Meer mensen die niet naar circussen en dierentuinen gaan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 23:12

Ik vind menig dierentuindier er beter bij zitten dan het gemiddelde paard in Nederland. Daarbij zit vrijwel elk dierentuindier er beter bij dan de dieren die in de bio-industrie worden gehouden en 's avonds bij 90% van de bokkers op het bord ligt.

Dus ik vind een boycot op dierentuinen echt totaal misplaatst.

Circussen waarin men met dieren werkt vind ik een ander verhaal. :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 23:13

_Nelleke_ schreef:
Ik vind menig dierentuindier er beter bij zitten dan het gemiddelde paard in Nederland. Daarbij zit vrijwel elk dierentuindier er beter bij dan de dieren die in de bio-industrie worden gehouden en 's avonds bij 90% van de bokkers op het bord ligt.

Dus ik vind een boycot op dierentuinen echt totaal misplaatst.

Circussen waarin men met dieren werkt vind ik een ander verhaal. :)

Ik betaal ook geen geld aan maneges en stallen waar paarden zo staan en ik eet ook geen vlees. :)

_Nelleke_

Re: Meer mensen die niet naar circussen en dierentuinen gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 23:14

Maar je verdient wel geld door het verkopen van kilo-knallers...

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 23:15

_Nelleke_ schreef:

hele sterke opmerking

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 23:16

Ik ben gek op dierentuinen en ga dan ook wel elk jaar een paar keer. Vooral Rotterdam vind ik prachtig.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 23:18

_Nelleke_ schreef:

Hiervoor heb ik 3 jaar bij een groenteboer gewerkt, het is ook niet mijn eerste keuze. :j Ik vind het ook geen fijn gevoel als ik ze scan. :n

Zo kan je wel door blijven gaan. Ik draag ook wel leren schoenen. Daar doe ik dan jaren mee.
Maar ik verkoop ook biologisch vlees. ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 23:19

kohtje schreef:
Ik ben gek op dierentuinen en ga dan ook wel elk jaar een paar keer. Vooral Rotterdam vind ik prachtig.

Ik ook...... zeker nu veel dierentuinen echt hun best doen om de omstandigheden te verbeteren.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 23:20

Ik ben ook gek op dierentuinen. Natuurlijk zie ik dieren nog liever in het wild, maar buitenom educatie hebben bijna alle dierentuinen ook speciale fokprogramma's om diersoorten in stand te houden en uit te zetten in het wild.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 23:21

Ik hou er ook niet van dieren in een kleine ruimte stoppen omdat mensen ze willen bekijken bah, circussen dieren die kunstjes moeten vertonen is ook niet natuurlijk
En paarden op een manege vind ik ook erg, das net een fabriek!!! ff eruit om te rijden dan weer terug naar stal :(

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 23:24

MarlindeRooz schreef:
Hiervoor heb ik 3 jaar bij een groenteboer gewerkt, het is ook niet mijn eerste keuze. :j Ik vind het ook geen fijn gevoel als ik ze scan. :n

Zo kan je wel door blijven gaan. Ik draag ook wel leren schoenen. Daar doe ik dan jaren mee.

Ik wil je ook niet persoonlijk aanvallen alleen ik vind het nogal vergezocht en ik denk dat je meer voor de wereld en voor de dieren kan betekenen als je begint bij jezelf. Daarbij vind ik het persoonlijk nogal vreemd dat je dus geen moeite hebt met het geld verdienen over de rug van plofkippen (want ja, jouw salaris zal worden betaald uit de pot winst die ze maken met een plofkip) maar wel moeite hebt met dierentuinen...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 23:26

_Nelleke_ schreef:
MarlindeRooz schreef:

Ik wil je ook niet persoonlijk aanvallen alleen ik vind het nogal vergezocht en ik denk dat je meer voor de wereld en voor de dieren kan betekenen als je begint bij jezelf. Daarbij vind ik het persoonlijk nogal vreemd dat je dus geen moeite hebt met het geld verdienen over de rug van plofkippen (want ja, jouw salaris zal worden betaald uit de pot winst die ze maken met een plofkip) maar wel moeite hebt met dierentuinen...

Dat klopt, het is krom. Maar stel je werkt bij een bank die een circus als klant heeft. Dan neem je toch ook geen ontslag? :+

Maar ik vind het nogal ver gezocht, ik probeer zo veel mogelijk dingen (niet) te doen zodat ik zo min mogelijk dierenleed veroorzaak. Maar je leeft toch op de aarde voor jezelf.

Zo kan je elk soort werk wel "slecht" maken. Trouwens ik verkoop vrij weinig plofkip, juist veel biologisch heb ik het idee.

