Wat vinden jullie nou van de satire van Charlie Hebdo?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:02

Ik verbied het niet.. En ik begrijp het wel.. Maar om een hele bevolkingsgroep onderuit te halen die al in zwaar weer zit vanwege een stel rotte appels, vind ik olie op het vuur gooien en onnodig.. Neem dan mensen/bevolkingsgroepen op de korrel die makkelijker kunnen incasseren..

Nu zijn weer onschuldigen de dupe..

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:03

Jillsil schreef:
Als Mark Rutte of wie dan ook, in een satirische programma belachelijk wordt gemaakt staan er ook niet opeens 2 mensen met een paar geweren om een redactie dood te schieten. Tuurlijk kun je er mensen mee kwetsen maar het doodschieten van andere mensen gaat mij veel te ver!!

Je kunt en mag tegenwoordig niks meer zeggen van welk geloof dan ook of je moet al bang zijn. Ik las op Facebook een mooi stukje van iemand:
Ik geloof ik God en mijn beste vriend in Allah en mijn broertje geloofd in kabouters onder zijn bed. Toch zijn we dikke vrienden met elkaar want samen spelen is hetzelfde, of je nu in god, allah of kabouters geloofd.

Laat iedereen geloven in wat zij willen, maar val er een ander niet mee lastig. En satire? Ach, er is geen spreker die een zwijger kan overtreffen!

Niet? Waarom is rutte (en een zekere blonde meneer) dan zo zwaar beveiligd?

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:03

Gypsy schreef:
Aha, Gelukkig ben ik niet de enige. Ik vroeg me toen ik vanmorgen de prent van het blad in de krant zag al af wat hier nu grappig aan is.

Hoe kun je nou een grappige voorkant maken als je halve redactie vermoord is?? Echt hoor, beetje nadenken...

Ik denk dat het in Nederland heel lastig is om een mening te hebben over Charlie Hebdo. Heb er zelf jaren gewoond en je moet gewoon snappen waar dit blad uit voortgekomen is. Het is heus niet alleen provoceren wat ze doen en al helemaal niet altijd of alleen over de Islam. Cartoons leggen de vinger op een zere plek en dat wordt dan vaak uitvergroot in een tekening. Niemand wordt gevraagd het leuk te vinden, niemand hoeft het te lezen. Als dit niet was gebeurd had niemand in Nederland ooit gehoord van dit blad, nu heeft men ineens een mening?? Om dan te zeggen: dit redt ze van faillissement maakt toch dat ik me een beetje misselijkmakend gevoel krijg. Ze hebben er toch niet om gevraagd? Dat deze uitgave speciaal is (zeker in Frankrijk) als 1e na deze gruweldaad, maakt dat hij uitkomt in een heel grote oplage, maar ik denk dat het hierna over een poosje weer teruggaat naar waar het was.

En als ik hierboven lees: eigen schuld. JEEEEEEEEEEEEZUS, we knallen 12 mensen neer en dan is het eigen schuld. Ik schaam me diep voor mensen die dit schrijven.

Dus ben ik het eens met de openingspost? Totaal niet. Het hoogste goed in onze beschaafde wereld is vrijheid van meningsuiting. Dát is het fundament van een democratisch principe. Laten we dat alsjeblieft niet vergeten.
Laatst bijgewerkt door Netje op 14-01-15 10:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:06

MariekeB schreef:
Goof schreef:

Dat dus.
Ik denk dat alle ellende makkelijk voorkomen had kunnen worden en nog steeds voorkomen kan worden als men eens stopt met provoceren.
Pas je aan en houd het leuk voor alle partijen, dan is iedereen gelukkig.

Het zijn plaatjes -O- ..... in een klein niet veel gelezen tijdschriftje
Als een plaatje al extreem uitdagen is.......

Dus als ik het ergens niet mee eens ben dan mag ik wel een terroristische aanslag plegen, maar een cartoon maken .. dat mag niet dat is provoceren ... _/-\o_

Ho even, je doet nu overkomen alsof ik vind dat een aanslag plegen mag.... Niet tof.

Het had voorkomen kunnen worden.
het leven zou zo'n stuk fijner zijn als iedereen gewoon een beetje rekening zou houden met elkaar.

