"If you are reading this..."

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 11:15

Zag het ook al voorbijkomen op tumblr, vreselijk :n

Dit is nu echt een typisch voorbeeld van ouders die hun eigen status belangrijker vinden dan het geluk van hun kind :n

Snollygoster

Re: "If you are reading this..."

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 14:39

De ouders zijn al acties aan het ondernemen om de post van Tumblr te laten verwijderen..

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 15:59

Snollygoster schreef:
De ouders zijn al acties aan het ondernemen om de post van Tumblr te laten verwijderen..

Dat meen je niet..? :n
De posts zijn gelukkig wel al vaak gedeeld op Tumblr, ik zie heel vaak dingen van haar voorbij komen dus het is gelukkig onmogelijk voor hun om alles weg te krijgen. Maar haar blog verwijderen...

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:04

Snollygoster schreef:

Dan hebben ze al net zo weinig verstand van internet als van hun dochter .....

Vreselijk, arme meid.

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:17

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:24

Seventeen schreef:
Wat ik ook niet begrijp is de status op FB van haar ouders.
Op mij komt het over dat ze ze is gaan wandelen en per ongeluk onder een vrachtwagen is gekomen. Of lees ik dat nou verkeerd?

Echt dikke respect voor Leelah! _/-\o_

Inderdaad, haar moeder wil niet toegeven dat Leelah niet Josh is.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:32

Foaly schreef:
_Cowgirl schreef:
Vreselijk, hier zijn geen woorden voor... En dan de post van haar moeder.. Ik vraag me dan echt af of die mensen geen enkel gevoel hebben voor hun kind.

Ik denk dat haar ouders best wel gevoel voor hun kind hebben, maar gewoon heul erg bang zijn voor wat hun omgeving ervan zou zeggen als ze de waarheid wisten :n Althans, daar hoop ik dan nog maar op...

Dan nog, is wat anderen denken belangrijker dan je kind?

Haar moeder heeft een blok voor d'r kop. Zou eens flink wakker geschud moeten worden, psychopaat. |o
Geloof maakt sowieso meer stuk dan je lief is...

Net als de documentaire BrideGroom.. heel heftig, en geeft maar aan hoe ouders een blok voor hun kop kunnen hebben.. zo sneu..

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:43

Danique schreef:
Seventeen schreef:
Wat ik ook niet begrijp is de status op FB van haar ouders.
Op mij komt het over dat ze ze is gaan wandelen en per ongeluk onder een vrachtwagen is gekomen. Of lees ik dat nou verkeerd?

Echt dikke respect voor Leelah! _/-\o_

Inderdaad, haar moeder wil niet toegeven dat Leelah niet Josh is.

Dat inderdaad ook, maar ik bedoel dan vooral als in.

'She went out for a walk and got hit by a truck.'

Dit komt op mij over als in dat ze is gaan wandelen en er niet voor is gesprongen maar het een stom ongeluk is.

Maar mijn Engels is nog niet bijzonder uitgebreid dus misschien interpreteer ik het onjuist.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 17:45

Seventeen, de ouders hebben inderdaad gelogen over de dood van hun dochter. Ze zeggen dat ze omgekomen is door een ongeluk, niet dat ze er uit alle ellende zelf voor gesprongen is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:46

Dat interpreteer je juist; zo wilt ze inderdaad dat het bij je overkomt. De waarheid is helaas niet zo'n 'ongeluk'.

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:50

Ohoh, wat erg. Dat maakt het alleen maar erger en benadrukt Leelah haar woorden.
Zelfs nu ze zelfmoord heeft gepleegd zijn hun ogen nog niet geopend...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:51

Ik zou me niet voor kunnen stellen hoe ik me zou voelen als moeder, als haar laatste woorden (al dan niet online) 'fiets you' waren, omdat ik te verrot was om gewoon een keer te accepteren dat niet alles is zoals een eeuwenoud boek zegt hoe iets is...

