Massale steun voor zwarte doos in auto

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 23:17

Fjorj schreef:
Ik denk dat zeker de oplossing is. Mogen wij straks als brave burger met ze zwarte doos rond rijden. Terwijl die polen hier met een Poolse auto blijven rijden zodat ze geen wegen belasting hoeven te betalen en ook geen zwarte doos hoeven te hebben.

Nee, wat probleem is de rechter die veelte lage straf uit deelt
Onderzoek is duidelijk, er waren geen technische makamennet aan de auto. En al heeft die persoon niet te hard gereden, dan is toch nog steeds geen exuces om 3 mensen dood te mogen rijden?

Er is ook niet bewezen dat hij te hard reed of dronken was. Die man moet leven met het feit dat hij mensen heeft doodgereden in een ONGELUK, waarom willen mensen dan jarenlange gevangenisstraf vor deze man?

Over de zwarte doos... ik ben tegen, inderdaad flinke inbreuk op privacy.

purny

Re: Massale steun voor zwarte doos in auto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 23:24

Maar als jij een misdaad pleegt wat in mijn ogen dood rijden, te hard rijden om stoer te doen tegenover je vriendjes met alle gevolgen van dien, dan heb je als mens geen recht meer op privacy. Tot op zekere hoogte dan.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 23:27

Maar het punt is purny, dat je iederéén de privacy ontneemt, voor een enkeling die de fout in gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 21:35

EskeGirl schreef:
Er is ook niet bewezen dat hij te hard reed of dronken was. Die man moet leven met het feit dat hij mensen heeft doodgereden in een ONGELUK, waarom willen mensen dan jarenlange gevangenisstraf vor deze man?

Of wel die auto reed van zelf de mensen dood en die bestuurder kon er niks aan doen, hij zat enkel toevallig in de auto? Waarom kan die persoon niet zijn verantwoordelijkheid neme?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 21:50

Ik vind het grappig dat mensen zich beroepen op hun privacy, terwijl dat eigenlijk allang niet meer bestaat. Wil je privacy? Dan moet je internet-, televisie- en telefoonabonnementen op gaan zeggen, al je geld cash opnemen en in een hutje op de hei gaan wonen. Vergeet niet zelfvoorzienend te worden ;)

Ik heb er overigens ook geen problemen mee, van mij mogen ze alles weten hoor. Ik print met liefde al mijn bankafschriften uit voor overheidsinstanties. Ik heb niet het idee dat ik zo interessant ben dat er iets van een overheidsinstelling is die mij zou willen volgen.
En niet overheidsinstellingen die me willen volgen, stalkers, die zullen hun manier ook vast wel vinden. Zolang ik er geen last van heb, vind ik het prima.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 23:29

Fjorj schreef:
EskeGirl schreef:

Of wel die auto reed van zelf de mensen dood en die bestuurder kon er niks aan doen, hij zat enkel toevallig in de auto? Waarom kan die persoon niet zijn verantwoordelijkheid neme?

We weten niet precies wat er is gebeurd, dat gaan we ook nooit weten, maar er is hier in elk geval geen sprake van moord of doodslag maar een dodelijk ongeval, waar deze man ook mee moet leven, als veroorzaker is dat ook geen makkie. Vertel mij waarom hij jaren achter de tralies zou moeten dan? Zou het anders zijn als hij geen Pool was maar een Nederlander? (Want overal wordt heel nadrukkelijk Poolse man gezegd in nieuwdberichten).

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 11:44

Janine1990 schreef:
Ik vind het grappig dat mensen zich beroepen op hun privacy, terwijl dat eigenlijk allang niet meer bestaat. Wil je privacy? Dan moet je internet-, televisie- en telefoonabonnementen op gaan zeggen, al je geld cash opnemen en in een hutje op de hei gaan wonen. Vergeet niet zelfvoorzienend te worden ;)

Ik heb er overigens ook geen problemen mee, van mij mogen ze alles weten hoor. Ik print met liefde al mijn bankafschriften uit voor overheidsinstanties. Ik heb niet het idee dat ik zo interessant ben dat er iets van een overheidsinstelling is die mij zou willen volgen.
En niet overheidsinstellingen die me willen volgen, stalkers, die zullen hun manier ook vast wel vinden. Zolang ik er geen last van heb, vind ik het prima.

