Stop Jo Frost?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:07

Arjan1983 schreef:
De menselijke variant als de honden variant(Ceasar Milan) overal is wel kritiek op!

Nou inderdaad. We zijn wel een erg soft landje aan het worden. Je mag bijna niets meer zeggen of je krijgt er een hoop kritiek over. Ik vind dat ze goed werk verricht. Natuurlijk is het tv maar als de ouders nu de taak op zich hadden genomen om de kids op te voeden hadden we Jo niet nodig gehad.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:08

Wat opvoeden betreft is er maar één duidelijk antwoord, zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Kinderen hebben het meeste houvast aan rust reinheid regelmaat. Een kind die opgroeit in een liefdevolle maar zeer duidelijke omgeving is imo het gelukkigst. Mijn zoon kon er vroeger ook wat van, heel simpel, krijsen in de supermarkt, blijf maar mooi op de grond liggen, ik ga verder. Wat ik nu vaak zie, pamperen tot je een ons weegt en maar tekeer gaan die kleine terroristen, erger me dood.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:09

Het is geen geheim dat Nederlandse kinderen zo ongeveer de slechtst opgevoede kinderen zijn... En ik denk dat dat komt door het 'vriendjes willen zijn' , 'over alles praten met je kind' en álles in overleg met het heilige kind doen. Nee, een kind van 4 hoort geen inspraak te hebben, gewoon luisteren. En dan bedoel ik heus niet dat je het kind alle hoeken van de kamer moet laten zien, maar gewoon duidelijk, klaar.

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:09

Ik kom ook bij de voor-JoFrost groep! :) Maar begrijp ik nou uit de OP dat het programma van de buis is gehaald?

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:10

Tigra_ schreef:
Arjan1983 schreef:
De menselijke variant als de honden variant(Ceasar Milan) overal is wel kritiek op!

Nou inderdaad. We zijn wel een erg soft landje aan het worden. Je mag bijna niets meer zeggen of je krijgt er een hoop kritiek over. Ik vind dat ze goed werk verricht. Natuurlijk is het tv maar als de ouders nu de taak op zich hadden genomen om de kids op te voeden hadden we Jo niet nodig gehad.

Dit is inderdaad wel echt waar, ik was eens met mijn zusje in het zwembad en ze bleef maar drammen en vervelen, en toen ik haar bij de arm pakte omdat ze wilde weglopen en ze begon te krijsen begonnen mensen te zaniken 'dat ik dat niet moest doen want dat was sielugh'. Ja dahag. Niet mijn kind natuurlijk maar alsnog.

o0loveFly0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:11

Ik ben bijna afgestudeerd Pedagoog en werk al een aantal jaar met kinderen. Ik snap de ophef ook totaal niet. Ja het kan schadelijk zijn kinderen te negeren als ze huilen. Wanneer ouders te weinig reageren op wat de kinderen nodig hebben (in dit geval troost) kunnen kinderen een hechtingsprobleem ontwikkelen of andere copingsmechanismen gaan ontwikkelen. Ze leren zichzelf troosten of zoeken troost op een andere manier. Daar kunnen ze later last van krijgen.

Maar dit is maar één moment en juist op dit moment is het negeren door moeder en Jo Frost goed ingezet denk ik. Wat ik merk en wat we op school ook veel mee hebben gekregen is een hele 'zachte' manier van omgaan met kinderen. Met hen overleggen en niet te autoritair zijn. Jo Frost past en wat autoritaire stijl toe. Maar juist bij deze kinderen die een hele zachte manier gewend zijn helpt dat enorm omdat ze juist het tegenovergestelde gewend zijn. En daarnaast denk ik dat het toch echt beter is om die kinderen even op scherp te zetten dan deze ouders door te laten klungen want dan komen die kinderen sowieso in de Jeugdzorg of whatever terecht..

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:13

Zover ik weet ik jo frost gewoon nog op tv ! Komt vanavond weer

@lovefly je hebt ook negeren en negeren, wil t kind wat en je zegt nee en hij of zij gaat huilen en je negeert dat vind ik dat niet schadelijk.

Heeft t kindje pijn en je negeert het ja dan vind ik het niet normaal

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:15

oohhhja dat tegen-stuk was geschreven door een moeder. Als haar kind een kwartier lang dreinerig en vervelend was, kwam het erop neer dat ie honger had en dus een boterham moest eten. En dan was het ook opgelost! Had zij geen naughty-step voor nodig!

En soms zijn kinderen gewoon vervelend omdat ze 'behoefte hebben aan een knuffel'.

hou
toch
op

denk dat de gezinnen die met Jo te maken krijgen het stadium 'hij is vervelend want heeft een beetje honger' wel allang voorbij zijn.

Gevonden:
Citaat:
Ik houd niet van conflicten, dus ik dacht: kan ik dit niet gewoon oplossen als een volwassene? Ik denk dat je beter meer kunt communiceren. Dat je gewoon moet zeggen: ‘Zeg kleine man, heb jij niet gewoon even een knuffel nodig?’ Er is altijd wel een reden voor vervelend gedrag.’