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 18:06

Jeetje, wat verschrikkelijk.

Hoe in godsnaam kan je het als ouder zo ver laten komen? Hoe durven mensen zich ouders te noemen als alles wat ze doen is het leven van hun kind kapot maken als hij/zij ontdekt wie hij/zij is? Echt walgelijk, het is ziek hoe mensen kinderen hersenspoelen met het idee dat ze niet mogen zijn wie ze zijn. Dat je je ouders beschaamd als je trans bent? Of homo? Of wat dan ook? Wat een onzin. Omdat jij het als ouder anders had willen zien betekend niet dat je het recht hebt om je kind die onzin aan te kletsen, om te zeggen dat het maar een fase is. Dat het niet echt is wat je kind voelt. Ik word er haast misselijk van, ik moet er niet aan denken. Neem toch alsjeblieft geen kinderen als je het niet kan hebben dat je kind(eren) niet hetero is/zijn.

En dan het lef hebben om je kind zo te willen begraven, met de verkeerde naam op het graf. verschrikkelijk :r

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 18:49

Zelfmoord is in die kringen net zo 'not done' dus ook dat feit wordt genegeerd.

Lekker de kop in het zand, terwijl je kind de ultieme noodkreet slaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 19:38

Ik vraag me af of er op bokt mensen zijn die zich kunnen vinden in de ouders (dus liegen op facebook, niet toegeven, de jongensnaam op de grafsteen zetten etc.) en die mij een PB'tje willen sturen waarin ze uitleggen waarom ze zich daar in kunnen vinden.

Ik ben niet uit op ruzie, ik ben oprecht geinteresseerd omdat ik het me echt niet voor kan stellen.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 04:13

Danique, je hebt pb. Als er meer mensen geïnteresseerd zijn in mogelijke beweegredenen van de ouders van Leelah, laat het me dan even weten.

Laat ik trouwens voorop stellen dat ik het absoluut NIET eens ben met hoe haar ouders gehandeld hebben, ik kan me alleen wel een voorstelling maken van wat er achter zit.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-15 04:26

Het enigste wat ik me er bij voor kan stellen is dat ze verblind zijn door hun geloof eigenlijk...? :)

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 04:30

Tranen met tuiten vanochtend.. God wat ben ik hier van geschrokken. Ik volgde haar blog al langere tijd, en ik keek altijd naar haar op omdat ze zo sterk was. Ik snap niet hoe mensen dit kunnen doen en ik kan niet geloven dat ze weg is ;(

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 04:41

Wat een walgelijke ouders, ik word er emotioneel van. 'My sweet 16 year old son was hit by a truck'. Kom nou, pathetische, trieste, egoïstische vrouw. Je bloedeigen 17-jarige dochter heeft zelfmoord gepleegd omdat je haar niet wil accepteren. Ik heb totaal geen medelijden met deze mensen. Hou je haatdragende statusupdates voor je. Ik vind deze statusupdate namelijk walgelijk. Leelah is een 17-jarig meisje dat door het toedoen van haar walgelijke ouders geen andere uitweg zag dan het lichaam waar ze zich niet in thuisvoelde, voor een vrachtwagen te gooien.
Geen 16-jarige, christelijke jongen, die perongeluk geraakt is door een vrachtwagen toen hij een wandeling maakte.

