Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kirrr schreef:Mijn baas is zo rijk als de zee diep is, zijn vrouw is vorig jaar gestorven aan longkanker.
Hij heeft door +€100 000 haar nog 2 jaar langer een comfortabel kunnen geven, via wegen die de normale dokters en ziekenkas niet volgen.
Zo heeft ze haar kleinkind nog kunnen zien geboren worden en gedoopt etc.
Genezen konden ze haar niet maar het heeft toch een verschil gemaakt.
Van geld word je mss niet gelukkig maar van veel dingen die je ermee kan kopen/oplossen wel.
Ik ben totaal niet rijk geboren, heb geen uitzonderlijke studies gedaan, maar ben nu al 2 jaar bezig met opleidingen, bijscholingen en heb nog 2 jaar te gaan en dan neem ik het bedrijf waar ik nu werk over.
Het kost veel inspanningen, maar dat heb ik er voor over. Om mijn eigen baas te worden en daarmee een mooi inkomen te creeeren. Maar daar komt wel meer bij kijken dan 40u per week werken. Dan stopt het nooit en dat moet je ook willen.
Voor mij draait het toch wel om een goed inkomen te creëeren, zodat ik een leven kan leiden zoals ik het wil, wat toch wel een definitie van gelukkig zijn is.
Snap de negatieve bijklank aan 'rijk' willen worden ook niet.
Iedereen wil graag rijk worden, er zijn volgens mij weinig mensen die nee zouden zeggen als je de lotto kon winnen zonder een lotje te kopen.
Alleen niet iedereen heeft er hetzelfde voor over...
Yessy schreef:Ik denk dat het hele topic staat of valt met wanneer je rijk bent of veel geld verdient. Met een beetje hbo diploma in de juiste richting zal je rond je 30e verjaardag misschien 3000 euro bruto per maand verdienen. Heb je een partner die dat ook doet en geen kinderen dan kun je daar in het grootste deel van het land riant van leven. Ben je dan rijk? Misschien niet maar je hoeft je iig geen zorgen te maken als de koelkast het begeeft en dat is een hoop waard!
Zelf ben ik na m'n master de wetenschap in gegaan. Dat is financieel gezien misschien niet de verstandigste keus maar ik vind het werk geweldig. Vroeger zei ik altijd dat m'n salaris me niet uitmaakte, als het maar voldoende was voor een huisje, pony en af en toe op vakantie. Dat heb ik nu al een paar jaar en inderdaad, die combi maakt me ontzettend gelukkig!
zillionke schreef:huh? wetenschap is toch de universitaire studie die toch het beste verdiend?
Urielle schreef:Mijn vriend (gedoctoreerd in biochemie) verdient bovenmodaal maar ik denk niet dat je daar de topsalarissen moet zoeken zillionke
Sizzle schreef:Titels maken je niet rijk.
Ik heb welliswaar een doktor titel op zak, maar dat betekende dat ik 6 jaar voor beneden modaal gewerkt heb om die titel te krijgen om vervolgens net op modaal 50 uur per week van het ene 6 maanden contract in de volgende te komen. Na 5 jaar contractjes ben ik inmiddels haast een jaar werkeloos en ben gelukkig ook opgeleid als zadelpasser waarmee ik nu een klein inkomentje heb.