Sleeper

@Netje, mooi gezegd.

karuna
Drukke kabouter

Eens een keer belachelijk gemaakt worden niet nee, alleen de ellende is dat de islam zo ongeveer overal wordt uitgekotst in veel westerse landen. Zij zijn per definitie de vijand, de boef, de gevaarlijke gekken. Nee dat zijn alleen de helaas erg opvallende extremisten. Ik ben nog steeds van mening als je maar hard genoeg en lang genoeg duwt zelfs de meest vredelievende persoon gaat reageren. En als terugduwen niet helpt en het duwen wordt erger dan ga je vanzelf slaan.

Moord op Pim Fortuin, betreft hier geen moslimdader. Alleen deze man is zo lang geprovoceerd in zijn ogen tot hij knapte. Ga eens iedere dag met een spandoek met beledigende teksten bij een fout woonwagenkamp of voor meneer Holleders huis heen en weer stappen. Ik denk dat je op een gegeven moment heel hard moet gaan rennen.

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:09

nine1987 schreef:
Jillsil schreef:
Als Mark Rutte of wie dan ook, in een satirische programma belachelijk wordt gemaakt staan er ook niet opeens 2 mensen met een paar geweren om een redactie dood te schieten. Tuurlijk kun je er mensen mee kwetsen maar het doodschieten van andere mensen gaat mij veel te ver!!

Je kunt en mag tegenwoordig niks meer zeggen van welk geloof dan ook of je moet al bang zijn. Ik las op Facebook een mooi stukje van iemand:
Ik geloof ik God en mijn beste vriend in Allah en mijn broertje geloofd in kabouters onder zijn bed. Toch zijn we dikke vrienden met elkaar want samen spelen is hetzelfde, of je nu in god, allah of kabouters geloofd.

Laat iedereen geloven in wat zij willen, maar val er een ander niet mee lastig. En satire? Ach, er is geen spreker die een zwijger kan overtreffen!

Niet? Waarom is rutte (en een zekere blonde meneer) dan zo zwaar beveiligd?

Ik bedoel het in de omgekeerde kant (misschien niet goed verwoord) Als Mark Rutte bijvoorbeeld belachelijk wordt gemaakt, gaat hij dan naar die redactie om mensen dood te schieten? Zet hij filmpjes van onthoofdingen online omdat hij belachelijk wordt gemaakt?

En Wilders, ja die gaat soms over de streep (vind ik) maar soms ben ik het ook wel met hem eens. En ben ik ook van mening dat hij een goede tegenpol is op de softies daar in de kamer. We hebben een leger (met 1 tank!!) dat is toch een lachertje. Waar ze dan wel weer mooie satire van kunnen maken ;)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:10

karuna schreef:
Dat krijg je de vraag wanneer is het nog satire wanneer provocatie?

Ik heb zo het vermoeden als we hier in nederland iedere dag een dergelijke tekening zouden maken over het christelijke geloof dat er op een gegeven moment een wet komt dat dat niet meer mag gebeuren. Wij hebbben tot voor kort zelfs een wet gehad dat godslastering verboden was bij de wet zelfs. En ik herrinner me nog een boekverbranding nog niet zo heel lang geleden van een fanatieke Veenendaalse dominee die openbaar boeken is gaan verbranden omdat daar dingen instonden die God zou afkeuren.

De aanslagen zijn helaas gepleegd in mijn ogen door juist niet goed moslims. Een goede aanhanger gebruikt geen geweld, alleen juist die extremisten zijn volledig gehersenspoeld door een paar fanatieke leiders en kunnen niet anders dan denken in geweld helaas. Zoals op meer plekken in de wereld het geval is.

absoluut..

en een paar jaar terug is er nog een enorme rechtzaak geweest over grappen over de haulocast..
moet je die voor de 'satire' eens proberen, kijken hoe je dan genoemd wordt.

ik ben gelovig opgevoed, maar doe daar verder eigenlijk niets mee.. Maar ik zou mij behoorlijk geschoffeerd voelen als bijvoorbeeld een islamiet een cartoon zou publiceren over jezus aan het kruis met het woord 'nicht' daarboven, of hoerenjong, of met een joint in zijn mond of what ever..

iemand schreef op de eerste pagina dat het punt satire wordt gemist..
dan vraag ik mij af waar volgens diegene satire eindigt en schofferen begint.
Het basiskenmerk van satire is dat je iets op humoristische wijze brengt..
En dat is de discussie hier.. is dit nog wel humor?

