Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mizora schreef:Los van het feit dat zij 83 is als haar kinderen 18 worden, is de kans dat haar kinderen lichamelijk of mentaal afwijkend zijn.
"Dat kan ertoe leiden dat de baby te vroeg geboren wordt, of met een laag geboortegewicht. Ook de kans dat het kind een chromosomale afwijking heeft, is hoger bij een zwangerschap op latere leeftijd. Dat komt doordat het genetische materiaal in de eicellen van de moeder al ouder is, want die eicellen heeft ze al sinds haar geboorte."
Frensie schreef:Mizora schreef:Los van het feit dat zij 83 is als haar kinderen 18 worden, is de kans dat haar kinderen lichamelijk of mentaal afwijkend zijn.
"Dat kan ertoe leiden dat de baby te vroeg geboren wordt, of met een laag geboortegewicht. Ook de kans dat het kind een chromosomale afwijking heeft, is hoger bij een zwangerschap op latere leeftijd. Dat komt doordat het genetische materiaal in de eicellen van de moeder al ouder is, want die eicellen heeft ze al sinds haar geboorte."
Dat geldt natuurlijk niet als zij al op jonge leeftijd eicellen heeft laten invriezen of als ze eicellen van een donor gebruikt heeft.
geerke schreef:Ze moet dat zelf weten,maar ik vind het wel belachelijk...een kind lijkt mij al een nachtmerrie ,laat staan straks 17.
joostvangestel schreef:Overigens worden hier veel vragen gesteld of ze wel voor het kind kan zorgen. Als ik het goed begrijp, kon ze de behandeling niet in eigen land doen, dus heeft ze zelf voor alle behandelingen moeten betalen. Volgens mij is dat niet goedkoop, zeker niet omdat daar ook nog een vruchtbaarheidsbehandeling voor haarzelf bij hoort. Het zou dus zomaar kunnen dat de dame in kwestie zeer gefortuneerd is en de opvoeding kan uitbesteden. Het beroep van lerares zegt namelijk helemaal niets over haar bankrekening. Ze kan zomaar miljoenen geërfd hebben.
Klokjes schreef:pfff alles moet eerst maar eens voldragen zien te worden, een tweeling bij een jonge vrouw is al heftig, laat staan 4 op die leeftijd. Ik kan me er amper iets bij voorstellen. Ik keur het ook niet goed dat wetenschap zo aan het experimenteren is "het leven".
Ik heb ook dichtbij een keuze moeten maken omdat mijn partner ook een stuk ouder is. Als we er nu direct aan zouden beginnen zou hij ook 75 zijn als het kind 18 word. Dit vonden we beide geen optie.