protestactie tegen de ideeen van dit kabinet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 22:51

@ verootje, Ah, dan was dat voor alleenstaande ouders, rond de 1000 euro..
En sja, ik ben al jaren op zoek naar iets binnen mijn vakgebied, maar helaas, die ene baan per jaar daar reageren honderden mensen op :=

En ik heb in de bijstand gezeten idd. Ik vond het wel lekker eigenlijk :+ ruim 800 euro per maand kreeg ik toen.. een paar keer per week eens neuzen door de advertenties of er iets in de vormgeving te vinden was, en verder was ik meestal aan t schilderen waar ik een leuke cent mee bijverdiende, en had ernaast tijd genoeg voor de dieren, huishouden enz.. Ik zou het zo weer doen hoor := maar ik vond het gewoon niet eerlijk tegenover de mensen mét baan, die hard werken en belasting moeten betalen om mensen met bijstand te kunnen betalen. Dus ik ben toen parttime in de huishouding gaan werken, en alles wat ik minder werkte dan die 800 euro kreeg ik van het uwv bijbetaald. Eigenlijk werkte ik dus helemaal voor niks, want ik kreeg het geld hoe dan ook.. Maar zo ben ik gewoon niet. Veel andere mensen wel helaas..
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 13-12-14 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 22:53

8nnemiek schreef:
@ verootje, Ah, dan was dat voor alleenstaande ouders, rond de 1000 euro..
En sja, ik ben al jaren op zoek naar iets binnen mijn vakgebied, maar helaas, die ene baan per jaar daar reageren honderden mensen op :=

Die gaan per 2015 ook naar 50% van het minimum... Net gezien dat dat 1495 per maand is in 2014, dus de helft daarvan is bijstandsuitkering. Volgens mij verdien je zelfs meer als je fulltime bij de mc donalds gaat werken...

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 22:54

Haha mijn halve dorp gaat hier naartoe, ivm rookverbod in de kleine kroegen.
In 2008 is er vanuit hier al heftig geprotesteerd waarna het verbod voor de eenmanszaken werd ingetrokken. Nu wil het kabinet het opnieuw invoeren en is het dorp te klein :+

purny

Re: protestactie tegen de ideeen van dit kabinet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 22:56

@Shadow: Dat kabinet heeft men zelf gekozen, ik heb in ieder geval geen VVD of PVDA gestemd.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 23:10

NathalietjeB schreef:
daarbij blijft men ook nog steeds massaal doneren o.a aan t glazen huis etc.
zolang ze daar bij t kabinet zien dat we nog steeds kansloos geld over de balk smijten, en onder t mom van goed doel terwijl je iemand anders zijn bank rekening spekt.
(glazen huis, 555, etc kijk naar waar die tsunami is geweest dat land heeft miljoenen gehad maar van al dat geld is er nog vrij weinig naar de burgers gegaan)
blijven hun komen met bezuinigingen want tjah nederlanders hebben nog geld zat, ze kunnen nog gerust nog veel meer missen.
Daarbij kunnen nederlanders gewoon meer en meer gaan betalen en ag we vinden t allemaal wel best dat we daar voor steeds minder voor terug krijgen.

en als we t even over t glazen huis hebben, hoeveel school kinderen op basis scholen worden tegenwoordig gepushed om te zorgen dat mensen maar blijven doneren.
en als je kind er niet aan mee hoeft te werken dan hoort je kind er niet bij op school en wel meer van dit soort achterlijke dingen {:)-:(

Wat een bullshit staat hier op een hoopje zeg... Het gaat er niet om dat kinderen 'gepushed' worden om te blijven doneren, het gaat erom dat kinderen leren elkaar te helpen, te delen. Dat er mensen zijn die dat 'oude' paar schoenen nóg harder nodig hebben, die het zakgeld waar kinderen dat nieuwe gave spel voor op de PS van kunnen komen, nóg harder nodig hebben. Van die €5,- hebben ze in die landen een week eten. Daar gaat het om, niet om het pushen! ;)

Wij hebben het totaal niet breed bij ons thuis, geef ook nooit van aan collectanten of goede doelen, zeker als weer een of andere fraudeur binnen zo'n organisatie naar buiten komt. Maar Serious Request doneer ik ieder jaar aan, omdat het zo bekend is? Nee, omdat ik er écht iets voor voel. Eric Corton zet zich zo vreselijk in voor het doel van dat jaar, dat vind ik gewoon bijzonder. En het geld komt ook goed terecht en word goed besteed, hoe ik dat dan weer, nou gewoon, je kunt het geld volgen. ;)