Mis de "like" knop +:)+
Die bankafschriften hoef je niet uit te printen :D Kan de overheid zelf ook. ;) Met of zonder jou toestemming.

Veel mensen vergeten dat als ze met hun mobieltje/(vooral) smartphone de deur uit gaan ze op de meter nauwkeurig gevolgd kunnen worden. (niet alleen door de overheid!) Zelf snelheid van verplaatsing is te zien. Het is zelfs mogelijk om van maanden terug via de gsm antennes terug te halen waar iemand geweest is en hoe laat. (is gebruikt bij een moordonderzoek) Ook het gebruik van gps en navigatie via mobiel is heel makkelijk te volgen.
Vergeet de pinpas niet. Ook heel veel info mee te vinden. Nummerborden ook, veel camera's op snelwegen staan afgesteld op nummerborden. Is ook te zien waar je auto was en heen ging.

Ik moet altijd lachen om mensen die menen dat ze hun privacy denken kwijt te raken als er een nieuw elektronisch iets ergens voor bedacht word. Zoals nu. Van mij mag het er komen. :j Als het ding net zo gemaakt word als bij vliegtuigen word alleen het laatste half uur bewaard. Ik vind wel dat er ook een detectie op mechanische mankementen van auto/vrachtwagen. Dan kan er duidelijker gemaakt worden of de chauffeur schuldig is of dat het om een mankement aan de wagen gaat.

Kortom, heb je niks te verbergen zullen ze (overheid) je niet zo snel volgen op wat voor een manier dan ook. Heb je wel wat te verbergen, moet je doen wat Janine zegt.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 11:51

En omdat het toch al zo is, hoeven we er niks mee te doen? Laten we het nog veel verder gaan? Hebben we het maar te accepteren?

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 12:13

Het is een middel om oorzaken van ongevallen beter in kaart te kunnen brengen. Ik vind dat geen verkeerd idee.
De regel woede van de overheid schiet op veel vlakken door, zeker en ook onnodig, maar dit valt voor mij daar niet onder.

Ik ben een aantal keer bij zware ongevallen geweest vanwege mijn werk, en vaak is het heel moeilijk om uit te vissen wat er precies gebeurt is, zeker bij eenzijdige ongevallen of bij ongevallen waarbij beide betrokken bestuurders niet in staat zijn om te vertellen wat er gebeurt is, en wie of wat de oorzaak is. Door een zwarte doos in elke auto/vrachtwagen kan op dat gebied heel veel werk bespaart worden. En meer duidelijkheid boven tafel komen van het hoe en wat. (ook verzekeringstechnisch geeft het meerwaarde)

Wil je wat aan die regel woede van de overheid doen? Simpel: geen mobiel meer, geen inter net, alleen nog contant betalen, af laten sluiten van nutsvoorzieningen. Geen reizen boeken. Helemaal back to basic en low tech leven.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 12:29

Zwarte doos in de auto, tja..
Gaan die ook gesprekken volgen? De routes die je aflegd?

Wat laat je zo'n ding allemaal volgen?

En wat gaat dat kosten? Krijgt iedereen een kastje bij aflevering van APK oid? Moet er €300 neergelegd worden voor zo'n ding?
Is het alleen in Nederland? Hoe zit het dan met buitenlanders in Nederland?
Ik heb bijvoorbeeld een Frans kenteken en kom nouwelijks met die auto in nl, maar soms wel.

Daarbij zullen er vast wel mensen zijn die hem kunnen hacken zodat er niets meer uit te lezen is.

Laat ze eerst maar ff nadenken voor ze aan zulke zaken gaan beginnen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 13:33

palousa_boy schreef:
Zwarte doos in de auto, tja..
Gaan die ook gesprekken volgen? De routes die je aflegd?

Wat laat je zo'n ding allemaal volgen?

