Dus ik vind een boycot op dierentuinen echt totaal misplaatst.
Circussen waarin men met dieren werkt vind ik een ander verhaal.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Nelleke_ schreef:Ik vind menig dierentuindier er beter bij zitten dan het gemiddelde paard in Nederland. Daarbij zit vrijwel elk dierentuindier er beter bij dan de dieren die in de bio-industrie worden gehouden en 's avonds bij 90% van de bokkers op het bord ligt.
Dus ik vind een boycot op dierentuinen echt totaal misplaatst.
Circussen waarin men met dieren werkt vind ik een ander verhaal.
_Nelleke_ schreef:Maar je verdient wel geld door het verkopen van kilo-knallers...
MarlindeRooz schreef:Hiervoor heb ik 3 jaar bij een groenteboer gewerkt, het is ook niet mijn eerste keuze.Ik vind het ook geen fijn gevoel als ik ze scan.
Zo kan je wel door blijven gaan. Ik draag ook wel leren schoenen. Daar doe ik dan jaren mee.
Maar ik verkoop ook biologisch vlees.
_Nelleke_ schreef:MarlindeRooz schreef:Hiervoor heb ik 3 jaar bij een groenteboer gewerkt, het is ook niet mijn eerste keuze.Ik vind het ook geen fijn gevoel als ik ze scan.
Zo kan je wel door blijven gaan. Ik draag ook wel leren schoenen. Daar doe ik dan jaren mee.
Maar ik verkoop ook biologisch vlees.
Ik wil je ook niet persoonlijk aanvallen alleen ik vind het nogal vergezocht en ik denk dat je meer voor de wereld en voor de dieren kan betekenen als je begint bij jezelf. Daarbij vind ik het persoonlijk nogal vreemd dat je dus geen moeite hebt met het geld verdienen over de rug van plofkippen (want ja, jouw salaris zal worden betaald uit de pot winst die ze maken met een plofkip) maar wel moeite hebt met dierentuinen...
Zeeuwtje68 schreef:Ik hou er ook niet van dieren in een kleine ruimte stoppen omdat mensen ze willen bekijken bah, circussen dieren die kunstjes moeten vertonen is ook niet natuurlijk
En paarden op een manege vind ik ook erg, das net een fabriek!!! ff eruit om te rijden dan weer terug naar stal
MarlindeRooz schreef:Ik snap niet dat ze het voor zichzelf kunnen verantwoorden, ik voel me al schuldig als de konijnen een week niet los hebben gelopen in de tuin.
kimmie261 schreef:circussen en dolfinarium ga ik nooit naartoe ,echt vreselijk voor die dieren die daarin leven.. ...
Ankie2011 schreef:Tegen een dierentuin zijn en wel paardrijden. Het is ook heel natuurlijk om op een paard te gaan zitten, die kunstjes te laten vertonen, er een bit in te knallen, het paard op een wagen te zetten voor een concours en zo'n dier nog vaak minimaal halve dagen in een box op te sluiten, dan heeft menig dier in een dierentuin het toch echt wel beter hoor. Sjongejonge.
MarlindeRooz schreef:Ik ben niet tegen dierentuinen maar wel hoe de meeste dierentuinen het nu doen.
Ik zou het liefst zien dat alle steppe dieren in een park leefden, alle roofdieren in een park etc. Zodat er veel ruimte is. Nu is het vaak "zoveel mogelijk verschillende soorten" omdat het bezoekers trekt.
En het opvangen van circus beesten vind ik hartstikke goed, net als die apen opvangen. Maar zodra het te commercieel wordt, zoals Artis etc. Dan gaat het ten koste van de dieren.
MarlindeRooz schreef:Directeuren van banken zijn ook slecht want ze lenen geld uit aan slagerijen, boeren die lebatterijen hebben, nertsenfokkers etc.
En ook metaalhandelaren mogen geen kooien leveren aan dat soort bedrijven, veevoer bedrijven ook niet, financiële instellingen mogen dat soort bedrijven geen advies geven.
De wereld zou erg ingewikkeld worden.