langua schreef:Ess_Ramona schreef:Ik ook niet.
Jammer dat mensen hun woede niet kunnen beheersen. Een boete is kl*te, maar gooi dan even hard je flesje op de grond, of stuur een boos berichtje ofzo.
Dat zou ik doen.
Maar ga geen mensen aanvallen.
Maar waarom een "boos berichtje" wanneer je zelf fout bent? Daarbij is NS heel schappelijk. Bel je de klantenservice, heb je een grote kans dat de boete eraf wordt gehaald.
Tenzij je jezelf zodanig gedraagt dat wij 'geen coulance' op de achterkant van het uitstel schrijven. Iemand die vind dat het onze schuld is en niet zijn/haar schuld dat hij/zij zonder geldig vervoersbewijs in de trein zit en dan lekker gaat zitten schelden hoort gewoon die 35 euro wettelijke verhoging te betalen. Het is de toon die de muziek maakt tenslotte.
Maar het klopt wel. Als je gewoon netjes meewerkt en het is de eerste keer, gaat NS daar doorgaans heel coulant mee om. Alleen wij op de trein hebben geen andere keuze dan de 35 euro er bij te rekenen. Als we de kans krijgen leggen de meeste conducteurs het wel uit dat er kans is dat de 35 euro word kwijtgescholden. Al moet ik zeggen dat ik het ook wel eens vergeet als ik een hele drukke trein heb