En wat gaat dat kosten? Krijgt iedereen een kastje bij aflevering van APK oid? Moet er €300 neergelegd worden voor zo'n ding?
Is het alleen in Nederland? Hoe zit het dan met buitenlanders in Nederland?
Ik heb bijvoorbeeld een Frans kenteken en kom nouwelijks met die auto in nl, maar soms wel.

Daarbij zullen er vast wel mensen zijn die hem kunnen hacken zodat er niets meer uit te lezen is.

Laat ze eerst maar ff nadenken voor ze aan zulke zaken gaan beginnen.

Even serieus he...
Wat voor gesprekken voer jij, dat niemand ze mag horen?

Als ik met een vriendin in de auto zit te kletsen over iemand of iets dergelijks. Denk ik niet dat het ook maar iets uitmaakt voor de overheid wat ik zeg. Ze zullen zich stierlijk gaan vervelen als ze al dat soort gesprekken gaan beluisteren van mensen die een keer 10 of 20km te hard hebben gereden maar geen ongeluk hebben veroorzaakt.

Het hacken vind ik dan wel weer een terecht punt van je! Maar we moeten toch ook wat nieuws over de onderwereld houden hier in Nederland!!!! ;)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 13:58

Nouja telefoongesprekken had ik het meer over ;)
Aangezien de modernere auto's zijn voorzien van blauwtand om 2 handjes aan het stuur te kunnen houden.

Het interesseerd mij ook niks hoor, dat even voorop maar je hebt weleens gesprekken die niet helemaal voor de buitenwereld zijn zegmaar.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 14:03

palousa_boy schreef:
Nouja telefoongesprekken had ik het meer over ;)
Aangezien de modernere auto's zijn voorzien van blauwtand om 2 handjes aan het stuur te kunnen houden.

Het interesseerd mij ook niks hoor, dat even voorop maar je hebt weleens gesprekken die niet helemaal voor de buitenwereld zijn zegmaar.

Oooh zo... Maar ook die gesprekken mogen ze van mij wel horen hoor...
Ik heb geen plotten om mensen te willen vermoorden of om fraude te plegen.

Dat zijn voor mij gesprekken die niet horen...

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 18:47

Janine1990: lijkt een beetje naief..ik vraag me dan af: heb je dan ook geen bezwaar tegen een camera in je huis of afluisterapparatuur?

Dat ik niets boeiends te melden heb, ja en?? dus dat betekent dat iemand alles maar mee mag luisteren...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 19:24

gekvanfleur schreef:
Janine1990: lijkt een beetje naief..ik vraag me dan af: heb je dan ook geen bezwaar tegen een camera in je huis of afluisterapparatuur?

Dat ik niets boeiends te melden heb, ja en?? dus dat betekent dat iemand alles maar mee mag luisteren...

Euh een camera vind ik prima, zolang het niet in de slaapkamer is ;)
En afluisterapparatuur vind ik ook prima.

Maar wat zijn jouw ideeën bij een camera/afluisterapparatuur e.d. dan? Dat er iemand de hele dag naar jou aan het luisteren is? Want dan zou het wel heeeeeeeeeeeeel erg veel banen opleveren :P

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 19:29

Janine1990 schreef:
gekvanfleur schreef:

Euh een camera vind ik prima, zolang het niet in de slaapkamer is ;)
En afluisterapparatuur vind ik ook prima.

Maar wat zijn jouw ideeën bij een camera/afluisterapparatuur e.d. dan? Dat er iemand de hele dag naar jou aan het luisteren is? Want dan zou het wel heeeeeeeeeeeeel erg veel banen opleveren :P

Nou, gelukkig denken de meeste mensen er anders over..het is mijn leven en ik wil niet dat iemand meelijkt met wat ik doe. Ik doe niets boeiends, maar we eindigen uiteindelijk toch al allemaal met een chip in ons lijf als een stelletje robots. En dat wil ik zo lang mogelijk uitstellen m Big brother heeft al invloed genoeg in onze 'democratie'.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 19:30

Als er geen reden is om jou te volgen, word je niet gevolgd. Waarom zouden ze? Zat mensen die wel wat op hun kerfstok hebben die ze kunnen volgen.