Ik ben het zeker niet eens met alles wat ons kabinet doet, en ben ook zeker niet blij met ons huidig kabinet. Maar we hebben het wel heel goed in NL, we zijn gewoon verwend. Daarom zeuren mensen ook, omdat we verwend zijn. Ik zeur ook, maar weet dat mijn gezeur niet altijd terecht is. :n

Het enige wat ik een beetje krom vind is hoe de gang van zaken soms gaat. Om maar als voorbeeld te noemen mijn moeder. Zij is binnen een jaar gehandicapt geraakt, waardoor ze aan beide handen braces nodig had. Dit is rond September geconstateerd, deze dingen moesten worden aangemeten en op maat gegoten. Dit is ook vrij snel gebeurd met haar linkerhand, waar ze de brace het hardst nodig had. Deze was er zo rond eind Oktober / begin November. Ze was hier haar eigen risico aan kwijt. Nu wilde CZ dat ze haar tweede brace pas in Januari liet aanmeten, zodat ze nog eens zelf die €360,- kwijt zou zijn. Als ik niet had ingegrepen had ze dit ook nog gedaan! Dat is toch absurd, dat vond ik krom en zeker niet netjes. Met zo'n dingen ben ik het echt niet eens. {:)-:( {:)-:(

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 23:13

Tuurlijk ik ben het ook niet eens met alles wat het kabinet doet. Maar iedereen wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Ook ik baal dat ik elke maand 130 euro kwijt ben voor mijn ziekenfonds. Maar aan de andere kant betaal ik liever mijn eigen risico van 360 euro zonder een grote rekening van het ziekenhuis te krijgen omdat ik mijn ziekenhuiskosten volledig moet betalen als ik er een keer in lig.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 23:15

Serious request is idd ook het enige goede doel wat ik graag steun :) geen overbetaalde directeuren, maar gewoon één goed doel waarbij het geld ook echt op de goede plek terecht komt. Neem die muggennetten tegen malaria een paar jaar geleden, daarmee zijn zo veel mensen geholpen!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 23:23

purny schreef:
Tuurlijk ik ben het ook niet eens met alles wat het kabinet doet. Maar iedereen wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Ook ik baal dat ik elke maand 130 euro kwijt ben voor mijn ziekenfonds. Maar aan de andere kant betaal ik liever mijn eigen risico van 360 euro zonder een grote rekening van het ziekenhuis te krijgen omdat ik mijn ziekenhuiskosten volledig moet betalen als ik er een keer in lig.

Het zorgstelsel had nooit geprivatiseerd moeten worden. In België betaal ik nog geen fractie van de zorgkosten die ik in Nederland wel betaalde.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 23:26

8nnemiek schreef:
Serious request is idd ook het enige goede doel wat ik graag steun :) geen overbetaalde directeuren, maar gewoon één goed doel waarbij het geld ook echt op de goede plek terecht komt. Neem die muggennetten tegen malaria een paar jaar geleden, daarmee zijn zo veel mensen geholpen!

Klopt, net als Dorcas. De rest krijgt ook echt niks.
Van Dorcas weet ik precies waar het heen gaat. :j

Ik ben echt heel allergisch voor mensen die wel van alle gemakken voorzien zijn maar wel maximaal lenen + uitkeringen hier en daar voor krijgen. Maar werken.. nee joh dat minimum loon is veeeeeel te laag voor ze, ze lenen liever lekker.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 02:40

Op het binnenhof mag niet worden gedemonstreerd dus succes daarmee. :+
We kunnen met zn allen een hoop zeiken maar als je niet eens weet waar je wel en niet mag demonstreren vraag ik me al af of je het land zelf beter zou besturen dan de regering.
Beste stuurlui staan... nou iig niet op het binnenhof. Op het plein, ver weg van waar jullie te horen zullen zijn gok ik zo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 02:48

Het wordt tijd dat Nederland wakker wordt. Wellicht heeft zo'n demonstratie niet veel nut maar het is beter dan alles te accepteren en over ons heen te laten komen :) Ik was voorheen ook van het "ja maar doe jij het beter dan?" maar na onder andere verschillende ontslagen door bezuinigingen binnen de regio waar ik woon begin ik toch ook wat anders tegen dingen aan te kijken. Altijd maar braaf alles accepteren zodat ze hun kas kunnen spekken. Dacht het niet hè.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 11:12

zodiacje schreef:
We kunnen met zn allen een hoop zeiken maar als je niet eens weet waar je wel en niet mag demonstreren vraag ik me al af of je het land zelf beter zou besturen dan de regering.

