borstvoeding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 12:55

Omdat vrijwel iedereen borsten meteen associeert met seks is het vaak ''not done'' en niet tegen aan willen kijken etc. Ik vind dat ronduit belachelijk en nee ik ben zelf nog geen moeder en ben dus niet van de mama brigade. Maar die borsten worden gewoon gebruikt waar ze voor bedoeld zijn en daar is niets mis mee.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 12:56

Mars schreef:
Ik moet altijd wel lachen om de gepikeerde reacties van de mama-brigade als iemand aangeeft borstvoeding geen fijn gezicht te vinden. Ja het zal de natuur zijn en een baby moet ook eten, wil dat zeggen dat iedereen dat dan maar mooi en prachtig moet vinden?
Poepen is ook natuurlijk en moet ook gebeuren, maar dat hoef ik toch echt niet te zien hoor van een ander :n

Dat ja.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 12:57

Kahawa schreef:
De baby heeft niet betaald voor een consumptie op het terras, jij wel. :D

En niet mogen, niet mogen. Als je weet dat veel mensen het onsmakelijk vinden en ze daardoor niet kunnen genieten van hun eten is het wel zo netjes om er rekening mee te houden.

Voor sommige mensen is in hun neus peuteren en dat opeten ook natuurlijk gedrag en dat mogen ze ook helemaal zelf weten, maar om dat nou te doen terwijl je pal in het zicht zit van mensen die proberen van hun eten te genieten.. :+

Wat een rare vergelijking. Wij mensen hebben geen snotjes nodig om te overleven, zo'n baby heeft wél die borstvoeding nodig. Jij eet in het openbaar, maar die baby moet dat uit het zicht doen? Dat is toch belachelijk.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 12:57

ukkiepuk schreef:
Sure_lee schreef:
Maar een kind tussen de 4 maanden en de 2 jaar. Nee, daar hoef ik niet naar te kijken. Die kinderen zijn ook al veel beweeglijker dus grote kans dat er wat te zien is. Daarbij hoeven ze het niet per se te hebben dus is het echt jouw keuze. Dan zou ik het lekker op plekken geven waar het niet te zien is.

:? In het eerste levensjaar is melk de hoofdvoeding van een kind, dus waar baseer je de gedachte op dat een baby van 4 maanden het niet perse hoeft te hebben en dat het een keuze is?

Oh gewoon wat ik in mijn omgeving zie. Meeste vrienden die ik ken hebben maar een paar maanden bortvoeding gegeven. Heb geen verstand van kinderen en baby's. Geef alleen maar aan hoe ik er tegenaan kijk. :+

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 13:02

Maartje1990 schreef:
Wat een rare vergelijking. Wij mensen hebben geen snotjes nodig om te overleven, zo'n baby heeft wél die borstvoeding nodig. Jij eet in het openbaar, maar die baby moet dat uit het zicht doen? Dat is toch belachelijk.

Maar als er een mogelijkheid is om niet pal in het zicht te zitten kun je daar toch wel rekening mee houden? Als je weet dat veel mensen het als onsmakelijk ervaren.

Freedom30

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 13:03

:wave: Voeden is de natuur en het beste voor je kindje. Als baby honger heeft moet baby eten als je dat niet geeft heb je pas ellende en oordoppen nodig. Als iemand er last van heeft dan kijkt hij of zij maar de andere kant op.

wendyenbram

Re: borstvoeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 13:08

Ik vind dat beide groepen water bij de wijn moet doen ;-) zelf voed ik ook, en ja ook op openbare plaatsen. Wel zorg IK ervoor dat ik zoveel mogelijk afgeschermd zit, en zorg ik dat er altijd een doek of zo voor zit. Maar de ander kan ook zijn best doen om het te accepteren, en als hij/zij niks wil zien de andere kant opkijken.
Alleen als ik pontificaal in het midden ga zitten, borst bloot gooi en kind aan "hang" terwijl de hele zaal mee MOET genieten? ja dan vraag je om problemen, en een negatieve sfeer rondom het voeden.

terwijl als je je best doet om het prive te houden, en je ziet per ongeluk een stukje bloot, ja sorry dan
Geven en nemen ;-)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 13:09

Kahawa schreef:
Maartje1990 schreef:

Maar als er een mogelijkheid is om niet pal in het zicht te zitten kun je daar toch wel rekening mee houden? Als je weet dat veel mensen het als onsmakelijk ervaren.

Wat is er onsmakelijk aan als de boel gewoon bedekt is en je helemaal niets ziet behalve een doek??

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 13:25

Maartje1990 schreef:
Wat is er onsmakelijk aan als de boel gewoon bedekt is en je helemaal niets ziet behalve een doek??