Zelfde voor camera's en microfoontjes, er moet aanleiding zijn om dat te plaatsen. Is die er niet, worden ze niet geplaatst.

De zwarte dozen in een vliegtuig zijn toch ook niet te hacken? Die staan met niets in verbinding dan het vliegtuig. Zou mooi zijn, konden ze heel wat vliegtuigen na verdwijning van radar veel eerder vinden. Zou veel doden kunnen schelen en veel kosten besparen op zoektochten die jaren kunnen gaan duren.

Zou niet graag zo'n baan willen, de hele dag naar iemands geklets moeten :n

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 19:40

aikon schreef:
Als er geen reden is om jou te volgen, word je niet gevolgd. Waarom zouden ze? Zat mensen die wel wat op hun kerfstok hebben die ze kunnen volgen.

Zelfde voor camera's en microfoontjes, er moet aanleiding zijn om dat te plaatsen. Is die er niet, worden ze niet geplaatst.

De zwarte dozen in een vliegtuig zijn toch ook niet te hacken? Die staan met niets in verbinding dan het vliegtuig. Zou mooi zijn, konden ze heel wat vliegtuigen na verdwijning van radar veel eerder vinden. Zou veel doden kunnen schelen en veel kosten besparen op zoektochten die jaren kunnen gaan duren.

Zou niet graag zo'n baan willen, de hele dag naar iemands geklets moeten :n

Lap, alweer een knelpuntenberoep erbij...

desondanks word ik ook niet enthousiast van dit "idé". :) 1. Ga je vooral mensen "raken" die je niet moet hebben want die polen enz moeten dat dan waarschijnlijk niet in de auto hebben en dan was er bij dit ongeluk nog steeds hetzelfde probleem. Ten tweede: wie gaat dat betalen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 19:45

gekvanfleur schreef:
Nou, gelukkig denken de meeste mensen er anders over..het is mijn leven en ik wil niet dat iemand meelijkt met wat ik doe. Ik doe niets boeiends, maar we eindigen uiteindelijk toch al allemaal met een chip in ons lijf als een stelletje robots. En dat wil ik zo lang mogelijk uitstellen m Big brother heeft al invloed genoeg in onze 'democratie'.

Volgens mij is het allemaal een beetje doemdenken hoor...

We krijgen niet zomaar afluisterapparatuur in ons huis, of een dergelijk kastje in onze auto.

Of een chip in ons lijf... Jeetje, kijk je alleen maar sci-fi's? :P

Om maar even aan te geven in hoeverre onze privacy nog in het geding is... Ben je inwoner van Nederland en in het afgelopen half jaar in een apotheek geweest? Dan is jou ook ongetwijfeld 'de' vraag gesteld...

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 19:57

Janine1990 schreef:
gekvanfleur schreef:

Volgens mij is het allemaal een beetje doemdenken hoor...

We krijgen niet zomaar afluisterapparatuur in ons huis, of een dergelijk kastje in onze auto.

Of een chip in ons lijf... Jeetje, kijk je alleen maar sci-fi's? :P

Om maar even aan te geven in hoeverre onze privacy nog in het geding is... Ben je inwoner van Nederland en in het afgelopen half jaar in een apotheek geweest? Dan is jou ook ongetwijfeld 'de' vraag gesteld...

Zoals ik al zei: een beetje naief. ;)
Heb je enig idee op welke schaal de VS jou privacy (afluisteren)schendt wat hartstikke illegaal is, maar gewoon niet te stoppen is. En dat ben jij niet alleen,maar ze luisteren ook rustig overheden en dergelijke af..

En een chip in je lijf,sci-fi´s, meid: de eerste mensen hebben ze al in hun lijf zitten hoor als test, dat zit er allemaal aan te komen. De vraag is allang niet meer of, maar wanneer. De grootste discussie is momenteel nog: hoe gaan we dat aan de terughoudende burger verkopen?

