12 doden in Parijs na aanslag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 15:59

Over het christendom genoeg te vinden en helaas met de opmars van het extremisme ook over het jodendom tegenwoordig.

Niet voor niks dat er sinds een paar maanden extra controle is op antisemitisme.

Het is al zo lang aan het broeien, in België alleen al zijn er plaatsen bekend om hun extremistische broedplaatsen (lees het boek klein Marokko).

Maar net als hierboven word er dan weer een reden aangegeven, erg jammer. Maar dat is ook hun doel, want andere 12 onschuldige mensen op een neutrale plaats zou nog meer reactie opbrengen.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:01

Emmaa_ schreef:
Ja, vooral lekker blijven porren want dan vallen er straks niet 12 doden maar 120. We maken toch ook niet met zijn allen het christendom belachelijk? En we posten toch ook geen verschrikkelijk racistische cartoons over het jodendom? Nee, want dan zou de pleuris echt gigantisch uitbreken. Ik keur helemaal niks goed en ik vind ook niet dat er moet worden toegegeven aan dit soort lui, maar ik vind dat er wel eens gekeken mag worden naar de manier waarop dit tijdschrift zijn satire brengt.

Het is satire, daar is echt helemaal niks mis mee. Het doet niets anders dan de waarheid brengen, iets luchtig gepresenteerd. En ja, daarbij pakken ze ook het christendom, jodendom en andere idioterie. Die blazen het alleen niet zo op.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:02

BaileyMix schreef:
Emmaa_ schreef:
Ja, vooral lekker blijven porren want dan vallen er straks niet 12 doden maar 120. We maken toch ook niet met zijn allen het christendom belachelijk? En we posten toch ook geen verschrikkelijk racistische cartoons over het jodendom? Nee, want dan zou de pleuris echt gigantisch uitbreken. Ik keur helemaal niks goed en ik vind ook niet dat er moet worden toegegeven aan dit soort lui, maar ik vind dat er wel eens gekeken mag worden naar de manier waarop dit tijdschrift zijn satire brengt.

Het is satire, daar is echt helemaal niks mis mee. Het doet niets anders dan de waarheid brengen, iets luchtig gepresenteerd. En ja, daarbij pakken ze ook het christendom, jodendom en andere idioterie. Die blazen het alleen niet zo op.

Klopt.

Furrow, wat bedoel jij precies met die laatste zin? :+

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:03

Het leven zou er een stuk op vooruit gaan als mensen zichzelf niet meer zo serieus zouden nemen. Waar is de zelfspot gebleven en het vermogen om te relativeren?

Stoppen met het maken van spotprents is in mijn ogen het laatste wat je moet doen. Want waar stopt het dan? Dan komt er wel weer wat anders waar bepaalde mensen zich niet in kunnen vinden en zo wordt onze vrijheid steeds een beetje terug gedrongen.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:05

capopjekop schreef:
Het leven zou er een stuk op vooruit gaan als mensen zichzelf niet meer zo serieus zouden nemen. Waar is de zelfspot gebleven en het vermogen om te relativeren?

Dit. Ik las laatst ook iets van een Amerikaan, die zich bijna schuldig voelt omdat hij blank is. Dit natuurlijk met oog op de verschillende gebeurtenissen de afgelopen tijd in Amerika.
Maar wat je zegt Capopjekop; als mensen zichzelf nou eens niet zo serieus nemen en om grappen kunnen lachen.

gohya

Re: 12 doden in Parijs na aanslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:09

Dat komt omdat sommige mensen Humor en Satire zien als Pesten en als Beledigen.
Op t.v. werd van de week gezegd dat de mensen veel minder lachen als voorheen.Nu valt er tegenwoordig ook weinig meer te lachen als je hoort hoe het in de wereld gaat.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:11

Ik trok zojuist de deur los bij een cliënt en hoorde allemaal schoten in de woonkamer. Ben ik als een speer daar naar toe gerend want ik kreeg een hartverlamming. 'Gelukkig' was het maar op tv.

Ik bedoel.. Helaas is het op tv. Mensen zijn ziek. De wereld is verrot. Koelbloedig mensen moorden omdat iets niet in je straatje past. Bizar. Kippenvel. Ik kan serieus wel huilen nu want ik vind dit zo naar!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:15

Er is net ook een auto [met bom?] ontploft bij een Synagoge in Parijs.
bron:hart van nederland.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:18

Kippenvel Gohya, ik ga googlen!

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:19

gohya schreef:
Er is net ook een auto [met bom?] ontploft bij een Synagoge in Parijs.
bron:hart van nederland.

Nu kunnen mensen geen verklaring meer geven over uitlokken. :n
Wat erg...

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:19

Meen je Gohya?
Ik ga zoeken..

Net NOS aangezet, wat verschrikkelijk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:20

Ik kan er bij zowel de NOS als bij Nu.nl nog niks over vinden, een autobom bij een synagoge. Wel net de reactie van meneer Wilders geluisterd, die gelijk weer in de verdediging schiet over betere bescherming tegen extremisten in Nederland, want Parijs is oh zo dichtbij.. Geeft hem gelijk weer aanleiding om iedereen weer heerlijk over een kam te scheren...

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:23

Er is altijd al satire geweest, over joden, katholieken, christenen en noem maar op. Daar werd altijd om gelachen en nooit moeilijk over gedaan.