in mijn ogen nee.. En ik dacht al dat ik hier alleen in stond vanwege de enorme oplage van dat blad ineens.. Jammer van de actie in Parijs, want het blad was stervende.

de actie had nooit mogen gebeuren in mijn ogen.. Dat er een vorm van tegenactie kwam, wat had men anders verwacht.. wat was de bedoeling, dat 50.000 man zich verkneukelen over het feit dat mohammed een homo wordt genoemd? ik snap daar de humor niet van.. daar was het doel niet humor of iets aan de kaak stellen in mijn ogen.. daar was de bedoeling om een tegenreactie uit te roepen om dan te kunnen roepen.. zie.. die zie, is duur betaald. Nogmaals dat had nooit mogen gebeuren.. maar in mijn ogen mogen zulk soort uitingen onder het motto, ik mag en kan alles zeggen, ook niet.. dat is een stap te ver in de verkeerde richting.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:11

karuna schreef:
Ik ben nog steeds van mening als je maar hard genoeg en lang genoeg duwt zelfs de meest vredelievende persoon gaat reageren. En als terugduwen niet helpt en het duwen wordt erger dan ga je vanzelf slaan.

Een blad dat een oplage heeft van 70.000 exemplaren in een land van - wat is het - 53 miljoen mensen. We hebben het niet over de Daily Telegraph, of the New York Times. Dus hard en lang genoeg duwt? Denk dat de meeste mensen niet eens weten wat ze schrijven. Want zeg eens: hoeveel van deze cartoons zijn er in de laatste jaren dan gepubliceerd?? Weet jij het antwoord?

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:11

Het gaat hier om IS jihad strijders.
Arme mensen zijn zo hard geprovoceerd dat ze in Syrië daden tegen de mensheid hebben gaan plegen?
Het gevoel hebben dat het westen niet meer leefbaar is, dat ze joden, politie agenten en nog heel veel meer onschuldige willen doden.

:(:) arme groep, ik ben geen Syrië kenner. Maar ik neem aan dat die bevolkingsgroep ook weinig respect heeft opgebracht, om nu dan (als reactie) zo vreselijk moet lijden.

Maaike_Indy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:15

Van oorsprong is satire bedoeld om met humor kritiek te geven op de maatschappij. Kritiek is iets heel anders als moedwillig en structureel mensen beledigen. Daarin overschrijd Charlie Hebdo in mijn ogen grenzen.
Vrijheid van meningsuiting is een, maar sommige dingen zeg je gewoon niet. Niet omdat je er geen mening over mag hebben, maar omdat sommige meningen puur kwetsend zijn en niet meer bedoeld als maatschappij kritiek.
Eigen schuld dikke bult vind ik absoluut veel te ver gaan om te zeggen. Maar het hele "Je suis Charlie" gebeuren, daar kan ik echt niet bij. En wat me dan helemaal misselijk maakt is dat de Boko Haram 2000 mensen afslacht en dat daar geen hond voor de straat op gaat. Begrijp me goed, elk mensenleven is er een teveel. Maar bij Charlie staat heel Europa op straat terwijl de gebeurtenissen in Nigeria bijna geluidloos langs ons heen gaan.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:16

Helaas duikt over het algemeen de wereld pers er boven op. zoals destijds met de deense cartoons. Was het alleen daar gebleven had geen mens het geweten maar het springt meteen wereldwijd.

Daarnaast is de aanslag gepleegd door in Frankrijk wonende mensen, die deze cartoons wel onder ogen krijgen. En je hebt maar een gek nodig voor een groot bloedbad helaas. Een te ver geduwde persoon kan een hoop schade aanrichten. Dan hoeft het niet eens groots wereld wijd verspreid te worden.

Even een voorbeeld, ik ben een vredelievend persoon, verafschuw geweld en wapens maar toch heb ik lang geleden een klasgenoot in de puinpoeier geslagen als 13 jarige. Haar gezicht lag goed en grondig in elkaar en ze hebben me van haar af moeten trekken met twee man. Nee ik ben er zeker niet trots op, maar dit was een geval als je maar lang genoeg zachtjes duwt gaat iemand vanzelf wel slaan. Geen mens is ooit opgevallen wat er gaande was maar het escaleerde opeens van ogenschijnlijk iets kleins naar buitensporig geweld.