De apotheek is ook niet normaal. Net zo min als dat FB onze foto´s mag gebruiken, wat gewoon niet zou mogen, maar gezien de voorwaarden niet te bestrijden is. (aanklagen mag in een Amerikaanse rechtbank, ik heb nog meer vertrouwen in ons huidige kabinet) En het CJIB heus wel weet dat die administratiekosten niet mogen,maar gewoon doorgaan. Ik zou niet zo lief vertrouwen hebben in je medemensen, maar een gezonde achterdocht houden..En nee, ik leef niet spastisch, want je houdt het niet tegen, maar ben er wel in geinterresseerd en vind het altijd interressant om te zien hoe handig bepaalde zaken worden ingezet om mensen over te halen en te beinvloeden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 20:01

gekvanfleur schreef:
Heb je enig idee op welke schaal de VS jou privacy (afluisteren)schendt wat hartstikke illegaal is, maar gewoon niet te stoppen is. En dat ben jij niet alleen,maar ze luisteren ook rustig overheden en dergelijke af..

En een chip in je lijf,sci-fi´s, meid: de eerste mensen hebben ze al in hun lijf zitten hoor als test, dat zit er allemaal aan te komen. De vraag is allang niet meer of, maar wanneer. De grootste discussie is momenteel nog: hoe gaan we dat aan de terughoudende burger verkopen?

De apotheek is ook niet normaal. Net zo min als dat FB onze foto´s mag gebruiken, wat gewoon niet zou mogen, maar gezien de voorwaarden niet te bestrijden is. Het CJIB heus wel weet dat die administratiekosten niet mogen,maar gewoon doorgaan. Ik zou niet zo lief vertrouwen hebben in je medemensen, maar een gezonde achterdocht houden..En nee, ik leef niet spastisch, want je houdt het niet tegen, maar ben er wel in geinterresseerd en vind het altijd interressant om te zien hoe handig bepaalde zaken worden ingezet om mensen over te halen en te beinvloeden.

Ik heb geen last van de VS, ik denk niet dat ze mij interessant vinden. Daarnaast zit de VS ook in de UN, dus ben ik er ook niet bang voor.

En in navolging van die chips vraag ik me af of jij überhaupt weet waar ik op doel wat betreft de apotheek... Maar ik neem aan dat jij nee hebt geantwoord? Overigens, ik zit wel eens eventjes te wachten in de apotheek, heb nog nooit iemand nee horen zeggen.

CJIB is volgens mij nogal offtopic, maar ik vraag me af waar staat dat er geen administratiekosten gerekend mogen worden :P

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 20:07

Janine1990 schreef:
gekvanfleur schreef:

De apotheek is ook niet normaal. Net zo min als dat FB onze foto´s mag gebruiken, wat gewoon niet zou mogen, maar gezien de voorwaarden niet te bestrijden is. Het CJIB heus wel weet dat die administratiekosten niet mogen,maar gewoon doorgaan. Ik zou niet zo lief vertrouwen hebben in je medemensen, maar een gezonde achterdocht houden..En nee, ik leef niet spastisch, want je houdt het niet tegen, maar ben er wel in geinterresseerd en vind het altijd interressant om te zien hoe handig bepaalde zaken worden ingezet om mensen over te halen en te beinvloeden.

Ik heb geen last van de VS, ik denk niet dat ze mij interessant vinden. Daarnaast zit de VS ook in de UN, dus ben ik er ook niet bang voor.

En in navolging van die chips vraag ik me af of jij überhaupt weet waar ik op doel wat betreft de apotheek... Maar ik neem aan dat jij nee hebt geantwoord? Overigens, ik zit wel eens eventjes te wachten in de apotheek, heb nog nooit iemand nee horen zeggen.

CJIB is volgens mij nogal offtopic, maar ik vraag me af waar staat dat er geen administratiekosten gerekend mogen worden :P

Dus illegaal vind jij prima als jij er maar geen last van hebt..interessant.
Die chips gaan helemaal niet over de apotheek..dus ik snap je vraag niet. Die chips gaan gewoon over een chip die in je (meestal pols/onderarm gebied) worden geplaatst en die betalen mogelijk maken,maar ook allerlei informatie dragen.

