Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mariska_28 schreef:Ik snap niet dat ze niet preventief de hoorns afzagen van deze dieren.. Triest dat het nodig is, maar als dat de enige optie is..
Mariska_28 schreef:Ik snap niet dat ze niet preventief de hoorns afzagen van deze dieren.. Triest dat het nodig is, maar als dat de enige optie is..
wemkelover schreef:eh? Okay... dus als jij dat virus krijgt vind je niet erg om te sterven? Vreemde gedachtengang. Ik hoop later toch echt oud en vredig in mijn slaap te gaan.
knollentuin schreef:Onderontwikkeld gebied! Mensen die geloven in de geneeskrachtige werking van neushoorn thee en tijgertestikelzalf of negeralbino spekjes...
oomens schreef:knollentuin schreef:Onderontwikkeld gebied! Mensen die geloven in de geneeskrachtige werking van neushoorn thee en tijgertestikelzalf of negeralbino spekjes...
Moet je alleen hier op Bokt maar eens kijken hoeveel mensen er in toverkunstjes geloven.
[MD] Centraal alternatieve behandelingen
elenaMM77 schreef:zijn hier meer bronnen van?
want wnf geeft nog steeds aan:
witte neushoorn: 20.170,
het dieptepunt was aan het begin van de 20e eeuw met nog slechts 200 levende exemplaren (van wel ingelichte bronnen.
vrij banketstaaf als er maar 1 mannetje is?
dat het er weinig zijn, ja absoluut..
echter, ik betwijfel ten zeerste of er nog slechts 1 mannetje in leven is die dan ook nog als een soort handtam schoothondje rondloopt (neushoorns zijn levensgevaarlijk.. deze wordt tussen de voorpoten gekriebeld en ze lopen met de hand op zijn schouder met hem mee?)
---------
het kan wel gaan om een kleine ondersoort, de noordelijke witte neushoorn, waar er nog slechts enkele van in leven zijn (geen van allen overigens als wilde)..
De noordelijke witte neushoorn (Ceratotherium simum cottoni) is een van de twee ondersoorten van de witte neushoorn. Deze ondersoort wordt anno 2011 door de IUCN beschouwd als kritisch bedreigd en mogelijk uitgestorven in het wild. In 2005 werden nog vier dieren waargenomen in het Nationaal park Garamba in de Democratische Republiek Congo. Sinds 2006 werden in het wild geen waarnemingen meer gedaan.
De 'gewone witte neushoorn' is juist de minst bedreigde neushoorn momenteel op aarde (ook al zijn ze nog steeds bedreigd, de aantallen zijn nog steeds groeiende)
Mariska_28 schreef:Okey, jammer.. Weet dat dit bij olifanten in het verleden weg gedaan is.. misschien dan ook wel zonder succes..
LadyMadonna schreef:e)
Citaat:het kan wel gaan om een kleine ondersoort, de noordelijke witte neushoorn, waar er nog slechts enkele van in leven zijn (geen van allen overigens als wilde)..
LadyMadonna schreef:elenaMM77 schreef:zijn hier meer bronnen van?
want wnf geeft nog steeds aan:
witte neushoorn: 20.170,
het dieptepunt was aan het begin van de 20e eeuw met nog slechts 200 levende exemplaren (van wel ingelichte bronnen.
vrij banketstaaf als er maar 1 mannetje is?
dat het er weinig zijn, ja absoluut..
echter, ik betwijfel ten zeerste of er nog slechts 1 mannetje in leven is die dan ook nog als een soort handtam schoothondje rondloopt (neushoorns zijn levensgevaarlijk.. deze wordt tussen de voorpoten gekriebeld en ze lopen met de hand op zijn schouder met hem mee?)
---------
het kan wel gaan om een kleine ondersoort, de noordelijke witte neushoorn, waar er nog slechts enkele van in leven zijn (geen van allen overigens als wilde)..
De noordelijke witte neushoorn (Ceratotherium simum cottoni) is een van de twee ondersoorten van de witte neushoorn. Deze ondersoort wordt anno 2011 door de IUCN beschouwd als kritisch bedreigd en mogelijk uitgestorven in het wild. In 2005 werden nog vier dieren waargenomen in het Nationaal park Garamba in de Democratische Republiek Congo. Sinds 2006 werden in het wild geen waarnemingen meer gedaan.
De 'gewone witte neushoorn' is juist de minst bedreigde neushoorn momenteel op aarde (ook al zijn ze nog steeds bedreigd, de aantallen zijn nog steeds groeiende)
De noordelijke witte neushoorn, waar het hier om gaat, is een ondersoort: http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Noordeli ... _neushoorn
Wereldwijd zijn er nog 5 van...
Citaat:het kan wel gaan om een kleine ondersoort, de noordelijke witte neushoorn, waar er nog slechts enkele van in leven zijn (geen van allen overigens als wilde)..
Geryon schreef:Het meest trieste vind ik dat er zoveel mensen geschokt en boos zijn over dit soort dingen, terwijl ze zelf ook onze fauna en flora naar de paasei helpen. Word wakker! Het zijn niet die anderen, maar ook jijzelf. En ik ook. We moeten proberen zo goed mogelijk te zijn voor moeder natuur.
Selka schreef:Volledig eens! Ik hoop dat moeder natuur een allesvernietigend virus voor mensen op aarde gooit voordat wij alles hebben uitgeroeid. De aarde is een stuk beter af zonder mens.