Noordholland zonder stroom!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:41

Hier ook een paar uur geen stroom gehad.

Wij hebben kleine lammetjes op stal onder de warme lamp liggen. Toen de stroom uitviel, heb ik ze maar in huis gehaald: dat is warmer. Groot feest: stuiterende lammetjes door huis.

Gelukkig is er nu weer stroom. Kan ik nu stofzuigen en dweilen.

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:41

Lekker handig hè. Voor sommige komt het wel heel slecht uit :(:).
Wij stonden leuk een volleybal toernooi te doen toen alles uitviel. Moesten een uur wachten voor het zeker was of we door gingen spelen of naar huis konden _O-.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:48

Hier van kwart over 9 tot 1 uur stroomloos
Had gelukkig camping spullen in huis, dus kon pannetje heet water maken om t huis mee te soppen.
Ook mobiel geen bereik enkel buiten op aantal plekken, man lief zat vast in t gebouw van zijn werk dat had alle deuren en ramen hermetisch afgesloten :=
Ook zat er hier een bewoner in rolstoel vast in de lift :=

En bij tata steel bij me pa op ze werk staan door de stroom uitval 3 fabrieken in de hens

Naskapower

Re: Noordholland zonder stroom!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:56

Rijden er intussen al weer treinen? Ik vertrouw de site van de ns niet zo.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:58

Ik werk bij een internet en telecomproviders, allemaal mensen die belde dat het internet/tv/telefoon niet werkte. Waarom dat zo was? :')
Hadden ze stroomstoring. Drukke dag vandaag.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:58

Amaris schreef:
Leprycorn schreef:
Bij onze chauffeurs op de weg hadden we er ook super veel last van. Voor hun inderdaad het verkeer dat een chaos was/is en telefonisch niet bereikbaar.
We zitten zelf net onder de grens van Noord-Holland, kwartier van Aalsmeer vandaan en daar hadden ze ook geen stroom.
Meer dan de helft van onze chauffeurs die in Noord-Holland reden kregen we ook best lang niet te pakken :j

Bokt lag er bij mij trouwens ook uit voor een tijdje, terwijl het niet aan het internet hier ligt.

Bokt lag er bij iedereen uit, omdat de database in Amsterdam staat. En die had dus geen stroom --> geen bokt.

Dat vind ik echt slordig. Niet dat Bart daar iets aan kan doen maar zo'n serverpark moet noodstroomvoorzieningen hebben.

Ik heb een aantal sites van huis uit draaien. Wij hebben 4 uur zonder gezeten maar mijn backup provider in Amsterdam heeft hem naadloos overgenomen. Zij draaiden op een noodstroom voorziening.

Mobiel netwerk was hier heel minimaal en helaas werkt mijn gasstel op stroom dus warm water koken ging heel moeilijk. (elektrische beveiliging wat dichtgaat na een bepaalde tijd). Ik heb in bed gelegen met mijn badjas aan en een boek erbij.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:02

Er was wel noodstroomvoorziening, maar het deed het toch niet.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:09

Naskapower schreef:
Rijden er intussen al weer treinen? Ik vertrouw de site van de ns niet zo.

De vertrektijden site van de NS werkt anders altijd prima.

Wat daar staat klopt ook goed.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:10

Mizora schreef:
Er was wel noodstroomvoorziening, maar het deed het toch niet.

Slordig. Dat wordt met regelmaat wel getest als het goed is. Ah well, mijn pagina's zijn in ieder geval niet uit de lucht geweest gelukkig.

Het mobiele netwerk is hier nog niet optimaal.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:14

Hopen dat het snel over is ik wil graag weer naar huis in het weekend.. kan nu niet verder komen dan leiden of utrecht..

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:14

Ik zat midden in een tentamen toen het hele AMC ineens plat lag := Daarna ook 2.5 uur over gedaan om van AMC naar Amsterdam RAI bij mijn kamer te komen. Echt hopeloos dit. Ik was de enige met bereik (Vodafone). Ik moet vanavond nog naar huis, dus hoop met mijn moeder mee te rijden die hier vlakbij werkt.

