psychopathie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VogeltjeM

Re: psychopathie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:13

Dat is dan een besluit vanuit de GGZ (een particuliere instelling uiteindelijk) waarschijnlijk omdat een diagnose nodig is voor de zorgverzekeraar. Officieel (zoals dus door de APA bepaald) mag dat niet :)

Voor (maar ook nog rondom) je 18e verandert je persoonlijkheid nog zo ontzettend dat er geen sprake kan zijn van jarenlange starre patronen (omdat je nog te kort leeft). Het is ook nogal wat zo'n stempel :)

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:26

Ik werk op een gesloten inrichting waar vrijwel alle jongeren naast hun lichte verstandelijke handicap, ook een psychiatrische ziektebeeld of persoonlijkheidsstoornis hebben. We hebben zelfs een aparte groep voor de anti-sociale persoonlijkheidsstoornissen. Heel eerlijk? Op deze groep kan je zo aanwijzen bij welke jongeren het door ontwikkelt naar psychopatie. Wat ze allemaal gemeen hebben is de diagnose ODD. Psychopatie mag inderdaad pas na je 18e gediagnosticeerd worden.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 08:39

Ik heb ook een hele tijd met LVG-jongvolwassenen met persoonlijkheidsstoornissen gewerkt. Het stomme is dat die officieel ook de diagnose persoonlijkheidsstoornis niet mogen krijgen, vanwege de verstandelijke beperking/zwakbegaafdheid is de persoonlijkheid niet uitgerijpt en mag je dus enkel van 'hechtingsproblematiek' spreken. Maar ik heb van die cliënten veruit het meeste geleerd over persoonlijkheidsstoornissen en hoe ermee om te gaan :P

clarence

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 11:26

Heel interessant. Ik ken persoonlijk niemand met psychopathie. Dat ik weet dan. Hoe handelt en gedraagt een niet-geweldadige psychopaat zich?

Kijken jullie ook The Bates Motel? :-)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 11:47

maai_ke schreef:
<SNIP> . De vraag is dan alleen wat maakt het verschil tussen mensen en roofdieren?

<SNIP>

Roofdieren doden alleen maar zodat ze in leven blijven. Mensen doden ook om een hele rits van andere redenen?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 12:27

Ik ken een kind van 11 jaar dat de diagnose PDD-NOS heeft gekregen, wat volgens mij -en meerdere mensen met mij- een onjuiste diagnose is geweest. Hij heeft zeer gevaarlijke trekjes, gedachtes en handelingen.

Mijn ex is ook een gevalletje psychopaat. Hij was al van het huiselijk geweld, hoop agressie tegen iedereen en 2 jaar geleden heeft hij een kind gedood, opzettelijk, op zijn gemak.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 08:31