meegenomen naar het toilet; Voor en tijdens de voedingen dronk ik veel water en gezien het feit dat een voeding tenminste 20 minuten in beslag nam kan het zomaar eens zijn dat je dan even snel moet plassen. Om de rust voor de baby te behouden kan ik me goed voorstellen dat je hem/haar dan even mee neemt.
In menig restaurant en winkel werd ik voor het geven van borstvoeding in de meest vieze ruimte gestopt, dan is mijn toilet een geruststellende gedachte aangezien ik dat dagelijks volledig met dettol doe. ;)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 10:56

Wat ik nu niet snap, iemand anders maakt die foto, waarom laat je een kind een kast overhoop trekken en zijn moeder lastig vallen op de WC dan grijp je die kleine toch even bij zijn lurven ipv dat je een foto gaat maken :o?

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 10:58

Ieder zijn ding, inderdaad.
En een beetje onzin dat het opengetrokken kasje met rommeltjes dan ook metéén zou verwijzen naar een slonzige vieze huisvrouw/moeder is net zo kort door de bocht.
Een foto is een moment opname.

Dit is mogelijk een hele spontane dierbare foto van een jong gezinnetje, maar hou die dan lekker voor jezelf en slinger dit soort "intieme "momentjes niet wereldwijd.
Dat is eigenlijk de enige kritiek die ik op de moeder in kwestie wil leveren.
Verder zie ik eigenlijk alleen maar een uitstraling van rust en liefde, dus het gaat bést goed komen met dit kindje.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 11:08

Ach ieder z'n ding. Ik snap alleen persoonlijk niet waarom dat gelijk moet. Kind kan echt wel even wachten en ja als het moet kan die wel 15 minuten wachten. Niet te veel watten onder leggen. Goede les voor later dat niet alles direct bij ze gebracht word.

En tja het is een trend om alles maar met iedereen te delen. Moet je alleen niet gek op kijken dat je commentaar krijgt. Dat is dan weer de andere kant van alles willen delen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 11:13

Misschien is de foto ook expres zo gemaakt/ in scene gezet he.
Kan ook bedoeld zijn als kunst of statement.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 12:44

liedje89 schreef:
Wat ik nu niet snap, iemand anders maakt die foto, waarom laat je een kind een kast overhoop trekken en zijn moeder lastig vallen op de WC dan grijp je die kleine toch even bij zijn lurven ipv dat je een foto gaat maken :o?

Deze moeder kijkt er nou niet echt bij alsof zij het ervaart als lastig vallen. Als zij het niet erg vind, wat is het probleem dan? Waarom zou dat kind bij zn lurven gepakt moeten worden?

Wij mochten vroeger altijd het kastje met plastic bakjes leegtrekken voor de lol. Wie weet is dit wel net zoiets. Kinderen moeten ook kinderen kunnen zijn ipv altijd netjes blijven en zich aanpassen aan volwassenen....

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 20:02

Boeiend. Ieder zijn meug

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 18:35

schitterende en grappige foto en wat ik er verder van vind doet er in principe niet toe maar het is hier de vraag dus bij deze. Dacht mijn kinderen overal te hebben gevoed maar dat blijkt dus niet zo te zijn want ik heb mijn kinderen nooit op de wc gevoed. Niet omdat ik er op tegen ben dat anderen dat doen maar er zijn vele plaatsen waar ik comfortabeler zit dan op de wc en zelf naar de wc gaan doe ik liever niet tijdens het voeden en schijnbaar is de combinatie voor mij nooit noodzakelijk geweest.
Ik vind het wel absurd als je naar de toilet ruimte verwezen wordt om te voeden of te kolven. Maar als iemand er voor kiest, wat kan ik er dan op tegen hebben. Levert in ieder geval een leuk plaatje op.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 18:44

De foto zelf is briljant, daarom vraag ik me ook af of dit echt wel een familiekiekje is.
De hoek waarin hij gemaakt is waardoor je weet dat ze op het toilet zit, maar niets ziet. Het kindje dat nog heel jong aan doet ondanks dat het al kan staan (dus geen potentieel provocerend ouder kind zoals bij die pretpark foto) en dan het overhoop gehaalde kastje, maar geen enorme bende. Ook de 'ach ja je houdt toch van ze' blik direct in de kamera doet mij denken dat deze foto heel gericht genomen is.
Niets ten nadele daarvan trouwens!!!!!!
Hij geeft gewoon een geweldige situatie schets.
Als het een htk kiekje is dan was het echt een super treffer.
Ik snap dus ergens wel dat zo'n foto op internet komt.

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 21:30

Ik heb een tweeling aan de borst, onder de 6 maanden dus echt zuigeling. In mijn eigen huis voed ik waar ik op dat moment mee uit kom. Op het toilet is nog niet voorgekomen maar net nog wel bij de wasmachine.

Buiten de deur geef ik gekolfde melk, 2 kindjes tegelijk voeden betekent alles uit... eh alleen thuis dus!

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 22:00

Boomerang hoe krijg je dat voor elkaar twee kindjes tegelijk voeden en de wasmachine inladen/uitladen? Voed je ze dan altijd tegelijk? Ik had nooit vaste voedingsmomenten behalve dan bij het opstaan. Lijkt me toevallig als ze tegelijk komen.

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 11:19

Nee, bij de wasmachine was alleen met m'n dochter die moest huilen en daarna weer ging slapen.

Ik voed ze zo'n 4 a 5x per dag tegelijk, ritmes zijn zo op elkaar afgestemd. Was in mijn buik al zo, samen wakker of samen rusten.

Als ik tegelijk voed doe ik dat op de bank of in bed. Met kussens en alles uit van bovenkleding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 11:26

Borstvoeding: Prima. Op de WC: Nee

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 16:07

Boomerang schreef:
Nee, bij de wasmachine was alleen met m'n dochter die moest huilen en daarna weer ging slapen.

Ik voed ze zo'n 4 a 5x per dag tegelijk, ritmes zijn zo op elkaar afgestemd. Was in mijn buik al zo, samen wakker of samen rusten.

Als ik tegelijk voed doe ik dat op de bank of in bed. Met kussens en alles uit van bovenkleding

Ik dacht al hoe doe je dat. Met een kind is het wel te doen inderdaad maar ik kon me er al geen voorstelling bij maken hoe je dat met twee kinderen voor elkaar krijgt. Wel lekker dat de ritmes toch wat gelijk oplopen. Heb je in ieder geval af en toe je handen vrij.
Ik had mijn kinderen kort op elkaar en probeerde altijd de slaapjes zo te plannen dat de kleinsten gelijktijdig sliepen overdag, maar helaas dat lukte vaak ook niet.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 19:54

Schattige foto maar zou hem zelf lekker privé hebben gehouden.

Borstvoeding op de wc, waarom niet?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 20:08

Het zou me een worst wezen of iemand wel of niet borstvoeding geeft, hoelang en waar die het geeft.

Zelf zou ik even rustig op de wc willen zitten. Een kind kan best even wachten, ook als het huilt. Daar krijgen ze niets van en worden er in de regel alleen maar makkelijker van.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 16:32

Gelukkig hoef ik me hier geen zorgen meer over te maken. Ieder zijn ding, denk wel dat je een kind aparte gewoontes aanleert.