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:18

Maaike_Indy schreef:
Van oorsprong is satire bedoeld om met humor kritiek te geven op de maatschappij. Kritiek is iets heel anders als moedwillig en structureel mensen beledigen. Daarin overschrijd Charlie Hebdo in mijn ogen grenzen.
Vrijheid van meningsuiting is een, maar sommige dingen zeg je gewoon niet. Niet omdat je er geen mening over mag hebben, maar omdat sommige meningen puur kwetsend zijn en niet meer bedoeld als maatschappij kritiek.
Eigen schuld dikke bult vind ik absoluut veel te ver gaan om te zeggen. Maar het hele "Je suis Charlie" gebeuren, daar kan ik echt niet bij. En wat me dan helemaal misselijk maakt is dat de Boko Haram 2000 mensen afslacht en dat daar geen hond voor de straat op gaat. Begrijp me goed, elk mensenleven is er een teveel. Maar bij Charlie staat heel Europa op straat terwijl de gebeurtenissen in Nigeria bijna geluidloos langs ons heen gaan.

Tuurlijk is dat echt vreselijk, maar je moet het zo zien:

Als er een naaste van jou overlijdt, neemt dat jouw wereld over en ben je ook niet bezig met alle andere ellende in de wereld. Parijs/Frankrijk voelt als een naaste van Nederland. Daarom is de impact op ons en onze media zo groot.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:24

Ik ben moslim en ben het helemaal eens met de openings post.

En keur het ook heel erg af wat er is gebeurd. Wat een paar anderen zeggen over dat het hun eigen schuld is ben ik het ook mee eens.

En ik denk dat weinig mensen kunnen begrijpen hoe heilig en speciaal de profeet is voor ons. Maar dan nog zou ik niemand neer schieten.
Mijn dochter bijvoorbeeld word al 3 jaar gepest op school, ben al vaak naar de juf geweest en een aantal keer de ouders aangesproken en de kinderen zelf. Maar het helpt niet. Ik zal eerlijk zijn ik heb zelfs op het punt gestaan om 1 van die ouders een x een goeie stoot te geven, uiteindelijk niet gedaan omdat het nu minder aan het worden is. Maar als jou kind elke dag huilend thuis komt word je gek want dat doet heel veel pijn.
Dat is eigenlijk een beetje hetzelfde als bij die cartoons, veel moslims kwetst dit heel erg inclusief ik zelf. Alleen mijn keus en met vele anderen is, er gewoon niet naar kijken.
Maar er zijn een aantal op de wereld die dus dat soort dingen gaan doen. En dat je 1x zo een plaatje erin zet, oke.
Maar het blijven doen terwijl je weet dat dit kan gebeuren, ja.......

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:25

Netje schreef:
Gypsy schreef:
Aha, Gelukkig ben ik niet de enige. Ik vroeg me toen ik vanmorgen de prent van het blad in de krant zag al af wat hier nu grappig aan is.

Hoe kun je nou een grappige voorkant maken als je halve redactie vermoord is?? Echt hoor, beetje nadenken...

Ik denk dat het in Nederland heel lastig is om een mening te hebben over Charlie Hebdo. Heb er zelf jaren gewoond en je moet gewoon snappen waar dit blad uit voortgekomen is. Het is heus niet alleen provoceren wat ze doen en al helemaal niet altijd of alleen over de Islam. Cartoons leggen de vinger op een zere plek en dat wordt dan vaak uitvergroot in een tekening. Niemand wordt gevraagd het leuk te vinden, niemand hoeft het te lezen. Als dit niet was gebeurd had niemand in Nederland ooit gehoord van dit blad, nu heeft men ineens een mening?? Om dan te zeggen: dit redt ze van faillissement maakt toch dat ik me een beetje misselijkmakend gevoel krijg. Ze hebben er toch niet om gevraagd? Dat deze uitgave speciaal is (zeker in Frankrijk) als 1e na deze gruweldaad, maakt dat hij uitkomt in een heel grote oplage, maar ik denk dat het hierna over een poosje weer teruggaat naar waar het was.

