V&D in de problemen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FelineNanet

Re: V&D in de problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:28

Ik had ook inderdaad heel veel vragen over ruilen etc en heel veel cadeaukaarten die worden ingeleverd.

Ik krijg ook al grappend opmerkingen of er nu korting op het artikel zat, want V&D was toch failliet #)

Er is geen vertrouwen vanuit de klant meer. Terwijl het personeel zelf altijd het beste ervan probeert te maken...

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:31

Dat er geen vertrouwen meer is, is niet heel gek. Als de rechter vrijdag uitspraak doet en de grootste vestigingen worden ontruimd, dan zijn ze zo goed als failliet. Helaas voor de medewerkers.

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:35

Ik werk zelf bij Laplace. maar er is nog helemaal niks bekend.
v&d weet zelf ook nog bijna niks, het is allemaal afwachten wat de uitspraak van de rechter gaat worden.
Alles is nog onzeker en ook de leidinggevende en bedrijfsleider van v&d en Laplace weten nog nergens van..
Duimen draaien voor goed nieuws vrijdag voor de v&d maar ook voor de Laplace in de v&d waaronder wij..

Freedom30

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:39

Ik werkte 11 jaar geleden op het hoofdkantoor van V&D bij de managers van toen, zeg maar en toen ging het al heel slecht!

Freedom30

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:40

Prijzencircus moesten ze het van hebben.

Milty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:51

FelineNanet schreef:
Ik had ook inderdaad heel veel vragen over ruilen etc en heel veel cadeaukaarten die worden ingeleverd.

Ik krijg ook al grappend opmerkingen of er nu korting op het artikel zat, want V&D was toch failliet #)

Er is geen vertrouwen vanuit de klant meer. Terwijl het personeel zelf altijd het beste ervan probeert te maken...

Precies, altijd netjes en met een lach

Ik hoop dat de V&D het redt, heb eindelijk een leuk bijbaantje :)
Hoewel het veel erger is voor de mensen die er parttime of fulltime werken en ervan moeten leven natuurlijk.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:52

Prijzencircus is ook al jaren niet meer wat het ooit was

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:54

O nu ik erover nadenk heb ik hier ook nog een cadeaubon liggen! Onbeperkt geldig :P

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 22:31

Freedom30 schreef:
Prijzencircus moesten ze het van hebben.

Elke prijzen circus is drama zo rustig, zeker de afgelopen 2 jaar..
bij ons iig wel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 23:02

bij ons was het toen toch behoorlijk druk.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 23:06

Ik kom eigenlijk nooit bij V&D. Maar mocht het failliet gaan, kom ik bij de uitverkoop :')

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 00:55

Ik durf nu ook echt niks meer online te bestellen. Als ze failliet gaan, dan kan je fluiten naar je centen of product. Ik denk dat meer mensen dit erg afschrikt en dat gaat V&D ook niet helpen.

Ben benieuwd of ze eruit komen. Ik hoop het ook voor de medewerkers.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 02:59

Mijn man heeft van de week nog snel zijn cadeaubonnen van de V&D ingewisseld.
Waren bang dat het straks niet meer kan en dat is zonde van het geld.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 14:24

Ik hoorde net op de radio nog het staartje van een item hierover.
V&D zou niet meer te redden zijn, ook niet met een kapitaalinjectie. La Place is losgekoppeld van V&D en doet het beter.
Dat zou dan op termijn verkocht worden. De investeerders zouden terecht helemaal geen interesse meer hebben in europa.
Er zou geen eer meer te behalen zijn binnen het segment van V&D. De doelgroep besteed hun inkomen aan andere zaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 15:06

_Lisaa_ schreef:
Ik werk zelf bij Laplace. maar er is nog helemaal niks bekend.
v&d weet zelf ook nog bijna niks, het is allemaal afwachten wat de uitspraak van de rechter gaat worden.
Alles is nog onzeker en ook de leidinggevende en bedrijfsleider van v&d en Laplace weten nog nergens van..
Duimen draaien voor goed nieuws vrijdag voor de v&d maar ook voor de Laplace in de v&d waaronder wij..