Ik zie het niet als een persoonlijke aanval, maar graag weer ontopic?
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 03-03-15 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 23:27

Zeeuwtje68 schreef:
Ik hou er ook niet van dieren in een kleine ruimte stoppen omdat mensen ze willen bekijken bah, circussen dieren die kunstjes moeten vertonen is ook niet natuurlijk
En paarden op een manege vind ik ook erg, das net een fabriek!!! ff eruit om te rijden dan weer terug naar stal :(

Net zoals talloze 'sportpaarden' in de winter, die veelal (meer dan) 6 maanden duurt, niets anders dan hun stal of de binnenbak zien (of compleet ingepakt alleen op een postzegelpaddock).

Circussen ben ik optegen, door het vele reizen en te kleine verblijven, niks natuurlijks.

Dierentuinen vind ik wisselend. Nou kom ik al niet zo vaak in dierentuinen, maar dierentuinen die echt hun best doen, heb ik weinig problemen mee.

Wildparken zoals je die in Duitsland ziet, vind ik wel geweldig en een stuk diervriendelijker, er komen steeds meer mooie concepten bij.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 23:27

Ik heb geen problemen met (de meeste) dierentuinen. Zoals al eerder gezegd is, veel dieren hebben het daar beter dan een groot deel van de paarden in nederland, die (bijna) de hele dag in een hokje van 4 x 4 staan en er 2 uurtjes uit mogen. Daar hoor je bijna niemand over. Tuurlijk zie ik dieren het liefst gewoon in het wild, maar met eens in het jaar naar een dierentuin gaan heb ik geen problemen.

Circussen vind ik dan weer vreselijk, omdat de dieren daar gewoon vaak slecht behandeld worden en het alleen maar gaat om geld.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 23:28

MarlindeRooz schreef:
Ik snap niet dat ze het voor zichzelf kunnen verantwoorden, ik voel me al schuldig als de konijnen een week niet los hebben gelopen in de tuin. :=

Ik snap je helemaal! In de zomer mogen onze cavia's ook los in de -omheinde- tuin lopen.
Maar in de winter is het nu eenmaal niet anders en mogen ze alleen in de voliere loslopen. En mijn pony staat op een pensionstal en komt wel elke dag buiten maar moet het in de winter met een paddock doen. Houders van dieren, zo ook dierentuinen, moeten compromissen sluiten. Waar leg je de grens, dat blijft de vraag. Maar ik geloof wel dat de meeste dierentuinen hun best doen om het de dieren naar de zin te maken. Het hoofdprobleem blijft het gebrek aan ruimte. En ik ben het met je eens dat je dan in dat geval het ene of andere dier beter afschaft.

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 23:29

Tegen een dierentuin zijn en wel paardrijden :') . Het is ook heel natuurlijk om op een paard te gaan zitten, die kunstjes te laten vertonen, er een bit in te knallen, het paard op een wagen te zetten voor een concours en zo'n dier nog vaak minimaal halve dagen in een box op te sluiten, dan heeft menig dier in een dierentuin het toch echt wel beter hoor. Sjongejonge.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 23:29

zelf als stagaire bij een relatief grote dierentuin stage gelopen. toen zag ik destijds wat er allemaal gedaan werd voor de dieren om verijking te maken etc noem maar op.

Wordt ook veel bezuinigd, maar dan niet op dat van de dieren, dit werd bezuinigd op personeel (waar ik als stagaire gewoon 40 uur in de week meeliep alsof ik gewoon een team member was)

Nee, veel dierentuinen doen het tegen woordig echt heel goed en proberen nog beter hun best te doen. Het boycotten daarvan heeft geen nut.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 23:31

kimmie261 schreef:
circussen en dolfinarium ga ik nooit naartoe ,echt vreselijk voor die dieren die daarin leven.. ...

Hier hetzelfde, maar ben vorig jaar per ongeluk in een dierentuin beland: Zoo Zoo oid in Zuid-Korea. Mmm beter opletten voortaan! Was ook niet echt fijn om te zien voor sommige dieren...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 23:31

Ankie2011 schreef:
Tegen een dierentuin zijn en wel paardrijden :') . Het is ook heel natuurlijk om op een paard te gaan zitten, die kunstjes te laten vertonen, er een bit in te knallen, het paard op een wagen te zetten voor een concours en zo'n dier nog vaak minimaal halve dagen in een box op te sluiten, dan heeft menig dier in een dierentuin het toch echt wel beter hoor. Sjongejonge.