Angst is de slechtste raadgever. Als er geen spotprenten meer gemaakt worden over dit geloof dan komt er wel een ander iets waarom ze aanslagen gaan plegen. Hulde aan de mensen die vrijheid belangrijk vinden en niet buigen voor extremisme.
Zodra we dat wel gaan doen dan zullen we uiteindelijk onze vrijheid kwijt zijn en dat mag nooit gebeuren.

Net het hele filmpje van die agent gezien, wat ontzettend laf en wat enorm triest.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:25

Emmaa_ schreef:
Ik kan er bij zowel de NOS als bij Nu.nl nog niks over vinden, een autobom bij een synagoge. Wel net de reactie van meneer Wilders geluisterd, die gelijk weer in de verdediging schiet over betere bescherming tegen extremisten in Nederland, want Parijs is oh zo dichtbij.. Geeft hem gelijk weer aanleiding om iedereen weer heerlijk over een kam te scheren...

Nu moet het niet uit wilders mond komen.
Maar in de nonsens zit wel waarheid, België-Nederland heeft plekken waar extremisme al lang op gang is gekomen.
Nu weet ik niet over Nederland maar in België is het toch een grote problematiek. En buiten een paar grote flut rechtszaken wordt er in mijn ogen te weinig aan gedaan.

Het is al langer bekend dat er in molenbeek een groot extremistisch probleem heeft (van rontselen, tot panflets uitdelen). In Antwerpen zijn er moskees waar extreme gedachten worden uitgedeeld.

Lijkt mij dat daar wel iets meer aan mag gebeuren, jongeren hangen voor de moskee met pro IS t-shirts rond.

http://www.bol.com/nl/p/undercover-in-k ... country=BE
dit spreekt over het moslimfundamentalisme een paar jaar geleden... en sinds zeker nu met het rekruteren een groter probleem is, lijkt mij toch een beetje waarheid dat de aanpak strenger mag worden?
Laatst bijgewerkt door Furrow op 07-01-15 16:27, in het totaal 3 keer bewerkt

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:25

harbourlight schreef:
Er is altijd al satire geweest, over joden, katholieken, christenen en noem maar op. Daar werd altijd om gelachen en nooit moeilijk over gedaan.

Angst is de slechtste raadgever. Als er geen spotprenten meer gemaakt worden over dit geloof dan komt er wel een ander iets waarom ze aanslagen gaan plegen. Hulde aan de mensen die vrijheid belangrijk vinden en niet buigen voor extremisme.
Zodra we dat wel gaan doen dan zullen we uiteindelijk onze vrijheid kwijt zijn en dat mag nooit gebeuren.

_/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:32

Blijkbaar is er ook een verdacht pakketje bezorgd bij de redactie van een krant in Madrid en op het kantoor van een Deense krant (volgens mij werkt de cartoonist daar die een paar jaar geleden zo in het nieuws is gekomen omdat hij ook hele flauwe cartoons maakte over de islam) is de terreurdreiging naar boven bijgesteld, permanente bewaking dus. Hoorde net hier op de gangen ook al het e.e.a over naar huis willen als ze nu dan toch journalisten als doelwit gaan gebruiken...

Citaat:
Bij het hoofdkantoor van de Spaanse media-gigant Prisa, eigenaar van van de krant El País, is een verdacht pakketje bezorgd. Direct daarop is besloten om het gebouw te ontruimen. Het hoofdkantoor van Prisa ligt in Madrid.

De Deense karnt Jyllands-Posten heeft de beveiliging verhoogd. De krant publiceerde in 2005 cartoons van profeet Mohammed, waarna er veel protesten volgden in de islamitische wereld. Cartoonist Kurt Westergaard wordt sindsdien beveiligd

Bron: NOS.nl

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:33

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:43

Verschrikkelijk zeg!!

Ik ging net even op internet lezen over hoe en wat.. Komt er een filmpje voorbij met die politie agent die werd neergeschoten... Dat had ik liever niet gezien... Verschrikkelijk!!

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:46

Lijkt wel dezelfde auto waarin de daders vluchtten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:47

De vluchtauto is gevonden in een wijk in Noord Parijs, die zijn ze op dit moment aan het onderzoeken. Is dus niet mogelijk dat het dezelfde auto is...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:49

Klopt het is niet dezelfde auto,al lijkt die er idd. wel op.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:53

Er is nu een discussie gaande over de NOS, van die agent die is neergeschoten en dat zij dat hebben laten zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:55

Ja, dat is weer dezelfde discussie als toen de MH17 was neergeschoten. Toen waren er enkele beelden te zien van lichamen die niet gecensureerd werden. Dat is echt een eindeloze discussie. Zo'n nieuwszender moet de afweging maken tussen het direct uitzenden van beelden die ze binnen krijgen, of er eerst nog aan gaan zitten prutsen en censureren. Daarbuiten waren de beelden al zo onduidelijk dat als ze gecensureerd werden, ze waarschijnlijk niet meer zichtbaar waren.

Stond wel netjes bij vermeld dat het schokkende beelden waren, dus vind het zelf eigenlijk niet zo'n probleem.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:56

Nee inderdaad, het is een schokkende gebeurtenis, en je zag ook gewonde mensen op een brancard liggen..

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:02

Je kunt de beelden toch ook gewoon niet kijken? Ik heb ze ook niet gekeken, want dat wil ik helemaal niet zien. Zelfde geldt voor MH17 beelden en onthoofdingsbeelden van IS destijds.

Als je het schokkend vindt moet je het gewoon niet kijken :Y)