Toen ik haar Tumblr bericht las was het eerste wat ik wilde doen, haar een bericht sturen. Helaas kan dat niet meer. Echt walgelijk dit, dit mag nooit meer gebeuren.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 05:37

verschrikkelijk natuurlijk voor haar maar wat een smaakeloze zelfmoord...
zo scheep je anderen alleen maar op met problemen die arme chauffeur ( en met ontwijken hoeveel meer doden hadden er kunnen vallen?!! )
nee medeleven is dan al weg doe dan gewoon pillen oid.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 08:55

Jammer dat zulke bekrompen mensen als haar ouders nog bestaan, ik begrijp hoe lastig dit moet geweest zijn. Maar ik vind toch dat zelfmoord niet de juiste/enige oplossing is, zeker niet op de manier zoals zij het gedaan heeft. :/

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 09:13

unihorses schreef:
zo scheep je anderen alleen maar op met problemen die arme chauffeur ( en met ontwijken hoeveel meer doden hadden er kunnen vallen?!! )

Heb je zelf ooit zelfmoord willen plegen? Ben je ooit echt depressief geweest? Zo niet, hou dan deze kansloze reacties voor je.

Ik keur haar manier van zelfmoord plegen niet goed, maar een ding is zeker, dat meiske wilde echt dood. En daar moet je bij stilstaan.

Ik vind het heel erg voir de chauffeur en hoop dat hij goede slachtofferhulp krijgt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 09:15

Vreselijk wat er gebeurd is... het valt niet goed te praten...

Helaas moet ik wel melden dan je in de Staten (net als in Europa etc) nog steeds veel strenggelovige hebt die niks moeten en willen weten van alles wat anders is. Toen ik in Kansas verbleef (vergelijkbaar met het platteland in NL bijvoorbeeld) merkte ik ook dat Homoseksualiteit als een ziekte werd gezien door een deel. Het is hoe ze zijn opgegroeid en ze weten niet beter. Gelukkig veranderd de wereld beetje bij beetje en worden mensen wat ruimdenkender. Helaas dat dit meisje in een jongenslichaam in deze tijd in die omgeving was geboren... Het had heel anders kunnen zijn...

Alsnog vind ik persoonlijk dat als je zelfmoord pleegt met voortbedachte raden als in dit geval, dat je dan niet moet kiezen voor een manier waarmee je andere mensen met een levenslang trauma opzadeld die er compleet buiten staan. Nogmaals ik vind het vreselijk wat er met haar gebeurd is maar elke keer weer bij iemand die bewust voor een trein/bus/vrachtwagen etc spring krijg ik dat gevoel weer. Ik heb zo erg te doen met degene die achter het stuur zit.... Dit achtervolgd diegene voor de rest van het leven...

Ik begrijp dat mensen die in staat zijn om zelfmoord te plegen niet meer rationaal nadenken, maar toch blijf ik in mijn achterhoofd altijd bij de mensen die ongewild hierbij betrokken zijn geraakt en ook slachtoffer zijn geworden...

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-15 12:17

unihorses schreef:

"Doe dan gewoon pillen." ... Wat mag je tegenwoordig wél nog zelf beslissen? Dat meisje heeft zich heel haar leven lang gevangen gevoeld in haar eigen lichaam, met alle haat van haar ouders er dan nog eens bij.
Echt wat een walgelijke reactie, een beetje inlevingsvermogen mag ook wel.
En ja, die chauffeur kan een trauma hebben, ook vreselijk. Maar denk maar eens hoe een vreselijk leven Leelah gehad moet hebben.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 12:27

Weet je wel hoe ontzettend erg dat is voor die chauffeur? Tuurlijk heeft Leelah een verschrikkelijk leven gehad, zo erg dat ze er een eind aan wilde maken. Maar die chauffeur heeft voor de rest van zijn leven professionele hulp nodig. Stel je voor dat je de rest van je leven moet leven met het idee dat je iemand doodgereden hebt?
Een walgelijke reactie vind ik het echt niet. Ik heb dus zelf in een trein gezeten waar een man door werd overreden. Zelfs als passagier, waarbij je het lichaam alleen met een wit doekje ziet, is het heel erg. Je ziet andere passagiers huilen en je hebt er zelf nog nachtmerries van. Het geluid van een lichaam tegen een trein is écht niet grappig.
En stel je voor dat je dan de machinist, of in dit geval chauffeur, bent. Jakkes..