Topic wel gelezen? sjongejone.. :roll:

MarlindeRooz schreef:
Ik ben niet tegen dierentuinen maar wel hoe de meeste dierentuinen het nu doen.

Ik zou het liefst zien dat alle steppe dieren in een park leefden, alle roofdieren in een park etc. Zodat er veel ruimte is. Nu is het vaak "zoveel mogelijk verschillende soorten" omdat het bezoekers trekt.

En het opvangen van circus beesten vind ik hartstikke goed, net als die apen opvangen. Maar zodra het te commercieel wordt, zoals Artis etc. Dan gaat het ten koste van de dieren.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 23:32

Cinnepin schreef:
_Nelleke_ schreef:

hele sterke opmerking

Vind je? Zou ze haar werk maar op moeten geven om een mening te hebben. Sommige gaan wel ver hoor. Trouwens, wie weet heeft een appel ook gevoel.

MarlindeRooz

Re: Meer mensen die niet naar circussen en dierentuinen gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 23:34

Directeuren van banken zijn ook slecht want ze lenen geld uit aan slagerijen, boeren die lebatterijen hebben, nertsenfokkers etc. :j
En ook metaalhandelaren mogen geen kooien leveren aan dat soort bedrijven, veevoer bedrijven ook niet, financiële instellingen mogen dat soort bedrijven geen advies geven.

De wereld zou erg ingewikkeld worden. :+

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 23:35

Heb een circus van dichtbij gezien ,omdat ze hun 6 weken winterstop hier vlakbij hebben.Die dieren worden toch allemaal zoveel mogelijk buiten gezet en met de olifanten, die ze al 40 jaar hebben gaan ze regelmatig buiten wandelen, dus deze mensen doen er ook zoveel mogelijk aan om hun dieren gezond en fris in het koppie te houden.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 23:36

Absoluut tegen, misschien kun je van de openingspost een poll maken want ik ben ook wel benieuwd naar de uitkomst?
Goede dierentuinen waarbij goed naar de basisbehoeftes wordt gekeken per dier (en dat is meer dan een dak boven hun hoofd en eten)

Mensen die wilde dieren met paarden en honden vergelijken moeten zich eens verdiepen in domesticatie. Natuurlijk is het niet 'natuurlijk' om op een paard te gaan zitten, dat doe ik ook heel egoistisch voor mijn eigen plezier, hoewel de paarden die zo hoog in het bloed staan door selectief fokken zich echt gaan doodvervelen alleen op de weide weet ik uit ervaring, die werken vaak graag. Ik zorg er wel voor dat mijn paard in de basisbehoeftes wordt voorzien zoals onbeperkt ruwvoer, weidegang en sociale contacten.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 23:37

Ik ga sowieso al jaren niet naar een circus of dierentuin. Maar zou er ook nooit meer heen gaan.

Ik vind fok programma's super en educatie ook, maar niet als entertainment of commerciële doeleindes. Wat nu gebeurt. In en in triest

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 23:40

Ik ben voor dierentuinen. Er worden veel onderzoeken gedaan naar het gedrag, we komen meer te weten over dieren en hoe we ze in het wild kunnen helpen.

Dolfinarium ben ik het op de meeste punten ook mee eens. Ook zij hebben educatie bovenaan staan en doen echt hun best voor de dieren. Minpunten vind ik het aantal dieren in de verblijven(met name het buitengebied van de dolfijnen) en de bruinvissen die niet meer terug kunnen naar zee en de rest van hun leven in een klein badje zwemmen(hoewel er dan wel weer onderzoek gedaan wordt).
Edit: Ik heb het hier echt alleen over het Dolfinarium in Nederland, verder heb ik geen dolfinaria oid bezocht.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 23:53

MarlindeRooz schreef:
Directeuren van banken zijn ook slecht want ze lenen geld uit aan slagerijen, boeren die lebatterijen hebben, nertsenfokkers etc. :j
En ook metaalhandelaren mogen geen kooien leveren aan dat soort bedrijven, veevoer bedrijven ook niet, financiële instellingen mogen dat soort bedrijven geen advies geven.

De wereld zou erg ingewikkeld worden. :+

Zo slecht hebben Nederlandse nertsen het niet hoor. Ts jij valt in het aai aai beesje vakje. Kortom alles wat in jouw ogen slecht is voor dieren is ook slecht, zonder dat jij je hier echt in verdiept. Echt heel erg kort door de bocht. Ja, op sommige punten kan er veel verbetert worden maar hier in Nederland zijn we al heel ver en ik durf zelfs te wedden den weet eigenlijk wel zeker dat menig dier op een bedrijf het veel beter heeft dan degemiddelde huisdier.