Vaccin tegen baarmoederhalskanker vernietigt eierstokken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Franciee

Re: Vaccin tegen baarmoederhalskanker vernietigt eierstokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 22:37

Volgens mij is dit van het kaliber: vaccinaties veroorzaken autisme. Maar dat is mijn mening....

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 22:38

Ik heb het vaccin wel gehad.
Ach, zolang het niet op NOS of nu.nl staat geloof ik er ook niet zo veel van.

Edit:
Iets genuanceerder geplaatst
Laatst bijgewerkt door Kaus op 04-03-15 22:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 22:40

Franciee schreef:
Volgens mij is dit van het kaliber: vaccinaties veroorzaken autisme. Maar dat is mijn mening....

:j Artikel is echt bagger geschreven en onbetrouwbaar. Kom maar eens met onderbouwing van dit artikel, want iedereen kan wel wat reopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 22:42

Weer zo'n onzin-artikel. De manier waarop het geschreven is zegt toch al genoeg :roll: Dat neem je toch niet serieus.

melody7

Ik heb hem een aantal jaar terug gehad, niet eens over getwijfeld.. Achteraf wel stom natuurlijk maar voor mij maakt het niet veel uit, ik wil toch geen kinderen..

Wel raar dat ze het hebben over één vrouw, wat is één nou..

Authentic

magda_90 schreef:
Het lijkt mij stug dat de gevolgen niet onderzocht zijn gezien een medicijn anders niet op de markt komt.

Dat is misschien ook nog wel gezegd toen de eerste DES-problemen naar boven kwamen. Ik hoop oprecht dat het een incident is, maar je weet zoiets pas als het veel en veel te laat is.

Precyll

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 22:43

vuurneon schreef:
Ze hebben het welgeteld over 1 heel meisje, dat maakt nog geen oorzaak -> gevolg. Kan heel iets anders aan ten grondslag liggen.

Er zijn veel meer gevallen bekend. Dit vaccin is in China al uit het vaccinatieprogramma gehaald. De lange termijn gevolgen zijn nog onbekend.

Goed Google op medische artikelen. In de medische tijdschriften die ik op mijn werk heb gezien wordt er aangegeven dat de lange termijn gevolgen onbekend zijn.

Mijn dochter is nu 12, maar krijgt em niet. Goede secure voorlichting is belangrijker. Deze vorm van kanker wordt nl veroorzaakt door onbeschermde sex.

Dit artikel is idd niet handig geschreven maar helaas is het niet gelijk onwaar

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 22:45

Precyll schreef:
vuurneon schreef:
Ze hebben het welgeteld over 1 heel meisje, dat maakt nog geen oorzaak -> gevolg. Kan heel iets anders aan ten grondslag liggen.

Er zijn veel meer gevallen bekend. Dit vaccin is in China al uit het vaccinatieprogramma gehaald. De lange termijn gevolgen zijn nog onbekend.

Goed Google op medische artikelen. In de medische tijdschriften die ik op mijn werk heb gezien wordt er aangegeven dat de lange termijn gevolgen onbekend zijn.

Mijn dochter is nu 12, maar krijgt em niet. Goede secure voorlichting is belangrijker. Deze vorm van kanker wordt nl veroorzaakt door onbeschermde sex.

Heb je de link van dat artikel?

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 22:47

IlseXzinia schreef:
ik heb het vaccin niet gehad, vanwege de rare bijwerkingen en omdat helemaal niet bekend was of het echt werkte ( ook omdat er meerdere soorten baarmoederhalskanker zijn, en het vaccin helpt maar voor 1 soort). ook is het vaccin nog een proef.
ik denk niet dat het waar is dat de eierstokken echt worden vernietigd, maar weet wel dat als je de prik hebt gehad, dat die bijwerkingen zou kunnen hebben.

Dat is dus niet waar ;) De vaccin beschermt tegen de twee meest voorkomende vormen en die beslaan samen 70% van de gevallen. Er zijn inderdaad 90 soorten maar die hebben niet allemaal een even groot aandeel.

http://www.rivm.nl/Documenten_en_public ... kanker_HPV

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 22:47

Bizzybijtje schreef:
Weer zo'n onzin-artikel. De manier waarop het geschreven is zegt toch al genoeg :roll: Dat neem je toch niet serieus.

Onzin? Ach... Het artikel kan best bagger geschreven zijn, maar het gaat uiteindelijk om het vaccin zelf... Wat is de achtergrond van het vaccin, wat doet het vaccin en waarom is er zo weinig bekend?

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 22:49

Het artikel is niet zeer goed beschreven en daarnaast afkomstig uit 2009.
Verder is het nog niet op het "echte" nieuws geweest en heb ik het ook nergens op nos.nl of nu.nl gelezen.

daarnaast denk ik dat het allemaal wel mee valt anders waren er al wel meer gevallen geweest en was het zeker ook wel in het nieuws geweest.
Echter heb ik het vaccin nooit gehad. Gewoon weg omdat ik het niet wou en er vroeger ook geen vaccin voor was, waarom dan nu ineens zo plotseling wel?