En als ik hierboven lees: eigen schuld. JEEEEEEEEEEEEZUS, we knallen 12 mensen neer en dan is het eigen schuld. Ik schaam me diep voor mensen die dit schrijven.

Dus ben ik het eens met de openingspost? Totaal niet. Het hoogste goed in onze beschaafde wereld is vrijheid van meningsuiting. Dát is het fundament van een democratisch principe. Laten we dat alsjeblieft niet vergeten.

Nu heeft iedereen ineens een mening zonder het blad en de cartoons te kennen. Ik vraag me dan af welke specifieke cartoons dan zo verschrikkelijk over de schreef gaan zoals ik uit de berichten hier moet begrijpen?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:38

Ik snap niet dat mensen (??) over gaan tot koelbloedige aanslagen nav satire. Niets mag daar een excuus voor zijn.
Ik vind wel dat satire soms net op het randje zit, maar er ook snel overheen gaat. Dan heb ik het niet enkel over Charle hebdo, maar ook over bijv cabaretiers. Ik heb het dan niet alleen over de islam, maar over elk onderwerp.
Ik vind niet dat je de vrijheid van meningsuiting mag misbruiken om geen respect voor elkaar te hebben, om geen rekening met een ander te houden.
Ik vind het niet nodig om over het randje te gaan. Maar waar ligt dat randje dan?
Jeff dunham's "achmed" vind ik geweldig, vind ik niet over het randje. Een ander wel. Dat is het lastige in dit verhaal.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:43

Ik heb ze ook nog steeds niet gezien.. Maar Southpark maakt bv ook satirische afleveringen over moslims, enige verschil zal zijn dat ze die mohammed met een dikke zwarte balk eroverheen hebben weergegeven :') Dat soort humor vind ik briljant. Het mooie aan cartoons vind ik dat je je ongezouten mening kan geven zonder dat het meteen te serieus overkomt. En als je niet alleen moslims belachelijk maakt maar ook andere bevolkingsgroepen, op een humoristische manier, dan zie ik echt niet in waarom iemand daardoor beledigd zou moeten zijn. Satire is gewoon een deel van onze cultuur. Ik denk dat het probleem is dat veel moslims gewoon 100 jaar terug in de tijd leven tov ons.. Hier maakte de kerk 100 jaar geleden ook nog de dienst uit en werden dat soort dingen ook verboden.. En daarnaast zijn bepaalde mensenrassen gewoon gewelddadiger en lossen problemen eerder op met hun vuisten dan wij watjes in het westen.. Zet je die totaal verschillende groepen bij elkaar dan botst dat nu eenmaal. Dus de enige goede oplossing lijkt mij om radicale moslims en jihadisten gewoon niet meer binnen te laten in ons land. Mensen die zo veel geweld hebben meegemaakt zijn gewoon een gevaar voor de samenleving. Daar is al eerder voor gewaarschuwd, en dit zal ook zeker niet de laatste aanslag zijn. Nu is het een satirisch tijdschrift, morgen kan het een katholieke basisschool zijn..

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:44

ilayda schreef:
Ik ben moslim en ben het helemaal eens met de openings post.

En keur het ook heel erg af wat er is gebeurd. Wat een paar anderen zeggen over dat het hun eigen schuld is ben ik het ook mee eens.

En ik denk dat weinig mensen kunnen begrijpen hoe heilig en speciaal de profeet is voor ons. Maar dan nog zou ik niemand neer schieten.
Mijn dochter bijvoorbeeld word al 3 jaar gepest op school, ben al vaak naar de juf geweest en een aantal keer de ouders aangesproken en de kinderen zelf. Maar het helpt niet. Ik zal eerlijk zijn ik heb zelfs op het punt gestaan om 1 van die ouders een x een goeie stoot te geven, uiteindelijk niet gedaan omdat het nu minder aan het worden is. Maar als jou kind elke dag huilend thuis komt word je gek want dat doet heel veel pijn.
Dat is eigenlijk een beetje hetzelfde als bij die cartoons, veel moslims kwetst dit heel erg inclusief ik zelf. Alleen mijn keus en met vele anderen is, er gewoon niet naar kijken.
Maar er zijn een aantal op de wereld die dus dat soort dingen gaan doen. En dat je 1x zo een plaatje erin zet, oke.
Maar het blijven doen terwijl je weet dat dit kan gebeuren, ja.......

