Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
geerke schreef:nee ik geloof niet...waarom niet?Omdat we volgens mij gewoon van een andere planeet komen en dat goden kosmonauten waren(zie boek)Maar dat is mijn mening.
Verder prima voor iedereen die wel in god gelooft.Als ze daar hoop en geluk uit weten te halen is dat mooi toch?Als ik maar niet hoef
http://nl.wikipedia.org/wiki/Erich_von_D%C3%A4niken
KaylOdi schreef:Er is tot nu toe geen ander leven gevonden, dat wil niet zeggen dat het er niet is.geerke schreef:nee ik geloof niet...waarom niet?Omdat we volgens mij gewoon van een andere planeet komen en dat goden kosmonauten waren(zie boek)Maar dat is mijn mening.
Verder prima voor iedereen die wel in god gelooft.Als ze daar hoop en geluk uit weten te halen is dat mooi toch?Als ik maar niet hoef
Nee, dit geloof ik ook niet. Er is bewezen dat alleen op onze planeet leven mogelijk is, van welke planeet zouden we dan in hemels naam af moeten komen? Sorry maar dit is ook iets wat verzonnen is en waar mensen weer in geloven, geloof me, woorden kunnen je manipuleren en je zo ver krijgen dat je alles geloofd wat er staat.
xxCYNNxx schreef:om dan verder vraag 2 te beantwoorden; ik ben niet tegen geloven, wel ben ik tegen religie. Waarom? Religie heeft zoveel slechts op hun geweten; oorlogen, vervolgingen, heksenverbrandingen, verstotingen van andersdenkenden.
Dus ja ik ben tegen het overkoepelende orgaan genaamd religie. Geloof in god zelf heb ik niks op tegen. Soms ben ik wel eens jaloers zelfs op mensen die geloven en die rust en vrede kunnen halen uit het idee dat er een almachtig iemand op hun past.
NatasjavE schreef:Er wordt verwacht(nee nog niet bewezen) dat er vele planeten zoals de aarde zijn of zijn geweest.
Er zijn zo vele zonnestelsels dat de kans dat er niet ook nog ergens anders een vorm van leven is erg klein wordt geacht.
BaileyMix schreef:Ik geloof niet dat er een god is, absoluut niet. Natuur en wetenschap zijn mijn 'goden' bij wijze van. Heb me wel in geloof verdiept, ervoor opengesteld door mee te gaan naar bijeenkomsten etc. Maar mijn conclusie blijft hetzelfde: Er bestaat geen god en ik heb ook geen 'respect' voor mensen die wel geloven. Ik ga ze niet vol uitschelden o.i.d. , maar ik vind ze wel per definitie de meest naïeve, onwillende, koppige en gewoon meest idiote mensen die er bestaan. Ik heb veel christelijke vrienden waar ik prima mee om ga, prima mensen, maar wel ook al het bovenstaande. Als je anno 2014 nog steeds in the Magic Man gelooft, ben je gewoon een beetje een gekkie.
Let wel, dit is puur mijn eerlijke, sociaal onverantwoorde mening. Voel je dus als gelovige niet aangevallen.
Brainless schreef:BaileyMix schreef:Ik geloof niet dat er een god is, absoluut niet. Natuur en wetenschap zijn mijn 'goden' bij wijze van. Heb me wel in geloof verdiept, ervoor opengesteld door mee te gaan naar bijeenkomsten etc. Maar mijn conclusie blijft hetzelfde: Er bestaat geen god en ik heb ook geen 'respect' voor mensen die wel geloven. Ik ga ze niet vol uitschelden o.i.d. , maar ik vind ze wel per definitie de meest naïeve, onwillende, koppige en gewoon meest idiote mensen die er bestaan. Ik heb veel christelijke vrienden waar ik prima mee om ga, prima mensen, maar wel ook al het bovenstaande. Als je anno 2014 nog steeds in the Magic Man gelooft, ben je gewoon een beetje een gekkie.
Let wel, dit is puur mijn eerlijke, sociaal onverantwoorde mening. Voel je dus als gelovige niet aangevallen.
En die weten dat jij ze naïef, onwillend, koppig en de meest idiote mensen van de wereld vindt?
KaylOdi schreef:geerke schreef:nee ik geloof niet...waarom niet?Omdat we volgens mij gewoon van een andere planeet komen en dat goden kosmonauten waren(zie boek)Maar dat is mijn mening.
