Haai bijt tiener dood...zoektocht naar haai.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 11:08

femo schreef:
Arme jongen, arme haai!

Per dag worden er hoeveel haaien per ongeluk opgevist met netten? en gekilled voor haaienvinnensoep?

Echt eens in het jaar word er eens iemand gegrepen..
en dan zijn haaien ineens monsters? sporen ze wel?
nee. Ze sporen niet.

femo

Re: Haai bijt tiener dood...zoektocht naar haai.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 11:37

En nog schever vind ik dat ze dan ook nog eens aan het speervissen zijn. ze zijn notabene zelf aan het rondmoorden daar.. Ik hoop dat meneer de haai ongedeerd en wel weg is gezwommen.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 13:50

femo schreef:
En nog schever vind ik dat ze dan ook nog eens aan het speervissen zijn. ze zijn notabene zelf aan het rondmoorden daar.. Ik hoop dat meneer de haai ongedeerd en wel weg is gezwommen.

De kans dat deze haai nu meerdere mensen gaat aanvallen is heel groot. De haai heeft een makkelijke prooi gevonden en daarom op zijn lijst van "eten" gezet. Dat zijn dus ook kinderen die in de zee aan het zwemmen zijn.

Voor dit incident was de kans dat deze haai mensen zou aanvallen een stuk kleiner. Tenzij hij zoals ik net in dit topic las al eerder een mens heeft aangevallen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 13:54

Jolliegirl schreef:
Dacht gelezen te hebben dat ie in zn mond geraakt was.

Jajoh..sporen niet daar..
K wil heel graag ooit naar bondi beach..maar op deze manier hoeft het van mij niet

Dat staat er ook..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 13:56

sneeuwpop schreef:
femo schreef:

De kans dat deze haai nu meerdere mensen gaat aanvallen is heel groot. De haai heeft een makkelijke prooi gevonden en daarom op zijn lijst van "eten" gezet. Dat zijn dus ook kinderen die in de zee aan het zwemmen zijn.

Voor dit incident was de kans dat deze haai mensen zou aanvallen een stuk kleiner. Tenzij hij zoals ik net in dit topic las al eerder een mens heeft aangevallen.

Wat een onzin, zo denkt een haai helemaal niet :n
Mensen staat uberhaupt niet op hun menu, dat hij nu een jongen heeft gepakt is waarschijnlijk puur een vergissing geweest. Het bloed en stukken vis in het water zullen de aanval hebben uitgelokt, niet het feit dat het dier nu zo graag een stukje mens wilde proeven.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 13:57

Triest nieuws.......voor de haai.
Weer vertrekken er kuddes cowboys de zee op om alles om zeep te helpen wat op hun pad komt.
Wanneer wordt een mens nou eindelijk verstandig en gaat hij leren van zijn eigen fouten.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 13:58

Laatst bijgewerkt door antje_vip op 30-12-14 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 13:59

Belachelijk dat ze die haaien afmaken . Het is hun natuur om te doden. Heel zielig voor het meisje en de nabestaanden, dat wel.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 13:59

Jolliegirl schreef:
http://nu.nl/buitenland/3963722/witte-h ... -dood.html

Wat vinden jullie er nou van?

Ik vind het belachelijk dat er gelijk een klopjacht opgezet is tegen een haai.
Men weet dat die beesten daar zwemmen..het is hun ruimte de zee.

Ik snap best dat je actie moet ondernemen. Maar om nou meteen te gaan doden.
Ze vangen ook andere haaien en maken deze af.

Mee eens! ik vind het vreselijk.

Laat toch verdorie deze dieren met rust, het zijn prachtige wezens.

Men neemt zeer bewust een risico als je de zee ingaat, zeker helemaal als je aan het speervissen bent. Dan niet achteraf gaan zeiken, als er wat gebeurd..........je gaat toch ook niet zomaar in het wilde safari in lopen vol met leeuwen..... en anders vraag je er gewoon om....
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 30-12-14 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 14:00

Huh... Worden er nou echt 25,000 mensen per jaar door honden vermoord...?
Ik wist dat honden hoog stonden in de lijst, maar zo veel?

Belachelijk, deze zoektocht :n

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 14:11

Mars schreef:
Mensen staat uberhaupt niet op hun menu, dat hij nu een jongen heeft gepakt is waarschijnlijk puur een vergissing geweest. Het bloed en stukken vis in het water zullen de aanval hebben uitgelokt, niet het feit dat het dier nu zo graag een stukje mens wilde proeven.

Een haai denkt idd niet.
Juist daarom kan hij makkelijk aanpassingen maken op zijn menu door ervaring. Als de ervaring is dat hij makkelijk eten kan vinden in de vorm van een mens, dan verhoog je het risico voor de volgende x.

Dit heb ik gezien in een programma. Daarbij is het onlogisch om naar de "dader" op zoek te gaan - voor veel geld - als dat verder geen nut heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 14:14

Heel erg sneu voor de jongen en zijn familie.. Volgens het filmpje hadden mensen de haai ergens anders gespot en het niet doorgegeven. Stomme fout. Maar om nou een haai te gaan opsporen om het te vermoorden :n

LadyKantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 16:10

Tja…. Als een hond bijt, wordt die ook platgespoten en straks begint de PvdD nog te klagen over discriminatie naar honden toe :roll: 8)7

oneside

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 17:04

[/quote]

Voor dit incident was de kans dat deze haai mensen zou aanvallen een stuk kleiner. Tenzij hij zoals ik net in dit topic las al eerder een mens heeft aangevallen.[/quote]

Mensen staat uberhaupt niet op hun menu, dat hij nu een jongen heeft gepakt is waarschijnlijk puur een vergissing geweest. Het bloed en stukken vis in het water zullen de aanval hebben uitgelokt, niet het feit dat het dier nu zo graag een stukje mens wilde proeven.[/quote]

Dat zijn inderdaad van die achterlijke opmerkingen die mensen in het leven hebben geroepen...
Simpelweg komen deze mensen in het leefgebied van deze haai.

LadyKantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 17:15

sneeuwpop schreef:

Haaien onderzoeken bijna alles door er in te bijten. Doordat ze aan het speervissen waren komt er bloed in het water, en als er iets is waar haaien op af komen dan is het wel bloed. (Zoals in Finding Nemo := ) Ik denk niet dat de haai de mensen bewust heeft aangevallen. Waarschijnlijk zag hij het aan voor een rare zeehond (net zoals ze bij surfers vaak denken) en probeerde hij er in te bijten. Het is alleen jammer dat ze niet zo snel loslaten en dat 1 hap al heel veel schade kan doen bij een mens. Aangezien ze een lijk hebben gevonden, hoe vervelend ook, denk ik dat je daaruit kan opmaken dat de haai het toch niet zo smakelijk vond. Anders had hij niet zoveel over gelaten van de mens.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 17:18

Jeetje, welke randdebiel heeft dit bedacht dan!? Arme beestjes... Die mensen komen toch in het territorium van de haai, niet andersom. Als je dat risico niet wil nemen, opflikkeren.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 17:22

Jolliegirl schreef:
Zie je dat ik niet gek ben...
K bond t al belachelijk...

Ach, wie weet hoe Bokt zou reageren als er een wolf een Nederlands paard of Nederlandse kinderen zou aanvallen...
Eens kijken of iedereen het dan nóg belachelijk vindt dat de dader opgespoord en geschoten wordt. :\

Het is verder de vraag of de haai de smaak te pakken heeft gekregen en in de buurt is blijven rondhangen. Dan zou het wel zin hebben om hem te doden, lijkt me. Maar ja, dat weten we dus niet.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 17:23

Zoolgangster schreef:
Jolliegirl schreef:

Ach, wie weet hoe Bokt zou reageren als er een wolf een Nederlands paard of Nederlandse kinderen zou aanvallen...
Eens kijken of iedereen het dan nóg belachelijk vindt dat de dader opgespoord en geschoten wordt. :\

Het is verder de vraag of de haai de smaak te pakken heeft gekregen en in de buurt is blijven rondhangen. Dan zou het wel zin hebben om hem te doden, lijkt me. Maar ja, dat weten we dus niet.

Ja, het is namelijk een wolf, geen psychopaat.

kally

Re: Haai bijt tiener dood...zoektocht naar haai.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 17:27

Heb weleens gelezen dat er meer doden vallen door vallende kokosnoten dan door haaien!!
Gaan we dan ook alle kokosbomen kappen....zo'n omgekeerde wereld hier....mensen maken
een hoop kapot op deze aardbol....

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 17:30

Stel je voor, een witte haai in scheveningen, die badgasten grijpt.
..... ik kan je zeggen dat veel badgasten dan toch ook graag de witte haai zien verdwijnen.
Dus ik snap wel dat nu gejaagd wordt op de haai.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 17:34

Ik hoorde het vanochtend op de radio inderdaad.

Ik vind het maar weer iets typisch 'menselijks'. Controle willen houden inderdaad zoals iemand anders al zei.
Laat die haai lekker, dat risico loop jou nou eenmaal in een zee waar haaien zwemmen. (Daar ga ik dus bij voorbaat al niet in :Y) )

janouk schreef:
Stel je voor, een witte haai in scheveningen, die badgasten grijpt.
..... ik kan je zeggen dat veel badgasten dan toch ook graag de witte haai zien verdwijnen.
Dus ik snap wel dat nu gejaagd wordt op de haai.

Ja..alles word gedaan om ons mensen het maar goed te laten hebben..
Hele typische mensen reactie. want wij willen zo graag in de zee zwemmen :P

_Caro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 17:36

Kaus schreef:
Huh... Worden er nou echt 25,000 mensen per jaar door honden vermoord...?
Ik wist dat honden hoog stonden in de lijst, maar zo veel?

Kort intermezzo :P meestal gaan die cijfers niet enkel over rechtstreeks overlijden aan de hondenbeten, maar ook door infecties enz. En aangezien niet overal ter wereld iedereen even goed van antibiotica e.d. wordt voorzien...

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 17:38

Ik vind het heel sneu voor die jongen en zijn famillie, maar van mij mag die haai blijven leven. Je weet dat daar haaien zwemen en met speervissen loop je nou eenmaal meer risico want die haai ruikt dat. Maar ik vind zwemmen in zee sowieso niet zo leuk (druk strand, vieze plantjes die langs je been strijken, andere gevaarlijke dingen in het water, zand overal... Ik lig veel liever aan het zwembad, alleen zandkastelen bouwen is wel leuk :7 ) dus mij zou het ook niet zo veel boeien als ik nooit meer in zee kon zwemmen.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 17:43

Zoolgangster schreef:
Jolliegirl schreef:

Ik zou maatregelen nemen zodat de wolf niet bij mijn kinderen, of paarden zou kunnen komen. en zo hoort het ook.

het is geen dader. het is een overlever.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 17:49

kally schreef:
Heb weleens gelezen dat er meer doden vallen door vallende kokosnoten dan door haaien!!
Gaan we dan ook alle kokosbomen kappen....zo'n omgekeerde wereld hier....mensen maken
een hoop kapot op deze aardbol....

Paranoten, die schijnen pas ècht link te zijn. :o