Niks. Dat zeg ik helemaal niet. Ik had het alleen over rekening houden met mensen die het onsmakelijk kunnen vinden. Dan houd je er toch ook rekening mee? Doek is wat mij betreft niet per se nodig hoor. Alleen als je pontificaal in het zicht zit voor veel mensen is dat misschien handig, wanneer de andere kant opkijken niet echt een optie meer is.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 13:43

Anoeska27 schreef:
Destination schreef:
Al helemaal niet als ik ergens zit te eten o.i.d.

Want jij mag wel eten en een baby niet? Reageer je ook zo als je in een restaurant naar buiten zit te kijken en een kalfje of veulen onder zijn moeder ziet hangen? Ik stoor me meer aan de eetgewoonten van de gemiddelde volwassen mens dan aan zo'n kleintje die gewoon doet wat de natuur ingegeven heeft.

Nou ja, bepaalde mensen hoef ik ook niet te zien eten :D
En ik weet niet waar jij uit eten gaat, maar hier zie je de koeien niet uit het raam haha

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 14:25

Kahawa schreef:
Maartje1990 schreef:

Niks. Dat zeg ik helemaal niet. Ik had het alleen over rekening houden met mensen die het onsmakelijk kunnen vinden. Dan houd je er toch ook rekening mee? Doek is wat mij betreft niet per se nodig hoor. Alleen als je pontificaal in het zicht zit voor veel mensen is dat misschien handig, wanneer de andere kant opkijken niet echt een optie meer is.

Ik vind dat de hele boel bedekken al rekening houden met anderen is. En dat dat voor sommige dan niet voldoende is is dan hun probleem. Je kunt het ook overdrijven

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 14:35

Door zo min mogelijk borst te laten zien door te kiezen voor geschikte kleding of een doek en op een plek te gaan zitten waar de minste mensen er zicht op hebben houd je als moeder voldoende rekening met de mensen om je heen. Als mensen er dan nog steeds moeite mee hebben dan moeten ze maar de andere kant op kijken.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 14:40

Maartje1990 schreef:
Ik vind dat de hele boel bedekken al rekening houden met anderen is. En dat dat voor sommige dan niet voldoende is is dan hun probleem. Je kunt het ook overdrijven

Je verdraaid mijn woorden helemaal. Knap hoor _O-

Ik zeg juist dat ik bedekking helemaal niet per se nodig vind als je een geschikt plekje hebt.

Esplendido schreef:
Door zo min mogelijk borst te laten zien door te kiezen voor geschikte kleding of een doek en op een plek te gaan zitten waar de minste mensen er zicht op hebben houd je als moeder voldoende rekening met de mensen om je heen. Als mensen er dan nog steeds moeite mee hebben dan moeten ze maar de andere kant op kijken.

Dit is precies wat ik bedoel. +:)+

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 14:47

ik geef nu 8 maanden bv en heb geen einddatum in gedachten. Wil iig een jaar halen en dan zien we wel weer.
Ik voed niet in het openbaar, het lukt mij amper om discreet aan te leggen (veel borst ;) ) en heb een beweeglijke dame aan de borst dus ik plan dingen om voedingen heen, gaat ook prima.
Heb verder totaal geen moeite met anderen die voeden in het openbaar.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 14:51

Als de dames discreet kunnen voeden; prima. Als mijn zus haar voorgevel op tafel legde omdat het tijd was voor het diner van het kind; niet prima :')

Ik wil zelf geen borstvoeding geven, gelijk kunstvoeding :)

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 15:12

Ik vind het echt typisch dat mensen meteen zo fel reageren als je zegt dat je het onsmakelijk vindt om te zien. Dingen als: onzin, dan ga je maar ergens anders zitten, dan kijk je maar de andere kant op, etc. getuigen imo van weinig inlevingsvermogen. Voor joú is het misschien het mooiste op de wereld en hartstikke natuurlijk, maar noem me preuts: ik hoef geen blote borsten te zien als ik geniet van mijn maaltijd. Ook geen klein stukje.

Ik vind absoluut niet dat moeders op het toilet moeten voeden, maar een beetje discretie kan geen kwaad. Als ik zelf kinderen krijg zal ik ook proberen natuurlijk te voeden en zal er dan ook niet om thuis blijven.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 15:20

Ik vind het prima, baby moet ook eten, maar ik hoef geen borst van de moeder te zien :)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 16:10

Ik heb er geen probleem mee dat borstvoeding in het open baar gegeven wordt. Dit heb ik ook gedaan op rustige momenten en toen alles afgedekt zodat op geen enkel moment wat van de borst te zien was.