"en als ze dat dan doen dan kan je kind gepest worden, dan kan dat gebeuren ja....."

Ik wil hiermee zeggen dat het dan een soort oog om oog tand om tand gaat worden. Jij wilt niet dat je kind gepest wordt voor iets waar zij niets aan kan doen. Maar die mensen die in die supermarkt aan het winkelen waren konden niets doen aan de cartoons die geplaatst waren.

Van geloven ontstaan alleen maar ruzies. Laat iedereen geloven in wie of wat hij/zij wil, voor jullie is de profeet heilig en voor een ander jezus. Laat iedereen zijn eigen gang gaan en val er niemand mee lastig. Laat die satire van je schouders glijden! Geen enkel geloof mag het leven van een ander beroven omdat ze iets 'niet leuk vinden" NIEMAND heeft het recht om het leven van iemand anders te nemen omdat je vindt dat je belachelijk wordt gemaakt.

Dus net zo goed dat jouw kind niet gepest mag worden om het geloof wat jullie hebben mag je ook een ander niet lastig vallen met het geloof wat zij hebben (of juist niet).

LadyMadonna

Re: Wat vinden jullie nou van de satire van Charlie Hebdo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:47

Maar als haar kind gepest wordt vanwege haar geloof, mag zij dan ingrijpen?

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:48

LadyMadonna schreef:

Natuurlijk. Daar zijn genoeg legale wegen voor lijkt me.

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:52

Tabaluga12 schreef:
LadyMadonna schreef:

Natuurlijk. Daar zijn genoeg legale wegen voor lijkt me.

Precies via de normale wegen. Zonder geweld etc.

Misschien een heel raar idee maar misschien je kind een spreekbeurt in de klas laten geven wat haar geloof precies inhoudt en wat ze er allemaal voor moet doen. Kinderen pesten vaak omdat ze dingen niet goed begrijpen, niet weten of omdat ze klakkeloos iemand napraten.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:55

Kinderen worden niet gepest vanwege hun geloof. Kinderen worden gepest omdat ze onzeker zijn en een makkelijk doelwit. Vervolgens wordt er iets gezocht waarop ze dat kind kunnen pesten. In jouw geval het geloof dus, maar als je kind geen geloof zou hebben dan zou het gepest worden vanwege de kleding of de bril of iets anders wat 'anders' is. Mensen vallen niet snel buiten een groep omdat ze een andere huidskleur of geloof hebben, maar omdat ze zich anders gedragen.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:55

Het is niet goed te praten wat er gebeurd is... Maar wie de bal kaatst....

(Alleen is de terugkaatsing niet helemaal in verhouding...) Maar snap wel dat mensen dit niet waarderen.... Zelf helemaal geen fan van alles wat ook maar in die hoek komt, heel het blad zouden ze van mij mogen verbieden, vind het niet grappig als ze ten koste van andere "grappig" willen zijn... Maarja...

Vrijheid van meningsuiting versus discriminatie...

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:59

Ze word niet gepest om haar geloof, ze word gepest door 2 meisjes met het zelfde geloof en de zelfde afkomst (Turks)

Maar als je al zo vaak heb geprobeerd om het op de normale manier op te lossen en het lukt niet, dan moet je iets anders gaan doen.
En dan heb ik het niet over mensen neer knallen, maar misschien heeft die krant al veel waarschuwingen gehad van moslims en klachten en ze gingen maar door en door. Dan nog mag je niemand afschieten. Maar je maakt daardoor wel mensen bozer en bozer

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:03

ilayda schreef:
Ze word niet gepest om haar geloof, ze word gepest door 2 meisjes met het zelfde geloof en de zelfde afkomst (Turks)

Maar als je al zo vaak heb geprobeerd om het op de normale manier op te lossen en het lukt niet, dan moet je iets anders gaan doen.
En dan heb ik het niet over mensen neer knallen, maar misschien heeft die krant al veel waarschuwingen gehad van moslims en klachten en ze gingen maar door en door. Dan nog mag je niemand afschieten. Maar je maakt daardoor wel mensen bozer en bozer

Dat is wel verdrietig. Even off topic, kun je dan geen contact opnemen met de ouders? Of net zo lang klachten blijven indienen bij docenten en schoolleiding tot ze gek van je worden. Sterkte iig.