Citaat:
De moeder geeft een voorbeeld. ‘Laatst was mijn zoontje een beetje narrig, na een kwartiertje zeuren kwam hij naar me toe: ‘Mama, volgens mij heb ik gewoon een beetje honger.’ Nou super, ik heb een lekkere, grote boterham voor hem gesmeerd.
Laatst bijgewerkt door Amaris op 10-03-15 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:16

@mioux. Vind ik ook. Zelfde geldt voor naar bed brengen

Ook voor het eten bijvoorbeeld. De moeder van vorige week moest het niet willen eten negeren,maar wel gewoon naar de dag van het kind vragen. Het lijkt me niet dat het kind zich dan genegeerd voelt
Laatst bijgewerkt door love_mandy op 10-03-15 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Mioux

Re: Stop Jo Frost?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:17

Hier werkt het bed brengen heel makkelijk.

Pyama aan, verhaaltje en nachtlampje aan en dan slapen gaan ! Ik heb een camera boven dat ik hem ook in de gaten kan houden, maar 90% van de tijd slaapt hij prima !

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:18

Mioux schreef:
Zover ik weet ik jo frost gewoon nog op tv ! Komt vanavond weer

@lovefly je hebt ook negeren en negeren, wil t kind wat en je zegt nee en hij of zij gaat huilen en je negeert dat vind ik dat niet schadelijk.

Heeft t kindje pijn en je negeert het ja dan vind ik het niet normaal

Oh top! Ga ik nu zeker kijken :) In de op staat 'In de laatste (en eerste) aflevering van Nanny On Tour', dus ik dacht dat daarmee bedoeld werd dat het niet meer kwam, maar zie dat je het nu ook anders kunt lezen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:20

Ik ga ook kijken! Heb geen kids maar ben groot Jo fan! Vind haar methodes goed. :j

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:24

Alsof er geen kinderen zijn die opzettelijk de ouders pesten!
Was er zelf 1 van. Niets leuker dan wanneer je vader moe uit werk komt, gaan treiteren voor het leven. Precies tot de emmer volzat.. Wetende dat je kleine broertje dat niet doorhad en nog net een glas water in de al volle emmer doet! :j
Daarnaast keek mijn pa erg leuk als die boos was! Heb ik als klein meisje ook gezegd. Papa ik vind het leuk om je boos te maken, want je kijkt zo leuk (rotkind was ik *D )

Nee hoor dat suffe gedoe van veel ouders, hoevaak ik op mijn vorige werk (intratuin in het tuincafe) kinderen zag die hun zin kregen nadat ze eerst een nee hadden gehoord.... Kinderen die gaan huilen en krijsen omdat ze iets niet krijgen.. Dat is op 1 zaterdag al niet meer op een hand te tellen.
Ouders komen ook vaak over alsof ze hun kind niet publiekelijk meer op hun plaats durven te zetten

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:24

Ik kom ook bij de Pro-Jo-groep. Ik vind het juist erg goed dat Jo bepaalde fatsoenskaders stelt. Want daarbinnen krijgen die kinderen toch alle ruimte om zich uit te drukken? Want alles kan op een fatsoenlijke manier en het lijkt me heel terecht dat je een kind leert dat de onfatsoenlijke manier niet acceptabel is.

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:29

_Yasmine_ schreef:
Alsof er geen kinderen zijn die opzettelijk de ouders pesten!
Was er zelf 1 van. Niets leuker dan wanneer je vader moe uit werk komt, gaan treiteren voor het leven. Precies tot de emmer volzat.. Wetende dat je kleine broertje dat niet doorhad en nog net een glas water in de al volle emmer doet! :j
Daarnaast keek mijn pa erg leuk als die boos was! Heb ik als klein meisje ook gezegd. Papa ik vind het leuk om je boos te maken, want je kijkt zo leuk (rotkind was ik *D )

Nee hoor dat suffe gedoe van veel ouders, hoevaak ik op mijn vorige werk (intratuin in het tuincafe) kinderen zag die hun zin kregen nadat ze eerst een nee hadden gehoord.... Kinderen die gaan huilen en krijsen omdat ze iets niet krijgen.. Dat is op 1 zaterdag al niet meer op een hand te tellen.
Ouders komen ook vaak over alsof ze hun kind niet publiekelijk meer op hun plaats durven te zetten

Jup }> Ik herken je helemaal. Maar wij waren vooral zo naar onze oppas en familie die oppaste. Dit omdat me moeder veel te slim was om het daarbij te lukken :')
Die liet mij ook gewoon gillen en krijsen en deed net alsof ik niet van haar was. Die ging gewoon meedoen met mensen die zeiden: wat een raar kind! _O-
Ik hou echt van me moeder. Ze kan het nog zo leuk vertellen, ondanks dat ik het me niet kan herinneren.

Wij moesten vroeger ook als mijn ouders op vakantie gingen naar 2 verschillende adressen toe }> Anders was het geen houden aan met mij en me broertje. We slachtten elkaar af!
Gelukkig nu niet meer hoor.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:32

Je mag ook geen daarom meer als antwoord geven aan een kind.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:33

bij mijne hielp het ook niet hoor _O-
Die liet ons in de supermarkt gewoon krijsend staan en ging verder winkelen....

