Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Katja schreef:miss_lizje schreef:Dan moet je voor de rest van je leven in huis blijven want als je het vergelijkt met de hoeveelheid ongelukken die er met de auto, fiets, scooter enz gebeuren is vliegen echt heel erg veilig.Hier worden al "grapjes" over verschoven bermuda driehoek.
Maar man, je zou toch bijna niet meer in een vliegtuig durven stappen zonder bang te zijn te verdwijnen of uit de lucht geschoten te worden.
Enige verschil is dat dit uitgebreid in het nieuws komt.
dito schreef:Lees net op NOS dat vliegtuig nog maar 6jr oud was.
Dat zoektocht tot nu toe niets heeft opgeleverd...tijd dringt omdat de avond er aan komt
miss_lizje schreef:Hier worden al "grapjes" over verschoven bermuda driehoek.
Maar man, je zou toch bijna niet meer in een vliegtuig durven stappen zonder bang te zijn te verdwijnen of uit de lucht geschoten te worden.
miss_lizje schreef:Katja schreef:Dan moet je voor de rest van je leven in huis blijven want als je het vergelijkt met de hoeveelheid ongelukken die er met de auto, fiets, scooter enz gebeuren is vliegen echt heel erg veilig.
Enige verschil is dat dit uitgebreid in het nieuws komt.
Krijgen we die dooddoener weer.
En ja, ik ben me bewust dat vliegen so called het meest veiligst is. Maar als het dus mis gaat, gaat het ook goed mis. In tegenstelling tot andere ongelukken (bijv verkeer) heb je in het vliegtuig een kleinere range van verwondingen. De ernst is vaak veel hoger.
Bij een verkeersongeval zijn er in het ergste geval een aantal doden, zwaargewonden etc. Maar als zo'n vliegtuig verdwijnt of neerstort heb je in 1 keer met veel meer mensenlevens te maken.
Daarnaast vind ik het opmerkelijk dat zulke grote ongelukken met vliegtuigen in relatief korte tijd zijn gebeurt.