Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Annemiek schreef:Ik heb alleen een basis verzekering,vind het eigen risico veel te hoog,al vraag ik me soms af of ik mijn eigen risico niet beter omhoog kan gooien tot 800euro,kan iemand mij daar wijs uit geven?
Ikga niet vaak naar de dokter en ha zit in basisverzekering.
Denk dat ik mn zorgverzekeraar even bel.
Zwerte schreef:Maar maakt dat iedereen een zielig slachtoffer die er niks aan kan doen dat ie niet naar de huisarts gaat? NEE! Ik word soms een beetje moe van mensen die doen alsof ze zielloze poppetjes zijn, die niks kunnen doen aan hun keuzes maar alles komt door anderen.... Sorry, maar je maakt toch echt zelf de beslissing om door te lopen met klachten ipv de huisarts op te zoeken. Eigen verantwoordelijkheid is soms ver te zoeken.
Ineke2 schreef:Zwerte schreef:Maar maakt dat iedereen een zielig slachtoffer die er niks aan kan doen dat ie niet naar de huisarts gaat? NEE! Ik word soms een beetje moe van mensen die doen alsof ze zielloze poppetjes zijn, die niks kunnen doen aan hun keuzes maar alles komt door anderen.... Sorry, maar je maakt toch echt zelf de beslissing om door te lopen met klachten ipv de huisarts op te zoeken. Eigen verantwoordelijkheid is soms ver te zoeken.
Sorry, maar NIEMAND kiest er voor om (ernstig) ziek te worden...En dat kun je al zijn bij wat vage klachten zoals bij mijn moeder dus het geval was. Die vage klachten die steeds ook weer een tijdje weg waren, waren de reden dat ze niet naar de HA was gegaan. En ja daar speelde het geld een rol in, want zo breed hadden mijn ouders het niet.
Zwerte schreef:Zeg ik dat je ervoor kiest ziek te worden? Nee, je kiest ervoor om niet naar de huisarts te gaan als je wel ziek word, daar heb ik het over. Heel begrijpelijk misschien dat geld daarin een rol speelt, maar wederom is dat een eigen afweging, eigen prioriteiten. Daarmee eigen verantwoordelijkheid en niet de schuld van de overheid.
PowerReiner schreef:Zwerte schreef:Zeg ik dat je ervoor kiest ziek te worden? Nee, je kiest ervoor om niet naar de huisarts te gaan als je wel ziek word, daar heb ik het over. Heel begrijpelijk misschien dat geld daarin een rol speelt, maar wederom is dat een eigen afweging, eigen prioriteiten. Daarmee eigen verantwoordelijkheid en niet de schuld van de overheid.
Grappig dat jij bij iedereen op de bankrekening kan kijken. Voor lang niet iedereen is het een keuze. Niet iedereen heeft het even makkelijk. Voor veel mensen is de premie ophoesten al een hele opgave laat staan de kosten van je eigen risico als je ook nog ziek wordt.
Jij zal wel altijd lekker ruim in het geld hebben gezeten dat je er zo makkelijk tegen aan kijkt.
En ja, de overheid heeft zeker deels schuld. Zij zorgen er mede voor dat het allemaal zo duur wordt, dat geldt voor alles, terwijl salarissen achterblijven.
Daphna schreef:Ik vind overigens ook dat de staat faalt wat betreft het toezicht. Zorgbehoevenden moeten betalen terwijl ziekenhuizen jarenlang fijn kunnen frauderen voor velen miljoenen...
studiemiep schreef:Ik vind dat het sowieso niet mogelijk moet zijn dat als je zorgtoeslag ontvangt..je een extra hoog eigen risico kunt nemen. (immers die zorgtoeslag is om je zorgverzekering te betalen..niet om er winst op te maken... door een zo goedkoop mogelijk verzekering te nemen met torenhoog eigen risico..)...
Met alle gevolgen van dien als die persoon dan ineens die 800 euro afmoet tikken..en het dan niet kan betalen..want geen geld...