Het gaat me meer daarover, dat mensen meer rekening moeten houden met elkaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kentaro schreef:Soms vraag ik me weleens af of dat de mensen die zo 'afgeven' op andermans werk/beroep dat puur en alleen doen om zichzelf 'groter/beter' te voelen?!
Ik kan me ook wel voorstellen dat je liever zegt dat je piloot bent, dan vuilnisman, maar wat een geluk dat er voor iedere functie iemand is!!
En kan me er ook zo aan ergeren als mensen met zo'n dooddoener komen van 'ze hebben er toch zelf voor gekozen?!'![]()
Politiemensen die af en toe te maken krijgen met verschrikkelijke beelden, en dat geldt natuurlijk ook voor brandweermensen en ambulancebroeders.
LauraMc schreef:Maar ik zou bijvoorbeeld geen rekening houden met de dierenarts die 's nachts lekker ligt te slapen als mijn hond aan het doodgaan is, ik noem maar iets. Of als ik de hoefsmid laat komen ga ik hem ook niet over zijn ruggetje aaien. Nee, je kiest zelf het werk, je had in de meeste gevallen ook wat anders kunnen doen, en daar heb ik wel respect voor maar ga ik absoluut geen rekening mee houden. Het zou wat zijn zeg, als onze uitsmijters zouden klagen over de vervelende mensen of gevaarlijke situaties waar ze inkomen. "Och, ja, ik zou die mensen maar gewoon laten knokken hoor, veel te gevaarlijk!"
Inoterry schreef:En dan nog hoort het niet bij het werk, mensen horen zich gewoon te gedragen! Evenzogoed dat mensen niet voor de trein horen te gaan staan omdat ze levensmoe zijn! We krijgen het er bij, helaas, maar het hoort er echt niet bij.
liedje89 schreef:Inoterry schreef:En dan nog hoort het niet bij het werk, mensen horen zich gewoon te gedragen! Evenzogoed dat mensen niet voor de trein horen te gaan staan omdat ze levensmoe zijn! We krijgen het er bij, helaas, maar het hoort er echt niet bij.
Als mensen zich gewoon zouden gedragen zouden we toch de helft van de conducteurs eruit kunnen doen. Ik bedoel als iedereen zich gewoon zou gedragen was het niet nodig om te controleren of mensen kaartjes kopen en zich aan de gedragsregels houden, want als mensen zich gewoon gedragen doen ze dat ook
![]()
Ik vind het toch een beetje als een agent die zegt dat vervelende criminelen/zaken niet bij zijn baan horen, een arts die zegt dat patienten die overlijden niet bij het werk horen etc.. Het is een hele nare kant van het werk maar het hoort er gewoon bij, je baan is immers in de echte wereld niet in een spookjes land waar iedereen braaf en (mentaal) gezond is.
Thioro schreef:Bij de volgende kapbeurt geeft iedereen de hoefsmid een rugmassage.
Ja de meesten kiezen voor hun beroep en elk vak heeft z'n nadelen. Maar ik ben het er wel mee eens dat je best respect mag hebben voor de medemens, zeker als die daar staat te werken voor jou. En juist dat dienstverlenen wordt als te vanzelfsprekend gezien.
Ja de hoefsmid heeft voor z'n beroep gekozen, maar het is niet aan hem om je paard op te voeden of eigenhandig uit een modderig weiland te plukken omdat je je nieuwe laarzen niet vuil wil maken.
Veeartsen weten dat het erbij hoort dat je 's nachts of in het weekend moet werken, wil niet zeggen dat je om 4u 's nachts even kan bellen om te vragen wat de openingsuren zijn.
De serveuse of cassière is er om jou te helpen. Niet om te horen te krijgen dat ze een dom waardeloos wicht is dat jou maar wat sneller/beter moet bedienen.
Etc etc.
liedje89 schreef:Het is natuurlijk ook niet normaal dat mensen in huizen in breken, mensen mishandelen, kinderen misbruiken etc. wil je dan zeggen dat al die dingen niet bij het werk van een agent horen? Als je werkt met mensen en met ordehandhaving in het bijzonder is het toch normaal dat je soms abnormale mensen en situaties tegen komt, imo is het geen logische bewering dat dat niet bij je werk hoort omdat jij dat gedrag niet normaal of acceptabel vind.
Bij bepaalde beroepen horen bepaalde risico's niet omdat dat nu altijd zo normaal en rechtvaardig is maar het is nu eenmaal zo. Als je voor die baan kiest weet je meestal wel welke risico's eraan kleven. Ik word ook geen militair omdat ik het risico niet wil nemen dat ik wordt doodgeschoten, nu is het natuurlijk nooit normaal om iemand dood te schieten maar het hoort wel bij dat werk dat er kogels om je oren kunnen vliegen.
LadyMadonna schreef:Ik snap niet hoe je een dierenarts die snachts uit z'n bed gebeld word (dat weet je als Je da wordt, hoort erbij) kunt vergelijken met een buschauffeur die in elkaar geslagen wordt... Dat hoort en niet bij imo
Thioro schreef:Ook zo'n dooddoener idd. 'Je wordt er toch voor betaald'. Ja en?????
Ik vraag me altijd af wat voor werk zo'n klagers doen. Is het een compleet onbestaand inlevingsvermogen of echt misplaatst superioriteitsgevoel.
liedje89 schreef:Het ging om een conducteur, die is gewoon BOA toch? Buschauffeur of cassiere oid vind ik weer een ander verhaal dan werk je wel met mensen maar is het niet zozeer je werk om ook de orde te handhaven. Hoewel ik altijd denk dat ieder beroep waar je met mensen werk automatisch betekend dat er ook vervelende mensen tussen zitten, die heb je nu eenmaal overal en horen er gewoon bij. Als dat niet is wat je er voor over hebt dan kan je beter met machines, cijfertjes of beesten werken misschien.