Uiteraard is er bij de werknemers nog niets bekend. Anders betekent het meteen de ondergang van v&d, ongeacht de uitspraak van vrijdag.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 15:13

Boras schreef:
Ik hoorde net op de radio nog het staartje van een item hierover.
V&D zou niet meer te redden zijn, ook niet met een kapitaalinjectie. La Place is losgekoppeld van V&D en doet het beter.

Fokke&Sukke hadden hier ook een leuke cartoon over.

Ondanks dat er officieel nog niets vast staat. Heb ik het idee dat als V&D deze maand niet gaat, ze volgende maand wel gaan, de jarenlange problematiek wordt nu kennelijk zo hevig/voelbaar.

Zo zijn er nog wel meer grotere winkelketens zoals Hema/blokker etc. in NL, waarbij je af moet vragen hoelang het nog gaat duren voordat we daar 'zwaar weer' over te horen gaan krijgen.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 15:19

Blokker is een heel groot concern, daar horen ook Bart Smit, Intertoys en Xenos onder andere onder. Dus daar is denk ik in het ergste geval nog wel iets voor te bedenken. HEMA doet het volgens mij nog wel aardig. Daar zijn de afgelopen jaren ook nog kleine winkels van geopend.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 15:25

Ik hoop eerlijk gezegd dan wel dat de v&d het nog even een maandje volhoud. Heb nieuwe kleren nodig maar kan nu nog niks halen.. Dus volgende maand uitverkoop zou voor mij fijn zijn.

Al hoop ik dat ze wat kunnen regelen en gewoon kunnen blijven bestaan, want ze hebben vaak wel leuke dingetjes, om over de hoeveelheid mensen die dan hun baan zouden verliezen nog maar te zwijgen.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 15:28

Hier in de regio is de V&D al jaren geleden verdwenen. Zelfs in de grotere steden. Ik had dus het idee dat het al langer niet zo goed liep. Erg jammer moet ik zeggen! Ik vond het wel een fijne winkel.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 15:30

V&D is toch een geheel achterhaald concept... kijk naar de freerecordshop etc.

Mensen zitten niet meer op een stoffig warenhuis te wachten met altijd hetzelfde tegen vrij hoge prijzen.
Vind het heel triest voor de medewerkers maar in de hedendaagse economie zijn dit soort logge organisaties kansloos.
( Laag management op management veel te ver van de klant)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 15:35

Warenhuizen zijn denk ik sowieso verleden tijd. V&D heeft jaren geleden al filialen gesloten, Bijenkorf gaat dat nu en in de komende jaren doen. Wat hebben we dan nog over? Het meeste word tegenwoordig online beste of elders in andere (goedkope) winkels gekocht zoals bijvoorbeeld de Action.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 18:21

Lous schreef:
Blokker is een heel groot concern, daar horen ook Bart Smit, Intertoys en Xenos onder andere onder. Dus daar is denk ik in het ergste geval nog wel iets voor te bedenken. HEMA doet het volgens mij nog wel aardig. Daar zijn de afgelopen jaren ook nog kleine winkels van geopend.

Je hoort er hele wisselende verhalen over.
Laatst bijgewerkt door ukje op 05-02-15 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 18:32

Ik zal wel een ouderwets type zijn, maar ik vind V&D dus een heerlijke winkel!
Ik heb helemaal geen zin om 10 winkels af te gaan terwijl ik het in 1 kan vinden.
Dan tussendoor een koppie en een broodje bij La Place ... +:)+

Ik zou het echt heel jammer vinden als dit warenhuis verdwijnt ;(

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 18:40

Ik zou het echt heel jammer vinden als ook de v en d nu ten onder gaat. Weer een oerhollands familiebedrijf en een erg bekend merk dat verdwijnt. Dat zijn er al veel te veel geweest. Edah, schoenenreus, halfords (maakt dan beperkt een doorstart), super de boer, bijenkorf nagenoeg weg enz.

Niets zo fijn als een echte winkel waar je heen kan, producten kunt vasthouden, eventueel passen. Meer merken en types naast elkaar kunt vergelijken en je gaat meteen met wat je nodig hebt naar huis.

En als ik zie hoeveel faillissementen en opheffingen er zijn geweest van alle bazen waar ik gewerkt heb. Dat zijn er schokkend veel. :oo op een baas na is alles weg, foetsie, verdwenen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 19:16

Ik ga zo wel voor de zekerheid mn cadeaubon uitgeven