Geweld tegen conducteurs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 13:07

Nee, dan het idee om reizigers in te gaan zetten tegen het geweld. Heel eerlijk gezegd zit ik er echt niet op te wachten om zo'n vechtersbaas te lijf te gaan. :n Dan bel ik op dat moment wel de politie of iets dergelijks.

Mioux

Re: Geweld tegen conducteurs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 13:10

Dat mogen ze ook geen eens doen, tuurlijk sommige zullen misschien helpen als de conducteur aangevallen word, maar moet niet verplicht zijn... is niet een medemens hun taak...zeker niet als je bv met kinderen reist, zoals ik alleenstaande mama en zou met de trein gaan...conducteur word aangevallen en ik moet helpen en me zoontje van 3 dan? ook kans op aangevallen te worden of iets? Nee dankje... Zou de politie bellen maar zelf ingrijpen sorry nee.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 13:10

Mioux schreef:
Ja dan minder treinen, hoe flauw ook. Wapens is geen oplossing gaat uit de hand lopen... en als zo'n gek t wapen in handen krijgt dan ben je nog verder van huis. Of t nu een taser mocht zijn of spray of dergelijke, komt niet goed dan. Gewoon minder treinen zodat er wel 2 conducteurs kunnen zijn... jammer voor mensen die niks doen en geen overlast geven, maar je moet ook veilig aan t werk kunnen.

Dit is juist het grootste knelpunt van de NS, dat de treinen overvol zitten.. Lijkt me niet echt de oplossing!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 13:11

Ja maar als er geen geld is wat dan? Dan moet je keuzes maken, je kan moeilijk de mensen in de trein en werknemers in gevaar brengen omdat je geldproblemen hebt.

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 13:21

Mioux schreef:
Ja maar als er geen geld is wat dan? Dan moet je keuzes maken, je kan moeilijk de mensen in de trein en werknemers in gevaar brengen omdat je geldproblemen hebt.

Zorg jij er dan voor dat iedereen dagelijks naar werk kan, of school?

Nee minder treinen is geen oplossing. Ik denk zelf dat mits goede training, de wapenstok en pepperspray zeker een goed hulpmiddel kan zijn. Als het kan in de trainingen ook over weerbaarheid en houding spreken natuurlijk, aangezien dit al een heel stuk kan schelen.
Natuurlijk alleen voor de extreme gevallen, waarbij echt geweld aan te pas komt, niks voor oververhitte discussies.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 13:25

Ben je daar ook blij mee dan als een persoon die hem flipt en gek word en woedend met die wapenstok ook jouw (per ongeluk) raakt of pepperspray als die t in ze handen krijgt?

Bij een gewone discussie dan gaan ze echt niet zo iets gebruiken ;) Dan kan het juist escaleren. Ik vind gewoon als er geen geld is om je werknemers veilig hun werk te laten doen, dat je dan moet nadenken en stappen moet ondernemen dat het wel veilig kan. En dan is het of ergens op bezuinigen dat mensen veilig aan t werk kunnen of zoeken naar een oplossing maar wapens vind ik gelijk zo extreem

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 13:24

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 13:37

Goh, dus iets wat in de televaag staat is waar? Als er nu 1 krant is waarvan je de nieuwsberichten met een silo zout moet nemen is het de telegraaf wel.
En bij de HTM loopt ook altijd met meerdere personen tegelijk te controleren, dat scheelt gewoon heel veel.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 13:43

Nou sorry hoor, maar dat is ook echt een geloofwaardige bron. Ik reis zelf dagelijks met de htm en er vallen mij een paar dingen op. Ze zijn met veel, heel veel aanwezig op de tram. Op elk tram staat een beveiliger. Ook hoef ik soms nog niet eens de tram uit te stappen of ik word al gecontroleerd. Vriendelijk vind ik het niet.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 15:18

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 18:18

Nu het op nu.nl staat is het wel iets betrouwbaarder

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 22:55

Maar dan nog, ik weet niet of je ooit hebt gezien wat voor personeel er bij de HTM loopt te controleren? Ik wel. De meeste mensen laten het echt wel uit hun hoofd om daar agressief tegen te doen.
Het verschil zit echt niet in de vriendelijkheid hoor. Ik ken veel te veel collega's die altijd vriendelijk, beleefd en correct zijn tegen de reizigers die ernstige agressie hebben gehad en heb zelf vaak zat situaties meegemaakt die niet uit de hand liepen alleen maar omdat we met 2 of meer personen waren.

En ja, als het in de televaag staat is er grote kans dat het is aangedikt of verdraaid. De redactie van die krant heeft namelijk een overduidelijke afkeer van de NS. Zo weet ik diverse verhalen waarvan NS heeft geprobeerd dat ze het ware verhaal zouden afdrukken, maar dat werd niet interessant genoeg bevonden. Vooral nu ik beide stukjes van zowel televaag, als NU.nl heb gelezen vind ik weer dat er een duidelijke ondertoon zit in het stukje van de televaag.