Fjorj schreef:Ik denk dat zeker de oplossing is. Mogen wij straks als brave burger met ze zwarte doos rond rijden. Terwijl die polen hier met een Poolse auto blijven rijden zodat ze geen wegen belasting hoeven te betalen en ook geen zwarte doos hoeven te hebben.
Nee, wat probleem is de rechter die veelte lage straf uit deelt
Onderzoek is duidelijk, er waren geen technische makamennet aan de auto. En al heeft die persoon niet te hard gereden, dan is toch nog steeds geen exuces om 3 mensen dood te mogen rijden?
Er is ook niet bewezen dat hij te hard reed of dronken was. Die man moet leven met het feit dat hij mensen heeft doodgereden in een ONGELUK, waarom willen mensen dan jarenlange gevangenisstraf vor deze man?
Over de zwarte doos... ik ben tegen, inderdaad flinke inbreuk op privacy.

Kan de overheid zelf ook.
Als het ding net zo gemaakt word als bij vliegtuigen word alleen het laatste half uur bewaard. Ik vind wel dat er ook een detectie op mechanische mankementen van auto/vrachtwagen. Dan kan er duidelijker gemaakt worden of de chauffeur schuldig is of dat het om een mankement aan de wagen gaat.
1. Ga je vooral mensen "raken" die je niet moet hebben want die polen enz moeten dat dan waarschijnlijk niet in de auto hebben en dan was er bij dit ongeluk nog steeds hetzelfde probleem. Ten tweede: wie gaat dat betalen?