Shadow0 schreef:Het is wel degelijk een grensgeval - het gaat immers over mensen waarvan wij als maatschappij vinden dat ze wel gedeeltelijk voor zichzelf kunnen zorgen: ze wonen zelfstandig.
Woonden (ik woonde daar zo'n tien jaar geleden dus weet niet waar en in wat voor situatie deze mensen nu zijn). Overigens is gedwongen opname alleen aan de orde als iemand min of meer direct een gevaar vormt voor zichzelf of een ander, dat moet je dus al heel aardig ver heen zijn. Een gevaar vormen voor eventuele ongeboren kinderen is vooralsnog geen reden tot dwangopname.
Ze willen nu duidelijkere wetten bij zorg en ook meer zorg verplichten, maar daar heb ik ook een hard hoofd in. Zorg verplichten staat leuk op papier, maar als cliënten de deur niet open doen, van huis zijn of glashard liegen over hun gedrag dan doe je niks als hulpverlener sta je daar ook alleen maar geld te kosten.
Overigens verbaast het me dat je zegt dat deze mensen die zo ver ik weet rond de 10 kinderen hebben verwekt, allemaal gehandicapt door de incestrelatie, waarvan ze er één in huis hebben een grensgeval noemt. Als je op bokt zou zetten dat je met een volle broer en zus paarden (of honden) zou fokken zouden mensen hier moord en brand schreeuwen. Bovendien mag ik toch aannemen dat je na het zoveelste nestje met inteelt afwijkingen een keer bij jezelf nagaat of je die combinatie nog vaker moet gaan doen? Als je zo veel denkvermogen niet hebt vind ik je geen grensgeval hoor, al mag iedereen van mening verschillen met mij natuurlijk.