Ik gokte bij de apotheek op die vraag van het elektronisch patienten dossier of die verplichte uitleg waar ze geld voor mogen vragen. {:)-:(

CJIB is een rechtszaak om geweest, en daar is de bezwaarmaker in het gelijkgesteld. Dat zou moeten beteken (gezien het geen bijzondere casus bedroeg), dat die 6 of 7 euro niet gevraagd mag worden in alle gevallen. Als het goed is volgt binnenkort een nieuwe rechtszaak van anderen bezwaarmakers. En ik vermoed dat de uitkomst dan wel definief in het nadeel van het CJIB gaat zijn..

Waar het me omgaat is dat zo´n kastje uiteindelijk allang niet meer zal gaan om de verkeersongevallen,maar dat ze aan de hand van je kilometers gaan berekenen wat je aan wegenbelasting gaat betalen, je automatisch boetes krijgt voor je snelheid, etc etc..is toch een leuke melkkoe...
Laatst bijgewerkt door Sunnda op 01-01-15 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 20:08

Je snapt trouwens dat de UN dit gedrag van de VS zou moeten afkeuren en er tegen zou moeten optreden, maar dat niet doet. Ik vind dat bijzonder boeiend voor zo´n organisatie.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 20:14

Die betaalchip zag ik laatst ook langskomen idd.
Het zal vast handige zaken kunnen doen zoals je medische dossier met je mee nemen, metingen uitvoeren in je lijf etc etc.
Dat het betalen er ook bij komt maakt het wel iets diefstal gevoelig.
Dat ze je portemonnee uit je honden trekken, dat kan, maar de volgende stap is dan die chip uit je arm snijden, dat lijkt me iets minder prettig.

En je gegevens privé houden, ik denk dat je dat over een jaar of 2 wel kunt vergeten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 20:16

gekvanfleur schreef:
Dus illegaal vind jij prima als jij er maar geen last van hebt..interessant.
Die chips gaan helemaal niet over de apotheek..dus ik snap je vraag niet. Die chips gaan gewoon over een chip die in je (meestal pols/onderarm gebied) worden geplaatst en die betalen mogelijk maken,maar ook allerlei informatie dragen.

Ik gokte bij de apotheek op die vraag van het elektronisch patienten dossier of die verplichte uitleg waar ze geld voor mogen vragen. {:)-:(

CJIB is een rechtszaak om geweest, en daar is de bezwaarmaker in het gelijkgesteld. Dat zou moeten beteken (gezien het geen bijzondere casus bedroeg), dat die 6 of 7 euro niet gevraagd mag worden in alle gevallen. Als het goed is volgt binnenkort een nieuwe rechtszaak van anderen bezwaarmakers. En ik vermoed dat de uitkomst dan wel definief in het nadeel van het CJIB gaat zijn..

Waar is er wetgeving over afluisterpraktijken? Is het überhaupt bewezen dat er wordt afgeluisterd? Zijn er staatsdocumenten beschikbaar gekomen daarvan?

Het elektronisch patiënten dossier bedoelde ik inderdaad... Jij hebt nee gezegd? Ben nu namelijk wel nieuwsgierig. En je begrijpt nu ook waar ik op doel voor wat betreft de waarde van privacy in Nederland? Flink balen als je de vraag nog niet hebt gehad, wel een belangrijk gegeven in dat dossier hebt staat dat je leven kan redden, maar dat het dossier niet beschikbaar is op het moment dat jij het nodig hebt. Ben benieuwd wanneer de eerste rechtszaak is. :+

Ik weet niet wat jij weet van de rechtsgang en dergelijke in Nederland, maar enkel de bezwaarmaker is in het gelijk gesteld. Dit betekent dat er slechts jurisprudentie is, wat een volgend bezwaarmaker een hogere kans van slagen geeft bij bezwaar. Maar niet dat er een verbod is voor het CJIB. Dus dat het CJIB weet dat administratiekosten niet mogen is een misvatting van je.