"Wilders heeft gelijk maar krijgt het niet"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Re: "Wilders heeft gelijk maar krijgt het niet"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 19:58

Bigone, nou ja, genoeg... Ik geloof de SP, de PvdD en misschien de Piratenpartij (maar ja, die is nog zetelloos), en dat is het zo'n beetje? Geen oppositiepartijen zijn in elk geval CDA, D66, GroenLinks, Christenunie en SGP.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 20:07

Ragdollcat schreef:
Niemand wil het toegeven, maar Wilders heeft wel gelijk.

Ik geef het grif toe en nee, ik ben niet asociaal of laag opgeleid

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 20:10

Ik ben al wel weer klaar met dit topic.

Er wordt alleen maar geroepen "wilders heeft gelijk" zonder ook maar enig argument, en als die er wel komt, wordt er niet op ingegaan. Enige wat er anders gezegd wordt als "hij heeft gelijk" is gelijk met de rug tegen de muur dat de tegenstanders van wilders wel weer niet normaal zullen gaan doen.

Zou het wel tof vinden als 1 van de voorstanders van wilders zou willen reageren op het filmpje die ik op de vorige pagina plaatste. Maar dat zie ik niet gebeuren eigenlijk. :n

*ontstipt*

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 20:18

Amen voor dat filmpje inderdaad! _O_
En verder... 'Wilders heeft gelijk, maar krijgt het niet' klinkt dan misschien wel leuk en gevat, maar dat praat niet goed dat Wilders alle moslims over één kam scheert en daarbij ook nog de meest belachelijke maatregelen door wil voeren. Ja, er zijn moslims die vreselijke dingen doen, maar zijn er dan geen Nederlanders die vreselijke dingen doen? Geeft dat je het recht alle moslims te haten?
Bah.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 20:24

Geert Wilders kan uitstekend debatteren en spreken in publiek. Mensen trappen erin en nemen niet de moeite om verder te kijken met wat voor non-plannen deze man komt. Veel herrie, weinig inhoud. :O

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 20:28

Ik heb niet alle reacties gelezen, maar ik vind niet dat Wilders volkomen gelijk heeft. Ja, er zijn Islamtische extremisten die de meest zieke dingen doen, maar er zijn ook niet-Islamieten zoals Hitler waar echt een steekje bij los zit.

Ik zag laatst een filmpje waarin Wilders reageerde op de aanslag op Parijs. 'We moeten Nederland de-islamiseren,' zei hij. Even later: 'dan bedoel ik niet alle moslims, er zijn vast ook goedgezinde moslims die wel hun best doen voor de samenleving.' En weer even later: 'we moeten de Islam in Nederland verbieden.' De beste man spreekt zichzelf tegen.

Ik heb het idee dat Wilders met oogkleppen op loopt. Hij heeft het altijd maar over die verschrikkelijke moslims, terwijl ik zo veel fantastische, gedreven moslims ben tegen gekomen in mijn leven. Hij scheert het hele geloof over één kam, en persoonlijk irriteert mij dat best wel.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 20:32

Kevertje: helemaal mee eens. En daarnaast leidt hij daardoor ook steeds de aandacht af van dingen die ook belangrijk zijn zoals de zorg, werkloosheid, woningmarkt (en uiteraard ook nog andere zaken.) Voor veel mensen is dat veel ingrijpender, maar het krijgt maar weinig aandacht.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 20:49

Dit soort vreselijke gebeurtenissen zijn koren op de molen van de heer Wilders en anderen die een onschuldig geloof en onschuldige gelovigen tot dader maken.

Vooral geen onderscheid maken net als de extremisten. Wilders gaat dan niet zo ver dat hij zou moorden maar hij draagt nu bepaald niet bij tot tolerantie en respect voor elkaar.

Iedereen die een beetje heeft opgelet tijdens de geschiedenislessen weet dat in het verleden er anderen waren met andere geloven die ook extremisten in de gelederen hadden die hebben gemoord onder het mom van het "geloof".

