Ziekenhuis word onthouden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 11:40

Ik kan je verzekeren dat deze dingen echt gebeuren.
Niet in álle instellingen, maar er zitten een aantal tussen die bepaalde wetten en regels compleet aan hun laars lappen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 11:41

Naar aanleiding van de uitzending heeft een huisarts zich het lot aangetrokken en er voor gezorgd dat hij vandaag kan worden opgenomen in het Flevolandziekenhuis!
errrruuug jammer dat dit er allemaal voor nodig was -O-

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 11:45

Lyme, en ik zelf ben ook bijna uit huis getrokken door jeugdzorg omdat het tussen mijn oren zou zitten. Terwijl ik hartstikke ziek was, maar bewijs het maar eens. Ik ben er op een haar na aan ontsnapt.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 12:22

Wat fijn dat er een plek is voor de jongen

newt

Re: Ziekenhuis word onthouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 16:30

Lekker eenzijdig.

En lekker makkelijk praten van degenene die de blaam bij het ziekenhuis leggen.
Als je niet bij het ene ziekenhuis word opgenomen omdat het ziekenhuis na onderzoek constateerde dat het om een psychiatrische ziekte gaat en de jonge deze zorg weigert dan ga je naar een ander ziekenhuis als je vind dat dat het probleem niet is. Zowel de familie als de huisarts die zich " ontvermd" over de "schrijnende" situatie stuurde de jonge dan door naar een ander ziekenhuis. Maar nee. Men zoekt de steun van de telegraaf. En heel Nederland duikt op de huid van het Flevo. Wijsheid ten top er niet op in te gaan. Jammerlijk dat ze nu moeten buigen voor de media.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 18:49

Helemaal met newt eens!
In Flevoland zit nog een ziekenhuis namelijk in Lelystad. Daarnaast zitten in het Gooi wat ook dichtbij is nog 2 ziekenhuizen...dan kun je nog door naar Amesfoort of Utrecht. Allemaal niet heel ver weg
Ik zou als radeloos zijnde ouder al die eerste hulp posten af gaan met dat kind.
Maarja, vind die moeder nu ook niet echt snugger over komen om eerlijk te zijn.....

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 15:27

Hebben jullie op tv gezien, hij is nu toch opgenomen natuurlijk na alle aandacht van de media. Sneu dat het zo moet maar met je zielige verhaal in Hart van NL helpt vaak wel.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 15:43

Gelukkig dat de jongen nu is opgenomen.
Ik geloof dit soory verhalen wel. Al zitten er altijd 2 kanten aan een verhaal.

In het streekziekenhuis kreeg ik het etiket van een mug een olifant maken.
Later bij de geneticus in AMC blijk ik een bindweefselziekte te hebben.
Zelfde streekziekenhuis vond pijn in heup en knie maar normaal.
Brace om en ieder kwartier hijsen.
Naar orthopedisch centrum geweest, knie en heup zijn helemaal kapot van binnen.
Inmiddels beide geopereerd.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 17:31

rapido schreef:
Helemaal met newt eens!
In Flevoland zit nog een ziekenhuis namelijk in Lelystad. Daarnaast zitten in het Gooi wat ook dichtbij is nog 2 ziekenhuizen...dan kun je nog door naar Amesfoort of Utrecht. Allemaal niet heel ver weg
Ik zou als radeloos zijnde ouder al die eerste hulp posten af gaan met dat kind.
Maarja, vind die moeder nu ook niet echt snugger over komen om eerlijk te zijn.....

En dan kan het dus gebeuren dat je, omdat je bij het eerste ziekenhuis al bent afgepoeierd, dat tweede en derde ziekenhuis dat ook doen, als ze mee willen gaan met de mening van het eerste ziekenhuis, of ze sturen je terug naar het eerste ziekenhuis omdat dat jouw regio is en ze vinden dat jij daar dan hoort.
Afdeling kastje -> muur dus.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 17:54

@zoolgangster

Nee niet als jij neutraal naar de volgende gaat. En als jij om een seconde opinie wil moet een ziekenhuis jou neutraal behandelen.
Zij zijn niet eens naar een andere geweest.