Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mars schreef:Ik moet altijd wel lachen om de gepikeerde reacties van de mama-brigade als iemand aangeeft borstvoeding geen fijn gezicht te vinden. Ja het zal de natuur zijn en een baby moet ook eten, wil dat zeggen dat iedereen dat dan maar mooi en prachtig moet vinden?
Poepen is ook natuurlijk en moet ook gebeuren, maar dat hoef ik toch echt niet te zien hoor van een ander
Kahawa schreef:De baby heeft niet betaald voor een consumptie op het terras, jij wel.
En niet mogen, niet mogen. Als je weet dat veel mensen het onsmakelijk vinden en ze daardoor niet kunnen genieten van hun eten is het wel zo netjes om er rekening mee te houden.
Voor sommige mensen is in hun neus peuteren en dat opeten ook natuurlijk gedrag en dat mogen ze ook helemaal zelf weten, maar om dat nou te doen terwijl je pal in het zicht zit van mensen die proberen van hun eten te genieten..
ukkiepuk schreef:Sure_lee schreef:Maar een kind tussen de 4 maanden en de 2 jaar. Nee, daar hoef ik niet naar te kijken. Die kinderen zijn ook al veel beweeglijker dus grote kans dat er wat te zien is. Daarbij hoeven ze het niet per se te hebben dus is het echt jouw keuze. Dan zou ik het lekker op plekken geven waar het niet te zien is.
In het eerste levensjaar is melk de hoofdvoeding van een kind, dus waar baseer je de gedachte op dat een baby van 4 maanden het niet perse hoeft te hebben en dat het een keuze is?
Maartje1990 schreef:Wat een rare vergelijking. Wij mensen hebben geen snotjes nodig om te overleven, zo'n baby heeft wél die borstvoeding nodig. Jij eet in het openbaar, maar die baby moet dat uit het zicht doen? Dat is toch belachelijk.
Kahawa schreef:Maartje1990 schreef:Wat een rare vergelijking. Wij mensen hebben geen snotjes nodig om te overleven, zo'n baby heeft wél die borstvoeding nodig. Jij eet in het openbaar, maar die baby moet dat uit het zicht doen? Dat is toch belachelijk.
Maar als er een mogelijkheid is om niet pal in het zicht te zitten kun je daar toch wel rekening mee houden? Als je weet dat veel mensen het als onsmakelijk ervaren.
Maartje1990 schreef:Wat is er onsmakelijk aan als de boel gewoon bedekt is en je helemaal niets ziet behalve een doek??
Anoeska27 schreef:Destination schreef:Al helemaal niet als ik ergens zit te eten o.i.d.
Want jij mag wel eten en een baby niet? Reageer je ook zo als je in een restaurant naar buiten zit te kijken en een kalfje of veulen onder zijn moeder ziet hangen? Ik stoor me meer aan de eetgewoonten van de gemiddelde volwassen mens dan aan zo'n kleintje die gewoon doet wat de natuur ingegeven heeft.
Kahawa schreef:Maartje1990 schreef:Wat is er onsmakelijk aan als de boel gewoon bedekt is en je helemaal niets ziet behalve een doek??
Niks. Dat zeg ik helemaal niet. Ik had het alleen over rekening houden met mensen die het onsmakelijk kunnen vinden. Dan houd je er toch ook rekening mee? Doek is wat mij betreft niet per se nodig hoor. Alleen als je pontificaal in het zicht zit voor veel mensen is dat misschien handig, wanneer de andere kant opkijken niet echt een optie meer is.
Maartje1990 schreef:Ik vind dat de hele boel bedekken al rekening houden met anderen is. En dat dat voor sommige dan niet voldoende is is dan hun probleem. Je kunt het ook overdrijven
Esplendido schreef:Door zo min mogelijk borst te laten zien door te kiezen voor geschikte kleding of een doek en op een plek te gaan zitten waar de minste mensen er zicht op hebben houd je als moeder voldoende rekening met de mensen om je heen. Als mensen er dan nog steeds moeite mee hebben dan moeten ze maar de andere kant op kijken.
SaskiaKa schreef:Ik ben moeder en heb 12 jaar lang een strandpaviljoen gehad, blote borsten genoeg gezien dus![]()
Toch voel ik me op de een of andere manier wat ongemakkelijk als ik bijvoorbeeld in de stad op een terrasje zit en een dame trekt pontificaal haar shirt opzij om haar kind te gaan voeden. Ik voel me altijd een soort van voyeur bij zo'n intiem moment. Ook moet ik zeggen dat de meeste vrouwen die borstvoeding geven een stel memmen en tepels hebben waar je "u" tegen zegt. Geheel niet aantrekkelijk maar bijna onmogelijk om niet met open mond naar te staren...
wendyenbram schreef:Ik vind dat beide groepen water bij de wijn moet doenzelf voed ik ook, en ja ook op openbare plaatsen. Wel zorg IK ervoor dat ik zoveel mogelijk afgeschermd zit, en zorg ik dat er altijd een doek of zo voor zit. Maar de ander kan ook zijn best doen om het te accepteren, en als hij/zij niks wil zien de andere kant opkijken.
Alleen als ik pontificaal in het midden ga zitten, borst bloot gooi en kind aan "hang" terwijl de hele zaal mee MOET genieten? ja dan vraag je om problemen, en een negatieve sfeer rondom het voeden.
terwijl als je je best doet om het prive te houden, en je ziet per ongeluk een stukje bloot, ja sorry dan
Geven en nemen
Mars schreef:Ik moet altijd wel lachen om de gepikeerde reacties van de mama-brigade als iemand aangeeft borstvoeding geen fijn gezicht te vinden. Ja het zal de natuur zijn en een baby moet ook eten, wil dat zeggen dat iedereen dat dan maar mooi en prachtig moet vinden?
Poepen is ook natuurlijk en moet ook gebeuren, maar dat hoef ik toch echt niet te zien hoor van een ander