Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kevertje04 schreef:Ik heb niet alle reacties gelezen, maar ik vind niet dat Wilders volkomen gelijk heeft. Ja, er zijn Islamtische extremisten die de meest zieke dingen doen, maar er zijn ook niet-Islamieten zoals Hitler waar echt een steekje bij los zit.
Ik zag laatst een filmpje waarin Wilders reageerde op de aanslag op Parijs. 'We moeten Nederland de-islamiseren,' zei hij. Even later: 'dan bedoel ik niet alle moslims, er zijn vast ook goedgezinde moslims die wel hun best doen voor de samenleving.' En weer even later: 'we moeten de Islam in Nederland verbieden.' De beste man spreekt zichzelf tegen.
Ik heb het idee dat Wilders met oogkleppen op loopt. Hij heeft het altijd maar over die verschrikkelijke moslims, terwijl ik zo veel fantastische, gedreven moslims ben tegen gekomen in mijn leven. Hij scheert het hele geloof over één kam, en persoonlijk irriteert mij dat best wel.
geerke schreef:volgens mij is het geloof overal zo een beetje de oorzaak van ellende en oorlogen?
Shadow0 schreef:geerke schreef:volgens mij is het geloof overal zo een beetje de oorzaak van ellende en oorlogen?
Volgens mij zijn het vooral mensen die de oorzaak zijn van ellende en oorlogen. Het gaat heel vaak ook om macht, om grondstoffen, en over beledigde ego's.
Geloof is trouwens wel een factor die mee kan spelen, maar dat hoeft niet eens het geloof in een god te zijn - elk blind geloof is gevaarlijk.
Geerke, wist je trouwens dat de PVV bij wetgeving over homoemancipatie helemaal niet voor was? En dat hij met de christelijke partijen meestemde?
geerke schreef:volgens mij haal je nu twee dingen doorelkaar....homoemancipatie en het goedkeuren van in elkaar slaan van homo's?Dat laatste keurt de PVV absoluut niet goed.
Citaat:mensen zijn inderdaad de oorzaak van oorlogen....maar die mensen hangen het geloof aan.
bigone schreef:Indien er groeperingen zijn in ons land die deze dingen met voeten treden en afkeuren dan hebben ze volgens mij echt wel de keus om naar een land te gaan wat beter aansluit bij hun overtuigingen, dus heel cru gezegd, bevalt het je hier niet, rot dan maar op.
bigone schreef:Ik vind dat elk mens, onafhankelijk van zijn/haar geloof/geaardheid een plek verdiend in de Nederlandse maatschappij. Maar niet ten koste van normen en waarden die soms zwaar bevochten zijn door bewoners van dit land. bvb Het recht om met een partner van gelijk geslacht te trouwen/samenwonen/ kinderen krijgen zonder partner/ vrijheid van spreken.
Indien er groeperingen zijn in ons land die deze dingen met voeten treden en afkeuren dan hebben ze volgens mij echt wel de keus om naar een land te gaan wat beter aansluit bij hun overtuigingen, dus heel cru gezegd, bevalt het je hier niet, rot dan maar op.
Shadow0 schreef:bigone schreef:Indien er groeperingen zijn in ons land die deze dingen met voeten treden en afkeuren dan hebben ze volgens mij echt wel de keus om naar een land te gaan wat beter aansluit bij hun overtuigingen, dus heel cru gezegd, bevalt het je hier niet, rot dan maar op.
Maar dan is de vraag, waarom gaat Wilders zelf niet weg? Hij is het duidelijk niet eens met veel zaken hier. En hij heeft bv weinig op met diverse zaken uit de Grondwet. (Als we het dan toch over Nederlandse normen en waarden hebben, zou ik zeggen dat de Grondwet vrij hoog staat.)
Verder is Wilders exact zo allochtoon als de mensen die hij graag weg wil zien gaan: 2e generatie (al dan niet met een bruid uit het buitenland.)
Waarom mag hij artikelen uit de Grondwet onzin vinden, maar mogen anderen dat niet?
maaikman schreef:Ik vind Geert Wilders echt een uitstekende politicus, hij is goed in zijn werk.