Daarom is ook wel een vervelend antwoord als kind als je dat altijd krijgt :o
Kan daar met mijn 21 jaar oud nog steeds kwaad om worden

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:38

ik zal hopelijk later ook haar technieken kunnen toepassen.

mij moeder keek ook niet op en om, om ons een tik op de vingers te geven :) daarnaast als wij schreeuwde in de supermarkt stond ze er naast ons aan te moedigen dat dit nog veeeeeel harder kon en ja dat was natuurlijk niet leuk haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:40

Zijn kinderen geen vrienden.. , ik vind Jo geweldig kan menig mens nog wat van leren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:40

Ze is duidelijk, ze waarschuwt en ze is consequent
Dat je niet reageert op gejengel of een woedeuitbarsting dat lijkt me logisch, dat doe ik ook niet. Natuurlijk wel als ze huilen van verdriet, schrik of pijn

Dat softe gedoe is op lange termijn alleen maar schadelijk voor je kind als het groter wordt en niet weet wat autoriteit, grenzen en structuur inhoudt. En een beetje duidelijkheid daar hoef je echt niet voor te schelden of te mishandelen. Gewoon helder zijn en doorpakken. En een beetje humor is nooit weg
Ik vind die kleintjes opvoeden niet zo moeilijk. Ben eigenlijk meer benieuwd hoe het gaat als ze straks puber zijn :o

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:42

Ouders hebben tegenwoordig geen ruggengraat meer. Kinderen mogen alles, grote waffel, geen consequenties meer aan ongewenst gedrag, etc. Ik werk in een winkel waar veel ouders met kinderen komen en ik sta er echt van te kijken hoe kinderen tegenwoordig opgevoed worden. Er is vanuit veel ouders ook een desinteresse naar kinderen toe.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:42

Als ik vrienden zoek , dan zoek ik die.
maar voor mijn kind ben ik geen vriendje maar zijn moeder dus luisteren is een regel.

Ik stem voor Jo Frost, en ik zeg minder minder minder slappe ouders :+

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:53

Ik ben ook pro Jo. Maargoed, ik heb bijna iemand uit mijn omgeving ook opgegeven voor haar programma dus dan mag het ook wel :+. Mocht ook niet helaas en hun reageerden er op met;" zo erg is ze niet"

Sluit me aan bij diegene die zei dat je twee manieren hebt van negeren. In mijn omgeving bijt & slaat de oudste de moeder, en nog geen straf/consequenties of iets van een time out. Sinds zij die oudste hebben kom ik er niet meer graag. Zo onwijs jammer dat ook zij zo mild zijn geworden en nee om laten zetten in ja...
Ik vind het eerlijk gezegd in die gevallen eerder mishandeling dan een keer die grens voelen door middel van een time out hoor... Je hebt zo veel kinderen die zo graag die grens onbewust willen hebben

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:53

Ik heb geen behoefte aan kinderen, geen klapperende eierstokken en mijn vriend denkt er net zo over. Geef ons maar een paar huisdieren, net zo gezellig.

Maar goed, toen mijn labrador vorig jaar 14/15 oud was liep ik de supermarkt in om sigaretten te halen daar. Enfin, ik sta af te rekenen en ik voel opeens getrek en gestuiter aan mijn lijntje. Ik draai me om, zit er een kind van een jaar of 3/4 haar nek vast te houden en aan haar oren te trekken, waarop haar reactie natuurlijk is naar achter, weg, achter de benen van mijn vrouwtje.

Ik zeg vriendelijk tegen de jonge man dat ik dit niet leuk vind, en dat als hij puppy's wil aaien, wat ik helemaal kan begrijpen hoor, hij dit eventjes moet vragen, dan kunnen wij samen aaien. Ik krijg als antwoord: zal ik zelf wel weten. Moeder staat er notabene achter met lege buggy, en jongen gaat gewoon rustig door met mijn pup naar zich toe te trekken. Dus ik zeg, als je nu niet ophoudt dan doe ik hetzelfde bij jou.

En wat is de reactie van moeders die op kan kijken van haar telefoon? Laat maar er is iets mis met dat hondje, zo wordt je gebeten. Waarom ik erg leuk antwoordde er is niets mis met het hondje maar met dat pleuriskind. Ook niet netjes nee, maar ben ik nou de enige die lichtelijk beduusd is omdat een ouder zo laconiek met zijn/haar kind om kan gaan? Ik had dit vroeger echt niet hoeven proberen hoor!

Bovendien, ik vind Jo geweldig, die helpt hele gezinnen weer te ademen en structuur in hun leven te krijgen. Dit doet mij een beetje denken aan mensen aan de top naar beneden te schoppen. Denk aan Cesar Milan, nu hebben we weer Jo Frost, Derek Ogilvie zoiets.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 13:58

Ik ben voor Jo Frost hoor!

Niks mis mee!

Kinderen moeten weer eens behoorlijk opgevoed gaan worden en dat is wat Jo Frost kan.