Persoonlijk vind ik het minder wanneer een vrouw pontificaal haar borst in volle zicht ontbloot en nog even een aantal andere dingen doet voordat de baby aan de borst gelegd wordt. Dit heb ik tot nu toe 1 keer gezien en verder (gelukkig) niet maar dat vind ik persoonlijk heel wat minder.

Als je een klein beetje borst ziet of heel even een borst wanneer het kindje aangelegd wordt of het doek glijdt weg, ala maar hierbij was het borst echt enkele minuten bloot in volle zicht midden in een zaal en ging de moeder eerst andere dingen doen voordat het kind aangelegd wordt.

Uiteraard kijk ik dan weg maar zo extreem hoeft het voor mij niet.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 16:23

Ik ben moeder en heb 12 jaar lang een strandpaviljoen gehad, blote borsten genoeg gezien dus :+

Toch voel ik me op de een of andere manier wat ongemakkelijk als ik bijvoorbeeld in de stad op een terrasje zit en een dame trekt pontificaal haar shirt opzij om haar kind te gaan voeden. Ik voel me altijd een soort van voyeur bij zo'n intiem moment. Ook moet ik zeggen dat de meeste vrouwen die borstvoeding geven een stel memmen en tepels hebben waar je "u" tegen zegt. Geheel niet aantrekkelijk maar bijna onmogelijk om niet met open mond naar te staren... :')

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 16:28

SaskiaKa schreef:
Ik ben moeder en heb 12 jaar lang een strandpaviljoen gehad, blote borsten genoeg gezien dus :+

Toch voel ik me op de een of andere manier wat ongemakkelijk als ik bijvoorbeeld in de stad op een terrasje zit en een dame trekt pontificaal haar shirt opzij om haar kind te gaan voeden. Ik voel me altijd een soort van voyeur bij zo'n intiem moment. Ook moet ik zeggen dat de meeste vrouwen die borstvoeding geven een stel memmen en tepels hebben waar je "u" tegen zegt. Geheel niet aantrekkelijk maar bijna onmogelijk om niet met open mond naar te staren... :')

Dat stel memmem en tepels is een beetje package deal als je borstvoeding geeft vermoed ik :P

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 16:31

Maartje, ik kom je vaak tegen in topics maar je reageert zo ontzettend fanatiek soms. Als je het iets inkleedt krijg je misschien wat meer mensen met je mee. :j

Ik vind dat voeden in het openbaar gewoon moet kunnen, maar een beetje discreet. Als je thuis met je handen eet doe je dat in het publiek ook niet. Mensen die van het strand komen en met ontbloot torso op het terras gaan zitten eten of drinken vind ik ook niet prettig. Beetje rekening houden met elkaar is niks mis mee.
Laatst bijgewerkt door Pantykous op 16-12-14 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 16:38

Hier zijn echt al zo veel discussies en topics over geweest..zoek maar eens...
T blijft hier een pertinent voor of tegen discussie...

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 16:42

wendyenbram schreef:
Ik vind dat beide groepen water bij de wijn moet doen ;-) zelf voed ik ook, en ja ook op openbare plaatsen. Wel zorg IK ervoor dat ik zoveel mogelijk afgeschermd zit, en zorg ik dat er altijd een doek of zo voor zit. Maar de ander kan ook zijn best doen om het te accepteren, en als hij/zij niks wil zien de andere kant opkijken.
Alleen als ik pontificaal in het midden ga zitten, borst bloot gooi en kind aan "hang" terwijl de hele zaal mee MOET genieten? ja dan vraag je om problemen, en een negatieve sfeer rondom het voeden.

terwijl als je je best doet om het prive te houden, en je ziet per ongeluk een stukje bloot, ja sorry dan
Geven en nemen ;-)

_/-\o_ _/-\o_

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 16:44

Mars schreef:
Ik moet altijd wel lachen om de gepikeerde reacties van de mama-brigade als iemand aangeeft borstvoeding geen fijn gezicht te vinden. Ja het zal de natuur zijn en een baby moet ook eten, wil dat zeggen dat iedereen dat dan maar mooi en prachtig moet vinden?
Poepen is ook natuurlijk en moet ook gebeuren, maar dat hoef ik toch echt niet te zien hoor van een ander :n

Precies mijn mening....Seks is ook iets natuurlijks..hoef ik ook niet te zien van anderen in het openbaar..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 16:47

Is dat een nieuwe rage? Twee (!) jaar lang borstvoeding geven? Heb je na het tanden krijgen überhaupt nog wel tepels over.?. jeetje het is maar waar je zin in hebt :=

En verder wat mars zegt. Hoef het niet te zien dus. Doek erop prima, maar zoveel bloot vlees bewaar je maar voor je partner .Niet voor een wildvreemde, wat mij betreft ;)