Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Gillbo schreef:waarom niet meer aandacht besteden aan goede educatie ipv te beslissen voor een ander
Wendy schreef:Als ik een aantal van jullie goed begrijp, dan stellen jullie dus dat je deze mensen, die zich moeilijk kunnen redden, rechten mag gaan ontnemen?
Wendy schreef:Ik schrik van een aantal antwoorden in dit topic.
Zwakbegaafden redden zich steeds minder makkelijk in de maatschappij. Omdat de maatschappij steeds meer van mensen vraagt, zijn er ook steeds meer mensen die ondersteuning nodig hebben bij het dagelijks leven. Lees bijvoorbeeld dit eens, een onderzoek naar het SCP waarom de zorgvraag van zwakbegaafden de afgelopen jaren zo is toegenomen http://www.scp.nl/Publicaties/Alle_publ ... r_begrepen
Als ik een aantal van jullie goed begrijp, dan stellen jullie dus dat je deze mensen, die zich moeilijk kunnen redden, rechten mag gaan ontnemen?
listiglistje schreef:Gillbo schreef:waarom niet meer aandacht besteden aan goede educatie ipv te beslissen voor een ander
Hoe wil je dat doen?
Zulk soort mensen hebben veelal het IQ van een garnaal, zijn vaak erg kinderlijk
en leven in een hele andere wereld/omgeving, met 0 besef van de realiteit.
Als je zelf niet kunnen beslissen, zal een ander dat voor ze moeten doen!
Cer schreef:Wendy schreef:Als ik een aantal van jullie goed begrijp, dan stellen jullie dus dat je deze mensen, die zich moeilijk kunnen redden, rechten mag gaan ontnemen?
Als ik jou goed begrijp stel je dus dat mensen die zichzelf al amper kunnen redden, de zorg mogen krijgen over nieuw leven, dat ze dat nog eens erbij moeten gaan redden? Of snap ik het niet goed?
Caesar schreef:Sterker nog, ik denk dat als je een gezonde ouder vraagt om hun zwakbegaafde kind te steriliseren, ze direct ja zeggen.
Dat werd ook gezegd in het programma van Johnny de Mol die toen bij zo'n instelling was. Dat ze dat het liefste wilden, omdat, zoals hierboven ook al eerder werd gezegd om die redenen.
Wendy schreef:Dan begrijp ik deze zin niet.. kun je dat toelichtenAls ik een aantal van jullie goed begrijp, dan stellen jullie dus dat je deze mensen, die zich moeilijk kunnen redden, rechten mag gaan ontnemen?
Wendy schreef:Genoeg manieren om dat te doen, zomaar een voorbeeld http://www.kennispleingehandicaptensect ... -beperking
Cer schreef:Wendy schreef:Dan begrijp ik deze zin niet.. kun je dat toelichtenAls ik een aantal van jullie goed begrijp, dan stellen jullie dus dat je deze mensen, die zich moeilijk kunnen redden, rechten mag gaan ontnemen?
Overigens, ik verbaas me dat kinderen blijkbaar dingen zijn waar mee gesold kan worden... #gechargeerd
Een ieder die dat wel, mag ze hebben, waarom ook niet..
listiglistje schreef:Wendy schreef:Genoeg manieren om dat te doen, zomaar een voorbeeld http://www.kennispleingehandicaptensect ... -beperking
Dat is mi 400 euro weggegooid geld....schandalig om voor zulk soort pakketten geld te vragen
Cer schreef:Wendy schreef:Als ik een aantal van jullie goed begrijp, dan stellen jullie dus dat je deze mensen, die zich moeilijk kunnen redden, rechten mag gaan ontnemen?
Als ik jou goed begrijp stel je dus dat mensen die zichzelf al amper kunnen redden, de zorg mogen krijgen over nieuw leven, dat ze dat nog eens erbij moeten gaan redden? Of snap ik het niet goed?
friesam schreef:Als ik ouder of voogd van iemand was die niet in staat is zelf dit soort beslissingen te maken zou ik degene ook laten steriliseren.
Dan ben je in een situatie dat je het wel voor het zeggen hebt en de persoon kan de keuze zelf niet maken.
Wendy schreef:friesam schreef:Als ik ouder of voogd van iemand was die niet in staat is zelf dit soort beslissingen te maken zou ik degene ook laten steriliseren.
Dan ben je in een situatie dat je het wel voor het zeggen hebt en de persoon kan de keuze zelf niet maken.
Zo werkt dat nietDe regelgeving laat dat niet zomaar toe
Wendy schreef:Dat zwakbegaafdheid een risico factor is, is helemaal waar. Maar zo zijn er meer risico factoren: verslaving, GGZ-problematiek, etc. Wil je iedereen waar een dergelijke risico factor speelt gaan verbieden om aan kinderen te beginnen?
Cer schreef:Wendy schreef:Dat zwakbegaafdheid een risico factor is, is helemaal waar. Maar zo zijn er meer risico factoren: verslaving, GGZ-problematiek, etc. Wil je iedereen waar een dergelijke risico factor speelt gaan verbieden om aan kinderen te beginnen?
Kinderen zijn veel te kostbaar om mee te sollen.. En dan ben ik niet eens moeder...
anneliesdj schreef:Maar mensen met een hoger iq zijn zich zelf vaak ook wel bewust van dergelijke problematiek en wat er wel en niet verstandig is.