Werkendamse Steve (7) en Ornella (3) worden uitgezet naar Co

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kevertje04

Re: Werkendamse Steve (7) en Ornella (3) worden uitgezet naar Co

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 23:49

Misschien dat ik er overheen heb gelezen, maar ik snap niet waarom ze weg moeten?

Ik krijg altijd een enorme glimlach op mijn gezicht als ik over immigranten hoor die hun best doen om bij de Nederlandse maatschappij te horen. Heel jammer dat zulke goedgezinde mensen dan weer uitgezet moeten worden.

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 00:11

Belachelijk. Heb hier echt geen worden voor... Hoeveel procent van de Nederlandse studenten slaagt er nou cum laude bij een universitaire opleiding? Hoeveel integratie wil je in gods naam hebben?!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 17:50

Hier kan ik echt verdrietig om worden....kindjes die hier geboren zijn, ouders die willen integreren en hier zelfs cum laude afstuderen....als ze europees waren geweest, hadden ze hier gewoon mogen wonen...pffffff

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 14:27

Heel triest maar toch zijn er meer mensen zoals hun. Moet je dan maar iedereen hier houden want als je een gezin dit toelaat volgen er snel meer. In het artikel staat ook dat ze uitgeprocedeerd zijn. Ik snap niet wat ze dan niet aan dit woord snappen. Als je uitgeprocedeerd bent is het over en uit. Klaar.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-15 14:38

Maar dat is het punt dus. Waarom zijn dergelijke, goed willende mensen, met kinderen die enkel nl kennen uitgeprocedeerd?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 14:48

Tsja. Ik snap zoveel dingen niet. Maar dat is Nederland he.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 16:47

Voor jou wel makkelijk want jij hoeft niet met twee kinderen naar een land waar ze de taal niet spreken en je waarschijnlijk opgepakt en afgevoerd wordt.

Juist dat sommige dingen niet te begrijpen zijn is waar de discussie over gaat.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 21:13

O ik begrijp heel goed waar deze discussie over gaat. Iemand die hier gestudeerd heeft en een goede opleiding heeft word samen met zijn kinderen uit het land gezet en moeten terug naar Congo.
Maar kun je je ook voorstellen dat er meer gevallen zijn zoals deze mensen? Dat er meer mensen zijn die hier al heel lang wonen en die terug moeten. Moeten we ieder geval dan maar apart gaan behandelen in de hoop dat er mensen zijn die dan niet terug moeten? Maar begrijp je dan ook dat er andere gezinnen zijn die zeggen dat zij ook mogen blijven alleen maar omdat de andere gevallen mochten blijven.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet racistisch en geen bepaalde partij stemmer en aanhanger maar er is een grens en als je uitgeprocedeerd bent dan is het gewoon over en uit...

Ik begrijp ook niet dat uitgeprocedeerde asielzoekers hier blijven en nog meer gaan procederen in de hoop dat ze dan maar mogen blijven... Klaar is klaar...

En dat de kinderen de taal niet spreken, ze zijn jong genoeg om de taal te leren.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-15 22:41

En wie moet ze die taal leren als hun ouders direct omgelegd worden? Het gaat iéts verder dan een taalbariere.
De hele procedure moet sneller, efficiënter.
Je snapt niet dat ze verder procederen? Als je enige toekomst de dood is, trek je alles uit de kast.
Natuurlijk geldt dat niet voor elke asielzoeker, maar in dit geval wel.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 22:43

Ik mocht hopen dat de Nederlandse overheid wat geleerd had van die huisvader die ze pas hebben uitgezet naar zijn eigen land, en die na aankomst van het vliegtuig daar van de aardbodem verdwenen is... Maar nee. Dat hebben ze niet.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 08:52

Als we uit andere landen al berispingen krijgen voor ons onmenselijke beleid denk ik wel dat daar iets aan gedaan moet worden ja. Ik vind dat niet normaal, dergelijke situaties.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 14:21

Ik heb drie jaar lesgegeven aan asielzoekers op een basisschool (tien jaar geleden) en ik ben het wel een beetje eens met purny. Ook toen moesten mensen uit Irak terug, terwijl ze al fatsoenlijk Nederlands konden en kinderen hadden die hier geboren waren.
Mensen vragen asiel aan en er start een procedure. Wanneer dan blijkt dat ze geen verblijfsvergunning kunnen krijgen, zouden ze eigenlijk meteen het land uit moeten. Ze gaan echter in beroep, (begrijpelijk hoor!) en horen dan weer dat ze niet mogen blijven. Zo wordt het zo lang mogelijk gerekt, totdat mensen hier dus al jaren wonen en zo ongeveer helemaal geïntegreerd zijn. Ondertussen hebben ze hier ook kinderen gekregen, die totaal geen band hebben met het land waar hun ouders vandaan komen.
Het is gewoon het gevolg van het asielbeleid.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 14:27

Misschien een hele stomme vraag, maar wat gebeurd er als deze mensen bijvoorbeeld naar België zouden verhuizen?

Is dat illegaal?

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 14:34

Ik begrijp serieus waar niet waarom deze mensen, die kennelijk zich wel aanpassen en willen werken en integreren het land worden uitgezet en jihadisten waarvan men weet dat ze profiteren en vervolgens de boel op willen blazen en mensen om willen leggen in Nederland laten blijven en terug laten komen.
Omgekeerde wereld.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 14:37

wat ik mij wel afvraag; roept niet elke uitgeprocedeerde asielzoeker dat ze in het land van herkomst worden omgelegd? want documentatie over diegene is in het land van herkomst toch niet te verkrijgen lijkt mij, je kan vrij makkelijker roepen dat je een politiek dissident bent toch?