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:16

Hier in obdam lag idd alles stil.. Vrij irritant omdat ik naar school moest, maar niet kon zien of dat door ging

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:19

Ik wilde ziek naar huis, maar bij ons op school is de regel dat er dan eerst toestemming (mondeling, via de telefoon) nodig is van de ouders. Mijn ouders werken beiden in t Gooi, dus waren niet te bereiken... Gelukkig mocht ik uiteindelijk toch naar huis toen ik een appje van mijn moeder liet zien.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:22

Was echt de meeste nutteloze werkdag ooit :D eerst van 09.15 tot 10.55 geen stroom en toen verder niets ivm de gevolgen van de stroomstoring (Hilversum) Dus utieindelijk om 13.30 weer een beetje functioneel aan het werk :D

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:24

Ik stond net mijn Engelse presentatie op te starten dus had masse!
Wij mochten om half 11 naar huis van school(had eigenlijk tot half5) had massel want was met de auto.
Dit was in Purmerend. In Oostzaan hebben wij nooit zonder stroom gezeten!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:26

Bonnyyyyyy schreef:
Ik stond net mijn Engelse presentatie op te starten dus had masse!
Wij mochten om half 11 naar huis van school(had eigenlijk tot half5) had massel want was met de auto.
Dit was in Purmerend. In Oostzaan hebben wij nooit zonder stroom gezeten!

Zaandam gemeentehuis ook niet trouwens.
Fijn dat Oostzaan wel stroom had, heeft mijn aquafilter gewoon doorgelopen :D

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:34

Hier in Amsterdam west op kantoor geen centje pijn. Zag alleen wel dat er bij lelylaan al twee uur dezelfde trein stond te 'staan'.

Silkwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:36

Rytir schreef:
Hier in Amsterdam west op kantoor geen centje pijn. Zag alleen wel dat er bij lelylaan al twee uur dezelfde trein stond te 'staan'.

Inderdaad op school in Amsterdam hadden we er geen last van. In Purmerend/Den ilp dan weer wel...

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:46

Ik zat vanmorgen bij een crematie zonder stroom... Bizar. Improviseren dus. Ipv muziek werd er gezongen.
Edit: en natuurlijk geen koffie of thee aan t eind, maar een glaasje fris ter compensatie...

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:49

Wij waren met de klas aan het mennen toen de stroom uitviel in Alkmaar, het was echt een apocalyptische bedoeling ;). De verkeerslichten deden het niet en onze leraar is van de tweespan afgeklommen en het verkeer gaan regelen omdat niemand ons voorrang gaf met de Friezen. Toen we terug kwamen op school bleek dat alle deuren opslot waren gegaan waardoor er leerlingen zaten opgesloten, en de dakramen waren opengegaan :brr: .

Iedereen mocht naar huis gaan alleen rijden er nog steeds geen treinen mijn vader heeft mij en 4 klasgenoten die richting Den Helder, Texel moesten opgehaald :o .

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:51

Ik was ook aardig hopeloos. Had vrachten werk achter mijn PC te doen. Dus maar van het werk weg gegaan en hooi gehaald, je moet toch wat ;). Hoopte op tijd thuis te zijn, maar ben nu nog druk bezig met bij te werken.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:52

Ik pak zo de bus naar vianen toe en vanaf daar word ik opgehaald met de auto, maar dan moeten we alsnog ruim een uur met de auto (als er geen file's staan) want met de trein kom ik echt niet thuis vrees ik.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:53

Dennis schreef:
Ik was ook aardig hopeloos. Had vrachten werk achter mijn PC te doen. Dus maar van het werk weg gegaan en hooi gehaald, je moet toch wat ;). Hoopte op tijd thuis te zijn, maar ben nu nog druk bezig met bij te werken.

:(:)

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:59

Ik zou vanochtend naar een bezichtiging vertrekken naar de andere kant van het land. Het voelde allemaal niet echt goed, ik wist nog niks van stroomuitval, maar besloot niet te gaan. Ik had over schiphol en utrecht gemoeten, dus ik had geheid ergens komen te staan. Ben heel blij dat ik niet gegaan ben en lekker thuis ben gebleven :)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 18:07

Op mijn werk (basisonderwijs) was er ook lichte paniek. Kinderen waren behoorlijk onder de indruk en zonder digitaal schoolbord ben je toch ineens aardig onthand.
Gelukkig heeft het 'maar' een uurtje geduurd!