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 22:52

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 22:54

Ongeveer 12 jaar geleden werd het voor het eerst gegeven. 2003 dus.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 22:56

Sowieso is het veiligheidsprofiel voor vaccins veel hoger dan die van therapeutische geneesmiddelen, dus zomaar een vaccin maken is niet iets waarin je 'zomaar' iets kan weglaten.

Verder heeft onderzoek van 5.5 jaar bevestigd dat het HPV-vaccin veilig is. (onderzoek komt uit: Gynecologic Oncology).

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 22:58

@Kaus: Ik wilde even weten wanneer in NL dat programma gestart is. Ik begrijp natuurlijk ook wel dat dat niet de eerste keer was dat het vaccin gebruikt werd. :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 23:00

Ik heb hem ook gehaald een paar jaar geleden en nog nergens last van hoor. Ik denk dat dit artikel is geschreven door iemand die tegen vaccineren is en ook geloofd dat je daar autisme van krijgt. 8)7

Misschien inspiratie voor de schrijver van het artikel: BPA kan je ook onvruchtbaar maken en dat zit ook in onze lucht door al dat plastic dat we gebruiken. Laten we dat ook even opstoken en iedereen bang maken.

Zo'n vaccin wordt echt niet massaal gegeven als het grote risico's kent. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 23:01

Chiave schreef:
Bizzybijtje schreef:

Onzin? Ach... Het artikel kan best bagger geschreven zijn, maar het gaat uiteindelijk om het vaccin zelf... Wat is de achtergrond van het vaccin, wat doet het vaccin en waarom is er zo weinig bekend?

Waarom geloven mensen gelijk dat het slecht is na één artikel? :) Wat ook nog eens duidelijk geschreven is door iemand zonder wetenschappelijke achtergrond?

Precyll

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 23:01

Precyll schreef:
vuurneon schreef:

Heb je de link van dat artikel?

http://articles.mercola.com/sites/artic ... eness.aspx

http://www.greenmedinfo.com/blog/study- ... v-vaccines

en er is nog veel meer te vinden

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 23:04

Bizzybijtje schreef:
Chiave schreef:

Waarom geloven mensen gelijk dat het slecht is na één artikel? :) Wat ook nog eens duidelijk geschreven is door iemand zonder wetenschappelijke achtergrond?

In het topic komt vaker voorbij dat het zo weinig bekend is over het toedoen van het vaccin of het nut van het vaccin. Daar gaat het me om.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 23:05

Chiave schreef:
Bizzybijtje schreef:

In het topic komt vaker voorbij dat het zo weinig bekend is over het toedoen van het vaccin of het nut van het vaccin. Daar gaat het me om.

En weet je waar die informatie op gebaseerd is?

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 23:05

Bizzybijtje schreef:
Chiave schreef:

Nee, vandaar dat ik dit topic ook open.
Er is zoveel onduidelijkheid over dit vaccin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 23:05

Wat een bullshit :') Heb je enig idee hoe ontzettend veel onderzoek, tijd en geld erin gaat zitten voordat zo'n vaccin uberhaupt op muizen getest mag worden? Tegen die tijd hebben ze al een sterk vermoeden wat de gevolgen zijn en is het in principe al toepasbaar op mensen (maar om er zeker van te zijn komen er nog véél meer onderzoeken). Het duurt jaren om zo'n vaccin te ontwerpen, denk je nou echt dat ze het dan op de markt gooien zonder de consequenties te weten? Vind dit 'artikel' behoorlijk onrespectvol naar de mensen die hier jarenlang aan hebben gewerkt en hun best hebben gedaan eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 23:07

Chiave schreef:
Bizzybijtje schreef:

Nee, vandaar dat ik dit topic ook open.
Er is zoveel onduidelijkheid over dit vaccin.

99% van de bokkers weet net zoveel als jij en gaat er vanuit dat de informatie op zulke websites correct is. Beetje massahysterie zeg maar.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 23:08

Mette schreef:
@Kaus: Ik wilde even weten wanneer in NL dat programma gestart is. Ik begrijp natuurlijk ook wel dat dat niet de eerste keer was dat het vaccin gebruikt werd. :)

Hoe bedoel je?
Ik dacht dat je vraag was wanneer het vaccin voor het eerst werd gebruikt? Of bedoel je in Nederland?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 23:08

eefj33 schreef:
Wat een bullshit :') Heb je enig idee hoe ontzettend veel onderzoek, tijd en geld erin gaat zitten voordat zo'n vaccin uberhaupt op muizen getest mag worden? Tegen die tijd hebben ze al een sterk vermoeden wat de gevolgen zijn en is het in principe al toepasbaar op mensen (maar om er zeker van te zijn komen er nog véél meer onderzoeken). Het duurt jaren om zo'n vaccin te ontwerpen, denk je nou echt dat ze het dan op de markt gooien zonder de consequenties te weten? Vind dit 'artikel' behoorlijk onrespectvol naar de mensen die hier jarenlang aan hebben gewerkt en hun best hebben gedaan eigenlijk.

Onzin, wat denk je van de pil? Ook niet geheel veilige 'medicatie'. Zo is er meer dat op lange termijn schadelijk voor je kan zijn. Eigenlijk, veel medicijnen die dat hebben. Denk je nu werkelijk dat alle medicijnen risicoloos zijn? Nee.