Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tytonidae schreef:De dienstplicht is niet afgeschaft, de opkomstplicht wel. Mocht NL in directe staat van oorlog verkeren, dan wordt iedereen boven de 17/18 gewoon opgeroepen.
Lous schreef:Dienstplicht is toch afgeschaft, welke jongeren moeten er dan verplicht nog opkomen om in dienst te gaan? Dus een training te volgen!
EskeGirl schreef:Bekijk het lekker... Ik heb een zwakke knie (ingescheurde kruisband) en autisme. Mag ik dan de dienstplicht in? Ik denk het niet. Dan moet ik dus 9 maanden lang maatschappelijke dienstverlening doen. Dat wil ik met alle liefde doen, maar dan zeggen ze dat dat geen studievertraging oplevert? Ik zit op mijn 18e nog op de middelbare school, daarna wil ik gewoon studeren. Als dit doorgaat kan dat dus niet meteen.
mairead schreef:EJuniorJoost schreef:dienstplicht vind ik oké. Maar op deze manier? 'om ontspoorde allochtonen' op te voeden?
Mij lijkt het überhaupt geen goed idee om 'ontspoorde allochtonen' kennis van wapens en oorlogvoering te verschaffen...
mairead schreef:EJuniorJoost schreef:dienstplicht vind ik oké. Maar op deze manier? 'om ontspoorde allochtonen' op te voeden?
Mij lijkt het überhaupt geen goed idee om 'ontspoorde allochtonen' kennis van wapens en oorlogvoering te verschaffen...