Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Emmaa_ schreef:Ja, vooral lekker blijven porren want dan vallen er straks niet 12 doden maar 120. We maken toch ook niet met zijn allen het christendom belachelijk? En we posten toch ook geen verschrikkelijk racistische cartoons over het jodendom? Nee, want dan zou de pleuris echt gigantisch uitbreken. Ik keur helemaal niks goed en ik vind ook niet dat er moet worden toegegeven aan dit soort lui, maar ik vind dat er wel eens gekeken mag worden naar de manier waarop dit tijdschrift zijn satire brengt.
BaileyMix schreef:Emmaa_ schreef:Ja, vooral lekker blijven porren want dan vallen er straks niet 12 doden maar 120. We maken toch ook niet met zijn allen het christendom belachelijk? En we posten toch ook geen verschrikkelijk racistische cartoons over het jodendom? Nee, want dan zou de pleuris echt gigantisch uitbreken. Ik keur helemaal niks goed en ik vind ook niet dat er moet worden toegegeven aan dit soort lui, maar ik vind dat er wel eens gekeken mag worden naar de manier waarop dit tijdschrift zijn satire brengt.
Het is satire, daar is echt helemaal niks mis mee. Het doet niets anders dan de waarheid brengen, iets luchtig gepresenteerd. En ja, daarbij pakken ze ook het christendom, jodendom en andere idioterie. Die blazen het alleen niet zo op.
capopjekop schreef:Het leven zou er een stuk op vooruit gaan als mensen zichzelf niet meer zo serieus zouden nemen. Waar is de zelfspot gebleven en het vermogen om te relativeren?
Emmaa_ schreef:Ik kan er bij zowel de NOS als bij Nu.nl nog niks over vinden, een autobom bij een synagoge. Wel net de reactie van meneer Wilders geluisterd, die gelijk weer in de verdediging schiet over betere bescherming tegen extremisten in Nederland, want Parijs is oh zo dichtbij.. Geeft hem gelijk weer aanleiding om iedereen weer heerlijk over een kam te scheren...
harbourlight schreef:Er is altijd al satire geweest, over joden, katholieken, christenen en noem maar op. Daar werd altijd om gelachen en nooit moeilijk over gedaan.
Angst is de slechtste raadgever. Als er geen spotprenten meer gemaakt worden over dit geloof dan komt er wel een ander iets waarom ze aanslagen gaan plegen. Hulde aan de mensen die vrijheid belangrijk vinden en niet buigen voor extremisme.
Zodra we dat wel gaan doen dan zullen we uiteindelijk onze vrijheid kwijt zijn en dat mag nooit gebeuren.
Citaat:Bij het hoofdkantoor van de Spaanse media-gigant Prisa, eigenaar van van de krant El País, is een verdacht pakketje bezorgd. Direct daarop is besloten om het gebouw te ontruimen. Het hoofdkantoor van Prisa ligt in Madrid.
De Deense karnt Jyllands-Posten heeft de beveiliging verhoogd. De krant publiceerde in 2005 cartoons van profeet Mohammed, waarna er veel protesten volgden in de islamitische wereld. Cartoonist Kurt Westergaard wordt sindsdien beveiligd