Geloof heeft hier niets mee te maken. De islam zwart maken getuigt van een behoorlijke domheid en kortzichtigheid.

Zo jammer dat deze man zo'n groot klankbord heeft in Nederland. Hij maakt mensen bang en dat is geen goede zaak.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 20:53

volgens mij is het geloof overal zo een beetje de oorzaak van ellende en oorlogen?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 20:57

kevertje04 schreef:
Ik heb niet alle reacties gelezen, maar ik vind niet dat Wilders volkomen gelijk heeft. Ja, er zijn Islamtische extremisten die de meest zieke dingen doen, maar er zijn ook niet-Islamieten zoals Hitler waar echt een steekje bij los zit.

Ik zag laatst een filmpje waarin Wilders reageerde op de aanslag op Parijs. 'We moeten Nederland de-islamiseren,' zei hij. Even later: 'dan bedoel ik niet alle moslims, er zijn vast ook goedgezinde moslims die wel hun best doen voor de samenleving.' En weer even later: 'we moeten de Islam in Nederland verbieden.' De beste man spreekt zichzelf tegen.

Ik heb het idee dat Wilders met oogkleppen op loopt. Hij heeft het altijd maar over die verschrikkelijke moslims, terwijl ik zo veel fantastische, gedreven moslims ben tegen gekomen in mijn leven. Hij scheert het hele geloof over één kam, en persoonlijk irriteert mij dat best wel.

nee hoor,je kunt ook gewoon de islam beleven zonder dat het echt een stempel op je drukt.De normale moslim heb je helemaal geen last van...ze moeten zich niet tegen onze gewoontes keren.Dat is alles.Ben je het niet eens met westerse gewoontes,homofielen,werkende vrouwen.Dat mag.Maar ga dan gewoon naar het land waar ze er net zo over denken.
In plaats van je er tegen te keren in een land waar dat allemaal normaal is.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 20:59

geerke schreef:
volgens mij is het geloof overal zo een beetje de oorzaak van ellende en oorlogen?

Volgens mij zijn het vooral mensen die de oorzaak zijn van ellende en oorlogen. Het gaat heel vaak ook om macht, om grondstoffen, en over beledigde ego's.

Geloof is trouwens wel een factor die mee kan spelen, maar dat hoeft niet eens het geloof in een god te zijn - elk blind geloof is gevaarlijk.

Geerke, wist je trouwens dat de PVV bij wetgeving over homoemancipatie helemaal niet voor was? En dat hij met de christelijke partijen meestemde?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 21:07

Shadow0 schreef:
geerke schreef:

Volgens mij zijn het vooral mensen die de oorzaak zijn van ellende en oorlogen. Het gaat heel vaak ook om macht, om grondstoffen, en over beledigde ego's.

Geloof is trouwens wel een factor die mee kan spelen, maar dat hoeft niet eens het geloof in een god te zijn - elk blind geloof is gevaarlijk.

Geerke, wist je trouwens dat de PVV bij wetgeving over homoemancipatie helemaal niet voor was? En dat hij met de christelijke partijen meestemde?

volgens mij haal je nu twee dingen doorelkaar....homoemancipatie en het goedkeuren van in elkaar slaan van homo's?Dat laatste keurt de PVV absoluut niet goed.
Dat over de homoemancipatie heb ik niet meegekregen en kan er niet veel over vinden.

mensen zijn inderdaad de oorzaak van oorlogen....maar die mensen hangen het geloof aan.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 21:20

Die mensen hangen het geloof niet aan, die willen macht en "geloof" is een middel.