Dat is het doel dan ook niet :)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-14 21:24

purny schreef:

Waarom kan je in Belgie dan wel goede zorg krijgen voor €100 per JAAR?

zodiacje schreef:
Op het binnenhof mag niet worden gedemonstreerd dus succes daarmee. :+

Stelen mag ook niet, maar kijk eens naar de grote hoeveelheid witte boorden... :Y) Waarvan velen onze "volksvertegenwoordigers" zijn, die deze titel eigenlijk niet verdienen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 21:27

Andere tarieven?

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 21:34

purny schreef:
Graag wil ik iedereen een retourtje Amerika aanbieden om de armoede daar eens te bekijken :D

Doe mij maar zo een :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 21:38

Femek2902 schreef:
purny schreef:
Graag wil ik iedereen een retourtje Amerika aanbieden om de armoede daar eens te bekijken :D

Doe mij maar zo een :Y)

Mij ook :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 21:47

Wat ik er meer mee wil Zeggen is dat als je in een land als Amerika geweest bent het hier helemaal niet zo slecht is.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 21:51

purny schreef:
Wat ik er meer mee wil Zeggen is dat als je in een land als Amerika geweest bent het hier helemaal niet zo slecht is.

dus omdat je t hier zogezegd zo slecht nog niet heb, mogen die leden in t kabinet wel alles afnemen en mensen uitknijpen waar men uitgeknepen kan worden.
en is t maar wat normaal dat je steeds meer betaald voor steeds minder.
want tjah we hebben t hier allemaal zogezegd zo goed in tegenstelling tot het buitenland.

nou gaven ze mij maar een uitkering mee tot mijn dood als ik t land wou verlaten en ergens anders wil gaan leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 21:52

purny schreef:

Als Amerikanen in een derdewereldland zijn geweest mogen ze ook niet meer klagen dus :) ?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 21:57

purny schreef:

Alleen zijn wij dezelfde fouten aan het maken als Amerika. We lopen een aantal jaar achter, gelukkig, alleen de mechanismen die daar tot de grote problemen hebben geleid voeren we doodleuk ook in!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 22:02

purny schreef:

Wij gaan dezelfde kant op, anders.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 22:03

purny schreef:
Andere tarieven?

Nee, het verzekeringsstelsel dat wij ook hadden voor de privatisering :).

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 22:03

purny schreef:

Snap ik, maar kon het niet laten om op je eerste reactie zo te reageren :)

Ik vind zelf ook dat alles hier in NL prima geregeld is.. Weet je dat ik het dubbele verdien aan mijn ochtendkranten per uur dan een mijnbouwer in Zuid Afrika? Echt bizar om daar over na te denken.
Ik denk ook dat we niet zo moeten zeiken over de zorgverzekering. Tja het is duur.. Maar kom op zeg, als jij door aangereden wordt en door een ambulance opgehaald wilt worden en daarna een 4 uur durende operatie nodig heb en meerdere rontgenfotos en alles erbij dan moet je daar ook voor betalen. De mensen die 24 uur per dag daar voor klaar staan, moeten namelijk ook betaald worden. En anders dan moet je maar wat langer wachten op de ambulance.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 22:05

Femek2902 schreef:
purny schreef:

Snap ik, maar kon het niet laten om op je eerste reactie zo te reageren :)

Ik vind zelf ook dat alles hier in NL prima geregeld is.. Weet je dat ik het dubbele verdien aan mijn ochtendkranten per uur dan een mijnbouwer in Zuid Afrika? Echt bizar om daar over na te denken.
Ik denk ook dat we niet zo moeten zeiken over de zorgverzekering. Tja het is duur.. Maar kom op zeg, als jij door aangereden wordt en door een ambulance opgehaald wilt worden en daarna een 4 uur durende operatie nodig heb en meerdere rontgenfotos en alles erbij dan moet je daar ook voor betalen. De mensen die 24 uur per dag daar voor klaar staan, moeten namelijk ook betaald worden. En anders dan moet je maar wat langer wachten op de ambulance.

De zorg die wij nu krijgen kostte met het ziekenfonds nog niet de helft van wat wij nu betalen :).

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 22:06

ik blijf zeggen dr moeten acties komen zoal in belgie...
en zolang er nog genoeg mensen rondlopen met een blok beton rondom hun hoofd, zal er gezegd worden zo slecht hebben we t niet.