Nee, dit geloof ik ook niet. Er is bewezen dat alleen op onze planeet leven mogelijk is, van welke planeet zouden we dan in hemels naam af moeten komen? Sorry maar dit is ook iets wat verzonnen is en waar mensen weer in geloven, geloof me, woorden kunnen je manipuleren en je zo ver krijgen dat je alles geloofd wat er staat.
Citaat:0.1 nm (nanometer) diameter of a hydrogen atom
0.8 nm Amino Acid
2 nm Diameter of a DNA Alpha helix
4 nm Globular Protein
6 nm microfilaments
7 nm thickness cell membranes
20 nm Ribosome
25 nm Microtubule
30 nm Small virus (Picornaviruses)
30 nm Rhinoviruses
50 nm Nuclear pore
100 nm HIV
120 nm Large virus (Orthomyxoviruses, includes influenza virus)
150-250 nm Very large virus (Rhabdoviruses, Paramyxoviruses)
150-250 nm small bacteria such as Mycoplasma
200 nm Centriole
200 nm (200 to 500 nm) Lysosomes
200 nm (200 to 500 nm) Peroxisomes
800 nm giant virus Mimivirus
1 µm (micrometer)
(1 - 10 µm) the general sizes for Prokaryotes
1 µm Diameter of human nerve cell process
2 µm E.coli - a bacterium
3 µm Mitochondrion
5 µm length of chloroplast
6 µm (3 - 10 micrometers) the Nucleus
9 µm Human red blood cell
10 µm
(10 - 30 µm) Most Eukaryotic animal cells
(10 - 100 µm) Most Eukaryotic plant cells
90 µm small Amoeba
100 µm Human Egg
up to 160 µm Megakaryocyte
up to 500 µm giant bacterium Thiomargarita
up to 800 µm large Amoeba
1 mm (1 millimeter, 1/10th cm)
1 mm Diameter of the squid giant nerve cell
up to 40mm Diameter of giant amoeba Gromia Sphaerica
120 mm Diameter of an ostrich egg (a dinosaur egg was much larger)
3 meters Length of a nerve cell of giraffe's neck
Brainless schreef:BaileyMix schreef:Ik geloof niet dat er een god is, absoluut niet. Natuur en wetenschap zijn mijn 'goden' bij wijze van. Heb me wel in geloof verdiept, ervoor opengesteld door mee te gaan naar bijeenkomsten etc. Maar mijn conclusie blijft hetzelfde: Er bestaat geen god en ik heb ook geen 'respect' voor mensen die wel geloven. Ik ga ze niet vol uitschelden o.i.d. , maar ik vind ze wel per definitie de meest naïeve, onwillende, koppige en gewoon meest idiote mensen die er bestaan. Ik heb veel christelijke vrienden waar ik prima mee om ga, prima mensen, maar wel ook al het bovenstaande. Als je anno 2014 nog steeds in the Magic Man gelooft, ben je gewoon een beetje een gekkie.
En die weten dat jij ze naïef, onwillend, koppig en de meest idiote mensen van de wereld vindt?
Ayasha schreef:Ik denk dat religie (geloof in een god) meer ontstaan is uit de poging om het allemaal te omvatten. Ik kan er ook niet met mijn hoofd bij dat alles dat er is, mensen, alles wat we doen, wat er gebeurt, gewoon toeval is, nutteloos... Ik geloof dan weer niet in een god zoals religie hem of haar omschrijft overigens. Maar ik geloof ook niet dat er "niks" is.Maar elke god is er eentje gemaakt door mensen. Religie is gewoon een zoveelste manier om regels op te leggen, om macht uit te oefenen in mijn mening.
Daar geloof ik niet in.
Ik geloof dat mensen vrij zijn om keuzes te maken, dat hetgeen dat de boel regelt (wat dat ook mag zijn) niet doet aan straffen of belonen. Ik denk ook niet dat "het" op ons zal lijken. Gek genoeg, ondanks dat ik de wereld niet kan bevatten zonder te geloven dat er "iets" is dat verantwoordelijk is voor het onstaan er van (let wel; voor het ontstaan, niet voor onze daden.) kan ik ironisch genoeg ook niet goed bevatten/uitleggen hoe ik dat "iets" dan zie... Het is meer een "energie" of meerder "wezens". Slechts één oppermachtig wezen geloof ik al helemaal niet in.![]()
Maar ieder z'n meug.
Ik denk ook dat er leven is op andere planeten, dat wij ze niet kunnen vinden betekent niet dat ze er niet zijn. We zoeken dan ook alleen maar naar leven zoals onze definitie van "leven" ze weer geeft. Wie zegt dat die definitie niet te kort schiet. Feitelijk zoeken we gewoon naar soortgenoten, niet naar leven.