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 21:26

Dat Wilders goed kan debateren vind ik echt niet waar :n Altijd als hij voor het blok wordt gezet door een goed doordachte opmerking, weigert hij te antwoorden. Ik zag laatst een debat waarin hij zijn betoog hield, vervolgens iemand (volgens mij Samson) iets kroms uit dat betoog herhaalde en vroeg om bevestiging, en Wilders opeens niet meer aanspreekbaar was. Hij maakte Samson uit voor een paar rare dingen en switchte vervolgens over naar zijn standaard riedeltje: weg met de Islam.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 21:27

Ik vind dat elk mens, onafhankelijk van zijn/haar geloof/geaardheid een plek verdiend in de Nederlandse maatschappij. Maar niet ten koste van normen en waarden die soms zwaar bevochten zijn door bewoners van dit land. bvb Het recht om met een partner van gelijk geslacht te trouwen/samenwonen/ kinderen krijgen zonder partner/ vrijheid van spreken.
Indien er groeperingen zijn in ons land die deze dingen met voeten treden en afkeuren dan hebben ze volgens mij echt wel de keus om naar een land te gaan wat beter aansluit bij hun overtuigingen, dus heel cru gezegd, bevalt het je hier niet, rot dan maar op.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 21:29

geerke schreef:
volgens mij haal je nu twee dingen doorelkaar....homoemancipatie en het goedkeuren van in elkaar slaan van homo's?Dat laatste keurt de PVV absoluut niet goed.

Dat laatste zei ik ook niet :) Maar het is gewoon zo dat Wilders homohaat graag gebruikt om een bepaalde groep verdacht te maken - maar als die homohaat van andere partijen komt, zoals conservatieve christenen (zeker die in Amerika) of van extreemrechts in andere landen, dan heeft het allemaal niet zoveel prioriteit.

En als er wetten gemaakt worden om de positie van homoseksuelen te verbeteren, dan geeft de PVV niet thuis - dan is het ineens niet meer belangrijk.

Dat is nogal onoprecht.

Zie bijvoorbeeld:
http://www.gayvote.nl/index.php?nieuws_id=259
http://politiek.thepostonline.nl/column ... se-stilte/

Citaat:
mensen zijn inderdaad de oorzaak van oorlogen....maar die mensen hangen het geloof aan.

Niet per se.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 21:35

Ik vind tot op zekere hoogte dat Wilders gelijk heeft. Hij heeft zeker dingen in zijn programma staan die me zeker aanspreken. Alleen denk ik niet dat als Wilders de hoogste zetel zou krijgen, de pvv ook maar iets van die plannen waar gaat maken. Hij is veel te veel gefixeerd op het hele moslim verhaal.

En als het nu alleen om het extremisme ging, maar het gaat hem om de hele islam. En daar zit hij gewoon fout. Alsof iedere moslim een zelfmoordterrorist is die droomt van de 50 (is het toch?) maagden na hun martelaarsdood. De echte moslim weet allang dat als die maagden er al zullen zijn, hijzelf een eunuch zal zijn. Want een echte moslim dood niet...en zekers geen mede moslims. Dat is net zo goed een doodzonde als dat dat binnen het christelijk geloof is.
En de echte moslim wil precies hetzelfde als ieder ander die geestelijk stabiel in zijn/haar schoenen staat; huisje, boompje, beestje en vrede op aarde.

Dus nee Wilders heeft niet volledig gelijk.

Mijn stem zal ook zeker niet naar Wilders gaan.
Ik ben alleen bang dat we toch alles bij het oude houden. CDA heeft sinds ze eruit liggen niks anders gedaan (nou ja; bijna niks anders dan) dan schande spreken over hoe vvd en pvda het land runnen. Dus die gaan al hun verloren zieltjes toch wel terug winnen. Want al die weg gelopen zielen zijn allang weer vergeten dat CDA onder Balkenende de strooptocht begonnen is. vvd en pvda borduren alleen maar voort op wat onder Balkenende al in gang is gezet. Maar let maar op; die weggelopen cda stemmers rennen massaal weer terug....en klagen straks weer net zo hard als nu.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 21:44

bigone schreef:
Indien er groeperingen zijn in ons land die deze dingen met voeten treden en afkeuren dan hebben ze volgens mij echt wel de keus om naar een land te gaan wat beter aansluit bij hun overtuigingen, dus heel cru gezegd, bevalt het je hier niet, rot dan maar op.