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 14:53

Ik denk anderzijds dat als we van alle vluchtelingen/asielzoekers een hele persoonbeschrijving erbij zouden krijgen, dat er dan veel meer gevallen zijn waarvan je denk 'WAAROM?!'. Onder asielzoekers zijn er heel veel schrijnende verhalen, en hoe meer verhalen je kent, hoe minder je geneigd bent om mensen maar gewoon terug te sturen waar ze vandaan komen. Het is makkelijk om de hele groep 'buitenlanders' allemaal maar als steuntrekkende klaplopers te zien, tot je er persoonlijke verhalen erachter hoort.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 15:14

Maar t gaat mij om de echtheid van die schrijnende verhalen. Ik heb gesproken met de mensen die erover gaan, sterker nog... Heb gesolliciteerd op dat werk. Maar, heel logisch dat men dat doet, zijn lang niet alle verhalen daadwerkelijk zo schrijnend als men doet voordoen. En gezien de procedures die eraan vooraf gaan word je niet zomaar uitgeprocedeerd en eruit gezet. Hoewel ook ik zeg; laat dit gezin blijven, puur vanuit mijn emotie. Maar goed, op basis daarvan zou van mij iedereen mogen blijven want ik gun iedereen een veilig leven.

Als hij niet cum laude was afgestudeerd of überhaupt niet had gestudeerd, had hij dan de kranten gehaald?

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 15:52

Ik vind het serieus belachelijk dat deze mensen worden uitgezet en dat mensen met terroristische neigingen hier zelfs moeten blijven (die mensen die naar syrie enzo willen om daar te vechten). De vader van dit gezin heeft een hoge opleiding en kan zelfs een toevoeging zijn voor onze maatschappij! Daarnaast lijken zij zich ook nog eens prima aangepast te hebben aan de Nederlandse cultuur. En zij moeten eruit en mensen die onze maatschappij alleen maar naar beneden halen door bijvoorbeeld criminaliteit, onvoldoende integreren en profiteren van een uitkering (zowel autochtoon als allochtoon) zitten hier lekker onze belastingcentjes op te maken. Waar gaat het heen met ons land en is er nog redding mogelijk?!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 00:02

Tuurlijk joh. We profiteren allemaal van onze uitkering. Word zo langzamerhand er erg moe van dat we het zo lekker vinden om onze hand op te houden.

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:09

Zo bedoel ik het niet Purny, sorry daarvoor. Maar ik ken mensen hier in het dorp die letterlijk tegen anderen zeggen: whaha jij bent gek dat je elke morgen naar je werk gaat. Ik krijg mijn geld ook wel en zit lekker hele dagen thuis. Ik weet zeker dat er meer van zulke mensen in ons land wonen en daar doelde ik op. Niet op iedereen die een uitkering heeft want ik weet ook dat de meesten daar niet voor kiezen. Sorry dat ik daar niet duidelijk in was.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:29

Nee maakt ook niet uit. Ik ken ook mensen die het wel lekker vinden om thuis te zitten. Die vinden het inderdaad ook lekker om hun handje op te houden elke 4 weken

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:38

Ik neem aan dat deze mensen toch niet illegaal hier zijn, aangezien er anders niet naar school kan gegaan worden en dergelijke.
Dus waarom terug sturen?
Ik vind dat altijd zo sneu, dat mensen die moeite doen voor zich te integreren in onze maatschappij dit moeten meemaken.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 22:30

Wat een trieste situatie dit. Hebben ze nou echt niks beters te doen dan zich druk te maken om mensen die hun hele leven hier al wonen, en ineens terug naar hun 'eigen' land moeten? Neem nou eens de terroristen en andere bedreigingen die ze niet terug laten gaan. Dit zijn juist de mensen die wij graag hier niet in Nederland zouden zien, maar deze mensen mogen het land niet uit. Hoe scheef wil je het hebben?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 23:17

En jij denkt dat de hele historie word uitgeplozen van die mensen. Dat men eerst gaat kijken waar die mensen wonen wat ze doen en hoe ze het doen. Het word gewoon random gekozen en dat er nu toevallig deze gevallen ter sprake komen is erg.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 21:44

Lauraennala schreef:
Sterker nog Goof, de beste man heeft al twee banen aangeboden gekregen..

Ik ben wel redelijk zwart/wit en vind het vreselijk nieuws voor het gezin. Maar ook wel typisch dat je je kinderen geen tweede taal leert wanneer je nog geen zekerheid hebt dat je je kunt vestigen in je nieuwe land.
Wat me wel verbaasd is bovenstaande opmerking, dat de familie niet kan blijven als vluchteling zal best een reden voor zijn, maar er moeten toch wel visums zijn waarbij bedrijven medewerkers uit het buitenland mogen halen? En wat dan dus voor dit gezin geregeld moet kunnen worden? Als er al twee bedrijven zijn die deze man een kans wil geven snap ik niet dat het gezin dan perse terug moet. Als deze man gewoon zo'n visum kan krijgen is hij niet meer afhankelijk vd staat maar betaald gewoon belasting, zulke mensen jaag je toch niet weg?