De diepste punten van de oceaan zijn ook nog lang niet allemaal verkent. De verste uiteinden van het heelal al zeker niet. Als die wezens slimmer zijn dan ons, dan zullen ze ons ook niet komen op zoeken (waarom zouden ze?)...
Mensen gaan er altijd maar van uit dat ze slimmer zijn... Misschien zijn we voor eventueel buitenaards leven wel hetzelfde als mieren. of muggen of... zowel kwa grootte, hoe ze tegenover ons staan als kwa intelligentie.
Dat wij als ras best arrogant zijn is gewoon een feit. Maar wie zegt niet dat die mieren ook heel wat van zichzelf denken?Die wezens waar wij op gaan staan en waarvan we wel in zien dat ze een zeker nut dienen maar dat is het dan ook...
Ayasha schreef:Maar misschien hebben we al leven gevonden, hebben we gewoon niet de middelen of intelligentie om het te bevatten.Ik denk trouwens ook niet dat we ooit eerder op een andere planeet geweest zijn dan al bekent is.
Alsin; ik geloof niet dat we in een soort ark van noach van planeet X naar de aarde gekomen zijn.
![]()
Wetenschappers zijn verrassend kortzichtig (of ik weet gewoon niet genoeg.) soms. Ik vraag me af waarom we op zoek gaan naar leven zoals wij zelf...Niets geeft aan dat "leven" alleen kan zoals wij (integendeel, wij doen het vrij beroerd dus ik mag hopen dat wij niet de enige optie zijn.)
Ayasha schreef:Maar misschien hebben we al leven gevonden, hebben we gewoon niet de middelen of intelligentie om het te bevatten.Ik denk trouwens ook niet dat we ooit eerder op een andere planeet geweest zijn dan al bekent is.
Alsin; ik geloof niet dat we in een soort ark van noach van planeet X naar de aarde gekomen zijn.
![]()
Wetenschappers zijn verrassend kortzichtig (of ik weet gewoon niet genoeg.) soms. Ik vraag me af waarom we op zoek gaan naar leven zoals wij zelf...Niets geeft aan dat "leven" alleen kan zoals wij (integendeel, wij doen het vrij beroerd dus ik mag hopen dat wij niet de enige optie zijn.)
Blue_Eyes schreef:Overigens moet ik zeggen dat ik een OP met daarin 'mijn mening... blijft nog even geheim' wel een beetje flauw vind. Beetje 'ik pak popcorn en cola en gooi de knuppel in het hoenderhok'.
Citaat:zou stellen dat er tussen de Aarde en Mars een porseleinen theepot in een ellipsvormige baan rond de zon draait, dan zou niemand het tegendeel kunnen bewijzen als ik er bij zou zeggen dat de theepot te klein is om gezien te worden, zelfs als onze sterkste telescopen gebruikt zouden worden. Als ik dan zou zeggen dat, aangezien het tegendeel van mijn stelling niet bewezen kan worden, het een ontolereerbare miskenning van het menselijk verstand zou zijn om aan mijn stelling te twijfelen, dan zou iedereen me voor gek verklaren. Maar als het bestaan van deze theepot erkend zou worden in antieke boeken, wanneer het elke zondag als de heilige waarheid wordt aangeleerd en de hersenen van kinderen ermee op school geïndoctrineerd zouden worden, dan zou afzien van geloof in zijn bestaan een teken van excentriciteit worden en zou iemand die twijfelt in een verlicht tijdperk naar een psychiater worden gestuurd, of in een eerdere tijd aan de Inquisitie uigeleverd worden.
Ayasha schreef:Maar daarmee kan je dus nooit met zekerheid zeggen dat je geen leven gevonden hebt. Je kan enkel zeggen dat je geen leven dat lijkt op het onze gevonden hebt. Kan nl best dat ze al heel veel leven gevonden hebben.
KaylIOdi; ik ben nooit het menselijke ras zijn (haar?) grootste fan geweest.
Ayasha schreef:Wetenschappers zijn verrassend kortzichtig (of ik weet gewoon niet genoeg.) soms. Ik vraag me af waarom we op zoek gaan naar leven zoals wij zelf...Niets geeft aan dat "leven" alleen kan zoals wij (integendeel, wij doen het vrij beroerd dus ik mag hopen dat wij niet de enige optie zijn.)