Maar dan is de vraag, waarom gaat Wilders zelf niet weg? Hij is het duidelijk niet eens met veel zaken hier. En hij heeft bv weinig op met diverse zaken uit de Grondwet. (Als we het dan toch over Nederlandse normen en waarden hebben, zou ik zeggen dat de Grondwet vrij hoog staat.)
Verder is Wilders exact zo allochtoon als de mensen die hij graag weg wil zien gaan: 2e generatie (al dan niet met een bruid uit het buitenland.)

Waarom mag hij artikelen uit de Grondwet onzin vinden, maar mogen anderen dat niet?

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 21:44

bigone schreef:
Ik vind dat elk mens, onafhankelijk van zijn/haar geloof/geaardheid een plek verdiend in de Nederlandse maatschappij. Maar niet ten koste van normen en waarden die soms zwaar bevochten zijn door bewoners van dit land. bvb Het recht om met een partner van gelijk geslacht te trouwen/samenwonen/ kinderen krijgen zonder partner/ vrijheid van spreken.

Precies dit! Nederland draait soms een beetje door wat betreft de vrijheid die we willen... Maar dat is mijn gedachte maar.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 22:14

Shadow0 schreef:
bigone schreef:

Maar dan is de vraag, waarom gaat Wilders zelf niet weg? Hij is het duidelijk niet eens met veel zaken hier. En hij heeft bv weinig op met diverse zaken uit de Grondwet. (Als we het dan toch over Nederlandse normen en waarden hebben, zou ik zeggen dat de Grondwet vrij hoog staat.)
Verder is Wilders exact zo allochtoon als de mensen die hij graag weg wil zien gaan: 2e generatie (al dan niet met een bruid uit het buitenland.)

Waarom mag hij artikelen uit de Grondwet onzin vinden, maar mogen anderen dat niet?

Wat mij betreft mag hij met zijn opruiende teksten en geschreeuw wel bij Le Pen gaan wonen hoor. Zijn we de kosten voor zijn beveiliging ook kwijt.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 22:17

waarom Wilders zelf niet weggaat???Hij is democratisch gekozen door ongeveer een miljoen mensen. ;)

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 22:56

Ik vind Geert Wilders echt een uitstekende politicus, hij is goed in zijn werk. Echter ben ik het volledig niet met zijn ideeën eens, sterker nog, van een aantal walg ik. Mag ik dus over een aantal naar de stembus gaan, krijgt hij zeker mijn stem niet. Wie wel, geen idee. Dat zie ik t.z.t. wel.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 22:56

geerke schreef:
waarom Wilders zelf niet weggaat???Hij is democratisch gekozen door ongeveer een miljoen mensen. ;)

Jouw onderschrift spreekt voor zich :+

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 22:59

Percy schreef:
geerke schreef:

Jouw onderschrift spreekt voor zich :+

dat zal wel..maar wat is er dan niet waar of vreselijkl dom aan mijn post?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 23:02

maaikman schreef:
Ik vind Geert Wilders echt een uitstekende politicus, hij is goed in zijn werk.

Dat is hij zeker niet. In politiek opzicht heeft hij vrijwel niets bereikt. Het is wel een goed showman: hij weet het publiek goed te bespelen.

Maar een goed politicus is wat mij betreft iemand die doordachte plannen opstelt die niet alleen bestaan uit loze woorden, die niet intern tegenstrijdig zijn of volstrekt in strijd met allerlei wetten en verdragen, en ook iemand die werkelijk wat bereikt. En een goed politicus is mi iemand waarmee te praten is, die zich ook in de positie van anderen kan verplaatsen. Dat is Wilders in elk geval zeker niet.