Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shenavallie schreef:Zo zie je maar: iedereen maar geld geven voor arme volksstammen in verre landen, zodat ze kunnen eten in plaats van geld te steken in voorlichting over zaken, waaronder deze. "Je moet een man met honger geen vis geven, maar een hengel". Twee totaal verschillende zaken wellicht, maar toch geldt het ook voor zaken als dit: voorlichting, educatie, geef het een naam; zolang er geen informatie-overdracht plaatsvindt, zal dit voort blijven duren. Dit fenomeen is al heel lang bekend, dus ik snap niet waarom er niet eerder actie is ondernomen. Wat al eerder gezegd is: dat dit anno 2015 nog gebeurt...
KimD schreef:'Anno 2015' in het Westen is iets anders dan 'anno 2015' in ontwikkelingslanden.Jeetje zeg! Wat heftig!
Over 'achter gesloten deuren' gesproken. Dit moet anno 2015 toch niet meer mogelijk kunnen zijn.
Shenavallie schreef:Zo zie je maar: iedereen maar geld geven voor arme volksstammen in verre landen, zodat ze kunnen eten in plaats van geld te steken in voorlichting over zaken, waaronder deze. "Je moet een man met honger geen vis geven, maar een hengel". Twee totaal verschillende zaken wellicht, maar toch geldt het ook voor zaken als dit: voorlichting, educatie, geef het een naam; zolang er geen informatie-overdracht plaatsvindt, zal dit voort blijven duren. Dit fenomeen is al heel lang bekend, dus ik snap niet waarom er niet eerder actie is ondernomen. Wat al eerder gezegd is: dat dit anno 2015 nog gebeurt...
vuurneon schreef:ik vind het al een stap vooruit dat ze nu beschermde plekken hebben voor albino's; dat betekend dat zeker mensen zijn die de ernst ervan inzien en als veranderen niet gelijk wil; dan maar beschermen.
verootjoo schreef:Shenavallie schreef:Zo zie je maar: iedereen maar geld geven voor arme volksstammen in verre landen, zodat ze kunnen eten in plaats van geld te steken in voorlichting over zaken, waaronder deze. "Je moet een man met honger geen vis geven, maar een hengel". Twee totaal verschillende zaken wellicht, maar toch geldt het ook voor zaken als dit: voorlichting, educatie, geef het een naam; zolang er geen informatie-overdracht plaatsvindt, zal dit voort blijven duren. Dit fenomeen is al heel lang bekend, dus ik snap niet waarom er niet eerder actie is ondernomen. Wat al eerder gezegd is: dat dit anno 2015 nog gebeurt...
Wel makkelijk gezegd hoor... Denk je echt dat mensen in Afrika informatie kunnen en willen aannemen van blanken en ook nog het vermogen dit te gaan toepassen is hun eigen maatschappij? Als ze überhaupt al gaan luisteren; dat is precies waarom de hele ebola kwestie zo groot geworden is. Afrikanen nemen niks aan van blanken. Logisch ook, als je hun voorgeschiedenis daarmee ziet
Anoli schreef:Shenavallie schreef:Zo zie je maar: iedereen maar geld geven voor arme volksstammen in verre landen, zodat ze kunnen eten in plaats van geld te steken in voorlichting over zaken, waaronder deze. "Je moet een man met honger geen vis geven, maar een hengel". Twee totaal verschillende zaken wellicht, maar toch geldt het ook voor zaken als dit: voorlichting, educatie, geef het een naam; zolang er geen informatie-overdracht plaatsvindt, zal dit voort blijven duren. Dit fenomeen is al heel lang bekend, dus ik snap niet waarom er niet eerder actie is ondernomen. Wat al eerder gezegd is: dat dit anno 2015 nog gebeurt...
Blijkbaar is het dus niet bekend genoeg, want zoals te lezen is in dit topic zijn er mensen die dit niet wisten. Bij ons thuis wist ook niemand dit, en ik denk dat dat voor zoveel mensen geld op de wereld.
Zolang het geen wereldwijd bekend iets is, is het ook veel moeilijker om er wat tegen te doen. Hoe meer mensen willen helpen, hoe sterker je staat natuurlijk. Het geloof van die mensen in "bijgeloof" zit vaak zo diep, ik denk dat het niet zomaar weg is met educatie. Neemt niet weg dat het zeker wel moet gebeuren want dit is verschrikkelijk zoals er nu om gegaan wordt met albino's (en het aids probleem).
Thesserd schreef:Is het niet mogelijk dat deze kinderen ter adoptie komen te staan? Dat lijkt me dan toch wel een goede oplossing
Rebecca schreef:Vreselijk je zou als ouder maar dit moeten, hoe kan het dan dat er zoveel albino's zijn in Afrika?